1080P; iemand interesse om een review te doen?

Gestart door frankly, augustus 23, 2005, 16:26:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

frankly

Net binnen uit China;

NeuNeo HVD2081 HD DVD Player is the latest revision model of our popular HVD208 DVD player.
720P/1080i/1080P via component, HDCP is not required.
1280x1024/1024x768,800x600,640x480 via VGA
720P/1080i/1280x1024/1024x768/800x600/640x480 via HDMI, HDCP is not required.
PAL 720P/1080i ( 720P/1080i @ 50hz ) is supported.
Optical / Coaxial Digital audio output. 5.1 Channel Audio Output (Built-in Dolby/DTS decoder ),
2 Channel Stereo Audio output. HDMI Digital Output. Compatible with DVI (via optional HDMI to DVI Cable)

Gaf bij mij op 1.024 x 768 al een top beeld, ben benieuwd naar hoe hij het doet in de rijtjes van Rob en Frank, zit HDDVD Hero bij voor test.

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

J.A.F._Doorhof

Vreemd dat hij geen HDCP gebruikt ???
Dat zou alle DVD's uitsluiten.

Ben op zich wel benieuwd wat hij doet, dus ik stel me wel beschikbaar :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

revo

Review van zijn zusje
www.Hometheaterhifi.com

Anderen:
HD:leuk met 1 of 2 HD discs, maar vooralsnog geen HD discs zelf te maken of af te spelen.
DVD:aardig, maar er is een stuk beter, ook voor het geld.
Living Cinema

marcovdb

"NeuNeo HVD2081 HD DVD Player is the latest revision model"...dacht het niet: google maar even, deze speler is oud.

marcovdb

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 23, 2005, 17:00:11
Vreemd dat hij geen HDCP gebruikt ???
Dat zou alle DVD's uitsluiten.

Wat bedoel je Frank? De BBK heeft ook geen HDCP en toch kijk ik DVD's.

J.A.F._Doorhof

#5
Zover ik weet moet op HDMI HDCP aanwezig zijn voor uitsturing van materiaal dit ivm het tegengaan van digitale copieën.
Ik ken de BBK niet sorry.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


marcovdb

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 23, 2005, 18:41:03
Zover ik weet moet op HDMI HDCP aanwezig zijn voor uitsturing van materiaal dit ivm het tegengaan van digitale copieën.
Ik ken de BBK niet sorry.
Het is de bedoeling (van Hollywood) dat HDCP aanwezig is, maar als dat niet zo is, dan gaat er niks mis. De projector accepteert het niet-HDCP signaal ook prima.

revo

Hier gaat het over de neoneu (wat een rotnaam :) )

avsforum

upscaling is niet zo makkelijk....
Living Cinema

frankly

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 23, 2005, 17:00:11
Vreemd dat hij geen HDCP gebruikt ???
Dat zou alle DVD's uitsluiten.

Ben op zich wel benieuwd wat hij doet, dus ik stel me wel beschikbaar :D.

Frank,

TOP! wat spreken we af?
Waarschijnlijk zal ik hem naar je opsturen, aangezien het lang kan duren voor ik in de buurt ben.

Oh ja en over dat HDCP verhaal, hoe zit dat praktisch in elkaar uitgaande dat er HDMI tussen zit  ???
DVD Origineel / kopie            Speler wel / geen HDMI HDCP           TV of projector wel / geen HDMI HDCP


Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

J.A.F._Doorhof

OFFICIEEL moet er altijd HDCP op een digitale link zitten als er films worden afgespeeld, dat is vastgesteld door de wet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Don_Paul

Frank, het spijt me, maar daar geloof ik helemaal niets van. Dat de industrie dit wil klopt, maar een wet?

We hebben nu wel wat gezeur over het verbreken van kopieerbeveiligingen (zoals HDCP) , maar ik heb nergens iets gehoord over het verplicht uitsturen van HDCP.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

J.A.F._Doorhof

Tja, kan er ook niets aan doen maar het is wel zo.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Don_Paul

Het is dus niet zo. Ik heb eea na zitten kijken in wetgevingsteksten (als niet jurist dus ik heb wel slaap gekregen).

Wat er het dichtste bij in de buurt komt is de recent geintroduceerde auteurswet (2004). Daarin staan wel uitspraken over het doelbewust VERBREKEN van beveiligingen, dan wel het verspreiden van middelen daartoe. Op grond hiervan zijn inmiddels ook processen gevoerd mbt mod-chips e.d.  Maar dat is natuurlijk iets anders dan het produceren van een apparaat waar deze beveiliging gewoon niet inzit. Er zijn overigens wel meer aparaten in de handel zonder HDCP - Samsung bijvoorbeeld.

Er staat niets over HDCP specifiek in de wet, en ook niets over digitale links.
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Kjelt

Klopt dit staat niet in de wet. Waar het wel staat is de overeenkomst gesloten tussen alle producenten en gebruikers van HDMI. Deze overeenkomst bevat specifiek een passage waarin staat dat HDCP over HDMI verplicht is.
Als een fabrikant een HDMI interface op zijn apparaat heeft of wil hebben dan is hij verplicht zich aan deze overeenkomst te houden.  Doet hij dit niet dan neemt hij een groot risico om door de industrie als "outcast" te worden bestempeld en uitgesloten te worden van nieuwe standaardisaties op dit gebied. Dit risico wil geen enkele grote fabrikant nemen en dus zullen alle grote jongens zich aan deze gentlemens agreement houden. De kleine visjes ja dat is een ander verhaal.

misteriks

#15
Citaat van: frankly op augustus 23, 2005, 16:26:04
Net binnen uit China;

NeuNeo HVD2081 HD DVD Player is the latest revision model of our popular HVD208 DVD player.


Lucky You, zie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=30983.0
anyway heb mijn geld incl verzend kosten netjes terug gehad van leverancier.

Maar ben wel benieuwd naar de review van Frank, is overigens idd niet de laatste speler van ze, dat is de HVD2085
en ik overweeg om nog een poging te wagen en dat ding hiernaar toe te laten versturen.

What is the difference between HVD2085 and HVD2081/208 player?
puntje 5: HVD2085 will support 1080P via HDMI via new firmware upgrade in the future. :D
Sanyo Z4, Kingpin 16:9 230cm electrisch
Denon AVR-2106, Denon DVD-1920
Canton LE 190, LE 120, LE 150 CM

J.A.F._Doorhof

Nou ja wet :D
De wet van Hollywood bedoel ik dus :D.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Don_Paul

Hollywood maakt natuurlijk zijn eigen wetten :)

Maar inderdaad, ik neem aan dat je als je een licentie op de HDMI interface neemt een overeenkomst moet tekenen mbt gebruik van HDCP. Update: Ik heb net even op hdmi.com gekeken maar zo te zien kan je ook een hdmi overeenkomst afsluiten zonder hdcp overeenkomst. Nou ja, we raken wel erg off-topic op deze manier.

Overigens, ik heb al wel van een paar grote DVD-fabrikanten gelezen dat er truuks zijn om HDCP uit te zetten.

Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

marcovdb

Is er nu ook daadwerkelijk een review gepland?

frankly

Gepland nog niet, Frank heeft aangegeven wel interesse te hebben. Zit echter deze week nog vol,
ik stuur hem volgende week naar ITC, OK Frank?

PS; Over dat HDCP verhaal, hoe zit dat praktisch in elkaar uitgaande dat er ergens HDMI tussen zit?
Beredeneerd vanuit de volgende opstellingsmogelijkheden;
DVD Origineel / kopie ---> Speler met HDMI wel / geen HDCP ---> TV of projector met HDMI wel / geen HDCP.

OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

marcovdb

#20
Citaat van: frankly op september  1, 2005, 10:26:30
Over dat HDCP verhaal, hoe zit dat praktisch in elkaar uitgaande dat er ergens HDMI tussen zit?
Beredeneerd vanuit de volgende opstellingsmogelijkheden;
DVD Origineel / kopie ---> Speler met HDMI wel / geen HDCP ---> TV of projector met HDMI wel / geen HDCP.

Ik weet niet precies wat je vraag is.

Mijn speler voegt geen HDCP toe op de DVI uitgang. De projector ondersteunt wel HDCP.
Ik kan wel DVD's kijken, dus een weergever die HDCP ondersteunt vereist niet dat de bron ook met HDCP uitstuurt.
Andersom is wel een probleem, een speler die op DVI/HDMI met HDCP uitstuurt en een weergever die geen HDCP ondersteunt geeft geen beeld.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

misteriks

Sanyo Z4, Kingpin 16:9 230cm electrisch
Denon AVR-2106, Denon DVD-1920
Canton LE 190, LE 120, LE 150 CM

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frankly

Hij ligt inmiddels bij Frank samen met een HD DVD Hero Jet Li (ook van Neodigits).
Ik schat dat de review er na komend weekend is.

Frankly
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)