De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

De stroombekabeling die op de foto van de vorige posting ziet is inmiddels voorzien van zwarte snakeskin. Helaas had ik geen krimpkous meer, en geen winkels in de buurt.


tevens is de reeds aanwezige "arm" van de tv standaard te zien waarin ik een paar postings terug over poste.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Waarom plaats je de UPC doos en de PS2 ook niet in je rack? Kun je ze wellicht meteen via HDMI schakelen, scheelt je weer touwtjes. Ander idee zou kunnen zijn om de UPC doos verticaal achter de TV te zetten, je hoeft het ding toch niet te zien... moet je wel weer iets met een IR repeater ofzo doen denk ik, en heb je de ps2 nog... Nog een ander idee, maak een rack, een doos eigenlijk, ter grootte van de DD15, ook zwart, eigenlijk een zwarte kubus, die aan de andere kant van de paal staat zoals de DD15, met daarin de UPC doos en de PS2. Bijv. een zwarte kubus met dikke omlijsting van bijv. 5cm rondom, met zwart rookglas ervoor. Mooie symmetrie.

blue-eyes

Citaat van: jowi op augustus 12, 2010, 09:26:04
Waarom plaats je de UPC doos en de PS2 ook niet in je rack? Kun je ze wellicht meteen via HDMI schakelen, scheelt je weer touwtjes. Ander idee zou kunnen zijn om de UPC doos verticaal achter de TV te zetten, je hoeft het ding toch niet te zien... moet je wel weer iets met een IR repeater ofzo doen denk ik, en heb je de ps2 nog... Nog een ander idee, maak een rack, een doos eigenlijk, ter grootte van de DD15, ook zwart, eigenlijk een zwarte kubus, die aan de andere kant van de paal staat zoals de DD15, met daarin de UPC doos en de PS2. Bijv. een zwarte kubus met dikke omlijsting van bijv. 5cm rondom, met zwart rookglas ervoor. Mooie symmetrie.

Is een lelijk gezicht die UPC box en PS2 bovenop het rack. Wordt dan ook zo hoog. Daarnaast voor vele honderden euro's aan HDMI bekabeling uitgegeven, die zou ik dan ineens weg moeten doen. En de bekabeling licht er al in ;)

Ik heb de UPC box achter de tv gehad dmv repeaters. Werkte erg slecht. Andere apparatuur 100% OK, UPC box wilde niet continue 100% in orde werken. Dan wel, dan niet. En ik heb alles geprobeerd, tot elke milimeter en hoek van het oogje gezien :D


Een andere box? Dan zou ik een defecte DD15 moeten hebben, het moet dan wel identiek zijn. Nog je beste idee. Maar dan moet ik weer investeren. Ik vind het goed zo ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#4628
O ja, de UPC box wil ik NIET via mijn PRE schakelen (HDMI). Ik vind het onzin om continue de PRE en EV aan te moeten hebben om TV te kijken. UPC box derhalve direct aan de TV gekoppeld. In standje standby geeft de PRE geen HDMI signaal door. En als de PRE aangaat, gaat de EV ook automatisch aan (gekoppeld via CANBUS, ga ik niet deactiveren).
Mocht ik het geluid van de UPC box willen luisteren over de set, heb ik daarvoor de coax digitaal aangesloten.

En een HDMI verdeler, nee. Weer een extra schakel en uitgave ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Gelukkig heb ik wat dat betreft geen keus, de Kuro is een monitor en heeft geen speakers. Een extra HDMI switch zou ik ook niet willen, ik kan gelukkig de Arcam als HDMI hub inzetten. De UPC box loopt bij mij dan ook alleen via HDMI.

Teejoo

#4630
Citaat van: Blue-Eyes op augustus 12, 2010, 09:07:39
en als je de link pakt?

http://download.blue-eyes.nu/htforum/tv-meubel-0001.jpg of http://download.blue-eyes.nu/htforum/tv-meubel-0001.png
Ik zie het al, je wordt geblokt door onze firewall. De Rabo organisatie vertrouwt je dus niet helemaal  ;)

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op augustus 12, 2010, 10:02:49
Ik zie het al, je wordt geblokt door onze firewall. De Rabo organisatie vetrouwt je dus niet helemaal  ;)

Daarom zit ik ook bij de ABN AMRO :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: jowi op augustus 12, 2010, 10:02:23
Gelukkig heb ik wat dat betreft geen keus, de Kuro is een monitor en heeft geen speakers. Een extra HDMI switch zou ik ook niet willen, ik kan gelukkig de Arcam als HDMI hub inzetten. De UPC box loopt bij mij dan ook alleen via HDMI.

Werkt dat ook als de Arcam in standby staat of moet de Arcam echt aanstaan? Uiteraard doe je dat omdat je geluid wil horen. Maar ik ben even nieuwsgierig. Mijn Classe moet aan staan, standby werkt niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Hij moet wel aan staan. Maar dat staat ie inderdaad toch wel voor het geluid.

R

Werk je daar?

Citaat van: Teejoo op augustus 12, 2010, 10:02:49
Ik zie het al, je wordt geblokt door onze firewall. De Rabo organisatie vertrouwt je dus niet helemaal  ;)

Teejoo


Teejoo

Ziet er heel mooi uit BE! Maak nu eens een mooie overzichtsfoto. (Ik neem aan dat we het rack verhaal nu wel achter ons kunnen laten  ;) )

JeKa

Die "paal" waar je tv aan hangt is toch wel erg gaaf hoor! Ook netjes weggewerkt allemaal. Jammer dat er geen foto's van de hele set komen.... (hoef je niet op in te gaan hoor, weet je reden  ;)).

blue-eyes

Dat is achter me gelaten, ik zal nog 1 PM naar iemand sturen en dan is het goed (vriendelijke PM ;) ).

Die foto komt dan, beloofd, bij deze.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

En weer thuis na een lange dag (vorige posting bij mijn vader in Groningen) gedaan.

Ik zie net een mailtje, de nieuwe LS kabel ligt klaar om opgehaald te worden. Morgen maar eens even doen ;)

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

 :pompom: :pompom: :pompom:
ben benieuwd naar de foto :D

ziet er erg goed uit zo hoor! en wat een mooie vloer heb je :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 13, 2010, 00:23:35
Dat is achter me gelaten, ik zal nog 1 PM naar iemand sturen en dan is het goed (vriendelijke PM ;) ).

Die foto komt dan, beloofd, bij deze.

Goed om te horen!

Bolle

Ziet er erg strak uit BE!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Peerless Monster

Ik ben ook wel heel benieuwd naar je nieuwe setting BE.
Ik heb de situatie van 2 weken geleden nog op foto staan, maar nu maak je me toch nieuwsgierig ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Net terug van een bezoekje aan Triple M audio, de makers en eigenaar van PinkFaun.
De LS kabel is binnen.



Oproepje: wil iemand de DAC van PinkFaun eens testen (via USB aan computer), kost ongeveer 3000 euro. Klinkt waanzinnig...
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Hier dan de beloofde foto's van het rack en opstelling.
Bedenk dat de kabeltroep die je nu nog ziet onder de TV van de PS2 en UPC HD box is, deze moet nog worden weggewerkt. Maw, de ijzerboer moet nog aan de slag.
Als Raymen klaar is zijn ook de kabels niet meer zichtbaar, dus weggewerkt.

Ook ben ik nog aan het nadenken over een kast bij de set, dit voor de reserveonderdelen zoals bekabeling, etc. En voor de CD's, DVD's en BD's die ik het meest kijk / hoor om die dan direct bij de hand te hebben.
IKEA heeft wel mooie kasten hiervoor, maar NIET in het zwart.

Dan is direct de muur ook wat minder kaal. Ik zou wel wat aankleding willen, zoals een erg mooi modern schilderij. Of speciale panelen, maar dat gaat er niet komen heb ik het idee als ik mijn vriendin zo hoor.
Ik wil nog proberen bij haar om deze panelen achter de speaker te hangen, maar dan geverfd in Mondriaan kleuren (zie voor de panelen het topic van Peerless en Teejoo).

Maar goed, de foto's (verkleind naar 1024 breed):











Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R


jowi


Joris1971

mooi, alleen mag je je PS2 weleens updaten naar een PS3.  ;D

blue-eyes

#4649
Thx!


Citaat van: Joris1971 op augustus 14, 2010, 14:17:40
mooi, alleen mag je je PS2 weleens updaten naar een PS3.  ;D

Waarom? Ik speel er niet mee, de vriendin ook niet meer. De PS2 is van haar. De oudste (van 5) is de enige die af en toe mag spelen (Dora en Diego spelletjes).
Misschien als Grand Tourismo 5 wat wordt :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey