Xbox, beamer en surround

Gestart door Ralvinski, augustus 12, 2005, 23:07:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ralvinski

Hello,

ik probeer video via een beamer te laten lopen en geluid via mijn surround, maar ik krijg alleen gezoem. wat doe ik fout?

thanks!
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

Deleted member

ehhh...alles?  :D

Misschien wel handig om er bij te zetten HOE je alles hebt aangesloten dus wat waarop...

Ralvinski

Citaat van: Antoine op augustus 12, 2005, 23:11:15
ehhh...alles?  :D

Misschien wel handig om er bij te zetten HOE je alles hebt aangesloten dus wat waarop...

oke vanuit Xbox loopt rood, wit, geel. alles naar de beamer (ingang 1). een kabel (geen idee hoe ie heet) loopt van audio uit van beamer (1 uitgang) naar v-aux van surround (2 ingangen)..
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

Deleted member

Rood-wit=stereo
Geel=composite video

Waarom het geluidssignaal eerst naar je beamer? Je geluidssignaal kun je het beste rechtstreeks naar je versterker laten lopen en dan naar een standaard line ingang die je ook gebruikt voor bijvoorbeeld een CD-speler. Composite video is eigenlijk het slechtste videosignaal dat je kunt gebruiken, om eerlijk te zijn ken ik de XBox niet maar er zijn er hier die 'm ongetwijfeld wel kennen en weten welke aansluiting je beter kunt gebruiken. Natuurlijk is dit afhankelijk van welke ingangen je beamer heeft, die zou ik hier dus even noemen. Maar op deze manier zou je toch minimaal wel beeld moeten krijgen, of krijg je dat ook?

Deleted member

Oh ik zie het al de Xbox heeft standaard alleen een composite videosignaal. Component of Svideo 'converters' kunnen apart worden aangeschaft. Nou dan zit je voorlopig, tot je eventueel een uitbreiding koopt, even vast aan composite video uitgang.

Wat betreft het geluid, waarschijnlijk zet je beamer de ingang niet direct door naar de uitgang maar dat is alleen maar gokken. Wat voor beamer heb je?

Ralvinski

Citaat van: Antoine op augustus 12, 2005, 23:30:18
Oh ik zie het al de Xbox heeft standaard alleen een composite videosignaal. Component of Svideo 'converters' kunnen apart worden aangeschaft. Nou dan zit je voorlopig, tot je eventueel een uitbreiding koopt, even vast aan composite video uitgang.

Wat betreft het geluid, waarschijnlijk zet je beamer de ingang niet direct door naar de uitgang maar dat is alleen maar gokken. Wat voor beamer heb je?

3M MP8640
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

mrrepel

#6


Zo kan je het ook doen , met deze spullen heb ik mijn XBOX rechtstreeks op de VGA ( RGBHV ) aansluiting op mn projector

Ralvinski

Citaat van: mrrepel op augustus 13, 2005, 11:59:06


Zo kan je het ook doen , met deze spullen heb ik mijn XBOX rechtstreeks op de VGA ( RGBHV ) aansluiting op mn projector

hoe duur is die grap? (vga kabel heb ik)
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

mrrepel

Ik meen mij te herinneren : HDpack +/- 35 euro , transcoder +/- 50 euro

Ralvinski

Citaat van: mrrepel op augustus 13, 2005, 15:39:40
Ik meen mij te herinneren : HDpack +/- 35 euro , transcoder +/- 50 euro
ja ik heb die beamer een week te leen..

maar ik snap nog steeds niet waarom het niet gewoon lukt zoals ik het gedaan heb. normaal gesproken loopt er een kabel van de headphones uitgang van mijn pc naar mijn surround. dan zet ik gewoon winamp aan en dan knalt de muziek uit mijn surround. diezelfde kabel plug ik in de audio uit van de beamer en dan krijg ik dat hoerengezoem...
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite

Ralvinski

w0000t problem solved :) Heb mijn pc speakers in de beamer geplugd. en die kabel waar ik het over had in de headphones uigang van mijn pc-speaker :)
Screen | Samsung LE32S81B
Sound | Yamaha RX-V450RDS, NX-S120, NX-C120, SW-240
Systems | PSP, Xbox 360 Elite