mijn stereo setje (nieuwe foto's)

Gestart door klimmertje, augustus 3, 2005, 18:31:24

Vorige topic - Volgende topic

klimmertje

Mijn setje bestaande uit Jungson voor-en eindversterker,jungson  cd speler,Rega phonoversterker en luxman platenspeler.
luidsprekers zijn ALR Jordan entry 5.
Netfilter,snoeren en stekkerdoos van Artspeak
Interlink is de FA1 van Xindak
Luidsprekerkabel is van Jackson audio(word binnenkort vervangen door Xindak :) )
Ook de luidsprekers ben ik van plan om te vervangen omdat ze i.m.o een beetje achterblijven t.o.v de rest van mijn set.
Ze hebben me ong.5 jaar goed gediend en ben er altijd heel tevreden met geweest maar het is tijd voor een upgrade.
Reactie's zijn welkom maar ik ben hier vrij nieuw op het HT forum so be nice ;)
Sorry voor de zéééér slechte foto :'( :'( :'( :( :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Maximus_Aurelius

Leuke set.
Ook leuk te zien en te horen iemand die ALR/Jordan luidsprekers heeft ;D

Zelf heb ik ook ALR/Jordan luidsprekers maar dan de Note serie.

Jungson is toch dat Chinees merk toch?
Hoe ben je bij dat merk gekomen als ik vragen mag?
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

klimmertje

Bedankt,

Vorig jaar een reis gemaakt naar China en een beetje rond gesnuffeld.
daarna op het internet een beetje navraag gedaan naar goede chinese hifi en bij Jungson uitgekomen.
Dit jaar terug naar China geweest,ginder getrouwd(met een chinese  :-*) en dan ook maar een versterker en cd speler aangeschaft.
Ik heb ginder dus nog meer gevonden dan enkel hifi spullen :P 8)
Ik ben altijd heel tevreden geweest over de ALR en nooit de behoefte gehad met mijn vorige set (Cambridge Audio)om ze te vervangen maar nu hoor ik toch dat ze wat te kort komen.

Groeten eric

Maximus_Aurelius

Maar die Entry 5 is dat de voorganger van de Entry XL of is het hetzelfde?

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

klimmertje

Bedankt :)

ik denk dat het de voorganger is van de Entry XL,Hij ziet er wel hetzelfde uit maar ik denk dat de XL  de nieuwe versie is.

eric

Sjettepet

Is inderdaad de voorganger.

Ik heb zelf de ALR/Jordan Take 6 uit 1997, en zie nog geen enkele reden om ze te vervangen. Wel wil ik een grotere woonkamer...

Sjettepet
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Rody

Apparatuur ziet er leuk uit hoor.

Deze set verdient uiteraard betere, mooiere en meer plaatjes  ;D

kippekop

Behalve dat Lambiek zich op de achtergrond stierlijk verveelt vind ik het een erg mooi setje!
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

klimmertje

hahahah,goed gezien maar het is niet lambiek   ;D ;D ;D ;D ;D
Ik zal ééns probereb om wat betere foto's te maken.

groeten,eric

Paulie

Lang Leve Jungson. Bekende combinatie voor mij  ;D. Wil eigenlijk ook wel meer fotoos van de ruimte en de apparatuur zien.

Is het nog gelukt met de speaker keuze of wacht je nog effe rustig zoals je al gezegd had.

groet

Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

klimmertje

hallo,

ik zal nog wat fototjes bij maken maar dit zal wat tijd vragen aangezien ik het nog op de "oude" manier doe. :-[
Toeval dat je dit vraagt paul,ik ga nu zaterdag naar een paar Roger monitors luisteren (tweedehands)die te koop staan.Tenzij ze uit elkaar vallen(wat niet het geval is)zal ik waarschijnlijk deze kopen.Ik ben benieuwd ;D
wat mij het uiteindelijk toch een beetje tegenhield bij de infinity's was het moelijk verkrijgbaar zijn van vervangstukken bij een eventueel defect tenzij je natuurlijk direct 2 paar aanschaft  ;)

groeten,eric

Alco

CiteerIk ga nu zaterdag naar een paar Roger monitors luisteren (tweedehands)die te koop staan.Tenzij ze uit elkaar vallen(wat niet het geval is)zal ik waarschijnlijk deze kopen.Ik ben benieuwd
wat mij het uiteindelijk toch een beetje tegenhield bij de infinity's was het moelijk verkrijgbaar zijn van vervangstukken bij een eventueel defect tenzij je natuurlijk direct 2 paar aanschaft

Spannend. Om wat voor Rogers gaat 't eigenlijk ?  De LS3/5a's ? ::) :)

Ik heb zelf ook Rogers monitors. Zien er wel wat gedateerd uit, (zoals eigenlijk alle Rogers) maar 't klinkt waanzinnig!
Btw, bij Rogers kun je ook voor 't probleem komen te staan van onvervangbare units bij e.v.t. defect,
aangezien Rogers ook al enige jaren niet meer bestaat.
(althans, voor zover ik weet...correct me if I'm wrong)

Groeten,
Alco 8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

klimmertje

Sorry,mijn (beginners)fout. :-[
ik had moeten vermelden dat het hier gaat over de Rogr monitors van de firma Remo.
Mijn excuses.

groeten

Paulie

@klimmertje

De infinity speakers zijn toch wel een heel andere kaliber speakers niet met elkaar te vergelijken hoor  ;).

Weet je zeker dat je niet ook is naar een setje Infinity's gaat luisteren want de speakers zijn wel de allerbelangrijkste schakel in je keten.

Die zorgen er uiteindelijk voor dat het geluid er zo uitkomt als jij het zou willen.

je bent altijd welkom om te luisteren hoor.

groet

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Alco

CiteerWeet je zeker dat je niet ook is naar een setje Infinity's gaat luisteren want de speakers zijn wel de allerbelangrijkste schakel in je keten.

Die zorgen er uiteindelijk voor dat het geluid er zo uitkomt als jij het zou willen.

Daar valt over te discussieren.... ::)
De bron + versterker zijn voor mij persoonlijk minstens zo belangrijk.

Groeten,
Alco

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

klimmertje

Eindelijk ook aan een digitaal toestelletje geraakt ;D en meteen maar een paar fotootjes gemaakt.
Ze zijn toch al wat beter dan mijn vorige foto's. :-[
heb ondertussen ook al een paar andere luidspreker aangeschaft(tweedehands),een paar Roger monitors 6 (van Remo)
Best wel tevreden over.
Op foto met de kabels o.a. de FA en FS2 van Xindak te zien.

groeten,eric

klimmertje

2 de foto

klimmertje

3.de kabelnest ;D