Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

reza

Die vond ik best oke.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mel

Best een creepy film, mooie geluidsbubbel
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

haythijs

Gisteravond een film en muziek bekeken.
Eerst Oblivion met o.a Tom Cruise. De film blijf een pareltje op beeld en geluid.
Nadien, Rolling Stones Live at the Max, registratie van hun inmense ( en soort van comeback) Steelwheels tour uit 1989/90.
Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

maximus79

Citaat van: haythijs op oktober  4, 2026, 13:41:13Gisteravond een film en muziek bekeken.
Eerst Oblivion met o.a Tom Cruise. De film blijf een pareltje op beeld en geluid.
Nadien, Rolling Stones Live at the Max, registratie van hun inmense ( en soort van comeback) Steelwheels tour uit 1989/90.

Wat voor versie is dit van Oblivion? Deze heeft toch een aspect ratio van 2.39:1? Beeld lijkt ook verticaal uitgetrokken, maar kan ook door de foto komen?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

haythijs

Dit is de bluray versie met idd 2,39:1, ik laat de Cambridge speler het oprekken zodat het beeldvullend is.
Zwarte balken heb ik niks mee en dat het dan niet zo is ' zoals de regisseur het bedoeld heeft' is dan aan mij of ik dat wel/niet zo wil zien.
Ook had ik nog een uhd/4k versie van ruim 50gb welke ik via de Zidoo heb vergeleken maar voor mij oogt de film beter vanaf BD met de Cambridge en darbee processor in vergelijk met de 4K vanaf Zidoo.
Philips 55Oled910Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ RUconnected+JKE+Grimm.

reza

Alle versies zijn toch 21.9 formaat van deze film?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Citaat van: haythijs op Gisteren om 20:54:08Dit is de bluray versie met idd 2,39:1, ik laat de Cambridge speler het oprekken zodat het beeldvullend is.
Zwarte balken heb ik niks mee en dat het dan niet zo is ' zoals de regisseur het bedoeld heeft' is dan aan mij of ik dat wel/niet zo wil zien.
Ook had ik nog een uhd/4k versie van ruim 50gb welke ik via de Zidoo heb vergeleken maar voor mij oogt de film beter vanaf BD met de Cambridge en darbee processor in vergelijk met de 4K vanaf Zidoo.

Staat je helemaal vrij inderdaad. De 4k van deze film is helaas slechter dan de BD.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

squeek

Citaat van: haythijs op oktober  4, 2026, 13:41:13Gisteravond een film en muziek bekeken.

Ik heb oblivion op 4k gekocht, alleen al voor de atmos track. De gewone 7.1 track was al fantastisch. Ik ga wachten om em te kijken als er een nieuwe projector komt. Hopelijk volgende maand. Verder ook de betere sci fi film vond ik
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

pameijer

Citaat van: haythijs op Gisteren om 20:54:08Dit is de bluray versie met idd 2,39:1, ik laat de Cambridge speler het oprekken zodat het beeldvullend is.
Maar opgerekte hoofden, elke coupé wordt een SUV, een sigaret wordt een sigaar, dat is wel ver weg van hoe het bedoeld is lijkt me. Ieder z'n meug, maar voor mij zou het niks zijn. Vanavond hier wel een IMAX-formaat film gezien, dat zal meer jouw ding zijn!
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!