Vanavond kijk ik in mijn eigen HT...

Gestart door Sarjenka, mei 2, 2002, 00:48:02

Vorige topic - Volgende topic

celerontje

Vanavond Monsters Inc. op Blu-ray gekeken... :)
WOW, wat een ongelooflijk detailrijk beeld! :o
En dan na te gaan dat ik een 720p beamer heb, kan je nagaan hoe mooi het in 1080p zal zijn... :o (volgens HTip zit dat ook wel snor! :pompom:)

De DTS-HD MA track is ook erg goed goed, zitten echt hele goede LFE effecten in en klinkt erg ruimtelijk! :pompom:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

R

Gaaf he! Mijn favo BR disc O0 O0 :pompom:

Citaat van: celerontje op september  2, 2009, 23:11:45
Vanavond Monsters Inc. op Blu-ray gekeken... :)
WOW, wat een ongelooflijk detailrijk beeld! :o
En dan na te gaan dat ik een 720p beamer heb, kan je nagaan hoe mooi het in 1080p zal zijn... :o (volgens HTip zit dat ook wel snor! :pompom:)

De DTS-HD MA track is ook erg goed goed, zitten echt hele goede LFE effecten in en klinkt erg ruimtelijk! :pompom:

mvdveek

Vandaag Crank2 en I am legend in bluray gekeken
Had van I am legend een iets scherper beeld verwacht.
Crack2 was een plezierige kijk. Lachen wat ie allemaal voor zijn keizen krijgt om te overleven. Vooral de scene op de racetrack :)
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Robbert54

Citaat van: mvdveek op september  2, 2009, 23:35:20
Vandaag Crank2 en I am legend in bluray gekeken
Had van I am legend een iets scherper beeld verwacht.
Crack2 was een plezierige kijk. Lachen wat ie allemaal voor zijn keizen krijgt om te overleven. Vooral de scene op de racetrack :)
ik vond I am Legend juist heel scherp ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Als je gaat projecteren valt 't een stuk meer op.
Maargoed, scherpte is ook niet heilig, een goed schaduwdetail is misschien nog wel belangrijker, vooral bij deze film! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

HTip

Gisteravond (op advies van celerontje) Children of Men op BD. Verhaal speelt zich af in de toekomst (2027), maar je hebt toch het gevoel dat je erbij bent. Op sommige momenten doet het camerawerk me denken aan Cloverfield, waardoor je de actie van heel dichtbij meemaakt. Schrikeffecten waren ook heftig en vaak totaal onverwacht. Erg gave film alweer :thumbs-up:

Beeld en geluid waren ook bij deze BD weer erg goed.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mvdveek

Citaat van: Robbert54 op september  2, 2009, 23:55:27
ik vond I am Legend juist heel scherp ???

Misschien waren mijn verwachtingen gewoon te hoog.
Maar vond het verschil met een upscaled dvd niet zo heel super groot.
Zeker als ik hem Sin City vergelijk. Dat was dan weer een meesterlijk mooie BR
Showcase  ||  Pioneer KRP-600A || Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Sonic Circle

Citaat van: HTip op september  3, 2009, 08:56:37
Gisteravond (op advies van celerontje) Children of Men op BD. Verhaal speelt zich af in de toekomst (2027), maar je hebt toch het gevoel dat je erbij bent. Op sommige momenten doet het camerawerk me denken aan Cloverfield, waardoor je de actie van heel dichtbij meemaakt. Schrikeffecten waren ook heftig en vaak totaal onverwacht. Erg gave film alweer :thumbs-up:

Children of Men heb je volgens mij een stukje van gezien tijdens de M&G bij ons thuis, of is het er niet van gekomen?
Ik heb hem al een jaar of 1,5 op HD-DVD en vind het een fantastische film.

Beklemmend, op sommige momenten inderdaad upfront, toch ook erg ingetogen, mooie soundtrack en met een sterk verhaal (actueel ook eigenlijk op een rare manier) en fantastisch acteerwerk. Clive Owen is sowieso een held.

Onne

Gisteren "The air I breathe" bekeken. Was er niet echt van onder de indruk maar wilde het wel afzien.
Haalt het bij lange na niet in vergelijking met "Crash"

Vanavond wil ik proberen "The motorcycle diaries" te kijken !

HTip

Citaat van: Sonic Circle op september  3, 2009, 09:21:56
Children of Men heb je volgens mij een stukje van gezien tijdens de M&G bij ons thuis, of is het er niet van gekomen?
Ik heb hem al een jaar of 1,5 op HD-DVD en vind het een fantastische film.
Is er toen niet van gekomen, omdat ik helaas eerder naar huis moest :(

Beklemmend, op sommige momenten inderdaad upfront, toch ook erg ingetogen, mooie soundtrack en met een sterk verhaal (actueel ook eigenlijk op een rare manier) en fantastisch acteerwerk. Clive Owen is sowieso een held.
Het leek door het ingetogen gebruik van technologie, wapens, auto's, etc. inderdaad heel actueel en reëel. Je had niet gevoel dat je 18 jaar vooruit in de tijd was gegaan. Soundtrack zorgde voor de juiste mindset op het juiste moment. Erg goed gedaan!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op september  3, 2009, 08:56:37

Schrikeffecten?
Ik ben één keer geschrokken door een harde knal, (je weet vast welke :D) waarvan ik wist dat-ie eraan zou komen. ;)

Beeldkwaliteit is echt supergoed, zelfs bij de scenes die met de camera op de schouder zijn geschoten, blijft alles loepzuiver!
Daar kan Paul Greengrass een voorbeeld aan nemen!

Geluid is ook super, ontzettend veel dynamiek en ruimtelijkheid!

Inderdaad een hele heftige film, die je echt in een donker HT moet bekijken! (wat bij jouw wel snor zit! :pompom:)

We hebben 'm er helemaal niet in gehad, ook niet toen Philip vertrokken was.

Sonic Circle

Ah, het is wel een film die regelmatig de Toshiba in gaat tijdens een demo :). Stond voor mij wel op de planning die dag, is er dus niet van gekomen.

Die knal is trouwens inderdaad heftig.

celerontje

En dan na te gaan dat jij de Dolby Digital core van het DD+ spoor beluisterd, kan je nagaan hoe mooi de 24 bit DTS core van de Blu-ray DTS-HD MA track zal klinken!

Sonic Circle

Mijn god Celerontje.. denk jij ook wel eens niet in enen, nullen of formaten?

Moet je nagaan hoe het klinkt op een Silvercrest 2.0 setje zonder subwoofer! Dan klinkt het toch veel beter op een Bose 123 set!!!!

celerontje

Citaat van: Sonic Circle op september  3, 2009, 18:08:12
Moet je nagaan hoe het klinkt op een Silvercrest 2.0 setje zonder subwoofer! Dan klinkt het toch veel beter op een Bose 123 set!!!!
Ik smul er nu al van! :D

Citaat van: Sonic Circle op september  3, 2009, 18:08:12
Mijn god Celerontje.. denk jij ook wel eens niet in enen, nullen of formaten?
Waarom ga jij dan specifiek naar audio opzoek op de VAD?
Je hebt nu toch ook beeld en geluid? :P :P :P :D

De pot verwijt de ketel..... ;) ;) ;)

Perfectionist

Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Sonic Circle

Citaat van: celerontje op september  3, 2009, 18:59:46
Ik smul er nu al van! :D

8)

CiteerWaarom ga jij dan specifiek naar audio opzoek op de VAD?
Je hebt nu toch ook beeld en geluid? :P :P :P :D

De pot verwijt de ketel..... ;) ;) ;)

Ik ga niet specifiek op zoek naar audio. Ik ga me breder orienteren in wat tegenwoordig mijn hobby is. En daarbij meer letten op de audio omdat ik daar vorig jaar bijna geen aandacht aan gaf. En natuurlijk kan alles mooier en beter.

Voor mij blijft de ´bron´ op 1 staan en het ´middel´ om het af te spelen op 2. Als een film goed is, kan ik er van genieten op een mobiele dvd speler met 8" (ongecalibreerd) lcd scherm. Als de film slecht is, geniet ik er nog steeds niet van op een 100" plasma op quad HD resolutie, ben ik bang.

celerontje

Maar er gaat niets boven een goed HT! (of een goede bioscoopzaal ;))

Vandaag Watchmen bekeken: (UK Theatrical Blu-ray)
Hele fraaie film, zeer goed beeld en geluid, interessante karakters, goed verhaal.
Aanrader!
(En nu maar hopen dat de Director's Cut ook eens keer met NL subs uitkomt! :devil:)

Moondust

Vanavond The Mist gezien. Ik had meer horror verwacht. De focus lag op het effect van directe dreiging op mensen in groepen. Heel bizar! Het einde is dat overigens ook. Had ik niet verwacht. Oja, mooie soundtrack die bij tijd en wijle lekker diep gaat. Ik dacht even dat mijn plasma aan de muur meetrilde.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

R

Robbert54

vanavond naar de bios geweest: the final destination. wat een bagger! de hele film! wou naar de pauze al weg gaan (en dat heb ik nog nooit gehad bij een film) toch maar gebleven. echt tijdverspilling. special effects zijn slecht, alles is ontzettend voorspelbaar en de acteurs zijn helemaal ruk. kortom een echte B-film
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Robbert54 op september  4, 2009, 01:12:01
vanavond naar de bios geweest: the final destination. wat een bagger! de hele film! wou naar de pauze al weg gaan (en dat heb ik nog nooit gehad bij een film) toch maar gebleven. echt tijdverspilling. special effects zijn slecht, alles is ontzettend voorspelbaar en de acteurs zijn helemaal ruk. kortom een echte B-film

Hoe was het 3D effect?

Robbert54

Citaat van: Nooff op september  4, 2009, 01:17:10
Hoe was het 3D effect?
die was er niet, want het bleek ook nog de gewone versie te zijn. maar zelfs goede 3D effecten hadden deze film niet goed kunnen maken.

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: Robbert54 op september  4, 2009, 01:18:37
die was er niet, want het bleek ook nog de gewone versie te zijn. maar zelfs goede 3D effecten hadden deze film niet goed kunnen maken.

Ik dacht dat ze in de reclame liepen te verkondigen dat deze film alleen in 3D zou zijn  :confused:

Naja goed, ik was gewoon even benieuwd hoe de beleving dan was geweest  :smile:

celerontje

Citaat van: Robbert54 op september  4, 2009, 01:18:37
Je weet toch dat CineStar geen 3D heeft? ;)