Review(s) van de xXx speakers (Front der Fronts topic)

Gestart door garmtz, juli 29, 2005, 16:22:27

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dazzdax

Eric, het is wat laat, maar van harte gefeliciteerd met de xXx! Het is "kaum zu glauben" dat je dat voor elkaar hebt gekregen en de speakers behoren tot de 7 wonderen van de DIY wereld (al weet ik niet wat de andere 6 zijn, hehe). Je zei dat je Dave Wilson tot de drie beste luidsprekerontwerpers beschouwd? Neil Patel is daar natuurlijk ook één van, maar wie is die andere? Mag ik het even raden: Albert von Schweikert? Charles van Oosterom?

PS: Wat vind je van electrostatische speakers, zoals die van SoundLab?

Chris

Charles van Oosterom..inderdaad...misschien vind ik die momenteel wel het beste....hij is een van mijn grootste inspiraties......hij krijgt momenteel veel vaste voet in Amerika (met mooie hulp van de bladen)......wel vreemd dat hij daar zijn speakers 30 procent goedkoper verkoopt dan hier in Breda...enfin... ;)

PS
Electrostaten vind ik een vreselijk mooie resolutie hebben...nadeeltje vind ik weer vaak het laag en de plaatsing... :-\o
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op november 20, 2006, 10:52:32
Electrostaten vind ik een vreselijk mooie resolutie hebben...nadeeltje vind ik weer vaak het laag en de plaatsing... :-\o

Dat geldt inderdaad als nadeel van de meeste electrostaten: een niet ideale laagweergave en een wat dunner middenlaag. Het is echter gelukkig geen eigenschap van alle electrostaten. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Weet ik...met name de grotere hebben genoeg oppervlakte om een bevredigende laagweergave te produceren...ik heb zelden (eigenlijk nooit) een goede hybride gehoord.... :-\

Van alle electrostaten......vind ik die van jou het beste klinken....heerlijk dat geslijm ....maar ik ben wel serieus..... ;)

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op november 20, 2006, 14:52:29
Van alle electrostaten......vind ik die van jou het beste klinken....heerlijk dat geslijm ....maar ik ben wel serieus..... ;)

Verrassend, ik wist niet dat je er bekend mee was! :o

Nou wordt ik nieuwsgierig: welke Acoustats heb je al gehoord? :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Toen best wel veel...ze zijn al wat ouder...maar je hebt geloof ik types zoals de two by two enz enz...ik heb zelfs die enorm grote gehoord
bij een vriend (dat was in 1982..een beetje het electrostaten tijdperk...hahahahaha  :-X) ...ik denk wel (in mijn herinnering) een cm of 75 breed en een 2.50 mtr hoog... :o

Waren ook toendertijd prima 2e hands prijzen voor de acoustats....de mensen wisten gewoon niet wat ze weg deden...  :o

Dat eerste bezoek aan die vriend met zijn electrostaten was voor mij toen zelfs de trigger om serieus HIFI te gaan  8)

Ruud-

Citaat van: dazzdax op november 20, 2006, 10:31:28
Eric, het is wat laat, maar van harte gefeliciteerd met de xXx! Het is "kaum zu glauben" dat je dat voor elkaar hebt gekregen en de speakers behoren tot de 7 wonderen van de DIY wereld (al weet ik niet wat de andere 6 zijn, hehe). Je zei dat je Dave Wilson tot de drie beste luidsprekerontwerpers beschouwd? Neil Patel is daar natuurlijk ook één van, maar wie is die andere? Mag ik het even raden: Albert von Schweikert? Charles van Oosterom?

PS: Wat vind je van electrostatische speakers, zoals die van SoundLab?

Chris

De helaas overleden John Wright hoort mijns inziens ook in dat rijtje thuis.

Heeft prachtige transmissionline speakers van IMF en TDL afgeleverd
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Audiofiel

Citaat van: Erik van Voorst op november 20, 2006, 16:38:34
Toen best wel veel...ze zijn al wat ouder...maar je hebt geloof ik types zoals de two by two enz enz...ik heb zelfs die enorm grote gehoord
bij een vriend (dat was in 1982..een beetje het electrostaten tijdperk...hahahahaha  :-X) ...ik denk wel (in mijn herinnering) een cm of 75 breed en een 2.50 mtr hoog... :o

De 2+2 bestond uit 4 panelen: 2 boven elkaar en 2 naast elkaar en was 239,5 cm hoog en ongeveer 64 cm breed. Ik draai momenteel met de half zo slanke 1+1 die net zo hoog, maar slechts half zo breed is (momenteel aangestuurd door de Acoustat-X OTL eindversterkers). Zie ook mijn review van de One+One. Er was ook in de VS nog een Model 6 en 8, maar die zijn naar mijn weten nooit in Nederland gevoerd. De 2+2 was trouwens al in staat tot een SPL van 115 dB, dus hoeveel meer wil je hebben...? ;D

CiteerWaren ook toendertijd prima 2e hands prijzen voor de acoustats....de mensen wisten gewoon niet wat ze weg deden...  :o

Ach, tegenwoordig kosten ze ook nog niet zo veel: een meer dan capabele full-range Acoustat 33 voor 2250 euro. Koop dan maar eens een dynamische speaker die even goed klinkt... dan ben je stukken meer kwijt! :D

CiteerDat eerste bezoek aan die vriend met zijn electrostaten was voor mij toen zelfs de trigger om serieus HIFI te gaan  8)

Leuk! Wel grappig dat je uiteindelijk niet zelf met electrostaten bent gaan draaien... Nee, zo'n giga-monster project als jouw xXx was natuurlijk veel makkelijker... Of klinken die soms nòg beter dan de Acoustats? ::)

Citaat van: Audiofiel op november 20, 2006, 18:50:30
Leuk! Wel grappig dat je uiteindelijk niet zelf met electrostaten bent gaan draaien... Nee, zo'n giga-monster project als jouw xXx was natuurlijk veel makkelijker... Of klinken die soms nòg beter dan de Acoustats? ::)

Ja.... ;D ROFL  >:D

Als dat een indirect verzoek van jou is.....granted  ;)

fgroen

Ik had al even niet meer op dit topic gekeken.. (eigenlijk nu omdat ik een beetje uitkijk naar Arjen's ervaringen....  ;) )

Cool dat je Mathilde Santing zo gaaf vond, Erik.. Ik hoop dat ze je ook in volgende luistersessies nog in vervoering kan brengen...  :D

Wat betreft die scheidingsfrequentie: dat kan inderdaad heel nauw komen. Zeker in het mid-laag zijn de verschillen heel geprononceerd. Ik ben er intussen ook achter, dat ruimtelijkheid voor een onverwacht groot deel in dat gebied wordt gedefinieerd.  :o

Qua inspelen denk ik, dat jij zo langzamerhand wel een beetje in rustiger vaarwater bent gekomen. De boel zal bij jou wel los zijn nu.. Een vriend van mij met N801's berichtte mij dat het laag van zijn systeem dik een jaar nodig heeft gehad om echt helemaal op niveau te komen. Natuurlijk was er daarvoor wel naar te luisteren, maar nog niet "af". Ik kan daar wel inkomen. Ik zit zelf ook nog in de inspeelperiode. De eerste en ergste bonken zijn eraf, en het is zeker te genieten, maar het is nog niet "af". Het moet nog verder, en het gáát nog verder.

Verder ken je je systeem intussen zó goed, dat elke variatie door jou waargenomen wordt, en dus een positieve dan wel negatieve impact zal hebben.
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Audiofiel

(deel 1/4)

Het is inmiddels al weer bijna 3 weken geleden dat ik bij Erik mocht komen luisteren. Wegens tijdgebrek aan mijn kant was het er nog niet van gekomen om een verhaal te schrijven. Onze dochter is twee keer ziek geweest, waarbij ze de tweede keer van de laatste koortsdagen nu net weer is hersteld. En sommige zaken zijn nu eenmaal veel belangrijker dan deze hobby. Mijn bevindingen had ik, daags na het bezoek, al in steekwoorden op papier gezet om de herinneringen extra te helpen. Niet dat het per sé nodig was, als ik ze nu nalees...

De weg naar Erik's huis vinden is geen gemakkelijke opgave. Vrijwel iedere directe doorgang naar zijn huis, die door de GPS wordt gesuggereerd, blijkt een onneembare vesting. Dan weer is er geen weg meer (!), dan is er opeens een bussluis... En dat ondanks de nieuwste kaarten. Bij aankomst blijkt de reden voor dit dwaalspoor: de gemeente van het dorp schijnt iedere paar maanden nieuwe ideeën te krijgen om de verkeersstroom weer op een andere manier te willen optimaliseren. Afijn, ik vond het uiteindelijk en Erik en Aafje stonden mij al vriendelijk op te wachten.

127 pagina's

Zoals de meeste forumleden heb ik natuurlijk ook het topic over de Fronts der Fronts of de xXx gevolgd. Nou was dat topic al lang begonnen voordat ik mij op dit forum registreerde, dus niet alle 127 pagina's heb ik tot mij genomen. Maar het enthousiasme en de vasthoudendheid konden mij sterk boeien. Toen de speakers dan ook eenmaal af waren en de tijd rijp was voor Erik om mensen uit te nodigen, was ik zelf ook geïnteresseerd. Dat het uiteindelijk een jaar geduurd heeft voordat ik ze kon horen, is helemaal niet erg: de speakers zijn nu tenminste goed ingespeeld!

Gezien de extreme hoeveelheid tijd, de kostbare materialen en de gigantische toewijding van Erik in zijn eigen topic was ik zeer benieuwd naar het eindresultaat. De verwachtingen waren (redelijk) hoog gespannen. Wat voor geluid zouden deze 'reuzen' neer gaan zetten? Hoe imposant zou het klinken?

Het eerste dat mij opvalt, is dat imposant niet de lading dekt. De speakers zijn zeker indrukwekkend te noemen, maar dat geldt veel meer voor hun uiterlijke verschijning dan hun geluidsbeeld. Dat geluidsbeeld is namelijk niet zozeer indrukwekkend te noemen in de zin van groots of nadrukkelijk aanwezig. Het is juist de afwezigheid van de speakers (die je overigens heel duidelijk ziet!) die mij zo opvalt. Er is geen kastkleuring te horen en het geluid is er gewoon in plaats van dat het op je afkomt.

Audiofiel

(deel 2/4)

Bioscopen en zwembaden

Voordat we een forse lading CD's er door heen gaan draaien loop ik met Erik eerst door zijn woonkamer heen. Ach ja, woonkamer, het heeft eerder wat weg van een studio. Want ondanks de harde marmeren vloer en de nogal kale wanden, is het plafond voorzien van een speciale geluiddempende laag, zoals je ze in bioscopen en zwembaden wel tegenkomt. Het klinkt heel merkwaardig zo, de muziek heel zacht en je eigen stem die nauwelijks (na)galmt. Het is absoluut geen dode kamer geworden, maar het is wel stukken doder dan de gemiddelde woonkamer. Heel apart.

We hebben veel CD's gedraaid deze avond en wat voor mij erg opvallend was, is dat ik veel langer dan anders nodig had om aan het geluid te wennen. Of dat nu de akoestiek, de speakers of de bron plus versterking is, weet ik niet. Maar het voelde vreemd. Meestal wen ik vrij snel aan het karakter van een set, maar nu duurde het wel een uur. Dat was voor mij de eerste keer.

Helemaal los

In dat eerste uur valt mij onder meer het gebrek aan kastkleuring op. Als je de foto's van Erik's project ziet, dan is dat ook niet zo heel vreemd: deze kasten kunnen niet meer resoneren met dat gewicht en al die sandwich-constructies. Ook heb ik het gevoel dat er wat weinig laag is. Alsof de baskasten zowel te zacht staan als minder diep gaan. Na het wenuur, is dat gek genoeg stukken minder geworden. Ik vermoed dat de akoestiek ook wel een duit in het zakje gooit. De ruimte klinkt zoveel anders dan je gewend bent, dat het wel lijkt alsof je hersenen het moeten vertalen naar een andere situatie qua galm en dergelijke.

De luisterruimte van Erik is enorm groot. Ik denk dat de meeste forumleden direct met Erik's ruimte zouden willen ruilen. De grote kamer is modern ingericht met veel vrije ruimte en weinig meubels. Een uitbouw aan de achterkant en een stukje aan de zijkant maken de toch al niet te smalle kamer tot een forse ruimte. Bij Erik kunnen de speakers werkelijk helemaal los staan en daar maakt hij dan ook flink gebruik van. Er is wel enige asymmetrie doordat er rechts meer ruimte is waar het geluid naar toe kan, maar op de links-rechts balans zal het weinig invloed hebben, want de voorversterker gebruikt toch twee gescheiden volumeregelaars. Als er iets mis is in de balans qua volume, zal het eerder aan de twee volumeregelaars liggen.

De afwerking van de speakers is werkelijk fenomenaal. Ga je er werkelijk iedere week met Pledge overheen, Erik? De Danish Oil geeft een enorme diepte aan het fineer. Zelfs de filterkasten zijn heel erg mooi afgewerkt. Erik laat de inhoud zien en dat levert bij mij hele grote ogen op. Lijken de speakers in het echt toch wel wat kleiner dan op de foto; de filters lijken weer veel groter! De maat van de speakers is door Erik op schaal teruggebracht van de oorspronkelijke Avalon Sentinels, met hier en daar wat esthetische aanpassingen. Iemand had in zijn zelfbouwtopic wel eens gesproken over twee nonnen en daar lijken ze ook op. Je kunt je ogen er bijna niet van afhouden tijdens het luisteren, zo fraai zijn deze creaties.

Audiofiel

(deel 3/4)

Gelijkzijdige driehoek

De speakers staan behoorlijk ver uit elkaar en vormen bijna een gelijkzijdige driehoek met de luisteraar. Hierdoor klinkt het geluidsbeeld heel breed, waar de toe-out nog eens aan meehelpt. Volgens Erik staat het precies zo opgesteld als het zou moeten volgens de instructies van de originele Sentinel. Ik wil direct aannemen dat het klopt, maar ik zou zelf voor meer toe-in kiezen en een minder brede opstelling (of een luisterpositie verder naar achteren) zodat het meer bij het ideaal komt te liggen van L = 150% T*. De hoogte en de diepte vind ik prima klinken, mooi in verhouding. Een zangeres kan netjes blijven staan in plaats van te moeten zitten, wat ik toch wel vaak hoor op andere sets, en heeft dan een normale 'menselijke' hoogte. Ook de diepte is mooi. Naar mijn idee is de verdeling geluid voor/achter de speaker in de orde van 1 op 4, dus 25% speelt zich af voor de speakers en 75% achter de speakers. Ik ervaar mijn eigen speakers als 1 op 3 (33% voor en 67% achter), dus er speelt zich (verhoudingsgewijs) net wat meer af vóór de luidsprekers. Dat is natuurlijk ook een smaakkwestie, want forumgenoot Martin_M houdt bijvoorbeeld zelf meer van meer stage achter de speakers en zal misschien bij 1 op 7 uitkomen (15% voor en 85% achter).

GVR

Het geluid van de xXx zou ik vooral willen omschrijven als laid-back. Ze zijn kalm, beheerst, rustig, eigenlijk zelfs heel lief. Een soort van GVR*. Ze zijn absoluut niet analytisch te noemen en hebben dan ook geen overdaad aan detaillering. Op een bepaalde manier juist weer imponerend aangezien je bij hun fysieke grootte eigenlijk een heel andere verwachting hebt. Je verwacht brute kracht, maar je krijgt souplesse. Tonen sterven mooi uit en instrumenten hebben een heel reële afbeelding in de ruimte.

Ik hoor geen overgang tussen de midhoog- en de laagkasten, waarschijnlijk mede te danken aan de identieke versterking die Erik toepast. Het laag blijft voor mij nog steeds een beetje minder aanwezig dan gewenst, maar is wel degelijk aanwezig. Het mooiste luistermoment deze avond is toch wel het nummer Jimmy van Erik's CD 'Stepping out' van Diana Krall. Zonder meer een CD die ik ga aanschaffen! Een ander fraai moment is de 15 jaar oude NVG ProCéDé* die ik had meegenomen. Nu zat Erik op de sweetspot en konden we genieten van de prachtige opnametechniek met kunsthoofd van orgel, theater, luit en natuurlijk van de spoorwegovergang en het betreden van de studioruimte. Erik's 'nonnen' konden deze prachtige geluidsregistratie heel overtuigend neerzetten.

Audiofiel

(deel 4/4)

Ruwe kantjes en randjes

Is er dan geen kritiek? Jawel, maar het is wel een beetje moeilijk om kritiek te uiten op iemands levenswerk. Het gaat uiteraard om mijn beleving en dat is voor mij de enige maatstaf waar ik mee kan meten. We hebben het hier over luidsprekers die spelen op een heel hoog niveau, dat staat buiten kijf. Maar ik mis in het geluid een stukje betrokkenheid en ik mis wat live-ervaring. Het stukje betrokkenheid dat ik mis hangt vooral samen met de toe-out en met het gemis aan rauwheid. Het klinkt mij af en toe gewoon te lief. Sommige stemmen en instrumenten hebben nu eenmaal hun ruwe kantjes en randjes en die wil ik ook graag horen.

Daarnaast mis ik ook een stuk dynamiek; ik verwacht meer pit van een dergelijk groot/compleet speakersysteem. Ik denk dat de oorzaak hiervan vooral in de versterking zit. Ik ben geen echte buizenman. Ik kan het karakter van een goede buizenversterker zeker waarderen – en hier stond zeker een goede te draaien – maar het is voor mij niet zo intens genieten als met een hele goede transistorversterker. Ik had graag de xXx eens gehoord in een wat ruwere sessie, een soort van xXx Unplugged met een vette overdosis vermogen er op. En dan lekker knallen met een paar mooie live opnames!

Ondanks het lieve karakter en het gebrek aan ruwe kantjes ervaar ik af en toe toch wat luistermoeheid. Ik heb op een gegeven moment moeite om Erik te verstaan, hoewel hij zich slechts een dikke meter verder bevindt. Die luistermoeheid zou kunnen liggen aan een (nog) langere wenperiode, maar ik wijt het zelf aan het feit dat ik het bijna altijd krijg bij het luisteren naar buizenversterkers wanneer die op een redelijk volume staan te spelen. Ik ervaar dan compressie in de dynamiek en heb last van een vervormingcomponent in het midhoog waar ik moe van wordt. Ik heb dat ook bij mij thuis gehad. Ik heb uitgebreid zitten testen met (maximaal gemodificeerde) mono buizen OTL servoversterkers direct op de Acoustats tegenover het gebruik van een (zware) stereo transistorversterker met transformators er tussen (zie ook het verslag hier). Ik geef zelf de voorkeur aan het laatste, maar weet dat er ook een schare liefhebbers is die kiest voor de buizenvariant.

Levensgenieter en muziekliefhebber

Al met al was het een zeer leerzame avond, maar bovenal een heel gezellige avond. Ik nodig Erik en Aafje graag uit tot een wederbezoek in mijn stereo set, die weliswaar een ander karakter heeft. Erik is een echte levensgenieter en muziekliefhebber in hart en nieren en straalt dat ook zo uit. Zijn bevlogenheid en creativiteit is van een inspirerend enthousiasme. Het is boeiend om naar hem te luisteren als hij op zijn praatstoel zit, hij loopt ook al lang mee in het wereldje, dus het was heerlijk bijkletsen als liefhebbers en hobbyisten onder elkaar. Deze speakers zijn precies geworden wat hij wilde en dat is het allerbelangrijkste. Wat een ander er van vind is – hoewel soms interessant – verder bijzaak. Natuurlijk ben ik op mijn beurt ook wel benieuwd wat Erik mijn Acoustats zou vinden. Hij kent de speakers van vele jaren geleden, maar de set waarin ze nu staan te spelen zal ongetwijfeld heel anders klinken. Misschien niet zijn smaak, dat zou best kunnen. Want het karakter is heel erg verschillend. Hoewel ik wel geloof dat Erik en ik hetzelfde denken over welke muzieksoorten een speaker goed moet kunnen weergeven:... alle soorten.

*L = 150% T; Bij stereo: luisterafstand is 1,5 maal de tussenafstand van de speakers
*GVR = Grote Vriendelijke Reus
*NVG = Norbert Veel Geluidsproducties, zie bijvoorbeeld dit artikel uit 1989

Bedankt voor de gave review....vandaag trouwens een van jouw luister cd-s Kate Bush met Aerial gekocht...zit nu heerlijk te luisteren op roomfilling levels.... 8)

Als alles goed is komt morgen finally de man die MIJ inspireerde Gydotron... O0

Hij zal mijn set xXx op zijn best horen (zoals het hoort  ;D)..... mijn EvV-PvWdac klinkt namelijk nu ook als een zonnetje..... ;)

Eriks

Citaat van: Erik van Voorst op februari  2, 2007, 17:01:45
Als alles goed is komt morgen finally de man die MIJ inspireerde Gydotron... O0

Hij zal mijn set xXx op zijn best horen (zoals het hoort  ;D)..... mijn EvV-PvWdac klinkt namelijk nu ook als een zonnetje..... ;)

en?  erg benieuwd  ;D

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

garmtz

Ik ben afgelopen donderdag weer gaan luisteren bij Erik en ik was nog meer onder de indruk dan de eerste keer (ik was de eerste die de xXx speakers mocht aanhoren, een week nadat ze klaar waren!). Mijn twijfels waren destijds over de homogeniteit van het laag naar het midden toe en dat was nu perfect in orde (met 4x Aitos). Ook waren de speakers beter ingespeeld, de DAC verder doorontwikkeld... Moeilijk natuurlijk om e.e.a. te herleiden tot het geluid wat ik nu hoorde.

Na het nodige bijkletsen, lekkere eten (bedankt Aafje!) en lekkere wijn er voor gaan zitten. Er is altijd een soort gewenningsperiode, vanwege de 1-op-1 weergave die ik niet echt gewend ben (mijn kamer is een stuk kleiner en mijn speakers ook... :)). Het is ontzettend boeiend om zo diep de muziek in te kunnen luisteren (omdat je zo veel details hoort) zonder enige moeite te hoeven doen. Voor mij luistert dit heel ontspannen, ik had na enkele uren luisteren geen enkele last van luistermoeheid. Alle informatie is gewoon aanwezig, maar niets dringt zich op. Het geluidsbeeld hangt gewoon voor de luisteraar (althans, wel wat verder weg, ik ben een iets meer 'forward' geluidsbeeld gewend). Vooral met groot orkestwerk is het gewoon echt geboeid luisteren. Het technische luisteren valt heel snel weg om plaats te maken voor ontzag voor de muzikant (als die tenminste goed kan spelen... ;)).

Ik denk persoonlijk dat aansturing met een transistorversterker een deel van de magie en homogeniteit van het systeem teniet zou doen. Ik heb ook geen enkel moment dynamische compressie gehoord, ook niet met heftig pianowerk (eerder genoemde Jimmy van Diana Krall) en ook is er geen enkel moment sprake van het horen van 'drivers'. Je hoort geen diamant, keramiek, whatever! Ook de luidsprekeropstelling was wel naar mijn zin: heel mooie natuurlijke afbeelding en niet dat (te) scherp afgetekende wat voor monitoren kunnen hebben en dan alles in miniatuur-formaat.

Tja, al met al een heel onspectaculaire weergave, maar wel spectaculair goed (goh, had ik dat niet al eens gezegd? :)).

Ik weet verder niet zo goed wat ik meer moet zeggen. De negatieve punten DIE ik had (heb je altijd als je begint te luisteren naar een nieuwe systeem, je moet 'óntwennen'), verdwenen na een aantal CD's gewoon als sneeuw voor de zon. Alleen de muziek bleef over, het systeem cijferde zichzelf helemaal weg.

Voor de 2e maal weer mijn dank..het was erg gezellig.. 8)

Ach mail nog even die gave Live cd...waar we mee van start gingen....ook die 2e ...al zat daar ook een heftig stukkie tussen....volgens mij was dat die van Frip en..... ;D

FrankB

Ik kom toch ook graag een keer bij je luisteren Erik. Indien akkoord wellicht een pm conversatie om tot een datum te komen?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Citaat van: Erik van Voorst op februari 19, 2007, 14:24:00
Voor de 2e maal weer mijn dank..het was erg gezellig.. 8)

Ach mail nog even die gave Live cd...waar we mee van start gingen....ook die 2e ...al zat daar ook een heftig stukkie tussen....volgens mij was dat die van Frip en..... ;D

Graag gedaan!

Eerste CD was Music for 'Fragments from the Inside' [LIVE] van Eraldo Bernocchi & Harold Budd

en de tweede was Streamer van Nils Petter Molvaer

Hoi Frank

Ik ga het even weer een tijdje rustig houden....er zijn behoorlijk wat forumleden langs geweest (niet iedereen mailt een review  ;))......en heb thuis ook nog wel rekeneing te houden met..... ;D

FrankB

Citaat van: Erik van Voorst op februari 19, 2007, 16:03:04
Hoi Frank

Ik ga het even weer een tijdje rustig houden....er zijn behoorlijk wat forumleden langs geweest (niet iedereen mailt een review  ;))......en heb thuis ook nog wel rekeneing te houden met..... ;D

Hoi Erik,

Het hoeft ook niet op stel en sprong. Tegen de tijd dat je weer gasten wilt ontvangen houd ik me beleefd aanbevolen :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12