Review nieuwe Arcam AVP700 (vergelijk met AVR300)

Gestart door myself, juli 19, 2005, 22:25:37

Vorige topic - Volgende topic

DA BoSS

In de What-Hifi van deze maand staat een korte test van de Arcam AVP700/P1000 combo.
De AVP700 word nog net geprezen om zijn surround processing, maar de P1000 word echt afgekraakt...  ???
Test-resultaat: het (bijna legendarisch) lage aantal van 3 sterren 
:-X

voor de liefhebber scan ik hem even...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Kerstmanno

Citaat van: DA BoSS op november 25, 2005, 00:09:35
In de What-Hifi van deze maand staat een korte test van de Arcam AVP700/P1000 combo.
De AVP700 word nog net geprezen om zijn surround processing, maar de P1000 word echt afgekraakt...  ???
Test-resultaat: het (bijna legendarisch) lage aantal van 3 sterren 
:-X

voor de liefhebber scan ik hem even...

Waar blijft die??

TheSpeedSkater

als het lang duurt, wacht ik nog wel even ...  ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

DA BoSS

Bedankt voor het wachten allemaal.... ;D

Jullie mogen hem zelf downloaden uit mijn homedrive (zie pm voor adres)
8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

myself

Citaat van: DA BoSS op november 26, 2005, 17:02:48
Bedankt voor het wachten allemaal.... ;D

Jullie mogen hem zelf downloaden uit mijn homedrive (zie pm voor adres)
8)
tnx  :D heb hem net even gelezen  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DA BoSS

Ik heb nu ook een uitgebreide review, uit de Hifi Choice van januari 2006, thuis liggen.
Beetje zelfde verhaal (Combo AVP-700/ P1000 niet super. Ideale processor , maar de P1000 valt tegen)

Uiteindelijke score:
AVP-700 87% (mwoah)
P1000    79% (  :-X)

B.J.

Citaat van: DA BoSS op december 27, 2005, 20:59:37
Ik heb nu ook een uitgebreide review, uit de Hifi Choice van januari 2006, thuis liggen.
Beetje zelfde verhaal (Combo AVP-700/ P1000 niet super. Ideale processor , maar de P1000 valt tegen)

Uiteindelijke score:
AVP-700 87% (mwoah)

Ga je die ook weer voor ons scannen en mogen we je PMen?  :-* :-*

Wel jammer dat het zo tegen valt, of zouden ze te weing betalen aan de bladen?  :-X

Doet BBG arcam? Kunnen zij niet even een review schrijven?

R

Citaat van: Bas Janssen op december 27, 2005, 21:11:12

Wel jammer dat het zo tegen valt, of zouden ze te weing betalen aan de bladen?  :-X

Doet BBG arcam? Kunnen zij niet even een review schrijven?

Als dealer een review schrijven??? Lekker bias ;) :P

DA BoSS

Citaat van: Bas Janssen op december 27, 2005, 21:11:12

Jij hebt een goed geheugen zeg, da's krek juust... :o :o
Je hebt PM.... ;D

B.J.

Citaat van: Ruben op december 27, 2005, 21:15:14
Als dealer een review schrijven??? Lekker bias ;) :P

Garmt en Bjorn vertrouwen we wel een klein beetje toch (heeeeeeeeeeeel klein beetje  ;D )

bmateijsen

Citaat van: DA BoSS op december 27, 2005, 20:59:37

Uiteindelijke score:
AVP-700 87% (mwoah)

Het zal denk ik er ook aan gelegen hebben welke speakers in deze review zijn gebruikt. Da Boss kan je melden welke zijn gebruikt?

B.J.

Citaat van: bmateijsen op december 28, 2005, 13:59:51
Het zal denk ik er ook aan gelegen hebben welke speakers in deze review zijn gebruikt. Da Boss kan je melden welke zijn gebruikt?

Ik zal wel moe zijn en er over heen lezen maar volgens mij staat het er niet bij?

Toevallig vond ik het artikel hier ook online.  ;D

edit: Credits natuurlijk voor 'DE BaAS'  ;D

bmateijsen

Citaat van: Bas Janssen op december 28, 2005, 14:06:55
Ik zal wel moe zijn en er over heen lezen maar volgens mij staat het er niet bij?

Ik zie het dus helaas ook niet... En dat is wel jammer :(

B.J.

Is het niet bijzonder vreemd dat ze niet de overige gebruikte apparatuur erbij vermelden?

Het lijkt me dat de CD speler (+interlinks) behoorlijk wat invloed hebben op het eind oordeel. Tegelijkertijd als ze altijd dezelfde gebruiken, dan maakt het weer minder uit.

Hebben jullie hem al gehoord?

bmateijsen

Citaat van: Bas Janssen op december 28, 2005, 14:24:27
Is het niet bijzonder vreemd dat ze niet de overige gebruikte apparatuur erbij vermelden?

Het lijkt me dat de CD speler (+interlinks) behoorlijk wat invloed hebben op het eind oordeel. Tegelijkertijd als ze altijd dezelfde gebruiken, dan maakt het weer minder uit.

Hebben jullie hem al gehoord?

Nee.. wij hebben hem nog niet aan de tand mogen voelen. De gelegenheid is er ook nog niet voor geweest.

Groet Bjorn

myself

myself

hier is nog een online review
http://www.guidetohometheater.com/surroundsoundpreampprocessors/1205arcam/

alleen maakt de reviewer de fout om de AVP700 in zijn herinnering met de AV8 te vergelijken.......
en ook revenge of the sith als referentiefilm te vernoemen terwijl die dvd als slechte opname te boek staat  :'(

niet helemaal een geslaagde vergelijking dus