Beste geluids effecten

Gestart door reza, juli 19, 2005, 20:53:57

Vorige topic - Volgende topic

thonha

Limitless en shooter zijn beide ook erg fijn. Vooral in shooter zitten erg veel mooie (sub) effecten.

Edit: zaterdag Gamer gekeken, dit is ook zeker wel een aanrader om je speakers/sub eens mee te testen  :pompom:

tifosi

The Assault, de begin scene blaast het tactical commando een deur op, het was dat ik de drukgolf en de glassplinters miste, echt woow effect.

Pearl Harbor
is ook een pareltje hoor, vooral het over vliegen van de vliegtuigen en bombardementen.

The Grudge heeft ook zeer fraaie schrik effecten die soms pal naast je plaatsvinden, maar ook het moment dat er iets over de zolder beweegt, het gebeurd dan ook echt boven je.

We were soldiers
; nadat de verkeerde coördinaten waren doorgegeven begint het bombardement rondom om je, je zit volledig tussen de vallende bommen in.

thonha

Looper is ook een erg leuke film voor je speakers/sub, film krijgt tevens een 7.8 op IMDB dus is niet alleen leuk voor je speakers ;)

Martijnst1990

Citaat van: thonha op december 20, 2012, 11:37:34
Looper is ook een erg leuke film voor je speakers/sub, film krijgt tevens een 7.8 op IMDB dus is niet alleen leuk voor je speakers ;)
Helemaal mee eens. Continu geluid om je heen en vooral de sub word goed aan het werk gezet 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

ronalddebeer

House Of The Flying Daggers is ook erg goed demo materiaal hiervoor
Pioneer SC-LX86-K - Pioneer BDP-LX55 - Pioneer S-EX 7.1 surround opstelling

J0ell

Gisteren Robin Hood (2010) gekeken. Film heeft ook leuke surround effecten met al die pijlen.
Gladiator is zeker ook aan te raden voor de gene die het nog niet getest hebben.  :D
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.

Pallenmans

;D wat ik nog mis is EARTH de documentaire van de bbc  ;D

de muziek is geniaal en de rest spreekt voor zich

hier worden mijn tannoy arena speakers erg  :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: van   
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

Raymond187

Leuke lijst, maar de lijst kan je eerder noemen naar LFE shizzle  :thumbs-up:

Monsters inc   ( De scene waarbij het meisje huilt, en de electriciteit te horen is )

Ik vind de scene met de deuren pas gaaf.

Openings scene van saving private ryan.

Visite gaat tijdens deze scene plat op de grond liggen :D
Citaat van: Pallenmans op januari  5, 2013, 19:00:02
;D wat ik nog mis is EARTH de documentaire van de bbc  ;D

de muziek is geniaal en de rest spreekt voor zich

hier worden mijn tannoy arena speakers erg  :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: van   
Planet earth life die vind het zo verschrikkelijk mooi.  :wub: :inlove: :wub: :inlove:

LuPo

Hey, er bestaat dus al een topic met 'beste' audio in films. Nu moeten we nog een topic hebben met beste beeld en dan hebben we onze eigen lijstjes. :D

squeek

Ik weet niet of ie in dit topic vernoemd staat maar the art of flight is een must have voor de sound liefhebbers! Vreemd genoeg laat iedereen die kans liggen omdat het een snowboard docu is maar het is gegarandeerd de moeite!
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

LuPo

Citaat van: squeek op januari 27, 2013, 20:34:00
Ik weet niet of ie in dit topic vernoemd staat maar the art of flight is een must have voor de sound liefhebbers! Vreemd genoeg laat iedereen die kans liggen omdat het een snowboard docu is maar het is gegarandeerd de moeite!

+1

Laatst War Horse gekeken en daar zitten ook erg mooie stukken in. Onder meer bij de loopgraven erg leuk werk voor de sub!

VTEC_genieter

die kleine "beestjes" in de film.....je hoort ze mooi kris kras door de woonkamer krioelen ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Raymond187

Citaat van: VTEC_genieter op februari  1, 2013, 00:35:46
die kleine "beestjes" in de film.....je hoort ze mooi kris kras door de woonkamer krioelen ;D
Denk eerder dat je eens moet stofzuigen thuis :P

Syphon

Ga vanavond is alle films downloaden vanuit de openingspost.

Syphon

That's That's all is de tweede film, hele vette beelden en geluid.

Syphon

Welke type is nou het mooiste qua geluid

DTS-HD MA
Dolby True HD
DTS

Of mis ik iets anders?

haythijs

Dat hangt grotendeels van de geluidsmix zelf af. In feite zou er weinig tot geen verschil moeten zijn tussen DTS-HD en Dolby True HD, maar niet iedereen is het daarmee eens.
Wat 'het mooist' is is uiteraard vooral afhankelijk hoe de maker van de film het geluid in de film gaat repoduceren, dus het afmixen van geluid als het ware, vergelijk met de producer bij een cd opname.

Wellicht helpt dit stukje je om het verschil tussen beide geluidsformaten te duiden: http://www.avblog.nl/dolby-truehd-vs-dts-hd-wat-is-beter/
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare

Syphon

Bedankt, goed leesvoer.
Krijg morgen mijn nieuwe speakerset dus ik wil de films met het beste geluid testen.

Syphon

Mensen die nog meer mooie films met vette geluidseffecten weten?

LuPo

Citaat van: Syphon op maart 20, 2013, 10:24:17
Mensen die nog meer mooie films met vette geluidseffecten weten?

Hier UK Reviews: http://www.avforums.com/movies/index.php?action=UK_Blu-ray_reviews

NL Reviews: http://www.dvd.nl/reviews.php

US Reviews: http://www.avsforum.com/t/1190265/new-audio-tier-thread

Welke voor mij er bijv. uitschieten zijn King Kong (2005), Real Steel, Transformers trilogy, The Incredibles, Kung Fu Panda, Tron Legacy, Toy Story trilogy etc.

VTEC_genieter

King Kong is goed he?  ;D
SPOILER: Als de brontosaurussen gaan rennen.........fantastische scene!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

BernHardN

Laatst "The Grey"gekeken en daar komen de wolven links en rechts over de bank springen! ook de bijna constante sneeuw storm door de kamer is erg goed.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Syphon

Citaat van: LuPo op maart 20, 2013, 12:05:57
Hier UK Reviews: http://www.avforums.com/movies/index.php?action=UK_Blu-ray_reviews

NL Reviews: http://www.dvd.nl/reviews.php

US Reviews: http://www.avsforum.com/t/1190265/new-audio-tier-thread

Welke voor mij er bijv. uitschieten zijn King Kong (2005), Real Steel, Transformers trilogy, The Incredibles, Kung Fu Panda, Tron Legacy, Toy Story trilogy etc.

Dit zijn de betere lijstjes, bedankt.

dchris

Ben ik het helemaal met je eens, die Dolby True HD mix is BRUUT, alleen wel erg hard afgemixed, in vergelijking met een "standaard" film mix is deze gemiddeld 9 db harder, dus de versterker moet een paar tandjes zachter.
Mvg,

Dchris

J0ell

Hansel & Gretel: Wich hunters. Verhaal zelf verdient niet het hoogste cijfer, kwaliteit gezien wel OK maar geluid is zeker goed.
Voor het surround en je sub gaan goed werken in deze film.

http://www.imdb.com/title/tt1428538/?ref_=sr_1
Don't regret growing older, it's a privilege denied to many.