overspanning & wat eraan te doen

Gestart door ub4b, augustus 20, 2002, 13:00:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ub4b

Gisteren was het weer van dat : een onweer om U tegen te zeggen. Vlakbij is de bliksem in het St Pietersstation ingeslagen, een van de grotere stations van Vlaanderen ...

Ook thuis een degelijke Akai VHS recorder om zeep.

Als ik denk aan overspanningsbeveiliging wordt dit wel een complexe materie in HT :

- je HT hangt aan het lichtnet : redelijk te beveiligen
- je HT hangt aan de TV kabel : ook te doen
- je HT hangt aan een netwerk, dat op zijn beurt aan een router hangt met kabelmodem en aan een ADSL modem (telefoon). Heb immers een dual homed Linux firewall gebouwd die ook router speelt.

Eigenlijk moet je dus ALLE inkomende galvanische geleiders beveiligen, dus je telefoon, kabel voor de breedband/TV splitter, je netwerk ...

Hoe gebeurt dit in de praktijk ? Telkens alles uittrekken is een tijdelijke oplossing, want stel dat ik even op het werk ben heb ik toch weer prijs. En het netwerk preventief uittrekken gaat ook niet want de andere bewoners hier betalen mee voor de service.

J.A.F._Doorhof

Koop een PC stroomverdeler, bv van Trust die bezitten ook aansluitingen voor netwerk en telefoon.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ub4b

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 20, 2002, 13:02:14Koop een PC stroomverdeler, bv van Trust die bezitten ook aansluitingen voor netwerk en telefoon.

MvrGr.
Frank

De P o w e r   P r o t e c t o r   5 3 0 ziet er best bruikbaar uit :


jaco

Houd er wel rekening mee dat de meeste over spanning beveiligers werken met MOV's. Die schijnen het maar een aantal keer goed tegen te houden, en dan is het jammer en over. Ze lijken het dan nog wel te doen, maar stiekem laten ze wel de pieken door.

sommige firma's geven wel in amerkaanse advertenties aan dat ze tot 100.000 dollar dekken als hun product mocht falen. Ik betwijfel of ze dat hier ook doen..

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Als je Trust koopt via een Trust point (wij bv  ;)) dan dekken ze tot € 25.000,00 bij beschadiging (verschilt per apparaat).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"