Sopranos season 5

Gestart door robbie12345, juli 14, 2005, 15:13:22

Vorige topic - Volgende topic

robbie12345

Ik ben een super liefhebber van the sopranos. Ik vind deze serie vooral in zijn genre om eenzame hoogte staan. Ik heb season 1 t/m 4 op dvd en wil nu season 5 aan gaan schaffen..

Wie heeft deze box al?? En wat vinden jullie ervan, hetzelfde niveau als de vorige seasons?? (zonder echt dingen te verklappen dan)
Epson TW-6700 | Marantz Sr7300 & DENON X2500H | B&W DM603 s3 | B&W LCR-60 | B&W DM309 | JBL XTI 300 SUB | Celexion 2,40 scherm

FrankB

Ik denk even in het verkeerde topic gepost Robbie ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kjelt

Ik heb net de box overgenomen van Robbo, krijg hem volgende week als het goed is, vraag het hem maar of mij over weer een week  ;D
aub geen spoilers of een page grote waarschuwing !!!!!

Jimmy Conway

Deel 1 en 2 was goed, deel 3 minder, deel 4 weer beter en
deel 5 op het zelfde niveau als 4. Maar dat is mijn mening.

Kon niet wachten en heb de afleveringen gedownl. meteen
toen ze uitkwamen in de USA, maar ik ga deel 5 wel kopen.
Regio 2 binnenkort in de winkels geloof ik.

Deel 1 t/m4 heb ik al. Deel 4 - R2 zelfs dubbel. Wat ik echter vind,
maar dat kan aan mijn gebrekkige Engels liggen, dat bij
de box zonder NL ondertiteling, dat sommig specififiek taalgebruik/slang
aan me voorbijgaat en dan snap ik vaak de clou niet.

Groeten,
Jimmy C.

Kjelt

Bij play is ie er al, maar als je hem toch al gezien hebt kun je net zo goed wachten tot ie in de aanbieding is na ongeveer een jaar voor je hem aanschaft  ;D

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Jimmy Conway op juli 14, 2005, 16:06:36
dat sommig specififiek taalgebruik/slang
aan me voorbijgaat en dan snap ik vaak de clou niet.

Che peccato ;D

mvrg

Patrick

Jimmy Conway

Citaat van: patrick_vdb op juli 14, 2005, 18:10:36
Hi,

Che peccato ;D

mvrg

Patrick

Nee hoor ik kijk wel met ondertitels
Col tempo la foglia di gelso diventa seta

Groeten,
Jimmy C.

Kjelt

que?  (Miguel van Faulty Towers)  ;D

patrick_vdb

Hi,

Citaat van: Jimmy Conway op juli 14, 2005, 19:16:12
Nee hoor ik kijk wel met ondertitels
Col tempo la foglia di gelso diventa seta

LOL ;D

Un detto italiano piacevole e vecchio....ma la saggezza non viene sempre con l'età ;D

mvrg

Patrick

Jimmy Conway

Genoeg spaghetti gegeten nu....
Zo oud ben ik nog niet.  :)

Robbo

Toppertje !   Net zoals de vorige 4 seizoenen.

De 'family' wordt weer uitgebreid met een paar interessante persoonlijkheden.  En ook weer verlost van een paar :-P

Kan niet wachten op seizoen 6 (10 afleveringen nu in productie)

Muziekfreak

JA idd superserie ik heb ze niet zelf maar mijn pa wel ik heb ze ook allemaal gezien. En jauuuh box 5 ligt al klaar om te verslonden worden in de vakantie begin volgende week  :D

Kjelt

Hehe vanmiddag de box aangetroffen nu al 5 afleveringen gezien van de 13, verslavend! Jammer dat ze zo weinig afl maken per seizoen, hadden er best 22 mogen wezen zoals bij StarTrek.
Smullen  ;D

Hanky Panky

Dit season rules. Lekker veel wendingen en vooral Steve Buscemi is een echte toevoeging.

En weer genoeg vlees te zien op de vloer van The Bing  ;D

@ Robbo: schijnt ook nog een film aan te komen !!!
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

patrick_vdb

Topic opgeschoont...geen eindeloze discussies over wel/niet downloaden etc!

mvrg

Patrick

Jimmy Conway

Ben weer door box 5 heen, was echt weer fantastisch.
Nu weer wachten op het allerlaatste seizoen 6  :'(

Groeten,
Niels.

Pouwiel

Ik kan het toch niet echt eens zijn met de meningen hier  >:(

Ik heb box 5 in één weekend bekeken, en vond het het minste seizoen van alle 5.
Hetgeen wat delen 1 t/m 4 zo goed maakte was het totale gemis aan een geweten bij de personages.
Het gemak waarmee de personages zich met geweld behelpen, de hoeveelheid van dit geweld en de
verschillende manieren waarop dit toegepast wordt, dat i.c.m. de maniertjes van "het leven".

Naar mijn smaak werd in box 5 (en aan het eind van box 4) veel meer de nadruk gelegd op het gevoelsleven
van de personages en dan natuurlijk het reilen en zeilen van "T".

Dit vind ik eigenlijk bij iedere serie waar de relaties niet het oorspronkelijk onderwerp van de serie is, zoals
Star Trek TNG etc. Na een aantal seizoenen, begonnen er (en misschien wel logisch) allerlei relaties te ontstaan waar
vervolgens meer tijd aan besteedt werd, waardoor uiteindelijk de scifi minder air-time kreeg.

Persoonlijk heb ik altijd het idee dat de inspiratie een beetje op is en men de tijd opvult met emoties.

Maar dat is mijn mening natuurlijk.....
Maar weet je...?
Ik denk,
dat het verhaal van kapitein Ortega, best eens waar kan zijn !

Kjelt

Als je het zo bekijkt vond ik season 1 het minste met al dat gezeik over die psychologe en die moeder. Dat was na season2 tenminste over  ;D

***SPOILER SKIP ONDERSTAANDE ALS JE SEASON 5 nog niet hebt gezien  ***

*** laatste waarschuwing spoiler ***

Nee waar ik me meer aan stoor is de voorspelbaarheid van de laatste 3 seizoenen: er komt een nieuw personage of personages bij en die zijn altijd aan het einde van het seizoen weer verdwenen, de hoofdrolspelers blijven iedere keer buiten schot. Wat dat betreft vond ik seizoen 5 ook weer dezelfde kant opgaan totdat tot mijn verassing Adriana uit de serie is geschreven (waarschijnlijk vroeg ze een te hoog honorarium voor seizoen 6)  ;)
Ik verwacht en hoop stiekum dat het met al die hoofdpersonages in het laatste seizoen niet zo goed afloopt, boontje komt om zijn loontje!

Jimmy Conway

Het enige minpunt in deel 5 is dat er nogal veel de nadruk op Christopher en Adriana gelegd wordt.

Ik heb het idee dat seizoen 5 al naar het einde van de serie toewerkt.
Ik verwacht nl. niet dat seizoen 6 rooskleurig af zal lopen.

Je ziet de greep van de FBI versterkt worden, steeds meer "soldaten" van
Tony verliezen loyaliteit.

Gebrek aan geweld zie ik niet zo in seizoen 5 en er zit hier en daar meesterlijke humor in.
Vooral Phil Leotardo is levensgevaarlijk.

******* SPOILER *************

******* SPOILER *************
Die moest naar die serie van Joe (van Friends)

Groeten,
Niels.

High def

het zijn allemaal top series.alleen de 5 deel hebt minder humor dan de vorige afleveringen.bijvoorbeeld in serie 3 en 4 kon je nogvaak lagen over Crisie en Paulie en vooral Paulie die hebt een van de meeste opmerking van allemaal.maar ben benieuwt waneer de 6 serie uitkomt kan niet wachten  :(
Marantz S3
Barco 701s
Denon A1
Toshiba HD-DVD a1

Paul Landsmeer

Dat er hier en daar een beetje formule insluipt, is inderdaad waar - het 'guest starring' effect wordt nu iets te duidelijk zichtbaar (nieuwe hoofdpersonages die maximaal 12 afleveringen leven).

Desondanks vind ik seizoen 5 de topper tot nu toe. De minste: seizoen 3, die ging teveel over trivialiteiten, al kende die wel de allerleukste aflevering van The Sopranos ooit (die met Chris en Paulie verdwaald in het bos).

Wat zo sterk is aan seizoen 5, en nog meer dan seizoen 4, is dat duidelijker gekozen wordt voor Tony als rode draad. In sommige seizoenen was dit een stuk minder en dat werkte averechts (in drie dus bijvoorbeeld). De extra focus op Tony maakt de serie scherper en geeft het gevoel dat er naar een natuurlijke climax in T's verhaal wordt gewerkt (naar verwachting in seizoen 7, net aangekondigd).

Los van de vraag of 5 in zijn geheel genomen het beste seizoen is, heeft die in elk geval wel de twee beste afleveringen ooit: The Test Dream (bijzonder goed geregisseerd door Mike Figgis) en Long Term Parking, misschien wel de meest shocking Sopranos aflevering tot nu toe. Ik daag eenieder uit om uit de seizoenen 1 t/m 4 betere afleveringen te noemen, ik denk niet dat je ze gaat vinden. Vandaar dat ik seizoen vijf van alle reeksen het hoogst aanschrijf, en ik ben benieuwd naar de afloop.

Jimmy Conway

Citaat van: Paull op augustus 31, 2005, 15:01:29
(naar verwachting in seizoen 7, net aangekondigd).
Boy oh boy, nog een extra seizoen, geweldig  8)

CiteerIk daag eenieder uit om uit de seizoenen 1 t/m 4 betere afleveringen te noemen, ik denk niet dat je ze gaat vinden. Vandaar dat ik seizoen vijf van alle reeksen het hoogst aanschrijf, en ik ben benieuwd naar de afloop.
Pine Barrens, ik win  ;D

Niels.

Jimmy Conway

High def

weet iemandt al iets van de 6serie waarneer die op dvd komt.kan haast niet wachten  ;D
Marantz S3
Barco 701s
Denon A1
Toshiba HD-DVD a1

Paul Landsmeer

CiteerPine Barrens, ik win

Dat is dus die aflevering in het bos. Omdat dit een nogal op zichzelf staande episode is die bovendien maar amper om Tony draait, schat ik 'm net iets lager in dan Test Dream en Long Term Parking. Wel de leukste, absoluut. Opmerkelijk dat ze die verhaallijn met de Russen nooit hebben voortgezet, dat lag zo voor de hand. Anderszijds is het wel komisch dat ze dit een beetje inwrijven door regelmatig aan die aflevering te refereren in gesprekken e.d.  ;D

Citeerweet iemandt al iets van de 6serie waarneer die op dvd komt.kan haast niet wachten

Serie 6 moet eerst nog uitgezonden worden, dus dat duurt nog wel even (Q3/Q4 2006 misschien).