TAG McLaren in de polder - met een kritisch oor naar een zuivere set

Gestart door wil, juli 11, 2005, 16:39:54

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: wil op augustus  1, 2005, 10:13:06
jij snapt mijn opmerking ;)

wil
Ik snapte hem ook wel, maar was het er niet mee eens ;)

JG's IPOD is gewoon erg cool! alleen daarom al was de avond de moeite waard 8)
JBL PRX Power!

Raphie

Citaat van: BOUBOU op augustus  1, 2005, 03:15:15
Gefeliciteerd met je aankoop  ;)

ThnX :D

Citaat van: BOUBOU op augustus  1, 2005, 03:15:15Ik wordt wel een beetje tuureluurs bij het snel naar beneden scrollen met al die ML avatars  ::)

MvGr. BOUBOU

Ja, mooi he? ;D
JBL PRX Power!

wil

Citaat van: BOUBOU op augustus  1, 2005, 03:15:15
Ik wordt wel een beetje tuureluurs bij het snel naar beneden scrollen met al die ML avatars  ::)
??? Nee hoor, ik ben al voorzien ^-^

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

BOUBOU

Citaat van: Raphie op augustus  1, 2005, 12:34:53
ThnX :D

Ja, mooi he? ;D

Inderdaad!
Ik ben zelf ook nog op zoek naar een ML pre, mischien dat daar ooit ook nog een ML amp bij komt  8)....het avatar laat ik om extra leed te voorkomen  achterwege  ;)

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

wil

Zie je wel. Die ML pre powerbuy gaat er ooit echt nog eens komen  ;D. Ik ken nu al drie mensen die daar wel oren naar hebben (voor over een jaar ofzo...). Ga je al snel over naar een ML pre (no. 38 oid neem ik aan?)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

BOUBOU

Citaat van: wil op augustus  1, 2005, 13:14:31
Zie je wel. Die ML pre powerbuy gaat er ooit echt nog eens komen  ;D. Ik ken nu al drie mensen die daar wel oren naar hebben (voor over een jaar ofzo...). Ga je al snel over naar een ML pre (no. 38 oid neem ik aan?)

wil

Inderdaad een no38, ik heb ook zitten kijken naar de 28 van Audiofiel, maar ik zoek er een met SSP  :)
Het duurt nog wel een hele tijd voor dat het zo ver is, net als BE heb ik andere prioriteiten....

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

wil

Citaat van: BOUBOU op augustus  1, 2005, 13:17:21
Inderdaad een no38, ik heb ook zitten kijken naar de 28 van Audiofiel, maar ik zoek er een met SSP  :)
Het duurt nog wel een hele tijd voor dat het zo ver is, net als BE heb ik andere prioriteiten....

MvGr. BOUBOU
Dat is alleen maar goed. Het klopt dus dat ik al drie mensen ken die wel oren hebben naar een no. 38 :) (voor over een jaar of wat, of nog wat...). Die no. 28 van Audiofiel heeft wat losgemaakt  :-\

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Raphie

Citaat van: wil op augustus  1, 2005, 13:21:37
Die no. 28 van Audiofiel heeft wat losgemaakt  :-\

wil

Tja, dat kan je wel zeggen ;D ML is gewoon heel gaaf spul, de 28 was voor mij ook wel een eyeopener.
JBL PRX Power!

mradem

Citaat van: Raphie op augustus  1, 2005, 13:43:46
Tja, dat kan je wel zeggen ;D ML is gewoon heel gaaf spul, de 28 was voor mij ook wel een eyeopener.

Het mag ook wel gaaf zijn voor die prijs :) . Zulk soort dingen zijn altijd wel geinig als je er perongeluk 2ehands tegenaan loop. Nieuwprijs vind ik iets te.. Tenzij mijn maandsalaris een ML431 netto is ;D . Ga ik net niet redden ;) .

Raphie

Hobbies kosten altijd geld: Of het nou Audio, video, motoren, auto's, boten/waterscooters, een 2e huis, whatever is.
Je kan nooit allemaal tegelijkertijd, maar door bepaalde dingen te laten, kan je wel wat verder met dit soort zaken. Ik had ook gekeken voor een 2e hands, maar kon er geen vinden.
JBL PRX Power!

R

Je moet wel toegeven raphie, dit is wel een redelijk extreme hobby qua financiën.

Raphie

Zeker weten ;D, Maar Ruben, Mradem, jullie zijn nog jong, dit soort zaken gaan veel makkelijker als je wat ouder bent en fulltime werkt.
JBL PRX Power!

wil

Citaat van: Raphie op augustus  1, 2005, 13:58:33
Zeker weten ;D, Maar Ruben, Mradem, jullie zijn nog jong, dit soort zaken gaan veel makkelijker als je wat ouder bent en fulltime werkt.
Wacht maar tot jouw koters écht geld gaan kosten  :-\
Dan moet je toch echt allebei full-time (en flink!) gaan werken.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

Raphie

Dan zijn we inmiddels al weer een paar jaar verder en kunnen dit soort dingen inderdaad niet meer.
JBL PRX Power!

R

Citaat van: Raphie op augustus  1, 2005, 13:58:33

Oh dan ben ik benieuwd. Ik vind het nu al vrij aardig gaan.

BOUBOU

Citaat van: Raphie op augustus  1, 2005, 14:04:50
Dan zijn we inmiddels al weer een paar jaar verder en kunnen dit soort dingen inderdaad niet meer.

Het voordeel van een dergelijke ML is dat deze doorgaans best 18 jaar mee wil gaan, reden voor een nieuwe grote uitgave is er tot die tijd niet meer....hopelijk  :)
Na die tijd financieren je kinderen de hobby  ;D

MvGr. BOUBOU

mradem

Citaat van: Ruben op augustus  1, 2005, 14:06:11
Oh dan ben ik benieuwd. Ik vind het nu al vrij aardig gaan.

;D wij zijn idd nog de jonkies Ruben. Je heb wel gelijk Raph. Ik vind het wel geinig om te zien/lezen welke upgrades er soms plaats vinden in no-time :D . Ik ga gelukkig jouw ex arcam cd speler ophalen bij hobo ;D . Heb em gemist hehe.

mradem

Ik ben ook van plan op korte termijn een huis te kopen en wellicht een auto. Daar bewaar ik ook een beetje het geld voor. Dus ik doe rustig aan met upgraden ;D . Moet ook niet klagen want ben prima tevreden met de set. Ik ga denk wel volgende maand de REL quake2 nog upgraden naar een Velodyne SPL800R ;D . Het vervelende is soms dat je hele mooie aanbiedingen tegenkom die je niet kan laten staan :D .

blue-eyes

Citaat van: wil op augustus  1, 2005, 13:14:31

wil

Ik had die plannen al ruim voordat ik die ML28 had gehoord Wil ;)

Alleen heb ik die plannen even in de ijskast gezet. Even alles goed op een rijtje zetten. Prioriteit is toch Alise en een ander huis met meer slaapkamers, parkeren op eigen terrein, 2-1 kap en meer ruimte voor Alise om buiten te spelen (tuin van 10*15 oid). Daarnaast komt er straks een nieuwe auto.

Gezien de huidige set is het geen must, dus diep, maar dan ook erg diep in de ijskast gezet. Nog een argument: Bij de aanschaf van een ML pre moet ik ook een DAC aanschaffen, als loopwerk zal de TAG fungeren. Dan praat je toch over een bedrag waarvoor je ook een ML431 kan kopen ;D

Overigens zal het dan minimaal een ML38 worden. Er MOET een passthrough opzitten.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

R

Citaat van: mradem op augustus  1, 2005, 14:12:33
;D wij zijn idd nog de jonkies Ruben. Je heb wel gelijk Raph. Ik vind het wel geinig om te zien/lezen welke upgrades er soms plaats vinden in no-time :D . Ik ga gelukkig jouw ex arcam cd speler ophalen bij hobo ;D . Heb em gemist hehe.

Af en toe denk ik dat ik er meer aan ken besteden dan anderen. Zoveel verplichtingen heb ik namelijk nog niet.

Zou je van de velodyne niet even de testrapporten afwachten?

wil

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  1, 2005, 14:19:40
Ik had die plannen al ruim voordat ik die ML28 had gehoord Wil ;)
Ben minder ervaren en heb nog niet eerder zo'n verschil gehoord als die avond. Ben inmiddels wel meer overtuigd van de waarde van een dergelijke voorversterker. ;)
Citaat van: Blue-Eyes op augustus  1, 2005, 14:19:40
Alleen heb ik die plannen even in de ijskast gezet. Even alles goed op een rijtje zetten. Prioriteit is toch Alise en een ander huis met meer slaapkamers, parkeren op eigen terrein, 2-1 kap en meer ruimte voor Alise om buiten te spelen (tuin van 10*15 oid). Daarnaast komt er straks een nieuwe auto.

Gezien de huidige set is het geen must, dus diep, maar dan ook erg diep in de ijskast gezet. Nog een argument: Bij de aanschaf van een ML pre moet ik ook een DAC aanschaffen, als loopwerk zal de TAG fungeren. Dan praat je toch over een bedrag waarvoor je ook een ML431 kan kopen ;D

Overigens zal het dan minimaal een ML38 worden. Er MOET een passthrough opzitten.
Die passthrough wil ik ook (tenzij ik surround tegen die tijd er uit geknikkerd heb). Dus óf we kopen er over een paar jaar allebei eentje in een powerbuy, óf jij koopt nóg een aantal jaren de mijne weer over ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

Powerbuy........ Dat impliceert nieuw. De huidige stereo PRE van ML kost 12.000 euro. Dat lijkt me geen goed idee ;)

Ik ga wel naar een particulier in Duitsland ;)

Het enige wat juist is dat het nog wel jaren kan duren ;D

n.b. Ik zou mezelf verre van ervaren willen noemen ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

mradem

Citaat van: Ruben op augustus  1, 2005, 14:21:44
Af en toe denk ik dat ik er meer aan ken besteden dan anderen. Zoveel verplichtingen heb ik namelijk nog niet.

Zou je van de velodyne niet even de testrapporten afwachten?

Jawel. Over een week of 2 komt die bij BBG binnen. Ik denk dat we erna wel iets kunnen verwachten hier. Tevens zoals je weet komen ze bij je thuis eea installeren en beluisteren ;) . Maar om eerlijk te zijn ben ik niet bang dat het minder zal zijn als de REL.

R

Even een klein beetje off topic. Het is een totaal andere beleving van het .1 kanaal. Dan moet je hem maar eens goed aan de tand voelen. Ik zit nog met de gedachte om er over een paar maanden een CHT bij te zetten voor een filmpje af en toe.