Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Citaat van: frank2 op juli 15, 2007, 15:55:20
die ken ik wel: wewaudio, hij voert alle merken en das best wel makkelijk

Ik ken W&W en heeft zekers een hele boel mooie merken ... maar als je tijd en zin hebt om een eindje te rijden en echt je ogen/oren de kost wil geven:

- Auditorium in Hamm, Duitsland

Moet je zien/horen ... trek er maar een dag voor uit want wat die gasten daar hebben staan is echt niet normaal.

o.a:

Sorry voor de vele foto's maar ik geef alleen maar even aan wat er zo ongeveer staat.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Maximus_Aurelius

Citaat van: Kingpin op juli 28, 2007, 01:24:09
Ik ken W&W en heeft zekers een hele boel mooie merken ... maar als je tijd en zin hebt om een eindje te rijden en echt je ogen/oren de kost wil geven:

- Auditorium in Hamm, Duitsland

Moet je zien/horen ... trek er maar een dag voor uit want wat die gasten daar hebben staan is echt niet normaal.

o.a:

Sorry voor de vele foto's maar ik geef alleen maar even aan wat er zo ongeveer staat.

Hoi,

Daar ben ik geweest en ik heb daar geen goede ervaringen mee.
Hij heeft een groot assortiment , maar alles wat ik zocht in LS hadden ze niet staan terwijl ze er wel dealer van zijn.
AudioData , Piega , Burmester , MBL (niet de radialstrahlers) hadden ze niet staan.
AudioData en Burmester en Piega geen een serie als demo model  ::) ongelofelijk.Burmester versterker gebied eentje hadden ze staan en deze gaat net over het budget heen ;) de 808MK5 slordige 30.000 euro , is net boven mijn budget  ;D
Thiel luidsprekers hadden ze ook al niet staan en Audio Physic ook al niet.
Dus in versterker gebied gaan kijken en daar kwam alleen de Classé en die heb ik gehoord.Ze adverteren wel dat ze een groot assortiment hebben , maar het valt wel tegen met de demo modellen , ze hebben toch aardig wat staan , B&W , Dynaudio , Dali , MBL radialstrahlers.
Maar alleen een beetje de bekende merken maar ze adverteren met dat ze heel veel merken hebben maar er staat helemaal niets als demo opgesteld.

Maar de ervaringen bij deze shop vind ik slecht , zie mijn review.Ik beoordeel niet de winkel maar de verkoper die ik had en daar moet de winkel het wel van hebben.Vorige week daar geweest(17 juli) met Die Bahn  :) , ik heb hier in mijn topic wat over geschreven.
Een keer daar geweest maar helaas nooit meer , vooral niet na mijn bezoek van deze week ( 25 juli) in een andere winkel.

Heb in Hamm ook rondleiding gekregen en ja het is een grote firma met aardig wat luisterruimte wel alles netjes afgewerkt maar overal stond wel hetzelfde in de merken die hij genoeg heeft.
Die indruk was wel oke.Maar algehele indruk was verkeerd.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Kingpin

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 28, 2007, 15:26:43
Hoi,

Daar ben ik geweest en ik heb daar geen goede ervaringen mee.
Hij heeft een groot assortiment , maar alles wat ik zocht in LS hadden ze niet staan terwijl ze er wel dealer van zijn.
AudioData , Piega , Burmester , MBL (niet de radialstrahlers) hadden ze niet staan.
AudioData en Burmester en Piega geen een serie als demo model  ::) ongelofelijk.Burmester versterker gebied eentje hadden ze staan en deze gaat net over het budget heen ;) de 808MK5 slordige 30.000 euro , is net boven mijn budget  ;D
Thiel luidsprekers hadden ze ook al niet staan en Audio Physic ook al niet.
Dus in versterker gebied gaan kijken en daar kwam alleen de Classé en die heb ik gehoord.Ze adverteren wel dat ze een groot assortiment hebben , maar het valt wel tegen met de demo modellen , ze hebben toch aardig wat staan , B&W , Dynaudio , Dali , MBL radialstrahlers.
Maar alleen een beetje de bekende merken maar ze adverteren met dat ze heel veel merken hebben maar er staat helemaal niets als demo opgesteld.

Maar de ervaringen bij deze shop vind ik slecht , zie mijn review.Ik beoordeel niet de winkel maar de verkoper die ik had en daar moet de winkel het wel van hebben.Vorige week daar geweest(17 juli) met Die Bahn  :) , ik heb hier in mijn topic wat over geschreven.
Een keer daar geweest maar helaas nooit meer , vooral niet na mijn bezoek van deze week ( 25 juli) in een andere winkel.

Heb in Hamm ook rondleiding gekregen en ja het is een grote firma met aardig wat luisterruimte wel alles netjes afgewerkt maar overal stond wel hetzelfde in de merken die hij genoeg heeft.
Die indruk was wel oke.Maar algehele indruk was verkeerd.

Dat is jammer dat je daar 'verkeerd' behandeld bent door de verkoper.
Bij mijn bezoek heb ik van te voren gebeld of ze alvast wat klaar konden zetten wat ook netjes is gebeurd en heb daar enkele uren vertoeft met het resultaat dat ik daar een RSP-1098 heb gekocht.
Ik ben daar verder netjes behandeld, helaas heeft het voor jou verkeerd uitgepakt, wat mij ook wel eens is overkomen in andere winkels (en ja .. dan ben ik ook heel makkelijk en zeg .. ajuuu  ;)).
Suc6 verder met je zoektocht ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

WickedGame

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 26, 2007, 14:59:35

Lap tekst.....

Op zich verbaasd het me enigzins niet dat de AVM beter matched met de EV van AVM. Dit zelfde effect zou je namelijk krijgen als je de Classé CP500 combineert met de CA2200. Vond wel apart dat de Classé zich (zoals jij het verwoord) als een pussy klinkt. Heb juist het totaal anders ervaren, de Classé is wel laidback maar zeker niet een pussy  ;D

Als ik het dan zo hoor lijkt gewoon de combo classé, avm niet zo gelukkig. En dat kan niet alles matched even lekker. Classé in combinatie met PassLabs EV is wel een combo die mij weer kan bekoren. Gezien je EV van AVM lijkt me idd de Classé weer niet de match.

Maar leuke test in iedergeval. Vraag me wel af hoe de complete Classé combo ervaren wordt als die opgesteld is. Want denk dat de Classé meer is dan een "pussy"" ;D

Maximus_Aurelius

Citaat van: WickedGame op juli 30, 2007, 09:50:17
Op zich verbaasd het me enigzins niet dat de AVM beter matched met de EV van AVM. Dit zelfde effect zou je namelijk krijgen als je de Classé CP500 combineert met de CA2200. Vond wel apart dat de Classé zich (zoals jij het verwoord) als een pussy klinkt. Heb juist het totaal anders ervaren, de Classé is wel laidback maar zeker niet een pussy  ;D

Als ik het dan zo hoor lijkt gewoon de combo classé, avm niet zo gelukkig. En dat kan niet alles matched even lekker. Classé in combinatie met PassLabs EV is wel een combo die mij weer kan bekoren. Gezien je EV van AVM lijkt me idd de Classé weer niet de match.

Maar leuke test in iedergeval. Vraag me wel af hoe de complete Classé combo ervaren wordt als die opgesteld is. Want denk dat de Classé meer is dan een "pussy"" ;D

;D ;D ;D ;D

Ik heb ook de complete combi gehoord van Classé maar daar viel het me ook een beetje op dat het laag wat tegenvalt maar ook niet altijd.
In (hard) rock gebeuren viel het juist echt goed op.Ging hij laag dan kreeg hij in het midden wat problemen.
Probleem songs:
Tool - Pushit (live versie)
Dream theater - Dissapear en Glass Prison en The great debate.Vooral bij deze was de plaatsing niet goed.

Natuurlijk past AMP beter op AVM , er is geen betere match als een VV en EV van hetzelfde merk.
Maar Classé matcht wel met AVM EV. Alleen wat ik ook hoorde in combi CP500 en CA2200 haalde ik precies hetzelfde eruit dat hij wat moeite heeft om een stevigere fundament neer te zetten , deed hij dat wel dan ging het ten koste van het mid/hoog.
De combi had ik gehoord bij de vorige Firma waar ik niet zo'n goeie ervaring heb maar bepaalde punten onthou je gewoon.

In iedergeval de 2e luistersessie met Classé was veel beter en Classé zit wel in mijn klankbeeld , net zoals ik al schreef "pussy" dat dit niet helemaal een afwijzing zal zijn.Maar als we daarna een AMP pre horen die gewoon de Classé wegveegt ;D dan is het voor mij duidelijk  :D
Maar als ik deze niet gehoord had of zelfs erger niet meer te krijgen was , dan had ik zeker de Classé een demo thuis gevraagt.
Want hij viel niet tegen , absoluut niet. Maar de AMP ging er al overheen.Zelfs met een de combi CA2200 als eindversterker  :o
Dit heb ik nog van weekend gehoord omdat ik zo wie zo nog vragen had over de opbouw van het apparaat , toen zei de verkoper tegen mij heb je interesse om deze AMP eens op de AMP mono te beluisteren gewoon uit nieuwsgierigheid. Daar kan ik geen Nee tegen zeggen  ;D
Ik heb daarna ook eens gevraagd als is hem nog eens kon beluisteren op de CA2200 van Classé.
Vandaar dat ik ook weet wat de AMP pre in combi doet met de Ca2200. :P
Wat de classé Cp500 en 700 mist , heeft de AMP pre met de CA2200 wel  ;)

AMP pre met AMP mono is helemaal geweldig.Maar ik haal er wel het klankbeeld gelijk uit.

De opbouw is:
Ik moet alle in/uitgangen bestellen , voorheen zat er al 1ingang erbij.
De processor in/uitgang kan ik gelukkig ook later erin laten bouwen.Op dit moment zeg ik dat ik geen Surround wil maar men weet niet in de toekomst.Altijd handig om te weten dat het later na erin gezet kan worden.
Ik moest ook even exacte gewicht weten omdat ik ook nog ergens anders op het orienteren ben ;D

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Zo we krijgen een mooie primeur  :D :D :D O0
We gaan aanstaande dinsdag de Lindemann voorversterker 832 beluisteren.
Dit is een primeur omdat deze splinternieuw is , zo nieuw dat hij nog niet op de homepage staat ;D

Tevens staat er ook op de planning de 2e ronde van Burmester 035.
Zoals ik al eerder aangaf wilde ik dit combineren met de Lindemann.

Gelukkig is het allemaal nog haalbaar nadat het allemaal vertraagd was.
Na deze luistersessie kan ik en hopelijk nog voordat ik op vakantie ga een beslissing nemen.
Maar alles loopt nog lekker volgens planning. O0

VlisChris

Gaat lekker zo 8)
Wel even wat foto's maken en je bevindingen posten he ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Christiaan Sauer op augustus  3, 2007, 20:41:50
Gaat lekker zo 8)
Wel even wat foto's maken en je bevindingen posten he ;)

Mijn bevindingen posten doe ik al , alleen foto's niet , de firma's stellen het niet zo zeer op prijs als ik mijn Nikon D50 te voorschijn haal om een foto te maken ;D
Maar ik ga er niet heen om foto's te knippen maar om de apparaten te beluisteren en te beoordelen. :) ;)

VlisChris

Haha. Kan ik me ergens wel voorstellen ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maximus_Aurelius

Gisteren was het eindelijk zover de luistersessie van de Lindemann apparaten.Het is een primeur omdat de versterker(s) en de sacd speler net uit zijn ;D Ik  heb over dit merk een zeer goed gevoel ook mede omdat ik het op de High-End Messe 2007 gehoord heb en je leest er hele goede dingen over en het maakt niet uit welke tijdschrift , iedereen is er zeer positief over , van de Engelse bladen , Duitse bladen , Amerikaanse , Griekse , Franse etc etc.
Maar ik realiseer me ook heel goed dat ik ermee op de bek mee kan gaan , dat het zwaar tegenvalt maar die dingen maak je ook mee..
We gingen lekker vroeg weg omdat  de planning was dat er op het einde van de dag nog een apparaat beluisterd moest worden.

Aangekomen op het Station eerst even een lekker bakkie koffie gedronken.Ik heb dit zo gepland omdat dit toch wel de laatste keer moest worden dat ik wat ging beluisteren en dat ik hierna alles netjes kan evalueren welke overgebleven VV de opvolger word van de AVM V2 evolution.
We komen bij de winkel aan en alles stond al netjes aangesloten. Even nog wat gepraat en alles gevraagd wat ik wilde weten over het apparaat waar het om handelt.Omdat dit een ander apparaat is dan ik op de lijst had staan.Daar stond de 830 op.Dit is hun grootste VV.Wat het verschil is vertel ik later ;)
Welke apparaten stonden er klaar:
Lindemann 832 voorversterker
Lindemann 822 Sacd speler
Lindemann 850 eindversterker.
Het uiterlijk van de apparaten is een juweeltje de bouw is niets op aan te merken Made in Germany.Zoals je gewend bent wat gemaakt is in Duitsland.

Ik duwde de eerste cd in de 822 sacd speler en wat me al opvalt was dat je de cd lade niet open hoort gaan en ook niet dicht hoort gaan. Dit komt (te) weinig voor vind ik.Cd transport van Accuphase heeft dit ook alleen de prijs is wat aan de hoge kant ;D
De afstandbediening reageerde heel goed maar de apparaten schreeuwen er ook om om eens aan de knop te draaien of op de knopjes te duwen. Dit is anders dan bij het merk Burmester want dan kan CSI gelijk komen en je vingerafdrukken analyseren ;D
We gingen er rustig voor zitten en we speelde lekker de cd's en de songs die ik altijd als referentie gebruik lekker af.
Waar ik eigenlijk heel benieuwd naar was is hoe hij zal reageren op  de ballad van Dream Theater en Tool de live song Pushit. De vorige luistersessie is eruit gebleken dat de Classé er niet goed mee overweg kon. Ik omschreef dit ook als "Pussy"
Voordat we aan deze songs begonnen deden we even kort alles samenvatten wat we tot nu toe gehoord hebben.

De volgende albums met de desbetreffende songs.
Nils Lofgren  - Some must dreams , Keith don't go
Rodrigo y Gabriela  – Stairway to heaven , Orion , Tamcun
ALR/Jordan gold disc Guitar – Allison Kraus – Doesn't matter , Hank Shizzoe – the life of a thief
Dire Straits – Private investigation
Mari Kodama Beethoven no21
Keit Jarret – Live in Keulen (gedeelte ervan)

De samenvatting die we maakte en we zaten op 1 lijn.
Op dit moment speelde de Lindemann 832 fantastisch , goede weergave op alle fronten.Een echte muzikale amp. De muzikaalste amp die ik op dit moment gehoord heb.Hij legt alles bloot en vol emotie. Maar er komt nog wat aan waar veel versterkers de fout in kunnen gaan en waar ze echt door de mand vallen of dat ik het waarneem dat ze echt veel moeite ervoor moeten doen.

We gingen verder luisteren met de volgende cd's en songs:
Dream Theater – Six degrees of inner turbulence – Dissapear , Great Debate
Tool – 10.000 day – Jambi  en Tool – Sallival – Pushit.
We deden de cd van DT erin en skippen naar song 5. Dat ging hem prachtig af , samen met de AMP pre de mooiste weergave gehoord. En daarna de Great Debate is een ideale song voor de plaatsing van de speakers en VV te beoordelen en de weergave.Dit duurt al met slordige 4 minuutjes van de 13.42 min. ;D , fenomenaal .
En daar komt hij dan de meest kritische cd in mijn assortiment en test.Ik bewaar hem altijd op het laatst , niet waarom maar daarom. Tool Sallival met de song Pushit.
Hierbij zat ik echt in spanning wat hij ging doen want ik weet dat het echt verkeerd kan gaan.
De eerste 4-5 minuten zijn niet zo bijzonder maar daarna een mooie drumsolo en dat is weer belangrijk voor de plaatsing en detaillering. Dit was voorbij en de hij was in dit punt geslaagd.
De volgende sessie t/m 11 min. Word het wat steviger en waar het best wel een gecontroleerde fundament mag hebben. De  832 kwam erdoor en nu de laatste 3 min. Wat rocks in deze song.
Yup daar pakt hij ook.

Na dit allemaal te horen de conclusie. Hij heeft geen enkele moeite met weergeven , je kunt alle muziek genre erop los laten en hij speelt het zo natuurgetrouw en zo muzikaal.
Ik verbaasde me dat hij geen kick geeft zodra je eens een lekkere stevige rock plaat draait. Bij vele versterkers heb ik het gevoel van of: "Ik wil het voor je een keer draaien maar kom me er niet teveel mee aan. ;D  , "wat doe jij me aan met zoiets"  duidt op een beetje de uitdrukking "pussy" ;D of zelfs , "Nu bekijk het maar dit gaat me te veel energie kosten"en laat het hierbij zitten en gaat rusten ;D

Maar bij deze Lindemann 832 VV had ik dit gevoel niet nogmaals het maakt hem niet uit wat voor muziek genre je hem geeft hij speelt alles met rust raakt niet in paniek als er iets stevigers tussen zit.
Natuurlijk gaan jullie nou even wat vraagtekens zetten hoe wil ik kunnen beoordelen met een EV van Lindemann erop. Daar hebben jullie een punt in ;) Maar een EV is meer en deel voor de LS te beheren en te controleren.
Maar  ik wilde dit merk in de complete setting horen en daarna , ja jullie voelen hem al aankomen op mijn eindversterker AVM M2 Evolutions.
Dit heb ik dus ook gedaan , helaas ging het niet met mijn bekabeling omdat ik cinch gebruik en Lindemaan Vollsymmetrsich is. Maar who cares.
Alles in dezelfde volgorde afgespeelt en de conclusie is.
Ik hoeft er weinig aan toe te voegen wat ik al eerder zei.
Dit is lekker kort ;D

Wat is het verschil tussen de 832 VV en de grote broer 830.
832 heeft 1 uitgang en 4 ingangen , 830 heeft 2 uitgangen en 6 ingangen.
De 830 heeft een aparte voeding in zich die gebruik kan worden voor de Sacd speler 820 en 822 , heeft men de 820S dan hoeft men niet de externe voeding te gebruiken.
Dit zijn de enigste verschillen en de rest is exact hetzelfde en de klank is exact hetzelfde.Ik heb vandaag nog gebeld met Herr  Dipl. N. Lindemann en even ook navraag gedaan omdat deze VV nog niet op de homepage staat.

In de avond hebben we alles nog eens geevalueert onder een genot van een Erdinger Weißbier ;D

Maar nu komt de evaluatie periode.Einde luistersessies.
Ga verder op de volgende pagina 8)

Maximus_Aurelius

De evaluatie:

Ik had de volgende VV's op de lijst:
- Classe Cp500 - aangehoord
- Burmester 035 - aangehoord
- Lindemann 830 - de 832 aangehoord
- AudioNet Pre1G3 - aangehoord
- AMP Pre - stond niet op de lijst maar is erbij gekomen.Aangehoord.

Gisteren nog de Burmester 035 aangehoord maar tot op hede kan ik zijn klank niet beoordelen en plaatsen , hij heeft een aparte klank wat niet tegenvalt , veel dynamiek met details maar het is niet zo wat ik zoek.
Hij is ook niet te vergelijken met de rest uit het Rijtje.

De volgende VV's vallen 100% af.
Classe Cp500
Burmester 035
Het word al gemakkelijker ;D er zijn eral 2 definitief afgevallen.

Dan blijven er de volgende VV's over:
AudioNet Pre1 G3 , goedkoopste van de drie , enige die niet volledig symmetrisch opgebouwd is
AMP Pre - Zwaarste van alle drie , modulair opgebouwd en zelf samenstellen
Lindemann 832 - muzikaalste van alle , achterkant zeer efficient doordat rechts in/out rechts zitten , links in/out links zitten.Ideaal met mijn monoblocken , kan aardig wat kabel lengte uitmaken.

Alle drie gaan ze prachtig met mijn eindversterker , prijzen zitten dicht op elkaar.

Ik denk dat het heel moeilijk is om te gaan beoordelen op de klank want het zit zo dicht op elkaar dat wil je niet weten.
Ik denk dat andere aspecten de doorslag gaan geven.
Zoals:
De productlijn met uitbreiden etc etc.
Op de bouw van de apparaten hoef ik ook al niet te kijken omdat ze allemaal Made in Germany zijn.
De levertijden van de VV's is in het voordeel van Lindemann deze hebben korte levertijd , dan AudioNet met circa 6-8 weken en dan AMP met 3 maanden.

Enige is ik heb AVM gemailt met wat vragen over de AMP Pre en ik wil er een antwoord op hebben , krijg ik dit niet dan valt deze af.
Ik wil zo wie zo voor mijn vakantie een beslissing hebben.Dit betekent maximaal nog 1 week en dan hoop ik ;D eruit te zijn welke VV mijn AVM V2 evolution gaat opvolgen.

Rody

De Lindemann heeft in elk geval een waanzinnige look :D

Wat kosten de spullen uit de 800 serie van Lindemann eigenlijk?

DA BoSS

Hee Maximus, leuke review zo'n primeur dat zegt bijna niemand je na O0

Al lezende bedacht ik me alleen wel dat die Lindemann sacd speler waarschijnlijk meer impact op het geheel heeft gehad dan je je realiseerde?
Da's volgens mij namelijk ook een echt renpaardje, prachtmachine met een dito prijskaartje :o

Of heb je ook nog met je eigen bron geluisterd?

mvg,

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op augustus  8, 2007, 23:45:37
De Lindemann heeft in elk geval een waanzinnige look :D

Wat kosten de spullen uit de 800 serie van Lindemann eigenlijk?

De look is inderdaad heel mooi  :D
De prijzen zijn wel oke.

Voorversterkers:
830 - 6500 euro
832 - 4800 euro

Eindversterkers:
850 - 7500
852 - 5900
855 - 8600

Sacd speler:
820S - 9900
822 - 6800

Citaat van: DA BoSS op augustus  9, 2007, 07:20:34
Hee Maximus, leuke review zo'n primeur dat zegt bijna niemand je na O0

Al lezende bedacht ik me alleen wel dat die Lindemann sacd speler waarschijnlijk meer impact op het geheel heeft gehad dan je je realiseerde?
Da's volgens mij namelijk ook een echt renpaardje, prachtmachine met een dito prijskaartje :o

Of heb je ook nog met je eigen bron geluisterd?

mvg,

Zo'n primeur is inderdaad  O0 en ik denk dat ik en mijn reisgenoot de eerste uit Nederland zijn die deze apparatuur officieel aangehoord hebben.Want in Nederland zijn ze nog niet uit. :D , ze zijn pas vanaf 3 augustus officieel leverbaar(Duitsland) en zo ook bij de winkels als demo.
De impact van de sacd speler (822) is niet zo heel groot geweest , de voorversterker deze is meest klankbepalend maar gaat er wat verloren vanuit de speler dat kan niet meer herstelt worden.
Ik heb het ook op een andere bron gehoord. Ik heb hem niet beluisterd met de 820S , maar zijn kleinere broertje
Het prijskaartje van de 820S is inderdaad wat hoog , maar de 822 heeft een mooier prijskaartje.

Maar net zoals ik al schreef heb ik later geswitched naar mijn AVM EV'S maar ik wilde persé de complete setup horen van Lindemann.
Als ik voor de 832 of toch de 830 kies dan weet ik wat ik daarna (weer) moet gaan doen ;D , sparen  ;D voor de eindversterker en bron ;D sparen , sparen en nogmaals sparen  ;D
Ik kan hem altijd als demo thuis krijgen , maar ik heb op dit moment geen enkele reden waarom ik dit zal doen , mijn gevoel is zeer positief en ik heb het al bijna op mijn setup gehoord.Enige is wat ik moet doen is een keuze maken uit 3 merken voorversterker.(Lindemann word de 832 of 830) zie het verschil in de review wat ik geschreven heb.

Eventjes over het algemeen:
Lindemann is puur muzikaal , dus mensen die denken Duitse apparatuur zijn niet muzikaal of beter gezegd vooroordelen hebben op Duitse apparatuur die moeten maar eens dit merk gaan beluisteren.
Maar ik adviseer ze ook eens AudioNet , AVM met name AMP te beluisteren.Kijken of ze dan nog steeds vooroordelen hebben over Duitse apparatuur  ;D , maar ja sommige mensen beginnen er nog niet aan die zitten gewoon al vol vooroordelen over Duitse apparatuur dat ze het gewoon weigeren. ;)  >:D.
Er zijn ook mensen die zich teveel  gek laten maken door andere en zodoende hun eigen visie en mening te niet gaan doen.Ik denk dat dit ook een van de  oorzaken zijn over de vooroordelen van de Duitse apparatuur. Bepaalde mensen zeggen wat negatief erover en het word automatisch door iedereen overgenomen zonder dat ze maar ook iets aangehoord hebben betreft Duitse apparatuur. :P ::)
Maar goed ik denk er eenvoudig over en ik zeg "Iedereen moet het zelf weten  ;D  "

frank2

Een gedegen rapport heb je er van gemaakt, hoewel ik moet zeggen dat als je het hebt over hu kom ik adem te kort of niet te vaak dat dat meestal door de EV veroorzaakt wordt die te weinig power kan geven.
Maar in de prijsklasse waar jij nu in bezig bent mag alles ook wel zeer goed klinken. Ik heb zelf echt niet het goedkoopste staan maar dit is duidelijk een tantje hoger (klasse hoger)
Het zal moeilijk worden maar ik denk dat je kiest voor lindemann of je eigen merk.
Je bent in ieder geval zeer grondig te werk gegaan, zonder beinvloeding van buiten af en je sopeakers zullen met zo'n combinatie hun top ondertussen ook wel bereiken.

Succes met je keuze ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op augustus  9, 2007, 20:52:11
Een gedegen rapport heb je er van gemaakt, hoewel ik moet zeggen dat als je het hebt over hu kom ik adem te kort of niet te vaak dat dat meestal door de EV veroorzaakt wordt die te weinig power kan geven.
Maar in de prijsklasse waar jij nu in bezig bent mag alles ook wel zeer goed klinken. Ik heb zelf echt niet het goedkoopste staan maar dit is duidelijk een tantje hoger (klasse hoger)
Het zal moeilijk worden maar ik denk dat je kiest voor lindemann of je eigen merk.
Je bent in ieder geval zeer grondig te werk gegaan, zonder beinvloeding van buiten af en je sopeakers zullen met zo'n combinatie hun top ondertussen ook wel bereiken.

Succes met je keuze ;D

Met de eerste zin ben ik het mee eens , dat ligt meestal aan de EV's , maar een CA2200 van Classé die dit in mijn ogen heeft is absoluut geen kleine jongen  :) , mijn huidige EV zijn ook niet bepaald kleine jongens maar met de Classé CP700 en CP500 erop is dit echt van "wat doe je me nu aan".Dus dan lijkt het me ook een VV probleem , vooral zodra er op de CA2200 een AMP pre op komt te staan is het wel in orde :P
Zodra de nieuwe VV komt denk ik dat ik mijn huidige speakers op een veel hoger niveau laat spelen , maar aan de top weet ik niet dan denk ik toch dat er ook een EV bij zou moeten.Maar dan weten we wat te doen he  ;) , gaan we we weer opnieuw sparen  ;D en dan het geld opnieuw laten rollen  ;D

Met de keuze zal het goed komen maar is moeilijk  :-X

Maximus_Aurelius

Na dagenlang zitten te evalueren en slapeloze nachten gehad  ;D is het dan eindelijk zover welke VV mijn huidige VV gaat opvolgen. ;D
Heeft veel moeite gekost omdat het allemaal dicht bij elkaar zat.
Einde van vorige week viel de AudioNet Pre1 G3 definitief af , zo waren er nog 2 over , maar ik wilde wel over de AMP pre iets meer weten van de ontwikkelaar zelf.Ik twijfelde namelijk of de AMP Pre volledig Symmetrisch opgebouwd is ook al is hij modulair opgebouwd de AVM's zijn namelijk ook niet volledig symmetrisch opgebouwd.
Het heeft dikke 3 werkdagen gekost om hem te bereiken , maar uiteindelijk is het vandaag toch gelukt  :).
Alles nagevraagd wat ik nog wilde weten , dit alles voor extra zekerheid.Want je koopt toch geen apparaatje die maar eventjes komt te staan.
Zoals ik al verwacht had is de AMP pre niet volledig symmetrisch opgebouwd.Ook al kies je dus de in/uit gangen XLR.
Toekomst is deze heel gemakkelijk te upgraden naar nieuwe techniek.Dit kun je allemaal zelf doen.Hij zei ook is net lego de modules erin steken  ;D

Nadat ik dit allemaal weer geevalueerd heb en alles weer doorgenomen heb is nu net( 14 augustus 2007 om 16.00u) de beslissing gekomen ;D

Hoort het de Lindemann 832 of de AMP Pre. 8) ;D----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De keuze is gevallen op de AMP Pre. :-*
Maar we hebben alleen nog maar de behuizing. Nog geen kleur , nog geen modules omdat ik daar even over moet nadenken ;)
Of ik kies XLR uitgang en 1 ingang en dan 1 ingang cinch , of ik kies alles cinch.
Alles XLR gaat niet omdat anders de MD of Tuner niet aangesloten kan worden :P
De kleur zit ik de twijfelen tussen zwarte of zilver , chrom valt af.
Mijn eindversterker(s) zijn zilver , mijn cd speler is zwart.
Maar dit is een kwestie van tijd en daarna kan ik hem bestellen(zal in september worden) , levertijd duurt ongeveer 3 maanden.

Zo ziet hij eruit in het zwart.

Rob_H

Proficiat met je nieuwe (toekomstige) aanwinst  ;D
Als ik je tekst zo lees is dit een modulaire voorversterker?

Op het net kan ik direct hierover niets vinden.

Muzikale Groeten
Rob

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rob_H op augustus 14, 2007, 17:34:24
Proficiat met je nieuwe (toekomstige) aanwinst  ;D
Als ik je tekst zo lees is dit een modulaire voorversterker?

Op het net kan ik direct hierover niets vinden.

Muzikale Groeten
Rob

Het is inderdaad compleet modulair , 1 of 2 pagina's terug omschreef ik het al dat deze voorversterker modulair is ;). Hij heeft altijd op de AVM site gestaan maar omdat ze hun homepage vernieuwd hebben staan deze er nog niet bij als ze uberhaupt erbij komen te staan.
AMP zijn de apparaten van Herr Günther Mania de baas van AVM , deze Herr Mania is volgens mij in 1997 wegegaan bij AVM , Herr Mania heeft zijn eigen muzikale VV en EV's ontwikkelt en gemaakt.Dit zijn de AMP Pre en AMP mono's. Nu is hij weer terug bij AVM en ook weer de chef  , dan gaan de AMP's natuurlijk mee. ;D
Je kunt het ook anders zeggen "het is de reference lijn" van AVM .Bij AVM is de AMP pre de dikste voorversterker en de AMP mono's zijn de dikste eindversterkers. ;D

Maar de naam is geen AVM maar AMP  ;)

Nog een bekende persoon die bij AVM ontwikkelt heeft is Thomas Fast , hij heeft nu eigen bekabeling en doet aan absorbeer platen voor de akoustik.Vogens mij is deze persoon gelijktijdig vertrokken met Günther Mania

Maximus_Aurelius

Nou dat ik weet welke voorversterker er komt en hoe ik de opbouw laat verzorgen kan ik me gaan verdiepen in nieuwe Interlinks.Wel symmetrische toestanden.
Heb de NordOst baldur al verkocht aan een mede forumlid.
Het is de bedoeling dat er 2 sets komen.
Het kan zijn dat ik besluit de Baldur terug te halen maar dan XLR.Heb ik nog een lekker budget open voor mijn andere set kabel  :)

Wat is het toch lekker om weer te gaan orienteren en rondsnuffelen.
De volgende merken staan op mijn lijst.Er kunnen er altijd bijkomen en advies is welkom.
- NordOst , Frey , Tyr
- Dolphin
- Silent Wire
- Heavens Gate

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

frank2

Als je een open en ruimtelijke klank zoekt: virtual dynamics geen enkele andere kabel die ik ken presteert zo'n geluid.
of een Cardas gold.

Een klein probleem is wel dat de virtual dynamics binnen 2 weken weer uitverkocht zijn en ze hebben een erg lange inspeeltijd nodig. Ik heb zelf ook VD en hoe duurder de kabel hoe mooier de klank. Ik heb ooit een van hun duurste kabels op een primaire set gehoord in combinatie met de kleinste ushers monitors, dat klonk ongeloofelijk (speakers waren samen 500 euro) Wel laat deze kabel alles horen wat in de muziek zit en legt ook onverbiddelijk de zwakheden in de set bloot. Maar het is een aanrader en aanmerkelijk beter in mijn visie dan een baldur of iets anders van nordost, en ook die heb ik ooit beluisterd, deze kabels komen niet eens in de buurt van VD.

te koop bij wenw.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op september  1, 2007, 07:42:10
Als je een open en ruimtelijke klank zoekt: virtual dynamics geen enkele andere kabel die ik ken presteert zo'n geluid.
of een Cardas gold.

Een klein probleem is wel dat de virtual dynamics binnen 2 weken weer uitverkocht zijn en ze hebben een erg lange inspeeltijd nodig. Ik heb zelf ook VD en hoe duurder de kabel hoe mooier de klank. Ik heb ooit een van hun duurste kabels op een primaire set gehoord in combinatie met de kleinste ushers monitors, dat klonk ongeloofelijk (speakers waren samen 500 euro) Wel laat deze kabel alles horen wat in de muziek zit en legt ook onverbiddelijk de zwakheden in de set bloot. Maar het is een aanrader en aanmerkelijk beter in mijn visie dan een baldur of iets anders van nordost, en ook die heb ik ooit beluisterd, deze kabels komen niet eens in de buurt van VD.

te koop bij wenw.

De VD ga ik dan eens onderzoeken ;D
Ik heb zeer goede ervaringen met Nordost en vooral de baldur , maar ik moet wel bekennen dat het merk Dolphin ook super is , maar helaas is bij dit merk maar 1 symmetrische kabel beschikbaar.Maar deze is dan ook gelijk anders opgebouwd.
Het duurt toch even voordat ik 2sets nieuwe kabel aanschaf , eerst moet mijn nieuwe VV binnen zijn.
Testen en orienteren gaat nu ook al , kan ik zodra de nieuwe VV er is gelijk toeslaan.
We neuzen lekker rond en we kijken wel wat het word.Ik heb nu en vervanger(geleend) voor de Baldur een Siltech classic serie G3.
1 set kabel kan zijn dat ik hem eerder aanschaf , vooral als er 2e hands wat aantrekkelijks voorbij komt van de merken die ik op het oog heb en al vrij veel van weet. 

Qua prijzen met de VD moet het wel aantrekkelijk blijven want er komen bij sommige kabelmerken prijzen naar boven toe dan is het toch echt van  :o

Inspeeltijd lig ik niet van wakker ;D dat heeft elke kabel en de een nog meer dan de andere.De levertijd lig ik op dit moment ook niet van wakker want anders sliep ik nu ook niet omdat alleen al mijn AMP Pre 3 maanden levertijd op zit. :)

Ik moet wel zeggen ik kijk wel naar de verhouding tussen kabel en apparatuur.
Het is zo dat de kabel niet de apparatuur moet gaan overtreffen.
Voorbeeld:
Een cd-speler 1700 euro en versterker 1700 euro dan ga je niet  een kabel erop knallen van over de 1000 euro of zelfs duurder dan je versterker of cd-speler .Helaas moet ik zeggen het komt voor en ook nog vrij veel.
Gelukkig zal ik er weinig hinder van ondervinden de verhouding tussen kabel en apparatuur.
In de prijsklasse waar ik in zoek komt het niet voor , dan moet het toch echt heeeeeel ;D gek gaan.Zelfs een valhalla van NordOst komt het niet voor  ;) , maar de prijs is wel aso  ;) en zo'n bedragen ga ik er niet aan uitgeven.

Rody

Kijk ook eens naar de LAT international IC-300 Signature en laat je niet misleiden door de 'lage' prijs :P

henk93