Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Ik vind Dynaudio juist wel heel erg neutraal. Met goede versterkers ook niet laid-back, maar juist involving. Maar goed, we hebben allemaal een andere smaak en kennelijk een andere idee van neutraal. Voor mijzelf komt Dynaudio qua neutraliteit het dichtste bij een electrostaat (zoals Acoustat). ;)

Wat betreft de beleving in de winkel, dat is natuurlijk ongelooflijk vervelend. Ik hoop dat je de volgende keer gewoon met rust wordt gelaten in een winkel en rustig je eerste indrukken kunt opdoen. Werkelijk beoordelen zal in andermans luisterruimte natuurlijk altijd anders zijn dan thuis, daar ontkom je niet aan. Dus als je de kans hebt om de spullen thuis uit te proberen, dan is dat het mooiste. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Inderdaad gewoon thuis luisteren, in de klasse waar jij zoekt moet dat geen enkel probleem zijn.

Overigens begrijp ik niet dat je op een gegeven moment niet hebt gevraagd of je even in alle rust alleen mocht luisteren. Zo iets moet je gewoon zonder blikken of blozen kunnen vragen als je vooraf netjes een afspraak hebt gemaakt.

frank2

Citaat van: Audiofiel op juli 20, 2007, 16:59:31
Ik vind Dynaudio juist wel heel erg neutraal. Met goede versterkers ook niet laid-back, maar juist involving.

Ja Hallo, ik praat natuurlijk over fabrieksspeakers, dat jij nou net de enige in nederland bent met zwaar gemodificeerde filters waardoor de sound met 100% verbetert.... ;D ;D

Ik zal het in vervolg anders omschrijven: ik vind Dynaudio een erg laidback speaker, een rustig kabbelend beekje terwijl ik liever af en toe een wilde rivier wil horen; NB: dit geldt niet voor de speakers van Audiofiel!! ::) (die hebben alleen nog de naam van de fabriek)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Audiofiel

LOL ;D

Het ging mij niet om mijn eigen speakers, Frank.  ;) Ik vind Dynaudio überhaupt erg neutraal klinken. Maar goed, dat is mijn eigen mening natuurlijk. Wellicht dat je na ons bezoekje van aanstaande zondag geïnteresseerd genoeg bent om eens te komen luisteren als je in het 'wilde westen' bent.  ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kippekop

Tja blijft smaak, ik vind dynaudio echt heerlijk klinken vergeleken met andere speakers, veel rustiger en minder pijnlijk aan de oren. Dali heeft het met die hoogbandtweeter wel beter voor elkaar dan kef vind ik dan qua hoog, heel erg ruimtelijk.

Classe heb ik alleen op de VAD gehoord (wie niet!) dus kan ik verder weinig over zeggen, was niet echt warm ofzo, dat zijn eerder de B&W's...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

Maximus_Aurelius

Even voor de goede orde ;D
Ik beoordeel de versterkers nu alleen.
Ik beoordeel of deze klankmatig me bevallen ja of nee.Dit maakt niets uit of dit in een andere ruimte is.
Zodra klankmatig ze bevallen dan komt de volgende stap door ze in mijn eigen ruimte gaan te beluisteren.
Als ik elke versterker die ik wil beluisteren thuis wil horen is het einde zoek.
Eerste punt is te beoordelen of ik verder wil gaan met de versterker merk en als het in mijn klankbeeld ligt.
Dit veranderd helemaal niets of je deze in een andere ruimte hoort of bij je thuis.
Thuis beluisteren is de volgende stap deze komt nadat de beoordeling positief is.Wat heeft het voor een zin dat men een versterker thuis beluisterd en het klankbeeld ligt je niet of je weet er nog niets vanaf.
De desbetreffende klank veranderd niet zozeer als je hem nou in een andere ruimte hoort of in je eigen ruimte.Enige is dat het iets anders eruit kan komen. Met deze methode heb ik hele goeie ervaringen.En het is echt niet zo zodra er nu al eentje afvalt die komt echt niet er beter uit in mijn eigen ruimte.
Maar je zult eerst voordat je verder gaat de klank moeten beoordelen.
Je zult ook naar een winkel toe moeten gaan voor het te regelen om hem thuis te beluisteren.De messte winkels gaan dan wat vraagjes stellen en zeggen beluister hem eerst eens hier , daar zeg ik geen Nee tegen  :D , bevalt de kalnk is het nog makkelijker om te communiceren. ;)

Dan komt er nog een punt bij , de winkels hebben niet alle merken dus je zult zo wie zo eerst moeten selecteren.

Betreft Dynaudio ik vind de Contour 3.4 een geweldige speaker maar heb een gevoel dat Classé niet lekker op draait.
Dynaudio contour 3.4 speelt wel zeer ruimtelijk wat me wel bevalt.Dit is mijn eerste prognose die ik daaruit haalde.
Beoordelen is dit van mijn kant uit  ;D zelfde dat ik denk dat Classé met de Dali helicon 400 beter matched.;D

Citaat van: Antoine op juli 20, 2007, 16:59:41
Inderdaad gewoon thuis luisteren, in de klasse waar jij zoekt moet dat geen enkel probleem zijn.

Overigens begrijp ik niet dat je op een gegeven moment niet hebt gevraagd of je even in alle rust alleen mocht luisteren. Zo iets moet je gewoon zonder blikken of blozen kunnen vragen als je vooraf netjes een afspraak hebt gemaakt.

Thuis beluisteren blijft de beste optie en dat gaat ook gebeuren daar hoeven jullie geen zorgen te maken ;D , in mijn prijsklasse zullen ze er ook geen problemen over maken , maar men moet eerst zelf duidelijkheid krijgen en eerst zelf beoordelen of het match ja of nee.
Heb ik in eerste instantie al de indruk dat het niet match of niet in mijn klankbeeld hoef ik hem ook niet naar huis te halen om hem te beoordelen. ;) in mijn eigen set want dit is dan overbodig.

Ik heb wel na een tijdje gevraagd of ik even rustig kon luisteren.Maar hij moest die ML set opbouwen omdat er een afspraak stond na mij.
Ik heb er wat van gezegt net zoals het andere dingen die ik gezegt heb.

Maar even een update.
De Lindemann versterkers zijn vertraagd  :'( komen nou pas begin augustus bij de dealer als demo  ::) :-X
De Classé ga ik bij een andere winkel beluisteren.Eerst even contact gehad en dat liep al veel beter en vloeiender.
Aankomende woensdag staat in de agenda.Heb ook gevraagt of dan alles klaar staat.
De verkoper zei natuurlijk je kunt gelijk aanvallen ;D We hebben ook al verschillende dingen besproken wat er komt te staan en bekabeling.
Ze komen op mijn eigen LS te spelen en ook op mijn eigen eindtrap.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

frank2

Dan weet je in ieder geval of het matcht of niet en of de klank je bevalt. Wat dat betreft ben ik het wel met je eens, alleen als je een versterker op compleet vreemde set beluisterd is het natuurlijk niet te doen om te zeggen dit zal gaan matchen of niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op juli 20, 2007, 19:08:00
Dan weet je in ieder geval of het matcht of niet en of de klank je bevalt. Wat dat betreft ben ik het wel met je eens, alleen als je een versterker op compleet vreemde set beluisterd is het natuurlijk niet te doen om te zeggen dit zal gaan matchen of niet.

Dat met matchen op een compleet vreemde set is waar , maar het gaat mij in eerste instantie om de klank te beoordelen.;D
En ik haal het eruit ook op een vreemde set of me de klank bevalt ja of nee  ;D want de invloed van een voorversterker is heel groot.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Audiofiel

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 20, 2007, 18:45:52
Betreft Dynaudio ik vind de Contour 3.4 een geweldige speaker maar heb een gevoel dat Classé niet lekker op draait. Dynaudio contour 3.4 speelt wel zeer ruimtelijk wat me wel bevalt.Dit is mijn eerste prognose die ik daaruit haalde. Beoordelen is dit van mijn kant uit  ;D zelfde dat ik denk dat Classé met de Dali helicon 400 beter matched.;D

Tsja, het is maar wat je wilt, maar Classé en Dynaudio matchen in mijn opinie juist altijd goed. Ik zou eerder de boosdoener zoeken in andere zaken als de bekabeling (zilver, weet je nog?). Bovendien, waarom zou je überhaupt conclusies trekken uit een luistersessie die in je eigen ogen  verre van optimaal is verlopen?... :-\

Maximus_Aurelius

Citaat van: Audiofiel op juli 20, 2007, 23:24:37
Tsja, het is maar wat je wilt, maar Classé en Dynaudio matchen in mijn opinie juist altijd goed. Ik zou eerder de boosdoener zoeken in andere zaken als de bekabeling (zilver, weet je nog?). Bovendien, waarom zou je überhaupt conclusies trekken uit een luistersessie die in je eigen ogen  verre van optimaal is verlopen?... :-\

Conclusie trek ik nog niet als ik dit al gedaan had dan was ik met Classé niet verder gegaan  ;)
Zoals ik ook al in mijn review aangaf en hoe jij nou ook mooi aangeeft is de bekabeling.Daar zoek ik het ook in , dit denk ik dat dit de grootste boosdoener is.
Ik schrijf ook dat ik denk dat ze beter op de Dali's gaan als op de Dynaudio  ;) maar dit is nog geen conclusie.
Het enige wat ik probeerde is een match te krijgen en proberen te zoeken wat zo dicht mogelijk aan mijn speakers komt.Daarbij kwamen de Dali's dichterbij. ;)
Die luistersessie is inderdaad niet optimaal verlopen vandaar dat ik ook aanstaande woensdag(25 juli) Classé opnieuw ga aanhoren , zoals eerder aangegeven.
Ik hoop daarna een conclusie te trekken over Classé.

Ik heb nog geen conclusies getrokken over Classé , maar wel over de winkel.

Rody

Jij hebt toch monitor speakers, kun je deze niet gewoon meenemen?
Ze passen volgens mij makkelijk in een relatief kleine doos.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op juli 21, 2007, 01:47:38
Jij hebt toch monitor speakers, kun je deze niet gewoon meenemen?
Ze passen volgens mij makkelijk in een relatief kleine doos.

Wie Bitte  ;D
Ik heb monitor speakers maar ze passen echt niet in een relatief kleine doos  ;)
En ze wegen voor een monitor LS circa 14 kg per stuk.

Niet elke monitor speaker is daadwerkelijk compact ;D

Tweede is meestal ga ik met de trein en dan is het niet te doen ook gelet op beschadegingen al zitten ze in een doos.
En omdat het niet echt een kleine doos zal zijn is het ook erg lomp om mee te lopen.Ik vind ze lomper dragen dan mijn vroegere Kef Q5(vloerstaande) en ze zijn ook zwaarder dan de Kef Q5 , dit komt ook omdat de kef makkelijker te dragen was.

Zo wie zo ga ik niet graag met mijn apparatuur en/of LS aan de wandel , gelukkig zijn er firma's die ook mijn merk(en) hebben en als demo hebben staan.
Zodra het apparaat me bevalt ga ik praten om demo thuis te krijgen , meestal komen ze het dan ook nog brengen  ;D dit is handiger dan met mijn eigen spullen aan de wandel te gaan. ;D.

Ik heb gewoon even pech gehad bij een bepaalde Duitse winkel , dit gebeurd of kan iedereen wel eens overkomen.
Voor mij is dit de eerste keer , hoop ook de laatste keer  :)

WickedGame

Jeetje heb de review gelezen, en was met name geinteresseerd hoe jij de set ervaart. Waarom ik dat vraag is omdat in huis (ouders sets) dus de complete Classé set hebben staan. En wat mij dus altijd opvalt en dat is dan niet ten nadelen van Classé maar van de opname is dat de set genadeloos slecht opgenomen cd's laat horen.

Dit is ook te lezen in een review die LittleNinja hier heeft gedaan met zijn cd's op de set. De set is in die zin medogeloos soms met software. Wat betreft zilver op Classé klopt, heb hier meer dealers over gehoord en zelfs B&W Nederland zegt het. Kabels die goed matchen met Classé zijn o.a. Cardas, MIT en Kimber.

Ik hoop dat bij de andere dealer de luistersessie beter gaat, en ben dan wel benieuwd naar je nieuwe ervaring :)

Maximus_Aurelius

Gisteren stond de afspraak voor de Classé Cp500 te beluisteren.

we zijn wat eerder weggegaan om van het goede weer te genieten onder een genot van een Weißbier ;D op een mooi terras.
Na een driekwartier lekker van het weer genoten te hebben zijn we richting de winkel gelopen.
Even kennis gemaakt en ik kon gelijk van start gaan.
Het stond allemaal mooi klaar hoe het zich hoort als je minimaal paar dagen van te voren een afspraak maakt en alles mooi doorneemt.
Alles stond klaar hoe we volgens afspraak afgesproken hadden.Ook de bekabeling etc etc.
De setup bestond uit:
VV - Classé Cp5000
EV - AVM M2 evo (exact de mijne)
Cd speler - AVM Cd3Ng (Ik heb de AVM Cd3 evo , zit geen verschil in alleen de mijne behuizing is zwaarder en de CD3 ng heeft vernieuwde digital input)
Kabels - Black&White en Dolphin.Beide bekend mee ;D
LS - ALR/Jordan Note3 op dynauido stands.(Deze LS heb ik ook.en ook de stand)

Nou beter kun je het niet krijgen volgens mij ;D
We begonnen te luisteren en wat me eigenlijk gelijk opviel is dat er een heel andere klankbeeld ontstond dan een week terug.
Na de cd's van Nils Lofgren en Rodrigo y Gabriela gehoord was voor mij de conclusie duidelijk.Dit speelde hoe ik verwacht had en vele malen beter dan vorige week.
Heel duidelijk dat het de zilveren kabels waren wat Classé niet graag heeft.
Lekker verder gaan luisteren en de muzikaliteit kwam goed naar voren , soms miste ik wel wat fundament.Beter gezegt de Classé gedroeg zich soms als een pussy ;D (kom ik dadelijk op terug) vooral in het rock en hardrock gebeuren.Het kwam ook wel eens voor bij gewone normale songs.Roger Waters - Its a miracle.
Maar de de detaillering zat er goed in en de plaatsing ook.Bij Dream Theater song Dissapear miste ik dit compleet het kwam niet van de grond af om het zomaar even te zeggen.Het wilde niet erdoor komen.Laatste song was Tool - Sallival album song 3 ( Pushit) is een live performance.Hierbij merkte ik dus dat de classé zich terughoudend opstelde , laatste 4 minuten is het stevigere werk en daar bleef hij zeer terughoudend in.Geen fundament.Als k dit zo hoor kan ik goed voorstellen dat B&W ideale combinatie is.;)
Conclusie over de Classé.
Prachtige versterker niet allen qua look maar ook qua klank, soms wat terug houdend vooral als het iets steviger wordt.
Maar hij speelde 1000% beter dan de vorige week met zilverkabel ertussen.Ik kan me goed begrijpen dat Classé zegt geen zilverkabel gebruiken.Ik kan het beamen :)
Speelt met flair en zeer ruimtelijk en muzikaal , maar heeft wat moeite met laag of als het steviger gaat slaat hij de plank even goed mis.Dan krijgt hij wat moeilijkheden met het midden en hoog te combineren.Is dit helemaal een grond om een apparaat de deur te wijzen , Nee niet helemaal.Je krijgt niet bij ieder soort genre perfectie.

Ik heb dit ook zo een beetje uitgelegd en hij kwam met andere merken voor eventueel te proberen.
Een Mcintosh , nee dat apparaat komt er niet in alleen al qua zijn look ;D
Maar ik zag wat heel verrassend daar staan nadat ik eventjes naar de toilet moest.Deze VV had ik ook op de lijst staan ;D maar is gecancelled geworden omdat de dealer bij mij in de buurt zei(tevens ook importeur) deze apparaten zijn niet meer te leveren. :'( , op de High End Messe 2007 zei de firma er komt een andere aan , hij staat ook niet meer op de vernieuwde site).Dan zit er niets anders op om hem door te strepen wel met grote tegenzin :-X
De verkoper wilde al voorslaan om deze aan te horen.Het gaat om AMP oftewel de reference lijn van AVM ;D
eerst even mijn vragen stellen aan de verkoper voordat ik me lekker ga maken en hij is inderdaad niet te leveren.Hij zei dat ze NOG wel te leveren zijn , ik dacht  :o maar wel eigenlijk positief  :o .
Ze hadden 2 weken terug ook voor een Nederlander deze AMP pre besteld , deze kwam met hetzelfde verhaal dat ze in Nederland zeggen is niet meer te leveren.
Ik dacht als dit zo is neerzetten die hap en luisteren , tempo tempo machen  ;D wo warte Sie nog auf ;D
Hij plaatste de AMP pre in het Finite pagode reference rack.Jammer deze VV word niet tussen de verdiepingen te staan eigenlijk boven op.Waarom er staat heel mooi AMP boven op.
Maar goed aangesloten op dezelfde set , alles bleef hetzelfde alleen de Classé eruitgehaald natuurlijk  ;)
We begonnen waar ik bij classé geeindigd ben met Tool - Salival (pushit) wat me al opviel is.Hé komt me bekend voor de klankkleur ;D
Al met al grote voordeel van deze is hij heeft fundament deze VV gedraagde zich niet zoals een Pussy.Dit is wat ik even terug geschreven heb "ik kom hier over terug" Ik merkte dat de plaatsing en detaillering veel beter is dan bij de Classé en niet echt onbelangrijk fundament was meer aanwezig wat toch bij het stevigere werk rustig aanwezig mag zijn , maar wel controle over houden.Dit was geen enkel probleem.

Alle cd's en songs gehoord wat ik ook met de Classé gehoord heb.
Wat me opviel is dat mijn lS fantastisch ging spelen en hij kwam echt van de grond , ik had echt zo van  :o dat ik mijn huidige LS nog zo kan laten opkrikken.Met 1 woord fantastisch.Dit had ik nooit gedacht.Dus dit zit en voelt ook super. 8)

Conclusie over de AMP pre:
Fantastische VV die oog voor detail heeft en zeer muzikaal is een live gevoel liet hij ook achter.De VV's die ik op dit moment gehoord heb heeft ieder zijn sterke punten maar deze is de muzikaalste VV die ik op dit moment gehoord heb.
Ik sta zo wie zo altijd verbaast wat een VV in je systeem doet ::) (positief) maar kan ook wel negatief zijn.
Op dit moment ben ik er zeer positief over , een fantastische VV.
Alleen hoe zit de AMP pre in elkaar , deze zal ook niet snel verouderen waarom niet(lees je zo) Ik zal even eerst zeggen dat deze VV gebouwd is hoe een tank.
Ik wilde even onder de voetjes voelen of deze ook vilt hebben net zoals andere AVM apparatuur.Ik kreeg de VV nog niet eens opgetild ;) ik moest echt met 2 handen flink wat bijzetten.De classé weegt maar 14 kg wat voor een VV ook aardig gewicht is.
Deze VV weegt 20kg.Hij had vilt onder de voetjes ;D
Hoe deze opgebouwd is besluit jezelf.Dus modulair opgebouwd.
Jij kiest wat je nodig hebt en dat krijg je.Heb je later tekort kun je een module kopen en hem erin duwen of laten doen.Zodra de techniek veranderd wat gelukkig in stereo niet zo snel gaat als bij surround , kun je nieuwe modules erin duwen etc etc.

Wat in dit apparaat niet zal gaan maar wel bij de nieuwe die nog moet uitkomen maar wanneer is een raadsel is de ingebouwde Tuner , dat je net zoals nu de V3Ng tuner kunt luisteren op de VV en een vernieuwd Digitaal in output.
Dit apparaat past precies in mijn budget en al berekend hoeveel modules ik wil en ook of ik deze volldig Symmetrisch wil.Als ik voor XLR modules ga dan krijg je hem volledig Symmetrisch.Dit ga ik wel even nog navragen.
3 ingangen , 2 uitgangen , misschien processor in/uitgang.Deze zijn duurder en hoe ik het begrepen heb niet later erin te zetten.Ook dit ga ik te zijner tijd navragen.

Eind conclusie van mijn kant uit:
Deze AMP speelt de Classé zoek we hebben ook even de Classé cp700 met externe voeding even er tegen over gehouden.De verkoper was ook nieuwsgierig erna.Ook de Cp700 is geen match voor de AMP pre.En deze is wel over de 3000 euro duurder.(ligt eraan hoeveel modules je erin zet bij de AMP , dit is minimaal 3000 euro verschil , minder kom je niet aan.
Hij is te krijgen in zwart of zilver en chroom(alleen frontplaat , burmester look)
Op dit moment staat deze bovenaan om mijn VV te worden.Classé valt definitief af , klankmatig is hij goed maar hij legt het af tegen de AMP pre.
Is er dan geen nadeel , Jawel  ;D maar tevens ook weer niet  ;D
3 maanden levertijd dat is lang , maar hij word vers voor je gemaakt.Ze hebben de AMP pre en mono's niet op voorraad , hij word speciaal gemaakt.De levertijd is lang maar als je hem wilt wacht je er ook graag op  ;D
Prijs technisch zit hij heel goed in elkaar.

Ik heb nog 1 merk te beluisteren en 1 merk zelfde als Classé 2e ronde.
Lindemann moet ik nog beluisteren maar zoals ik eerder schreef , delayed.
Daarbij pak ik ook gelijk Burmester 035 dus dit word even wachten.
Maar heb een nieuwe referentie model om vanuit hem te gaan beoordelen.De AMP pre.

De winkel was uitstekend , heb bijna 4 uurtjes kunnen luisteren en in totaal is hij 4 keer langsgeweest om eventueel vragen te beantwoorden.O ja in die 4 keer kwam hij ook vragen voor Koffie O0 , maar koffie smaakt niet naar een Weißbier  ;D
De vragen die ik had beantwoorde hij goed en deed niet moeilijk , ze zeiden neem rustig de tijd.
Over demo thuis doen ze ook niet moeilijk.Maar de AMP pre hoeft ik niet thuis omdat ik bekend ben met dit merk.Nogmaals AMP is AVM durf ik zelfs blindelings te kopen  :D
Alles werd getest op mijn LS en mijn EV , bekabeling gedeelte ook.Maar met dolphin kabel ben ik heel goed bekend mee.
Alleen het rack was anders ;D maar dit is niet zo'n punt.
Hulde aan de winkel , het kan dus wel goed gaan.Veel beter dan vorige week.

Al met een zeer fijne dag geweest waarbij eigenlijk goed nieuws naar voren toe kwam  :D :D
De luisterdag afgesloten waarmee hij begon een lekkere Weißbier ;D

peter248

Leuke review! Prima dat je nu wel goed geholpen bent. Ik kan me voorstellen dat je aan zo'n prima sessie een goed gevoel overhoud.

Ik moest even reageren, als mede AVM liefhebber doet het me ook zeer goed te lezen dat AVM en AMP zonder twijfel de concurrentie met andere merken aan kan. Ik ben overigens nog steeds ook uiterst tevreden met mijn AVM's. (Alleen wat minder met mijn bekabeling.)

Succes, en veel plezier uiteraard, met je volgende luistersessies. Ik blijf je verslagen aandachtig lezen.

frank2

VlisChris

Erg leuk verhaal om te lezen.
Mooi om te horen dat je nu wellicht toch de pre kunt kopen die je wilde maar dat je dacht dat je die niet meer kon kopen (klopt die zin nog :P)
Welke wil je nu uiteindelijk toch nog thuis beluisteren?

edit
zin 2 even iets langer maar vloeiender gemaakt ;D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Christiaan Sauer op juli 27, 2007, 00:41:25
Erg leuk verhaal om te lezen.
Mooi om te horen dat je nu wellicht toch de pre kunt kopen die je wilde maar dat dat je die niet meer kon kopen (klopt die zin nog :P)
Welke wil je nu uiteindelijk toch nog thuis beluisteren?

Geweldige zin jouw 2e zin.;D

Welke dat ik nog wil beluisteren is:
Lindemann 832 ga ik eerst op klank beoordelen bij een dealer.
Dan zien we verder of deze goed genoeg bevonden is om hem thuis te gaan beluisteren en hij moet naar mijn idee beter zijn dan de AMP pre , anders zeggen :P vele malen beter. ;)

Als dit gebeurd is dan kan het zijn dat ik de Burmester 035 wel thuis wil aanhoren.
Maar ik zou even geduld moeten hebben tot dat de Lindemann binnen is als demo bij de dealer.Deze dealer is ook tevens Burmester dealer.Dus kunnen we 2 vliegen in 1 klap slaan. :)

VlisChris

Goed he ;D
Heb de zin net wat langer gemaakt, en volgens mij wat beter lopend ;)
Maar je bent naar prachtig spul aan het kijken en vooral luisteren zeg :o
AVM, de betere Classé's beluisterd en laten afvallen, en dan ook nog even Burmester? Ben jaloers op positieve manier ;D 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

DA BoSS

Hee Maximus,

Dat klinkt echt als een goede zaak, ook geen retedure kabels erin die je zelf toch nooit zou kopen of andere fratsen 8)
...ben best benieuwd naar welke zaak dit precies was?

Verder vind ik het niet zo verrassend dat je AVM spul zo goed matcht met de AVM AMP Pre ;D
(maar wel leuk verslag weer!)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

jan-rotterdam

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 26, 2007, 14:59:35

Hij plaatste de AMP pre in het Finite pagode reference rack.

Alleen het rack was anders ;D maar dit is niet zo'n punt.

Onderschat de invloed van een Finite Pagode rack niet ! Probeer de set thuis uit voordat je e.e.a. aanschaft...

Groeten Jan

Maximus_Aurelius

Citaat van: DA BoSS op juli 27, 2007, 07:32:16
Hee Maximus,

Dat klinkt echt als een goede zaak, ook geen retedure kabels erin die je zelf toch nooit zou kopen of andere fratsen 8)
...ben best benieuwd naar welke zaak dit precies was?

Verder vind ik het niet zo verrassend dat je AVM spul zo goed matcht met de AVM AMP Pre ;D
(maar wel leuk verslag weer!)

Er mag helaas niet AVM voorgezet worden bij de naam AMP ;D , maar zodra er AVM bij gezegt word dan weten de mensen genoeg , de echte kenners weten zo wie zo zodra je AMP zegt waar je het over hebt.
Het is even jammer dat AMP niet op de site staat anders had ik wel de link doorgegeven.Foto's zijn moeilijk te vinden.

Vind ik inderdaad ook niet erg verassend dat de matching goed is met mijn AVM apparatuur. :)  ;D
Maar er zijn ook andere merken die heel goed gaan met AVM. AudioNet en Burmester zijn ook merken wat heel goed matcht met AVM.

Maar het is altijd logisch dat van dezelfde merken altijd het beste matcht.

De zaak ligt in Aachen en heet Klangpunkt.
Deze doen ook niet moeilijk met inzahlungname oftewel inruil.Als ik voor AMP pre kies dan is het heel fijn om te weten dat ik mijne huidige VV kan inruilen.Ik kan het ook particulier proberen maar omdat de levertijd lang is kan dit nog wel eens problemen veroorzaken.
Al met al doen Duitse winkels niet moeilijk met inruilen.Dit is me wel in de loop van jaren opgevallen.Hier in Nederland gaat dit een stuk moeilijker.

Voor misverstanden te voorkomen:
AMP pre is de voorversterker
AMP Mono zijn de eindversterkers. :-*
Daarom zeg ik voor misverstanden te voorkomen AMP pre. :)

Maximus_Aurelius

Citaat van: jan-rotterdam op juli 27, 2007, 12:05:19
Onderschat de invloed van een Finite Pagode rack niet ! Probeer de set thuis uit voordat je e.e.a. aanschaft...

Groeten Jan

Hoi,

Ik weet wat een rack doet , heb zelf een goed Creaktiv rack  :D dus dat zit wel goed en ik weet de invloed van een rack.

cyberjobe

Grappig: zo komen we allebij met verrassende uitkomsten. Ik vermoed dat de Lindemann (hoe mooi het er ook uit ziet) toch minder zal matchen met je AVM eindbak dan de AVM vv.
Ook goed om te horen dat ook in DL goede en serieuze winkels zijn (ik heb alleen ervaring met audiovision-shop in Willich, en die winkel bevalt me ook wel).
Ik volg iig je review met plezier!
Denon AVC-A11SR / DVD-3930 / TU-1500R - Bow ZZ-One - Arcam CD62T - Monster Cable M850i / ILM 100 - Pioneer PDP-435HD - NBS Dragonfly powerchords / Active-4 LS /Active-4 RCA cables - Master Concept 3 /Concept 4 / Centre -REL Stadium III - Finite Elements Pagode Signature E17/E14

Maximus_Aurelius

We hebben een foto gevonden van de AMP pre  ;D

En hier is de AMP mono  ;D