Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Maximus_Aurelius

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 21:33:29
En wat is aantrekkelijk geprijsd?

VV - 832 - 4800 euro
EV'S - 842 - 5900 euro
855 - Praten we niet over  ;D komt nog boven de 850 deze staat te boeke op 7500 euro
Sacd - 822 (deze komt onder de 820S te liggen) , blijf ik even schuldig de prijs hoop over anderhalve week het wel te weten.

De 830 stond al op mijn lijst om te beluisteren , maar ik ga nu eerst voor de 832 omdat deze aantrekkelijker geprijsd is.
De 830 - 6500 euro en de 832 - 4800 euro.
Enige verschil is zoals ze zeiden is dat de 832 minder ingangen heeft en maar 1 uitgang heeft.Maar allemaal de exacte gegevens hoop ik over anderhalve week als ik een demo heb dit allemaal nauwkeuriger te weten.Heb geen problemen met Duits te verstaan maar ze praatte wel veel met een Bayerns accent en dan zijn er wel punten waar ik moeilijkheden me krijg ;D (Lindemann komt uit Bayern , vlakbij mijn favoriete stad Munchen  ;D ;D )

En voordeel is met de aantrekkelijke prijs dat er wat meer geld overblijft om een symmetrische kabel erbij te nemen want ze zijn volledig symmetrisch opgebouwd.Heb er nu maar 1. ;D
Let wel op Lindemann is puur stereo gebasseerd ze doen helemaal niets in surround.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

TheSpeedSkater

Klinkt goed!
Leuke zoekactie. Veel plezier!

Maximus_Aurelius

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 21:51:06
Klinkt goed!
Leuke zoekactie. Veel plezier!

Dat zal zeker lukken met dat plezier.
Er staan er nog wat in de rij.
Aankomende week ga ik Classé cp500 beluisteren.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

TheSpeedSkater

Heb even terug zitten lezen, maar je hebt een beste lijst die je gaat beluisteren.  8)

Maximus_Aurelius

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 21:57:50
Heb even terug zitten lezen, maar je hebt een beste lijst die je gaat beluisteren.  8)

Welke lijst bedoel je de versterker lijst of de luidspreker lijst ;D

Ik denk dat je de versterker lijst bedoeld  ;)

TheSpeedSkater

Ja, de versterkerlijst op pagina 8. Staan je test speakers ook in je topic?

Maximus_Aurelius

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 22:14:05
Ja, de versterkerlijst op pagina 8. Staan je test speakers ook in je topic?

Compact LS:
- MBL 311E met stand 
- Wilson benesch ARC + stand
Vloerstaande LS:
- Audiodata jolie
- Isophon Corvara en/of Cortina ,
- Progressive audio Elise  = Al aangehoord en hele fijne LS.
- TMR standard 3a   omdat hij wat te diep is in eerste instantie.
- Phonar S100 
- Burmester B20 = splinternieuw maar pas leverbaar in september.Heb ik even nu niets aan , vind ik wat dat in de klank zit dan vervallen ze 100%
- Burmester 995MK3 moet te doen zijn.Ik durf niet aan te geven.Is wat prijzig
- Living voice lees ik goeie reviews over en ook hier zijn ze zeer te spreken over.Is een Engels merk.Dus deze komt ook op de lijst.
Twijfelgeval zijn de LS van Thiel , 1.6 of 2.4 maar ik zet ze op de lijst dan streep ik ze weer door etc etc.

Maar er zijn ook veel afgevallen zoals je ziet en er zijn er wel bijgekomen niet veel alleen de Piega TC50.

Maar ik ga eerst kijken in versterker gebied , hoe het eruit ziet komt daar de upgrade in.
Het is in eerste instantie niet de bedoeling om beide te upgraden omdat het budget het niet toelaat mede doordat de adviesprijzen hoog zitten.Geen problemen mee ;D omdat ik denk dat mijn huidige speakers op een nog hoger niveau getilt kunnen worden.
Er zijn uitzonderingen dan is hetwel mogelijk maar eerst even alles met versterkers aanhoren.
De uitzondering is AudioNet met MBL311 E ;D vanuit deze VV en LS beoordeel ik ook.
Bij versterker gebied valt de geintegreerde versterkers definitief af.Dus de Burmester 051 en de Classé cap2100 streep erdoor ;D
De Lavardin IT blijft wel staan  :)

TheSpeedSkater

Wederom een mooie lijst.  Waar ga je Phonar beluisteren? Ben ook benieuwd wat je van de Phonar vind. Ik heb zelf 2 jaar met de P300ukIII gespeeld en ben overgestapt naar Living Voice. Een speaker die in die prijsklasse ver boven de concurrentie uit stak. (Phonar P300)
Ik zal je verder niets verklappen voordat je gaat luisteren. ;D

FrankB

Max, je kunt je speakerkeuze niet onafhankelijk zien van je versterkerkeuze en omgedraaid. Hoe ga je dit "probleem" oplossen gezien de omvang van de hoeveelheid speakers en versterkers die je wilt luisteren?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

TheSpeedSkater

Een goede dealer zoeken die alles thuis komt brengen en het liefst tegelijk! :)

FrankB

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 22:35:19

Dan mag hij wel een groter huis gaan zoeken :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Audiofiel

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 22:35:19

Vind eens een dealer die alle merken voert. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Citaat van: FrankB op juli 12, 2007, 22:37:36
Gheghe. Ik ken zijn thuis situatie niet. Ik zeg verhuizen!Je moet wat over hebben voor je hobby! Doe ik ook! ;D

Citaat van: Audiofiel op juli 12, 2007, 22:37:56
Ja, dat zal wel moeilijk worden denk ik inderdaad.

Maximus_Aurelius

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 22:30:14
Wederom een mooie lijst.  Waar ga je Phonar beluisteren? Ben ook benieuwd wat je van de Phonar vind. Ik heb zelf 2 jaar met de P300ukIII gespeeld en ben overgestapt naar Living Voice. Een speaker die in die prijsklasse ver boven de concurrentie uit stak. (Phonar P300)
Ik zal je verder niets verklappen voordat je gaat luisteren. ;D

Ik denk in Duitsland waar ze ook tevens Isophon hebben.
Maar let op de Phonar S100 is phonars reference LS en niet te vergelijken met de P300 etc etc.;D

Citaat van: FrankB op juli 12, 2007, 22:32:41
Max, je kunt je speakerkeuze niet onafhankelijk zien van je versterkerkeuze en omgedraaid. Hoe ga je dit "probleem" oplossen gezien de omvang van de hoeveelheid speakers en versterkers die je wilt luisteren?

Ik heb al een VV aangehoord en daar wilde ik ook de upgrade doen maar de luistersessie viel (zwaar) tegen lees mijn review.Nou heb ik de 035 van Burmester bij een kennis gehoord en dat was de sound wat ik kende en daarom op de lijst van potentiele vervanging van mijn huidige VV.
Daarom heeft nu toch versterker keuze de voorrang gekregen boven de LS.
Dus voorlopig ga ik geen LS aanhoren , zoals ik al eerder vermelde dat ik begin met versterker gebied om gaan te beoordelen.Maar nadat ik terug was van de luistersessie wat zwaar tegen viel ben ik even weer gaan kijken in de speakers omdat ik voor het budget wat ik heb het maximale eruit wil halen voor een upgrade.Dus ook waar ik de meeste winst haal.
Ik moet wel zeggen de zwaar tegen gevallen luistersessie heeft ook zijn voordelen gebracht omdat ik nu weet dat mijn huidige speakers op een nog hoger niveau kan tillen.Ik ben tevreden over mijn speakers vandaar dat ik besloten had om in de VV te zoeken.Maar deze zin heeft ook een andere kant dat het tegenviel betreft VV.
Maar dit is opgelost en het lag daadwerkelijk aan de bekabeling.Gisteravond heb ik de 035 bij iemand gehoord en dat was waarom ik Burmester op mijn lijst neergezet heb.

Betreft de hoeveelheid dit vind ik wel meevallen vooral in het versterker gebied.
Burmester 035
Classé cp 500
Lindemann
AudioNet hoeft ik niet meer te beoordelen omdat ik er bekend mee ben.
Densen en Krell vallen af.
Dan blijft er nog alleen de Lavardin IT over.Maar omdat deze het verst weg zit komt deze hoogwaarschijnlijk als laatste.Want Almere of dadelijk Hilversum ligt niet naast de deur van mij uit. Keulen , Dusseldorf is waar de andere merken kan beluisteren vele malen dichterbij ;D

De LS lijst is gemaakt voordat ik de eerste luistersessie gepland had.
En zoals je ziet is er ook heel wat afgevallen.Dus de lijst was al niet groot en is nu al helemaal niet groot.

Ik zal nooit iets beoordelen als ik geen tegen vergelijk heb.
Er is aardig wat te vinden en je maakt een lijstje , dan valt er al automatisch wat af zonder dat je als iets beluisterd hebt.Maar je moet de wereld verkennen en dat kan niet als je het bij 2 of 3 merken laat.

Maximus_Aurelius

Citaat van: FrankB op juli 12, 2007, 22:37:36

Ze zeggen toch niet voor niets je moet een huis laten bouwen rondom je stereo of HT gebeuren ;D
Ik krijg al een grotere ruimte het is geen woonkamer maar vele malen beter aparte kamer ;D ;D

Juist.
In ergste geval moet ik nog 3-4 keer ergens heengaan.
Vooral Classé is een bottleneck en Lindemann ook  ;)

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 22:42:10
Gheghe. Ik ken zijn thuis situatie niet. Ik zeg verhuizen!Je moet wat over hebben voor je hobby! Doe ik ook! ;D
Ja, dat zal wel moeilijk worden denk ik inderdaad.

Niemand kent mijn thuissituatie ;D ;D vooral dadelijk mijn nieuwe ruimte niet. :D
Ik ben de enige die daadwerkelijk mijn situatie kan beoordelen en dat is bij iedereen zo , hun eigen thuissituatie of luisterruimte te beoordelen. ;)

Net zoals ik al eerder zei.
Je moet een huis om je stereo/HT bouwen , niet eersts een huis huren of kopen en dan je stereo/HT er neer zetten ;D ;D

TheSpeedSkater

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 12, 2007, 22:51:50
Ik denk in Duitsland waar ze ook tevens Isophon hebben.
Maar let op de Phonar S100 is phonars reference LS en niet te vergelijken met de P300 etc etc.;D
Dat weet ik ;)
Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 12, 2007, 22:51:50
Ik heb al een VV aangehoord en daar wilde ik ook de upgrade doen maar de luistersessie viel (zwaar) tegen lees mijn review.Nou heb ik de 035 van Burmester bij een kennis gehoord en dat was de sound wat ik kende en daarom op de lijst van potentiele vervanging van mijn huidige VV.
Daarom heeft nu toch versterker keuze de voorrang gekregen boven de LS.
Dus voorlopig ga ik geen LS aanhoren , zoals ik al eerder vermelde dat ik begin met versterker gebied om gaan te beoordelen.Maar nadat ik terug was van de luistersessie wat zwaar tegen viel ben ik even weer gaan kijken in de speakers omdat ik voor het budget wat ik heb het maximale eruit wil halen voor een upgrade.Dus ook waar ik de meeste winst haal.
Ik moet wel zeggen de zwaar tegen gevallen luistersessie heeft ook zijn voordelen gebracht omdat ik nu weet dat mijn huidige speakers op een nog hoger niveau kan tillen.Ik ben tevreden over mijn speakers vandaar dat ik besloten had om in de VV te zoeken.Maar deze zin heeft ook een andere kant dat het tegenviel betreft VV.
Maar dit is opgelost en het lag daadwerkelijk aan de bekabeling.Gisteravond heb ik de 035 bij iemand gehoord en dat was waarom ik Burmester op mijn lijst neergezet heb.

Betreft de hoeveelheid dit vind ik wel meevallen vooral in het versterker gebied.
Burmester 035
Classé cp 500
Lindemann
AudioNet hoeft ik niet meer te beoordelen omdat ik er bekend mee ben.
Densen en Krell vallen af.
Dan blijft er nog alleen de Lavardin IT over.Maar omdat deze het verst weg zit komt deze hoogwaarschijnlijk als laatste.Want Almere of dadelijk Hilversum ligt niet naast de deur van mij uit. Keulen , Dusseldorf is waar de andere merken kan beluisteren vele malen dichterbij ;D

De LS lijst is gemaakt voordat ik de eerste luistersessie gepland had.
En zoals je ziet is er ook heel wat afgevallen.Dus de lijst was al niet groot en is nu al helemaal niet groot.

Ik zal nooit iets beoordelen als ik geen tegen vergelijk heb.
Er is aardig wat te vinden en je maakt een lijstje , dan valt er al automatisch wat af zonder dat je als iets beluisterd hebt.Maar je moet de wereld verkennen en dat kan niet als je het bij 2 of 3 merken laat.
Precies. Lekker op onderzoek uit gaan en kijken waar jouw ding ligt en als het bevalt in de winkel zeker thuis proberen in je eigen omgeving.

Maximus_Aurelius

Citaat van: TheSpeedSkater op juli 12, 2007, 22:55:40
Dat weet ik ;) Precies. Lekker op onderzoek uit gaan en kijken waar jouw ding ligt en als het bevalt in de winkel zeker thuis proberen in je eigen omgeving.

Zodra de klank goed beoordeeld te hebben en het bevalt mij gaan we de stap verder.
Deze stap is om het thuis te proberen.
Maar daar ben ik niet zo bang voor bij de dealers waar ik ga beluisteren.Hun service is perfect.

TheSpeedSkater

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli 12, 2007, 23:00:06
Maar daar ben ik niet zo bang voor bij de dealers waar ik ga beluisteren.Hun service is perfect.
En dat mag ook wel voor de prijsklasse waarin je zoekt!  ;)

Maximus_Aurelius

Dinsdag (17 juli) gaan we de Classé CP500 beluisteren.
Ik ben eens benieuwd  :)

frank2

die ken ik wel: wewaudio, hij voert alle merken en das best wel makkelijk
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op juli 15, 2007, 15:55:20
die ken ik wel: wewaudio, hij voert alle merken en das best wel makkelijk

Ik wil niet al te negatief doen , maar ik durf echt te zeggen dat hij bepaalde merken niet kan krijgen omdat de firma dit tegen zal houden.
Als hij niet op de dealer lijst staat komt het niet in aanvraag bij de firma voor daar het merk te leveren.
Er zijn sommige firma's die heel kritisch zijn.
En kan hij er dan aankomen dan is meestal de klant te dupe van omdat eventueel de garantie afhandeling of een update niet tot de mogelijkheden zijn.
Zo'n firma trekt het doormiddel van serienummer na of hij bij een officiele dealer gekocht zijn.
Al voorbeeld de firma's die er zeer kritisch op zijn:
- Burmester (volgens mij is WeWaudio geen officiele dealer , correct me if i wrong)Officiele dealers ligt in Limburg en Groningen.
- Lindemann
- Classé (dit heb ik vernomen van de importeur in NL)
- MBL trek hier in NL de complete firma na.

Tweede is wat ik verwacht dat AudioFiel bedoeld is.Vind maar 1 zaak die alles op demo voorraad heeft.Dat is het grootste probleem bij de dealers.

P.S Heb Marsh eens goed doorgenomen en ik denk dat ik eens ga beluisteren zodra ik de andere merken gehoord heb.

frank2

Hij kan overal aankomen, en met de garantie zit het wel goed. Ik ken ondertussen veel zaken maar zo een als wew ben ik nog nooit tegengekomen (in positieve zin natuurlijk)
Maar je hebt gelijk niet alles staat op voorraad.

Marsh is een VV en EV die behoorlijk dynamiek geven het geluid niet afronden/polijsten....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Dinsdagmorgen om 9 uur ben ik vertrokken naar de winkel(In Duitsland) die ik dacht deze lijkt me wel goed en hij is officiele dealer van Classé en hij had veel van Classé op voorraad , wat wil men meer  ;D .
We gingen met zijn 2en er naar toe ikzelf en een kennis die ook deze hobby heeft.Hij wilde ook wel eens dit merk beluisteren.
Om 9.10u ging de trein en 2.5 uur later waren we eindelijk aangekomen.Had er pijn aan mijn kont gekregen van de zeer ongemakkelijke banken van de trein.
Een paar minuten later kwamen bij de winkel aan wat en goed aanzicht had en alles ook netjes opgeruimd en een heel groot assortiment.
Ik had vrijdags ervoren eventjes gebeld en alles doorgenomen , de persoon zei dat alles klaar zal staan.
Nee dus :-\ moest ik nog circa 30 minuutjes wachten voordat het kon beginnen.
Hij moest de B&W 802D de wasmachines ervan halen en de apparaten nog klaar zetten.
Eindelijk na 30 minuten kon het beginnen.We liepen de studio in en daar op het Creaktiv Midi reference stond alles netjes klaar.
Ik keek eventjes de  :o uit.Het mag gezegd worden Classé heeft een mooie look.
De volgende set-up stond op het rack waar ik ook mee ging luisteren en de daar zaten de volgende LS op aangesloten:
- Classé CP500 ( om deze gaat het)
- Classé CA2200 ( wat een bakbeest  :o )
- Classé CDP 102 ( zag ik erop staan als ik het goed heb)
- Luidsprekers Dali Helicon 400

De setup werd doormiddel van zilver kabel met elkaar verbonden en van de eindtrap de Nordost Valhalla naar de speakers.
De verkoper zei met nadruk dat classé zilveren kabel afraad.Wil ik hem best geloven , maar wat duwt hij ertussen.....Zilverkabel van Sun Audio :P :-\  en ik had al aangegeven dat ik niet zo gecharmeerd ben van zilverkabel en al helemaal niet het complete systeemMaar goed dat we met zijn 2en waren dat ik even kon navragen of ik dit wel goed gehoord heb en dat er niets met mijn gehoor was.Ja gelukkig er was niets met mijn gehoor ik heb het goed gehoort  ;D .Anders denk ik dat we de luistersessie moesten afbreken als ik het verkeerd gehoord had. ;) ;D
We gingen spelen even uitlef gegeven omdat zo'n touchscreen op apparaat nieuw voor mij is.De cd speler heeft ook geen lade je duwt gewoon de cd erin.
Eerste cd was Nils Lofgren met de songs Some must dreams en Keith don't go.
Al met al moest ik even wennen aan de sound van de Dali's ze spelen ook heel fijn open net zoals mijn LS.
Het heeft eventjes tijd nodig dat je omschakelt en gewend bent aan de sound omdat het allen kan om de klank te beoordelen van de Classé , bevalt deze ja of nee.Daarna kun je eventueel de stap verder om hem in je eigen set te beluisteren.
Na de 2 songs van Nils Lofgren vroeg me de verkoper enne???
Ik merkte dat er ruimtelijkheid in zat en de plaatsing was vrij aardig.Maar omdat Dali helicon een extra bandtweeter heeft hoorde ik dat het hoog soms aardig eruit komt.Zilverkabel  ;)
Maar ik zei dat het te vroeg is om een oordeel te geven , want wat zijn 2 songs helemaal niets.
De volgende cd erin geduwd.
Rodrigo y Gabriela daar ook 3 songs in de planning.
We beginnen lekker met Stairway to heaven , zit me te verdiepen en om het zomaar te zeggen zit ik volop in de muziek en geniet er van.Begint de verkoper aan de wandel met een steekwagen en zet in 1 keer de Dynaudio Contour 3.4 naast de Dali Helicon 400. Ik dacht WTF hupsakee uit de concentratie en ik daardoor miste ik het mooiste stuk.Ging ik er weer goed voor zitten en kwam ik weer in me ritme duwde de verkoper op pauze :-X :-\ en ging de LS wisselen.Hij zei wat ik eerder zei dat het daar niet aan kon liggen.Ik zei terug maar ik heb ook vertelt dat het te vroeg was om een oordeel te geven.Na 2 songs is dit onmogelijk.
Voor alle liefde en vrede te behouden laat gaan.
Kon ik opnieuw beginnen.
Ik ging me er weer lekker voor zitten en gaan met die hap.
Maar ik merkte gelijk dat het een aardig verschil is al oplevert.Een nuchtere Deen tegen een muzikale ietswat warm klinkende Canadees.
Daarna Dream Theater erin geduwd met Dissapear
Het was een aardige weergave maar ik mistte wat.De ruimtelijkheid en een beetje openheid.
De classé staat te boeken als een muzikale apparaten.Maar dit heb ik niet gehoord.
Ondertussen van begin af aan bleef de verkoper achtermij een andere set opbouwen en ik vind niets vervelender dan dat er achter mij of opzij met andere dingen bezig gehouden worden als ik wat wil beluisteren.
Ik werd kalm aan een beetje pissed off.Ik draaide me om en ja ik zag het al er werd een setup opgebouwd waar de mijne wat ik aan het beluisteren ben een schrijntje tegen is.Alles van Mark Levinson. met de B&W wasmachine.
Hij vroeg of ik nog lang werk nodig had. ::) ik was net 55 minuten daar en door zijn fout dat hij niet klaar had staan en dat hij zat te flikkeren met de LS ben ik veel tijd verloren.
Dit heb ik aangegeven dat ik dit niet netjes vind.
Ik kon dus wat langer blijven.Ondertussen ook de AudioNet Pre1 G3 gehoord.Even kort te houden dit werkte goed op de Dynaudio.Precies hetzelfde zoals ik al eerder gehoord had.Alleen nou stond de AudioNet met het bakbeest van eindtrap de Ca2200 te spelen.
Maar daar ging de verkoper weer irriteren.Hij schakelde midden in een song de EPS in.EPS is een externe voeding , daarna weer uit en aan.
Ik dacht van $%^&^$%^&**&**# .
Terug naar de Classé ik wilde deze op de Dali Helicon terug horen omdat deze speaker voor mijn gevoel beter is , lekker open speaker waar ik ook het gevoel mee heb dat daar Classé beter op speelt.
Nee dat ging niet meer.Kon alleen op de Dynaudio aanhoren.
Even nog verder gegaan maar het is volgens mij geen gelukkige combi.
Na anderhalf uur heb ik gezegd nou is het welletjes , ik heb niet de classé helemaal kunnen beoordelen , mede doordat de verkoper een groot stroringsfaktor was.
We hebben afscheid genomen en ben op een terras gaan zitten met een lekkere Weißbier en het gaan evalueren.
Dag erna dus 24 uur later ben ik tot de conclusie gekomen dat het zonde is om een streep door Classé te zetten omdat ik hem niet heb kunnen beoordelen hoe ik het wilde.er zat een groot storingsfaktor.
Volgens mij wilde hij heen Classé verkopen.Als dat zo is , is niet mijn probleem is hun probleem zei zijn afhankelijk van mij ik niet van hun ;D
In bepaalde fase's past classé wel bij me , dus ga ik hem ergens anders nog een keer aanhoren.

Conclusie:
De Classé die gespeeld heeft heeft mooie in sommige songs detaillering maar de muzikaliteit mistte ik compleet.Dit omschrijven ze toch van dit merk.
Dit kan ook komen door dat er in 1 keer geswitched word van speaker.

Eindconclusie:
Ik ga bij een andere firma deze Cp500 opnieuw aanhoren en dan maar te hopen dat deze verkoper beter is.
De Cp500 wat ik gehoord heb was helemaal niet zo slecht maar bepaalde punten mistte ik maar dit kan ook komen doordat er in 1 keer geswitched werd met de LS en tussen Dynaudio en Dali zit een wereld van verschil , Dali lijkt iets meer op mijn speaker.Open en hoog ook aangenaam , helaas niet alles met  zilverkabel te verbinden.
Dynaudio is wel de ideaalste LS om alles aan te horen en de apparaten alleen op klank te boordelen.Dynaudio is een zeer neutrale LS wat gaat beter als een neutrale LS.
De classé gaat nog geen streep door hij zit in de 2e ronde.
Ik miste wat maar dat kan verschillende aspecten hebben.Dat classé wat warmer is van klank kan ik nog niet helemaal bevestigen.
Het gaat lekker bij mij ;D er valt nog geen versterker af.Aan komende week Lindemann hopelijk aan te horen en dan ook de Burmester 035 2e ronde.
Ik ben zeer kritisch en dat zal ik ook blijven , omdat ik er lang plezier van wil hebben.

De winkel waar ik ben geweest zullen ze mij niet snel terug zien.De winkel is oke maar ik zal net de verkeerde verkoper hebben gehad.Maar deze kan het wel compleet verz**ken.
Slechtste wat ik ooit gehad heb.

Maar de review van de Classé CP500 "to be continued" Hoop aankomende week.

frank2

Hopenlijk vind je binnenkort een betere zaak, al ben ik het absoluut niet eens dat je schrijft dynaudio is een zeer neutrale speaker. Hij lijkt neutraal (maar dat is ie niet) maar tevens zit daar heel veel gevaar in, je mist omdat die speaker zo laidback klinkt, veel microdetail wat juist de beleving van de muziek erg beinvloedt.

En naar mijn mening is het onmogelijk om in een andere ruimte, met andere speakers en andere bekabeling te gaan luisteren of een versterker jouw smaak is en hoe die klinkt.
Ik heb ooit een versterker beluisterd die in de winkel goed klonk, thuis klonk die voor geen meter op m'n set.

Het enige wat je kunt doen is haal zo'n versterker naar huis en thuis beluisteren, en dat doe je tevens met alle versterkers die je op je lijstje hebt staan, dan ga je strepen en dan blijven er 2 over die je nader thuis beluisterd in 2 weken.