Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: bmateijsen op juli  3, 2007, 20:19:23
Ga je veel groter wonen als je de 8571 meeneemt in je vergelijking? Je kamer was toch <10 m2? (althans uit mijn hoofd?)

Groet,

Bjorn

Oei en mijn kamer is al wat te klein...
10 m2 is wel errug klein...

Mijn Ushers doen het trouwens 2e hands ook erg goed.
Ik heb een bod gehoord voor mijn speakers van 4,5...
Maar ze gaan niet weg daarvoor ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op juli  3, 2007, 20:19:23
Ga je veel groter wonen als je de 8571 meeneemt in je vergelijking? Je kamer was toch <10 m2? (althans uit mijn hoofd?)

Groet,

Bjorn

Zo wie zo nadat ik alles eens bekeken heb vind ik de Ushers ietwat te groot.En ik zit op de 1e verdieping en ik wil ook niet dat de bezorgers een hernia krijgen om ze naar de 1e verdieping te dragen ;D.Ik woon gewoon in een huis dus geen flat
Mijn kamer is op dit moment circa 10 m2 , de speakers staan wel flink uitelkaar , maar de luister positie is dichtbij circa 1.90m(wat ik zeer aangenaam vind).In sommige gevallen niet erg als je Joachim Gerhard moet geloven en andere LS makers , maar je moet de juiste speaker zoeken.
Maar zoals ik al aangaf in mijn verhaal gaat de ruimte hoogwaarschijnlijk naar 17m2 die ik wel gehéél kan gebruiken , dus bijna de volledige breedte op 20 cm na dan niet en de luister positie word zelfs >4 meter  :) en misschien de speakers kan ik zelfs dik 3 meter uiteen zetten.
Nu staan ze op 2.40meter van elkaar.

Maar ik zit ook te denken in een versterker upgrade , ik ga kijken waar het meeste winst uit te halen valt.;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

ajbeefde

Citaat van: Peerless Monster op juli  3, 2007, 20:22:43
Oei en mijn kamer is al wat te klein...
10 m2 is wel errug klein...

Mijn Ushers doen het trouwens 2e hands ook erg goed.
Ik heb een bod gehoord voor mijn speakers van 4,5...
Maar ze gaan niet weg daarvoor ;).

<10 m2 ?   hm.... m'n ruimte in de caravan is groter, zie al voor me dat ik daar twee van die grote Ushers in zet.....  :)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

bmateijsen

Ook 17 m2 is niet groot, gelukkig wel een stuk groter. Je zal gewoon niet alle luidsprekers in jouw ruimte kunnen neerzetten. 

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  4, 2007, 01:41:32
Zo wie zo nadat ik alles eens bekeken heb vind ik de Ushers ietwat te groot.En ik zit op de 1e verdieping en ik wil ook niet dat de bezorgers een hernia krijgen om ze naar de 1e verdieping te dragen ;D.Ik woon gewoon in een huis dus geen flat
Mijn kamer is op dit moment circa 10 m2 , de speakers staan wel flink uitelkaar , maar de luister positie is dichtbij circa 1.90m(wat ik zeer aangenaam vind).In sommige gevallen niet erg als je Joachim Gerhard moet geloven en andere LS makers , maar je moet de juiste speaker zoeken.
Maar zoals ik al aangaf in mijn verhaal gaat de ruimte hoogwaarschijnlijk naar 17m2 die ik wel gehéél kan gebruiken , dus bijna de volledige breedte op 20 cm na dan niet en de luister positie word zelfs >4 meter  :) en misschien de speakers kan ik zelfs dik 3 meter uiteen zetten.
Nu staan ze op 2.40meter van elkaar.

Maar ik zit ook te denken in een versterker upgrade , ik ga kijken waar het meeste winst uit te halen valt.;D

Peerless Monster

Citaat van: ajbalmere op juli  4, 2007, 06:06:53
<10 m2 ?   hm.... m'n ruimte in de caravan is groter, zie al voor me dat ik daar twee van die grote Ushers in zet.....  :)

Volgens mij staat je caravan dan ook schuin/hellend... ;D
Nee, 10 m2 is echt te klein voor dat soort speakers.
Ik zou eerder denken aan een stel monitors...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maximus_Aurelius

Citaat van: bmateijsen op juli  4, 2007, 08:08:53
Ook 17 m2 is niet groot, gelukkig wel een stuk groter. Je zal gewoon niet alle luidsprekers in jouw ruimte kunnen neerzetten. 

Dat is dus zoekwerk geboden en dat weet ik ook heel goed.
De speakers die ik op mijn lijstje heb staan zouden heel goed gaan ;D
Kun jij mij zeggen waar de adviesprijs van de Living voice Auditorium Avatar zit?

Ik moet wel zeggen dat er veel mensen zijn die zich voordoen dat ze een enorme ruimte tot hun beschikking hebben zoals een woonkamer.Dan roepen ze mijn woonkamer is 40m2 of nog groter.Maar ik durf toch echt hardop te zeggen(eigen ervaring) dat ze echt niet de hele 40m2 tot hun beschikking hebben.Ze houden misschien de helft over of zelfs ook maar 17m2. Je ziet of beter gezegd ik heb nog ( nooit iemand deze volledig ruimte(woonkamer) zien benutten en dat de speakers 2 meter van de achterwand staan en 5 meter uit elkaar staan of zelfs groter.
Ik moet zeggen dat ik in mijn huidige ruimte niet onderdoe qua opstelling van de speakers.Ik zou inderdaad moeten kijken welk soort speaker ik moet aanschaffen de kast moet niet al te groot zijn en dat wil ik ook niet.
Het enige is in het huidige concept dat ik wat dichterbij zit dan andere die een woonkamer tot hun beschikking hebben.
Maar dit heeft ook weer zjn voordelen.
Dadelijk als ik 17m2 heb dan durf ik te zeggen dat ik in vele opzichten misschien wel een efficientere ruimte heb dan mensen die een woonkamer ter beschikking hebben en beweren steeds een enorme ruimte te hebben en maar de helft of nog minder in de praktijk opstelling te gebruiken voor hun HT of stereo.
Want ik kan de hele 17m2 benutten en is een aparte luisterruimte , zou geen 12m2 worden , nee echt 17m2.
Breedte 4.40m lengte 4.20m. Luisterafstand zou zeker 4 meter worden of misschien 3.80m. Testen met de LS ivm achterwand.
Gaat men de Breedte en lengte berekenen komt men op 18.48m2 , maar zit ook even met de deur  :) dus al met al 17m2.
Heb ook geen last van de zijwand.

Men vergist zich in de hele ruimte te benutten of maar een gedeelte te benutten daar ligt het onderscheid.
Als ik soms bij mensen op bezoek ga die ook deze hobby heeft dan heeft 90% niet de hele woonkamer tot zijn beschikking.Ik heb nog nooit speakers 5 meter en verder uit elkaar zien staan en ook niet 2 meter van de achter wand  ;)
Ook niet hier op het HT forum als ik de mooie foto's en opstellingen bekijk  :)

En in deze ruimte zijn genoeg LS te vinden die (zeer) goed in deze ruimte zullen spelen.
Word ook in de testen aangegeven ruimte tot 25 of 30m2. In dit segment zitten de meeste speakers.
En je zult zelf moeten testen hoe de beste opstelling is.Er zijn merken bij die zeggen dat hun LS tegen achterwand aan kan staan of helemaal vrij.

Als ik Joachim Gerhard hoor vertellen(high End Messe 2007) met deze persoon heb ik gesproken.Hij is de uitvinder van Sonics en ex ontwerper van Audio Physic. Hij zegt dat tot een luister positie van 2 meter je niet kan waarnemen of de speaker tegen de achterwand staan (met basspoort achter) of dat hij er 50cm vanaf staat(laagweergave).Hij heeft me uitgenodigt om dit eens komen waar te nemen en dan zag ik ook hoe hij met zijn LS daar mee rekening houdt.Deze uitnodiging heb ik aangenomen dus heb het zelf in de praktijk ondervonden en ik kan het onderstrepen , anders gezegd ik ben het wel met hem eens. ;) In mijn demo die ik met bepaalde speakers al gedaan heb heb ik het al uitgeprobeerd ;D in mijn eigen ruimte.
Er zijn speakers bij(mijn huidige) die hebben met 20-50cm genoeg maar zijn ( mijn huidige zijn kritischer met zijwand)
De importeur van Accuphase in Duitsland en in NL(2 verschillende) omschrijven dit verhaal ook , burmester ook(toch geen kleintje in speakers). En ik geloof als men echt gaat orienteren en informeren dat er nog wel meerdere komen.
De meeste HT of stereo liefhebbers zitten altijd met een wand in hun maag.Is het niet de achterwand dan is het wel de zijwand.;D
Daarom komen als LS die de basspoort(en) op zij hebben of onder.Er zijn er ook die compleet gesloten zijn.
Ik ga hier niet over discussieren  :) want dan denk ik dat er geen einde aan komt.Ik berust dit op mijn eigen feiten en ervaring in de praktijk ;D en op ingenieurs die speakers maken en er specifiek op kijken omdat bij vele de ruimte niet toelaat om alleen maar hele grote LS te hebben of zoveel van de achter/zijwand hebben staan.
Er word al veel rekening gehouden met kleinere ruimtes.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Peerless Monster op juli  4, 2007, 10:08:30
Volgens mij staat je caravan dan ook schuin/hellend... ;D
Nee, 10 m2 is echt te klein voor dat soort speakers.
Ik zou eerder denken aan een stel monitors...

Heb ik nu ook en op dit moment staan de MBL311E hoog op d lijst.

Maar er zijn ook vloerstaande LS die goed gaan in kleine ruimte.
Zoals Burmester B20 en/of 995MK3
Audiodata Jolie (Zudem erlaubt dieses Prinzip - wie bei unseren Dual-Coax bestückten Modellen - perfektes Hören auch auf kurzen Hördistanzen, was Jolie zum idealen Lautsprecher für kleinere Räume macht.) ;D ;D ;D , dit is dus ook wat ik hierboven al neergezet heb.
Isophon idem , Sonics idem
Ik zeg maar zo wie zoekt die vind  :D ;D als ze naar mijn klank ideaal zijn moet dadelijk bewijzen.

R

Uit de prijslijst:

Living Voice Avatar
European Maple, Cherry, Walnut      4.999,00 €
Rosewood                                    5.299,00 €

Maximus_Aurelius

Citaat van: ajbalmere op juli  4, 2007, 06:06:53
<10 m2 ?   hm.... m'n ruimte in de caravan is groter, zie al voor me dat ik daar twee van die grote Ushers in zet.....  :)

Haha als je een kopie van mijn kamer wilt hebben dan heb je een lange caravan  :)
Stacaravan komt in de buurt , maar daar gaan we alweer heen je heb niet de hele ruimte tot je beschikking ;) omdat er ook de slaapplaatsen en een keuken inzit ;D

reMC

Ik heb ooit in een luisterruimte van 13m2 gezeten (oude slaapkamer) met vloerstaanders die behoorlijk diep gingen (Von Schweikert VR-2). Verre van optimaal (monitors zouden beter uitkomen) maar het was wel te doen. Ik was voornamelijk voor vloerstaanders gegaan omdat ik wist dat ik redelijk snel naar een grotere kamer kon. Als ik zeker vijf jaar in dat hok van 13m2 moest blijven zitten, had ik nooit vloerstaanders gekocht.

Maximus_Aurelius

Citaat van: R op juli  4, 2007, 10:42:08
Uit de prijslijst:

Living Voice Avatar
European Maple, Cherry, Walnut      4.999,00 €
Rosewood                                    5.299,00 €

Thx.
Maar jij had de serie die ronder zit of vergis ik me nu?

garmtz

Ik denk dat een Living Voice in 17 m2 sub-optimaal is, maar Ruben draait er ook zo mee, dus onmogelijk is het niet... ;)  Moet ook je smaak zijn natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Aangezien je houdt van een wat 'Duitse' klank die vrij analytisch is, is Living Voice zo'n beetje het tegenovergestelde. Maargoed, ik kan ernaast zitten... (ik hoop het zelfs... ;D)

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op juli  4, 2007, 10:47:01
Ik heb ooit in een luisterruimte van 13m2 gezeten (oude slaapkamer) met vloerstaanders die behoorlijk diep gingen (Von Schweikert VR-2). Verre van optimaal (monitors zouden beter uitkomen) maar het was wel te doen. Ik was voornamelijk voor vloerstaanders gegaan omdat ik wist dat ik redelijk snel naar een grotere kamer kon. Als ik zeker vijf jaar in dat hok van 13m2 moest blijven zitten, had ik nooit vloerstaanders gekocht.

Ik ga dus hoe ik eerder beschreef naar 17m2.
Maar ligt ook aan de opbouw van de kamer.De ene heeft een mooie rechthoek of vierkant en alles mooi verdeeld de breedte en de lengte.
Ik heb geen klagen op dit moment , hoofdzaak is van de speakers dat ze genoeg uitelkaar staan en dat is bij mij goed.

Maar ik ga ook absoluut ook kijken voor een monitor , anders gezegd ik ga er ook vanuit beoordelen.
MBL311E , de andere speakers moeten gewoon beter klinken.Wilson Benesch ARC ga ik ook beluisteren.

R

reMC

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  4, 2007, 10:50:49
Ik ga dus hoe ik eerder beschreef naar 17m2.

Sorry, dat had ik gemist. 17m2 kan best mooi worden hoor.

garmtz

Nu ik het zo bedenk, ik draai met de OBX-R2 in een kamer van 20 m2 (hoewel deze wel openingen heeft naar de keuken, wat enorm scheelt in het 'opgesloten zitten' van het geluid), dus wellicht moet 17 m2 ook wel gaan. Veel hangt inderdaad af van de vorm van de kamer, de preciese verhoudingen (staande golven!), de stoffering en de indeling.

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op juli  4, 2007, 10:49:02
Ik denk dat een Living Voice in 17 m2 sub-optimaal is, maar Ruben draait er ook zo mee, dus onmogelijk is het niet... ;)  Moet ook je smaak zijn natuurlijk, maar dat spreekt voor zich. Aangezien je houdt van een wat 'Duitse' klank die vrij analytisch is, is Living Voice zo'n beetje het tegenovergestelde. Maargoed, ik kan ernaast zitten... (ik hoop het zelfs... ;D)

Ik heb nou ook geen Duitse speaker he  ;) ook een Engelse/Duitse , is engels maar word in Duitsland gemaakt.
Maar ik ben voor alles in maar het Duits segment is zo groot dat er ook veel uit te halen valt  ;D
Misschien heeft Duitsland wel 1 van de grootste audio markt waar echt veel producten gemaakt worden.

Maar is ook in versterker gebied ik lees goeie dingen over Lavardin dus neem ik hem mee op mijn lijstje.
Ik verleg graag mijn grenzen.
En ik neem ook voor de LS of versterker rustig de tijd om alles te beoordelen want ik wil er wel voor een lange tijd plezier van hebben.

TheSpeedSkater

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  4, 2007, 10:37:44
Ik moet wel zeggen dat er veel mensen zijn die zich voordoen dat ze een enorme ruimte tot hun beschikking hebben zoals een woonkamer.Dan roepen ze mijn woonkamer is 40m2 of nog groter.Maar ik durf toch echt hardop te zeggen(eigen ervaring) dat ze echt niet de hele 40m2 tot hun beschikking hebben.Ze houden misschien de helft over of zelfs ook maar 17m2. Je ziet of beter gezegd ik heb nog ( nooit iemand deze volledig ruimte(woonkamer) zien benutten en dat de speakers 2 meter van de achterwand staan en 5 meter uit elkaar staan of zelfs groter.

Misschien gebruiken ze niet de hele ruimte voor de hobby maar de inhoud van de kamer wordt wel gebruikt voor het geluid. Dus als iemand een woonkamer van 40m2 heeft en hij "gebruikt" maar 10m2, bijvoorbeeld voor zijn speakers en apparatuur dan wordt wel de volledige 40m2 gebruikt voor de akoestiek en dat komt natuurlijk alleen maar het geluid ten goede.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

garmtz

Maximus, je kunt altijd de Lavardin/LV combi komen beluisteren (wellicht met WB als mogelijk alternatief).

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op juli  4, 2007, 12:09:52
Maximus, je kunt altijd de Lavardin/LV combi komen beluisteren (wellicht met WB als mogelijk alternatief).

Staat genoteerd ;D op mijn lijstje.

Citaat van: TheSpeedSkater op juli  4, 2007, 12:00:33
Misschien gebruiken ze niet de hele ruimte voor de hobby maar de inhoud van de kamer wordt wel gebruikt voor het geluid. Dus als iemand een woonkamer van 40m2 heeft en hij "gebruikt" maar 10m2, bijvoorbeeld voor zijn speakers en apparatuur dan wordt wel de volledige 40m2 gebruikt voor de akoestiek en dat komt natuurlijk alleen maar het geluid ten goede.

Daar zit wel wat in , maar als de speakers 1 meter van de achterwand afstaan en de luisterpositie is op 4-4.5 meter ,  dan is alle overbodige inhoud van de ruimte "de m2" weg.Je kunt alles wat achter je neervalt of opzij nimmer waarnemen.
De daadwerkelijke inhoud die gebruikt wordt ook bij akoestiek is de ruimte vanaf de speakers tot de luister postitie.Alles wat in de straal van het geluid zit.
Het geluid wat achter je valt en opzij hoor jij niet en daar heb je ook niets mee te doen.Misschien een klein gedeelte maar echt niet dat er nog 10 of veel meer m2 over zijn.
Dus hoe groot een ruimte ook is , wat ik probeer te zeggen is:
Er zit een verschil tussen de daadwerkelijke gebruikte m2 en de overbodige m2 .
Als ik een ruimte van 20m2 heb en ik kan deze compleet gebruiken komt dit de akoestik meer tot zijn recht dan dat ik 40m2 tot mijn beschikking heb en maar de helft of minder daadwerkelijk kan gebruiken.
Je moet immers de straling van het geluid naar luisterposite tellen.Anders is het ook niet zo belangrijk om in het midden gaan te zitten.

Citeer
40m2 heeft en hij "gebruikt" maar 10m2, bijvoorbeeld voor zijn speakers en apparatuur dan wordt wel de volledige 40m2 gebruikt voor de akoestiek en dat komt natuurlijk alleen maar het geluid ten goede.

Het is wel een beetje vreemd(niet persoonlijk bedoelt) dat als iemand een ruimte heeft van 40m2 en hij kan maar 15-20m2 daadwerkelijk gebruiken gaat bijna niemand daar raar over doen of moeilijk over gaan doen  , maar iemand die daadwerkelijk 17m2 beschikt gaan er sommigen schrijven dat vele speakers moeilijk zal gaan en veelal zijn het speakers die sommige ook hebben staan(ruimte van 40m2) waarbij de daadwerkelijke ruimte ook maar tussen de 17-20 m2 is.Waarbij de zitpositie ook ongeveer op 4 meter of iets meer is en waarbij de speakers ook dik 2.5 meter uit elkaar staan en ook dat de speakers goed los staan van de achterwand.Dan maakt er geen verschil met speaker , de speaker moet de ruimte goed vullen en vooral tot de luisterpositie. ;) ,die kan hetzelfde zijn voor iemand die daadwerkelijk de m2 tot zijn beschikking heeft en die van de m2 maar een gedeelte overhoud.Daar zit dan bijna geen enkel verschil in wat de speaker moet vullen. ;)
Dit is waar ik niet helemaal vat op krijg en wat ik niet helemaal begrijp.

Maar het heeft ook weer een andere kant  ;D
Het heeft ook een leuke kant.;D
En je komt altijd weer nieuwe verassingen tegen en ook altijd weer wat nieuws.
Dit is het mooie van deze hobby. :D

Deleted member

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  4, 2007, 12:32:12
Het is wel een beetje vreemd(niet persoonlijk bedoelt) dat als iemand een ruimte heeft van 40m2 en hij kan maar 15-20m2 daadwerkelijk gebruiken gaat bijna niemand daar raar over doen of moeilijk over gaan doen  , maar iemand die daadwerkelijk 17m2 beschikt gaan er sommigen schrijven dat vele speakers moeilijk zal gaan en veelal zijn het speakers die sommige ook hebben staan(ruimte van 40m2) waarbij de daadwerkelijke ruimte ook maar tussen de 17-20 m2 is.Waarbij de zitpositie ook ongeveer op 4 meter of iets meer is en waarbij de speakers ook dik 2.5 meter uit elkaar staan en ook dat de speakers goed los staan van de achterwand.Dan maakt er geen verschil met speaker , de speaker moet de ruimte goed vullen en vooral tot de luisterpositie. ;) ,die kan hetzelfde zijn voor iemand die daadwerkelijk de m2 tot zijn beschikking heeft en die van de m2 maar een gedeelte overhoud.Daar zit dan bijna geen enkel verschil in wat de speaker moet vullen. ;)
Dit is waar ik niet helemaal vat op krijg en wat ik niet helemaal begrijp.

Het gaat om de akoestiek van de totale (!) ruimte waar de speakers in staan. Geluid (trillen van lucht) is een vorm van energie. Zet je speakers voor de grap maar eens buiten neer op dezelfde afstand voor een muur en luister naar het verschil. Aan het hoog zal je wellicht niet veel merken als je net zo dichtbij zit als in de woonkamer omdat dit vrij gefocust is maar bas en mid zullen erg dun klinken. In de regel is het zo dat grotere speakers meer "ruimte" nodig hebben om beter te klinken omdat ze algemeen genomen (niet altijd dus) simpelweg met name in de midden en lage regionen meer energie in de kamer brengen.

Maximus_Aurelius

Zo naar veel plannen en alles een beetje op orde krijgen gaan we beginnen met het beluisteren van versterkers.
Meer en deel voorversterkers.
Burmester 035
Classé cp500
AudioNet Pre1 G3 = mijn referentiemodel vanuit deze ga ik beoordelen.
Krell Kav 280P
Densen beat 250
Misschien als we eenmaal luisteren zijn om een oordeel te krijgen dat ze adviezen geven van deze zijn ook aardig goed en combineert ook lekker.
Dan zeg ik geen nee  ;D

Lavardin staat ook op de lijst maar het liefst wel de Pre 6/2. nadat ik de bovense lijst afgewerkt heb kan het zijn dat deze aan de beurt komt.Ik moet nog even via PM vragen of ze de pre hebben staan.
Waarom ik dit zeg is.De bovengenoemde versterkers zijn bij 2 dealers net over de grens.Lavardin is bij een delaer die 170km verder ligt in een polder  ;) dat is iets verder weg  ;D moet ook even gepland worden  ;)

VDM

Een Lavardin voor/eind combi? :o

Heb je de loterij gewonnen? ;D

Maximus_Aurelius

Citaat van: VDM op juli  5, 2007, 19:15:00
Een Lavardin voor/eind combi? :o

Heb je de loterij gewonnen? ;D

Ik zie de prijslijst van Lavardin en ik moet zeggen dat de prijzen voor de VV wel meevalt en de Ev's ook.
De VV adviesprijs 4365 euro
De EV A80 adviesprijs 2395 euro
De EV A80 reference adviesprijs 3595.
De AP150 is wel wat prijziger en over de MAP praten we niet over  ;D

Nee heb geen loterij gewonnen  ;)

VDM

Ow dat valt inderdaad wel mee, zat met de MAP in mijn hoofd.

Heb je de Lavardin voor/eind combi's wel eens gehoord? Ik speet met een IT en ben eigenlijk best benieuwd hoe groot de verschillen zijn met een 6/2 en een AP150, want in theorie dezelfde technologie maar dan in 2 kastjes is.