Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Ik heb de Isotek netkabel eens aan mijn voorversterker gehangen en in mijn huidige stekkerblok geduwd (niet de Isotek multiway)maar wat een verschil qua klank.
Dit had ik niet verwacht dat het zoveel verschil uit kan maken.  :o
Er komt meer rust/controle en detaillering in de muziek.Aan de cd speler hangen wil ik ook nog wel maar helaas kom ik tijd tekort.Ik ga even vanuit dat ik het al eerder gedaan had en toen was ook de conclusie dat de VV meer effect had dan de cd speler.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Vandaag en gisteren een drukke dag geweest omdat eerst GLS kwam en vandaag DPD  ;D
Ze hebben wat moois afgeleverd.
Het is een netsnoer en stroomverdeelblok oftwel wat ik meestal zeg is Netzleiste  ;)
Het netsnoer is even als tussenoplossing (heb ik ook gezegd met xlr kabel gezegd en de kabel zit er nog steeds tussen  :P) omdat ik geen netsnoer meer over had.
GroneBerg Quatro reference voor een leuk prijsje op de kop kunnen tikken.Voor die prijs heb je geen netsnoer voor.
NetzLeiste is een Direct Audio.
Die Netkabel van IsoTek die was geweldig en die komt er ook een keer zodra ik alles beoordeeld heb.
Deze verdeelblok heb ik al eerder gehoord op een AVM set en ging heel goed samen.Dus ik heb hem ook even binnengehaald ;D
Iemand die specificaties wilt moet het alleen doen met Duits. Want het is weer een product van Made in Germany ;)

De GroneBerg Quatro netsnoer komt aan de netzleiste te hangen.

De foto van de Netzleiste:

Foto van de Netzleiste waar het netsnoer in komt en phase aanduiding.

Foto van de GroneBerg Quatro reference netsnoer.(qua kleur lijkt hij op de siltech)

Technische specificatie Direct Audio:
[size=08pt]DIRECT AUDIO         master line
Diese Leiste mach alles anders und ist absolut einzigartig :

Hier die Features :
- 7 schutzgesicherte Spezial-Netzdosen machen entgütig Schluss mit fehlenden Steckplätzen

- inzigartige Kaltgerätebuchse  ermöglicht erstmals die freie Wahl des Netzkabels  an der Leiste !!!

Wenn man weis, was gute Netzkabel von der Leiste  zu den Geräten bringen, dann ist es leicht vorzustellen, daß das Kabel von der Steckdose zu Leiste noch massiver der Klang beeinflusst , da hier die Ströme für die gesamte Anlage fließen.

Mit den fest verbundenen Kabeln an Konkurenz-Leisten, verschenken Sie hier schon ein enormes Potential !!!

-eingebaute elektronische Phasenanzeige mittels roter LED zeigt erstmals  zuverlässig die richtige Phase der Netzspannung an der einzelnen Steckdosen an.

- eingebauter symmetrischer Parallelfilter, sorgt schon in der Leiste für effizienteste

Transientenunterdrückung, ohne den Widerstand zu erhöhen, das dieser parallel liegt !

- niederohmigste Innenverdrahtung über Solid-Core Trassen mit dem sagenhaften

Querschnitt von über 4,8 Quadratmillimetern !!!! Niederohmiger geht es

kaum mehr !!

- extrem resonazarmes Basisgehäuse aus einem Spezialpolymer

- Vibrationsfreie Lagerung der Leiste auf Spezial-Filz-Füßen, sorgt für ideale Ankopplung an den Untergrund ( Boden )

- Deutsches Produkt,vom Ingenieur entwickelt und in Deutschland gebaut.

- Belastbarkeit der Leiste : 16 Ampere , also 3500 Watt.

- 5 Jahre G A R A N T I E. - geprüft und gefertigt nach der V D E und C E Norm.
Gezegde van:
- Ingo Hansen von Phonosophie demonstriert den Unterschied von Metall zu Kunststoffleisten immer wieder gerne auf Messen , der Effekt ist verblüffend: Auch wenn es manche hier nicht wahrhaben wollen:
[/size]
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Vandaag een paar demo kabels op bezoek gekregen.Ik kan ze even aan de tand voelen.
Eens kijken welke kabel er goed naast de Nordost baldur kan spelen.
De NordOst Heimdall ging goed toen ik hem samen op demo had met de Baldur.
Maar ik wil eens kijken of er ook andere kabels zijn die lekker gaan.
De volgende merken ga ik even aan de tand voelen. Voor vele misschien onbekend ;D
- Black&White 1202 en de 1302 > ben ik bekend mee  ;D Heb de 1202 LS kabel.
- Silent Wire > deze verwacht ik veel van.
- TMR Ramses
- Burmester

De laatst genoemde is een puur zilveren kabel.

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari  6, 2007, 17:23:38
Voor vele misschien onbekend ;D
Inderdaad ;)

Maar deze kabels zitten wel allemaal in dezelfde prijsklasse? (oftewel: kun je een indicatie geven?)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op februari  6, 2007, 17:40:15
Inderdaad ;)

Maar deze kabels zitten wel allemaal in dezelfde prijsklasse? (oftewel: kun je een indicatie geven?)

Bijna wel. Allemaal tot 550 euro.Er zit er eentje bij van Silent Wire nf 16 deze is iets duurder.
Begint bij 250 euro(adviesprijs) tot 699 euro(Silent wire nf16).

Het zijn ook allemaal kabels van Duitse afkomst en made in germany ;D

DA BoSS

wel geinig..ken ze alle 4 niet ;D
Van die silent wire zelfs nog nooit gehoord...

veel luisterplezier iig 8)

edit: linkje weggehaald wegens rare popup
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Maximus_Aurelius

Citaat van: DA BoSS op februari  6, 2007, 19:51:01
wel geinig..ken ze alle 4 niet ;D
Van die silent wire zelfs nog nooit gehoord...is dat deze?

mooie foto

veel luisterplezier iig 8)

Yup dat is de NF16 van Silent Wire.

Black&White en AudioNet dat gaat toch heel goed samen. Ze testen ook met Black&White bekabeling en ook met TMR Ramses ;)  ;D

Deleted member

Vandaag een paar demo kabels op bezoek gekregen.Ik kan ze even aan de tand voelen.
De volgende merken ga ik even aan de tand voelen. Voor vele misschien onbekend ;D
- TMR Ramses
- Burmester

Interessant, ik ben benieuwd!  :)

peter248

- TMR Ramses
- Burmester

En al meer info? Hoe bevallen bijvoorbeeld de Black & White?

Maximus_Aurelius

Zo eindelijk gaat het binnenkort gebeuren ;D Ik hoop binnenkort als ik er spoedig uitkom ;)  ;D een (forse) upgrade.
De upgrade gaat gebeuren in de speakers of versterker over dit ben ik nog niet helemaal uit.
Ik ga in de speakers en in het versterker segment beluisteren en eens kijken waar het meeste winst te behalen valt.
Versterker gebied ga ik het liefst in voorversterker segment zoeken er zijn wel 2 á 3 geintrigeerde versterkers bij.
De volgende voorversterkers staan op mijn lijst om te gaan beluisteren:
- AudioNet Pre1 G3 (is al gebeurd ;D en vanuit deze VV ga ik beoordelen) Deze bevalt heel goed.
- Classé CP 500
- Burmester 035
- Lindemann 830
- Krell Kav 280P
- Lavardin model pre6/2
- AMP (AVM) maar komt een splinternieuwe uit in najaar maar ik verwacht pas veel later)
Nou is er nog een merk die ik gehoord heb ok de High-End Messe 2007. Densen maar mijn gevoel zegt dat dit niet alleen met een VV volstaat en dat ik gelijk een EV erbij kan nemen.Mijn budget laat dit wel toe in de Densen lijn maar is niet gelijk mijn doel.Ik ga wel de Beat-250 VV luisteren.Dan kan ik oordelen.
Geintrigeerde versterkers:
- Burmester 051
- Classé Cap2100
- Lavardin IT

Dit is mijn (klein) lijstje betreft versterkers ;D , er zijn wat twijfels over de Lavardin niet qua klank want ik lees hier zeer goede reviews en positieve berichten maar de twijfel is qua speakers.Op mijn huidige speakers gaat deze goed omdat ze zeer vriendelijk zijn.De meeste Engelse LS zijn dat  ;) Voor de kenners onderons en het is niet helemaal Engels ook Duits. ALR is Duits - Jordan is Engels , maakt samen ALR/Jordan.;D
Maar de speakers die ik wel heel goed vind klinken en waar ik goeie ervaringen mee heb zijn toch niet echt versterker vriendelijk.Natuurlijk ga je zodra je een versterker heb de juiste speakers op kopen in de toekomst , dus dat is weer de andere kant.

Mijn lijstje met de speakers , zet er gelijk achter als ze vriendelijk zijn voor de versterkers  :) = vriendelijk -  >:( = niet vriendelijk :
Compact LS:
- MBL 311E met stand  >:(
- Wilson benesch ARC + stand  :)
Vloerstaande LS:
- Isophon Corvara en/of Cortina , Corvara  :) , Cortina  >:(
- Progressive audio Elise  :) = Al aangehoord en hele fijne LS.Positief.
- TMR standard 3a  >:( 
- Phonar S100  :)
- Burmester B20 = splinternieuw
- Burmester 995MK3  moet te doen zijn.Ik durf niet aan te geven.
- Living voice  :) lees ik goeie reviews over en ook hier zijn ze zeer te spreken over.Is een Engels merk.Dus deze komt ook op de lijst.
Twijfelgeval zijn de LS van Thiel , 1.6 of 2.4 maar ik zet ze op de lijst dan streep ik ze weer doeer etc etc.

Dit zijn mijn speakers die ik op mijn lijstje heb staan die eventueel mijn huidige speakers kan gaan opvolgen.
Mijn huidige speakers kan nog veel uitgeperst worden.Dit denk ik van mijzelf uit , mijn dealer zegt het ook en ook op de high-end messe 2007 waar ALR/Jordan aanwezig was zeggen dit ook.
De MBL311E heb ik gehoord en vanuit deze LS ga ik beoordelen als het nieuwe speakers gaan worden.

Ik wil de VV wel combineren met mijn huidige EV.Mijn huidige eindversterker hoef ik me geen zorg te maken , deze sturen heel veel speakers makkelijk aan.
Enige twijfel zit bij Densen zie wat ik eerder geschreven heb en niet zo zeer een twijfel maar bij AudioNet een AMP4 (Voorkeur gaat later wel naar de AMP1 V2) erbij voor te bi-ampen.AudioNet Pre1 G3 gaat zeer goed met mijn eindversterker samen.Is al geprobeerd en al.Maar ja daar staat AudioNet om bekend dat ze bijna met elk merk samen kunnen gaan , AVM trouwens ook.
Lavardin zie ik dat er misschien ook een mogelijkheid bestaat om een VV en EV gelijk te nemen.
Heb de lijst met VV goed uitgezocht en dat er genoeg mogelijkheden zijn voor later een mooie EV van hetzelfde merk erbij te nemen.

Mijn budget zet ik nou op 7000 euro , maar ik ga ook hoogwaarschijnlijk verbouwen in mijn ruimte dan krijg ik een grotere ruimte tot mijn beschikking.Ongeveer 17.5 vierkante meter.Dit heb ik helemaal tot mijn beschikking.
Vele hebben wel een grotere ruimte misschien huiskamer maar daarvan heeft 90% niet de hele huiskamer tot zijn beschikking  ;) misschien de helft en dat denk ik nog niet eens.
Ligt eraan wat die verbouwing gaat kosten anders moet ik mijn budget even iets omlaag zetten.Maar ik heb een voorlopig kostenplaatje + 15% zelf omhoog gezet voor het geval dat he  ;D ;)

Suggesties en adviezen zijn altijd welkom ;D
Buizenversterkers ben ik niet van gecharmeerd qua klank niet en qua uiterlijk al helemaal niet , is er eentje en dat is Octave.

Ik hou het hier bij met luistersessies etc etc hoe het gegaan heeft.

Maximus_Aurelius

Ik weet dat het vanuit speakers makkelijker zoeken is naar een versterker maar ik denk dat bij mij de meeste winst uit een VV gehaalt kan worden of helemaal naar een geintrigeerde versterker gaan.
Ik denk dan mij VV de zwakste schakel is van mijn huidige setup.

Hoogwaarschijnlijk op einde van de week ga ik Classé beluisteren.

reMC

Is je budget voor óf een versterker óf luidsprekers? Of wellicht beide?

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op juli  2, 2007, 13:53:27
Is je budget voor óf een versterker óf luidsprekers? Of wellicht beide?

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  2, 2007, 13:41:08
Zo eindelijk gaat het binnenkort gebeuren ;D Ik hoop binnenkort als ik er spoedig uitkom ;)  ;D een (forse) upgrade.
De upgrade gaat gebeuren in de speakers of versterker over dit ben ik nog niet helemaal uit.Ik ga in de speakers en in het versterker segment beluisteren en eens kijken waar het meeste winst te behalen valt.
Versterker gebied ga ik het liefst in voorversterker segment zoeken er zijn wel 2 á 3 geintrigeerde versterkers bij.
De volgende voorversterkers staan op mijn lijst om te gaan beluisteren:

De upgrade gaat gebeuren in de speakers of versterker over dit ben ik nog niet helemaal uit.
upgrade gepland(versterker of LS) , adviezen welkom.

Staat in de titel en zie mijn eigen quote wat beweegt  ;)

Maar nogmaals voor de goede orde ;D het is of een versterker of luidsprekers.
Niet beide , maar ik zeg nooit nooit  ;D , sommige kunnen in het budget vallen voor beide  ;)

reMC

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  2, 2007, 16:30:48
Niet beide , maar ik zeg nooit nooit  ;D , sommige kunnen in het budget vallen voor beide  ;)

Vandaar mijn vraag, ik denk ook dat dat wel kan namelijk ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: reMC op juli  2, 2007, 16:33:00
Vandaar mijn vraag, ik denk ook dat dat wel kan namelijk ;)

Wil je van de meeste de adviesprijzen weten  ;D , ik denk dat je dan zegt van "oow" dat zou krapjes worden  ;D

En in de voorversterker moet ik er wel (flink) op vooruit gaan.

DA BoSS

ik zou ervoor kiezen om eerst je speakers te upgraden, en dan de versterker...

(maar liever nog allebei tegelijk, want je gaat je waarschijnlijk redelijk snel ergeren aan je huidige versterker met zulke speakers....het beste is toch een mooi gebalanceerde, op elkaar afgestemde, set!)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

frank2

Ik zou ook de usher 8571 eens beluisteren, je zou wel eens heel stil kunnen worden, met een beetje onderhandelen voor 7000 euro te krijgen, rens heeft ze staan in utrecht of je dient naar enschede te rijden.
Versterker keuze: ligt eraan waar je belang in legt: dynamiekrijk: marsh bijvoorbeeld
maar andere versterkers zijn ook mogelijk.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op juli  3, 2007, 17:58:39
Ik zou ook de usher 8571 eens beluisteren, je zou wel eens heel stil kunnen worden, met een beetje onderhandelen voor 7000 euro te krijgen, rens heeft ze staan in utrecht of je dient naar enschede te rijden.
Versterker keuze: ligt eraan waar je belang in legt: dynamiekrijk: marsh bijvoorbeeld

Ik ga eens kijken op de site van usher en daar de info eens doorlezen.Ook even de opbouw van de speaker een bekijken.
Van de Usher 8571 heb ik een test liggen.Ze zijn getest in Stereoplay.
Deze ga ik eens even doorlezen.

Edit:
Het uiterlijk van deze luidsprekers is wel wennen  :)

frank2

wat mij het meeste aanspreekt bij de dancer serie van usher is de klank, ze gaan van echt diep tot mooi hoog, zij geven alleen "bas" weer als het ook op de plaat/cd staat. En niet te vergeten de giga ruimtelijkheid, de echte klankkleur van de intrumenten en de dynamiek. De reden waarom ik steeds weer bij usher terecht kom. Andere merken zijn vaak wat laid back wat ik niet natuurlijk vind, ik ken geen laid back instrumenten, of ze geven een beperkt spectrum heel mooi weer en de rest is dan minder of niet aanwezig.
Testen zeggen natuurlijk niet zoveel, maar die zijn over het algemeen positief, alleen waar vaak over wordt geklaagd tov. andere fabrikanten is dat ze te goedkoop zijn waardoor je verhalen krijgt van gejat van s.f. e.d.
Maar je mag komen luisteren, al heb ik wel een van de duurdere series van usher.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  3, 2007, 18:07:55
Ik ga eens kijken op de site van usher en daar de info eens doorlezen.Ook even de opbouw van de speaker een bekijken.
Van de Usher 8571 heb ik een test liggen.Ze zijn getest in Stereoplay.
Deze ga ik eens even doorlezen.

Edit:
Het uiterlijk van deze luidsprekers is wel wennen  :)

Kan je die test eens inscannen?
Of kan ik de stereo overnemen van je ;D?
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juli  3, 2007, 17:58:39

Of juist Plinius.
Bij mij ben je ook welkom om de Ushers te beluisteren (en ook de Plinius uiteraard)...
Heel erg open van geluid en die ruimtelijkheid is ongekend...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

frank2

Peerless Monster

Peerless Monster

bmateijsen

Ga je veel groter wonen als je de 8571 meeneemt in je vergelijking? Je kamer was toch <10 m2? (althans uit mijn hoofd?)

Groet,

Bjorn