Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: Pinda13 op juni 30, 2016, 15:38:26
Jup, ik heb hier wcd(gigawatt G-044) als hoofd wcd vanuit meterkast en stekkerblok gebaseerd op Gigawatt. Prachtig spul, wel duur maar doen erg goede zaken hier. Materiaal keus van hun is uitstekend. Ik heb het bij Ohm audio vandaan (via mijn vast audio dealer).

Welk type stekkerblok heb je de PF-1 of PF-2?
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Pinda13

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 30, 2016, 17:48:32
Welk type stekkerblok heb je de PF-1 of PF-2?
Geen van beide, mijn stekkerblok is gebaseerd op de gewone pf2. Gewoon een high end stekkerblok zonder fratsen.
Maar ik weet dat gigawatt kwalitatief hele goede stekkerblokken maakt. Materiaal keuze is ook top (qua filter ook!)
" no loss of fine detail "

Maximus_Aurelius

Citaat van: Pinda13 op juni 30, 2016, 20:58:10
Geen van beide, mijn stekkerblok is gebaseerd op de gewone pf2. Gewoon een high end stekkerblok zonder fratsen.
Maar ik weet dat gigawatt kwalitatief hele goede stekkerblokken maakt. Materiaal keuze is ook top (qua filter ook!)

Oké.

Wanneer je foto's van binnen bekijkt van de PF series en ook de PC series dan zie je inderdaad dat het heel goed is en ook qua materiaal. Komt ook naar voren in de reviews.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Contour

Ik heb ook intresse in deze gigawatt blokken, maar zijn deze er ook zonder enige vorm van filtering?

Groetjes Walter

Maximus_Aurelius

Heb een isotek Aquarius Evo3 op proef.
Ben benieuwd wat deze in mijn set gaat doen.
Over dit product zijn heel veel lovende recensies te lezen.

Citaat van: Contour op juli  2, 2016, 11:22:56
Ik heb ook intresse in deze gigawatt blokken, maar zijn deze er ook zonder enige vorm van filtering?

Groetjes Walter

De blokken weet ik niet of dit alleen filters zijn. Ik keek alleen naar de Powercenters. ;)

Contour

Mooi ding die Isotek, helaas heb ik geen ruimte voor zo'n groot ding, ik zoek een mooi blok met 6 uitgangen voor achter het rack. Ik speel al jaren met een eenvoudig supra blok, de Gigawatt of Pink Faun blokken spreken mij wel aan, evetueel ook de Furutech of Vibex... Welk merk heeft nu echt de beste prijs/kwaliteit verhouding?

frank2

De blokken van C en D. Zijn in mijn set het beste, tevens het goedkoopste. En ik heb alle blokken van furutech hier gehad, zonder uitzondering niet best, erg veel hoog fel, vibex is stukken beter, maar de blokken van Ronald zijn hier het beste trouwens ook bij veel anderen. Kosten ik dacht rond de 200€.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Cyreg

De mooi afgewerkte en ingegoten stekkerblokjes van BlackNoise (Systems&Magic) klinken ook goed en zijn redelijk geprijst; misschien ook ff checken  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Contour op juli  2, 2016, 15:11:46
Mooi ding die Isotek, helaas heb ik geen ruimte voor zo'n groot ding, ik zoek een mooi blok met 6 uitgangen voor achter het rack. Ik speel al jaren met een eenvoudig supra blok, de Gigawatt of Pink Faun blokken spreken mij wel aan, evetueel ook de Furutech of Vibex... Welk merk heeft nu echt de beste prijs/kwaliteit verhouding?

Plaats maken  :tongue2:

Ik moet toch naar een nieuw meubel wat ik laat maken.
Wanneer dit "groot ding"  ;) mij bevalt kan ik er rekening mee houden zodoende zal het bij mij altijd gaan passen.

Met Vibex vind ik de oude serie beter dan de huidige series.
Die oude serie is de reference blok met blauw paarse bovenkant.
Tweede hands komen ze wel eens voorbij en best aantrekkelijk geprijsd. Een No Brainer voor dat geld.

Iets hoger in prijs QRT Quantum misschien een optie.

sultankat

Eens met Maximus Aurelius: ik heb hier zowel een koper als rhodium versie van Vibex van de "oude" serie en ben nog geen betere tegengekomen.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Infinity IRS Sigma speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Maximus_Aurelius

De Isotek Aquarius evo3 heeft in mijn set een positieve uitwerking.
Tot nu toe bevalt het wel.

Gawain

Citaat van: Maximus_Aurelius op juli  5, 2016, 11:43:57
De Isotek Aquarius evo3 heeft in mijn set een positieve uitwerking.
Tot nu toe bevalt het wel.

Welk stekkerblok of netfilter gebruikte je voor de Isotek Aquarius evo3?

Ik ben zelf ruim een jaartje geleden van een Monster hts800 ook overgestapt naar een Isotek Aquarius evo3. Na een paar dagen tussen beide netfilters geswitcht te hebben is de Isotek toen in de set gebleven.

Het is nu te lang geleden om nog de precieze verschillen te benoemen, maar ik weet nog wel dat er duidelijke verschillen waren :)

Lijkt me wel interessant om eens een Gigawatt PC-4 SE Evo tee vergelijken met de Isotek. Wel iets andere prijsklasse helaas [emoji85]

Maximus_Aurelius

Citaat van: Gawain op juli  5, 2016, 16:42:48
Welk stekkerblok of netfilter gebruikte je voor de Isotek Aquarius evo3?

Ik ben zelf ruim een jaartje geleden van een Monster hts800 ook overgestapt naar een Isotek Aquarius evo3. Na een paar dagen tussen beide netfilters geswitcht te hebben is de Isotek toen in de set gebleven.

Het is nu te lang geleden om nog de precieze verschillen te benoemen, maar ik weet nog wel dat er duidelijke verschillen waren :)

Lijkt me wel interessant om eens een Gigawatt PC-4 SE Evo tee vergelijken met de Isotek. Wel iets andere prijsklasse helaas [emoji85]

Een PC-4 SE is inderdaad een hele andere prijsklasse. Beter is eigenlijk de PC-1 die zit in dezelfde prijsklasse alleen heeft de PC-1 van Gigawatt maar 4 outlets.

Ik gebruik nu een In-Akustik powerblock.

Maximus_Aurelius

Een nieuwe aanschaf maar is eigenlijk niet stereo gerelateerd ;).

Een Synology 916+ met wat schijfjes erbij  :D

Dit is de start voor de verhuizing die ongeveer over 2 maanden gaat plaats vinden.

Art for the Ear room wordt verlaten voor een nieuw stekje  ;). Vanuit het nieuw stekje gaan wij kijken voor iets anders en daar hebben wij al wat dingen gezien, o.a. nieuwbouw.
Mijn set komt nu voorlopig in een woonkamer te staan waarbij ik zeker tot mate akoestisch mag gaan aanpassen.   :pompom: Design matig is er genoeg mooie en prachtige oplossingen te vinden. ben al gevorderd hoe en wat.

Wat moet er allemaal gebeuren en nog aangeschaft worden.
Op stereo gebied bijna niets meer  ;D.
Wel de volgende dingen:
- Nieuwe TV - Ook al bijna klaar mee en uitgezocht.
- Nieuwe audio meubel, ook al in een ver gevorderd stadium. ;)
- Akoestische aanpassingen maar dat kan pas zodra alles netjes staat
- Tapijt, ook al uitgezocht welk type alleen de kleur verschillen ik en mijn vriendin nog een beetje  :D
- en dan nog vele andere dingen die er nog om de hoek komen.

Jean Sibelius

Hoi Nico,

Dat zijn mooie plannen! Hebben jullie al een idee hoe 'tijdelijk' dit nieuwe stekkie wordt? Overigens een mooie kans om alvast wat akoestische dingen te testen :D
Ga je uiteindelijk weer voor een dedicated ruimte of wil je eerst kijken hoe het bevalt om alles in de woonkamer te hebben (waar ook wel wat voor te zeggen is)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  2, 2016, 20:01:39
Hoi Nico,

Dat zijn mooie plannen! Hebben jullie al een idee hoe 'tijdelijk' dit nieuwe stekkie wordt? Overigens een mooie kans om alvast wat akoestische dingen te testen :D
Ga je uiteindelijk weer voor een dedicated ruimte of wil je eerst kijken hoe het bevalt om alles in de woonkamer te hebben (waar ook wel wat voor te zeggen is)

Groeten, Jan

Hoi Jan,

Uiteraard weten wij hoe het tijdelijk nieuwe stekkie is en uit ziet.  ;D.
Het wordt een leuke uitdaging waarbij ik (gelukkig) de vrije hand heb, uiteraard moet het wel woonkamer blijven. Maar laat dit maar aan mij over  ;).
Ik kijk er wel naar uit mede om de uitdaging aan te gaan qua plaatsing luidsprekers. Is en wordt allemaal weer in een nieuwe ruimte gezet en voordat het allemaal weer optimaal is( voor mijn gevoel en gehoor  :D ). Vind ik wel leuk om te doen.

Akoestische aanpassingen worden gedaan en kunnen gedaan worden als het maar niet de sfeer aantast. Er komt sowieso een mooie absorber achter de luisterplek te hangen. Niet zomaar een absorber maar een mooi afgewerkt frame met akoestische doek waarbij een mooie grote foto op gedrukt wordt. Ziet er dan uit als een schilderij. Verder kijken of er wat gedaan kan worden met een klein gedeelte van het plafond. ;).
Maar al met al denk ik en verwacht ik dat dit dit jaar niet meer zal gebeuren. Is niet haalbaar qua tijd.

Ik wil toekomst weer een dedicated ruimte. Althans wil ik zeker kijken of het mogelijkmis en zal zijn. Maar niet ten koste van alles  ;).

Wanneer het allemaal klaar is en (bijna) optimaal is of klaar zal zijn ben je een keer van harte welkom

HTip

Hoi Nico,

Even wat bijgelezen in je topic, lag een beetje achter :unsure:

Mooie plannen met je nieuwe stekje. En fijn dat je vriendin je de vrije hand geeft in de akoestiek. Gaat ze zelf ook veel plezier van hebben, als ze net zo van muziek houd als jij :D

Veel succes met alle plannen!

Groetjes, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Vandaag goed nieuws te horen gekregen, het nieuwe meubel nadert zijn voltooiing  :pompom:

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Maximus_Aurelius

Maximus_Aurelius

Vandaag afscheid genomen van mijn WB Trinity's. Ze zijn verkocht.

Is wel wennen zonder luidsprekers, is zo leeg in de ruimte  ;)

Maikel_audionerd

Benieuwd wat er voor in de plaats komt, maar dat ga je vast nog niet verklappen  ???
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Peerless Monster

Citaat van: Maikel_audionerd op november 10, 2016, 02:17:54
Benieuwd wat er voor in de plaats komt, maar dat ga je vast nog niet verklappen  ???

Hij weet het wellicht zelf echt nog niet ;).
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of Classe CA400 | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Maximus_Aurelius

Citaat van: Mitch-- op november  5, 2016, 09:19:01
Trinity's weg?!

Ja nu wel, sinds gisteren.

Citaat van: Peerless Monster op november 10, 2016, 07:53:35
Hij weet het wellicht zelf echt nog niet ;).

Haha.
Wanneer ik wat verkoop dan weet ik zelf dat er wat anders komt.
Ik moet alleen de laatste tijd veel geduld hebben en laat dit niet mijn sterkste punt zijn :D.
Geduld met nieuw meubel, maar dit is voltooid. Komt niet in mijn huidige ruimte te staan naar in mijn nieuwe ruimte. En ook nog geduld met nieuwe luidsprekers.
Krijg aardig wat voor de kiezen :D . Maar is ook leerzaam, je wordt geduldiger, althans hopelijk ;).