Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op januari 11, 2015, 16:59:13
Nico, als ik mij niet vergis heeft Michel de AMR dac staan  ;)
Leuk om je trouwens even i.r.l. te gesproken te kunnen hebben daar  8)

Volgens mij heeft hij hem inderdaad staan want hij kaarten het toen aan ;). Wordt denk ik binnenkort weer eens een ritje naar Michel, is nooit geen straf om daar heen te rijden.
Inderdaad leuk om je een keer gesproken te hebben, weet ik nu de persoon achter yamahaRXV ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

YamahaRXV

Mooi hoor  :headbanging:   En ruim 11 kg ''schoon aan de haak''..... 8)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

HuubF

Ik heb nog wel een Naim V1 staan die rondjes draait om de Nad M51.  :)
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Maximus_Aurelius

Citaat van: HuubF op januari 13, 2015, 11:45:38
Ik heb nog wel een Naim V1 staan die rondjes draait om de Nad M51.  :)

Laat ik voorop stellen dat Naim in mijn set echt niet gaat werken. En het belangrijkste van allemaal, ook al ging het werken in mijn set dan nog geen Naim  ;).
Naim en Nico zullen nooit geen vrienden worden  :D. Waarom:
Als ik ergens ontzettend moe van wordt is het de klank van Naim. Duurt geen 5 minuten dan ben ik al depressief en luister moe vandaar dat ik dan echt hoe een speer moet maken dat ik weg kom van dit merk ;), zo verschrikkelijk vind ik de sound van Naim.  :-X

Maar goed bedoeld en toch bedankt voor de input.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Midcall

Citaat van: YamahaRXV op januari 11, 2015, 16:59:13
Nico, als ik mij niet vergis heeft Michel de AMR dac staan  ;)
Leuk om je trouwens even i.r.l. te gesproken te kunnen hebben daar  8)
Onlangs heb ik de AMR kunnen vergelijken met de helft kostende:

Het was voor mij geen verrassing dat de Audio-GD won, maarja, ik ben fan van 1704 dacs.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Midcall

Citaat van: vik op januari 13, 2015, 17:43:32
Dag Nico.

Misschien dat de DiDiT DAC 212 een mooie optie zou kunnen zijn? Ontworpen door Sebastiaan de Vries:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144327.0

https://www.didit-highend.com/index.php/products
Nu heeft de reputatie van Sebastiaan de Vries wel een giga deuk opgelopen, waarbij vele mensen in de problemen zijn geraakt, dus het zou erg goed zijn als zijn naam eindelijk eens met iets positiefs in verband kan worden gebracht.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Vik

Daar ben ik niet van op de hoogte.

Ik heb Sebastiaan persoonlijk leren kennen bij Alex, aardige man met de nodige "know how". Ik moet de DAC zelf ook nog een keer horen maar ik denk wel dat het een fantastisch produkt is. De moeite waard om eens te testen via de forum sponor Passion4Sound (Alex).

Citaat van: Midcall op januari 13, 2015, 18:36:15
Nu heeft de reputatie van Sebastiaan de Vries wel een giga deuk opgelopen, waarbij vele mensen in de problemen zijn geraakt, dus het zou erg goed zijn als zijn naam eindelijk eens met iets positiefs in verband kan worden gebracht.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

YamahaRXV

Citaat van: Midcall op januari 13, 2015, 18:36:15

Dit is toch al weer de nodige tijd geleden ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Duck Twacy

Citaat van: Midcall op januari 13, 2015, 17:27:09
Onlangs heb ik de AMR kunnen vergelijken met de helft kostende:

http://audio-gd.com/Master/Master-7/M75.JPG

Het was voor mij geen verrassing dat de Audio-GD won, maarja, ik ben fan van 1704 dacs.
Die Gd is zeker niet verkeerd (zolang er nog 1704 dac te vinden zijn)

Deze lijkt voor het geld ook de moeite waard (maar niet gehoord)
http://www.avrev.com/home-theater-preamplifiers/stereo-preamps/eastern-electric-mini-max-supreme-dac-review.html

Maximus_Aurelius

Morgenavond komt er voor een paar uur een Wadia 321 in mijn set te staan. kunnen we hem even beoordelen of het wat kan zijn of niet. ;)

beetle99

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 15, 2015, 20:14:14
Morgenavond komt er voor een paar uur een Wadia 321 in mijn set te staan. kunnen we hem even beoordelen of het wat kan zijn of niet. ;)

Erg mooie dac/pre....ben erg benieuwd hoe deze je gaat bevallen  ;)  Schijnt het als pre amp ook ontzettend goed te doen.
Ga je de Wadia 321 evt. ook nog even proberen als pre voor de Lindemann 850 eindversterker ?

Maximus_Aurelius

YamahaRXV

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op januari 16, 2015, 18:43:08
Jammer....was wel benieuwd  ;D

Haha. Ik ben niet benieuwd omdat ik al weet dat de pre in de Wadia niet tegen mijn voorversterker komt.. Hoe goed die pre ook zal zijn ;)

HappySound

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 16, 2015, 18:49:26
Haha. Ik ben niet benieuwd omdat ik al weet dat de pre in de Wadia niet tegen mijn voorversterker komt.. Hoe goed die pre ook zal zijn ;)
Een DAC die tegelijkertijd ook als VV dient kan je idd eigenlijk nooit vergelijken met een losse 'high end' voorversterker..
Tenminste dat is ook mijn ervaring. Samen werkt dat natuurlijk dan weer wel top  ;D
Jmlab-Alcor speakers-squeezebox touch-Teac DSD DAC-Belles 21a voorversterker-Nuforce ref-9 V3 SE mono blokjes- Heaven's Gate LS kabels-twistedpair netkabels+rca interlinks+AudioQuest Columbia XLR-"schone"aarding

YamahaRXV

Citaat van: HappySound op januari 16, 2015, 19:05:03
Een DAC die tegelijkertijd ook als VV dient kan je idd eigenlijk nooit vergelijken met een losse 'high end' voorversterker..
Tenminste dat is ook mijn ervaring. Samen werkt dat natuurlijk dan weer wel top  ;D

Daar zou je je nog wel eens sterk in kunnen vergissen.... In de meeste gevallen is de digitale volume regeling bij een dac het probleem wat naar voren komt als een sterk minpunt (vooral bij lagere volumestanden), maar de huidige meer hoogwaardige dac,s (vooral de geheel gebalanceerd opgebouwde) zijn vandaag de dag voorzien van een beduidend betere pre sectie met een analoge volumeregeling.
Van de Wadia 321 weet ik dat dit ook het geval is, net zoals bij bijv. de PS Audio Perfect Wave, de Wyred4Sound DAC-2, en zo zijn er nog een aantal te noemen. PS Audio beweert zelfs dat een goede gebalanceerd opgebouwde dac met precisie-volume regeling direct op een eindversterker een beter resultaat kan geven dan wanneer er een extra tussenschakel (een pre amp in dit geval) in de set up aanwezig is  :angel:

Maar even weer on-topic, benieuwd hoe de Wadia 321 het bij Nico deed gisterenavond.....? :)

Midcall

Citaat van: YamahaRXV op januari 17, 2015, 11:10:00
Daar zou je je nog wel eens sterk in kunnen vergissen.... In de meeste gevallen is de digitale volume regeling bij een dac het probleem wat naar voren komt als een sterk minpunt (vooral bij lagere volumestanden), maar de huidige meer hoogwaardige dac,s (vooral de geheel gebalanceerd opgebouwde) zijn vandaag de dag voorzien van een beduidend betere pre sectie met een analoge volumeregeling.
Van de Wadia 321 weet ik dat dit ook het geval is, net zoals bij bijv. de PS Audio Perfect Wave, de Wyred4Sound DAC-2, en zo zijn er nog een aantal te noemen. PS Audio beweert zelfs dat een goede gebalanceerd opgebouwde dac met precisie-volume regeling direct op een eindversterker een beter resultaat kan geven dan wanneer er een extra tussenschakel (een pre amp in dit geval) in de set up aanwezig is  :angel:

Maar even weer on-topic, benieuwd hoe de Wadia 321 het bij Nico deed gisterenavond.....? :)
Nagenoeg alle hoogwaardige voorversterkers klinken beter dan dac's met een hoogwaardige ingebouwde pre. Wat je zei over de digitale volumeregeling klopt overigens wel, daardoor klonken ook midrange pre's al aanzienlijk beter. Tegenwoordig overstijgen de topdacs met een ultieme pre-sectie deze midrange voorversterkers met gemak, maar top voorversterkers worden nog steeds niet overklast. In mijn opinie heeft de voorversterker meer invloed op de kwaliteit van je geluid dan een DAC dat heeft en daarom zou ik altijd kiezen voor een zwaartepunt van een budget op de voorversterker en evt compromissen te sluiten op de DAC (dus liefst zonder pre sectie, want dat is weggegooid geld als je al een zeer goede voorversterker hebt).

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op januari 17, 2015, 11:10:00

Heb gisteren toch even uit nieuwsgierigheid de pre van de Wadia 321 getest. Uiteraard vergeleken met mijn Lindemann 832. We waren zo klaar ;) op elk front die men kan bedenken ging geluidsbeeld/karakter achteruit.
Nu was ik er wel een beetje bang voor maar is wel leuk dat het weer bevestigd wordt dat wanneer je al een hoogwaardige pre bezit dat je met een volumecontrol of pre in een DAC/cd-player er op achteruit gaat. Heb voorheen al ervaringen mee gehad waarbij er goede volume control of voorversterker in spelers zat en dat het geen vooruitgang was.

Hoe klonk de Wadia 321 DAC?
Dynamisch wel een klein beetje aangedikt wat in bepaalde genres storend ondervonden werd. Mid/hoog zijdezacht en nooit scherp in het hoog. Details worden vrij aardig weergegeven maar door dat het laagweergave soms aangedikt wordt gaat er wel wat info verloren.
Snelle passages weet hij wel goed raad mee zonder in paniek te raken.
Wat zegt dit allemaal voor mij ;).
Deze DAC qua klank in eerste oog opslag kan hij wel een match zijn. Alleen bepaalde dingen vind ik wel zorgwekkend. Het aandikken van het laagweergave en dat er daardoor (te)veel info verloren gaat.
Ik denk dat er muzikalere DAC's zullen zijn.
Het was een ervaring rijker en ben blij dat ik de uitnodiging aangenomen had. Voor nog meer beeld te vormen zal ik deze DAC toch langer moeten horen en de nadelige punten juist beter moeten beoordelen. Mijn ervaring is gebaseerd op circa 4 uurtjes luisteren en vandaar dat ik geen eindconclusie trek over de Wadia321 of dat ik hem helemaal afschrijf. Dat zeker niet want zo slecht is hij niet ;)

P.S. De Wadia321 DAC is wel een erg groot apparaat. Gewoon 45 diep  :o. Wat ik wel overdreven vind. Mijn rack stond vol. Omdat de DAC erg laag is en nauwelijks pootjes heeft, dan nog 41.8 cm diep is de Wadia erg kritisch om plaatsing. Je zult met een klein meubel of een ander soort meubel rekening moeten houden dat deze DAC ruimte nodig heeft. Of dit nou slim is van Wadia om zo'n bakbeest te bouwen als DAC valt te betwijfelen, daardoor prijzen ze zich al iets uit de markt ;).
Hou er rekening mee , laat ik het maar zo zeggen.  ;D

Maximus_Aurelius

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 17, 2015, 19:32:59
Heb gisteren toch even uit nieuwsgierigheid de pre van de Wadia 321 getest. Uiteraard vergeleken met mijn Lindemann 832. We waren zo klaar ;) op elk front die men kan bedenken ging geluidsbeeld/karakter achteruit.
Nu was ik er wel een beetje bang voor maar is wel leuk dat het weer bevestigd wordt dat wanneer je al een hoogwaardige pre bezit dat je met een volumecontrol of pre in een DAC/cd-player er op achteruit gaat. Heb voorheen al ervaringen mee gehad waarbij er goede volume control of voorversterker in spelers zat en dat het geen vooruitgang was.

Hoe klonk de Wadia 321 DAC?
Dynamisch wel een klein beetje aangedikt wat in bepaalde genres storend ondervonden werd. Mid/hoog zijdezacht en nooit scherp in het hoog. Details worden vrij aardig weergegeven maar door dat het laagweergave soms aangedikt wordt gaat er wel wat info verloren.
Snelle passages weet hij wel goed raad mee zonder in paniek te raken.
Wat zegt dit allemaal voor mij ;).
Deze DAC qua klank in eerste oog opslag kan hij wel een match zijn. Alleen bepaalde dingen vind ik wel zorgwekkend. Het aandikken van het laagweergave en dat er daardoor (te)veel info verloren gaat.
Ik denk dat er muzikalere DAC's zullen zijn.
Het was een ervaring rijker en ben blij dat ik de uitnodiging aangenomen had. Voor nog meer beeld te vormen zal ik deze DAC toch langer moeten horen en de nadelige punten juist beter moeten beoordelen. Mijn ervaring is gebaseerd op circa 4 uurtjes luisteren en vandaar dat ik geen eindconclusie trek over de Wadia321 of dat ik hem helemaal afschrijf. Dat zeker niet want zo slecht is hij niet ;)

P.S. De Wadia321 DAC is wel een erg groot apparaat. Gewoon 45 diep  :o. Wat ik wel overdreven vind. Mijn rack stond vol. Omdat de DAC erg laag is en nauwelijks pootjes heeft, dan nog 41.8 cm diep is de Wadia erg kritisch om plaatsing. Je zult met een klein meubel of een ander soort meubel rekening moeten houden dat deze DAC ruimte nodig heeft. Of dit nou slim is van Wadia om zo'n bakbeest te bouwen als DAC valt te betwijfelen, daardoor prijzen ze zich al iets uit de markt ;).
Hou er rekening mee , laat ik het maar zo zeggen.  ;D

Interessant te lezen deze bevindingen  ;)
Ondanks dat je de Wadia 321 een beperkt aantal uren hebt kunnen beluisteren proef ik er toch wel een beetje uit dat je zeker niet ''blown away'' bent van zijn prestaties ? Als er in die luisteruren al wat naar voren komt wat als storend ervaren wordt dan is dat iets wat m.i. op de lange duur nog meer gaat opvallen en dat kan niet echt de bedoeling zijn... zeker niet bij een aardig prijzige dac (ca. €3600) zoals de Wadia 321.

Nu dus de AMR DP 777 van Michel te leen ?  ;)
Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat deze toch wel aanzienlijk anders klinkt dan de Wadia....

Maximus_Aurelius

Citaat van: YamahaRXV op januari 18, 2015, 10:45:45
Interessant te lezen deze bevindingen  ;)
Ondanks dat je de Wadia 321 een beperkt aantal uren hebt kunnen beluisteren proef ik er toch wel een beetje uit dat je zeker niet ''blown away'' bent van zijn prestaties ? Als er in die luisteruren al wat naar voren komt wat als storend ervaren wordt dan is dat iets wat m.i. op de lange duur nog meer gaat opvallen en dat kan niet echt de bedoeling zijn... zeker niet bij een aardig prijzige dac (ca. €3600) zoals de Wadia 321.

Nu dus de AMR DP 777 van Michel te leen ?  ;)
Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat deze toch wel aanzienlijk anders klinkt dan de Wadia....

De AMR dp777 heeft totaal een ander klankkarakter. Zo ver is al duidelijk.  ;).
Laat ik het zo zeggen dat verschil hoort iedereen  ;D

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 18, 2015, 16:31:30
De AMR dp777 heeft totaal een ander klankkarakter. Zo ver is al duidelijk.  ;).
Laat ik het zo zeggen dat verschil hoort iedereen  ;D

Zoals ik al had verwacht dus... ;)
Maar nu de hamvraag: ?

Maximus_Aurelius

:pompom:
Citaat van: YamahaRXV op januari 18, 2015, 16:35:55
Zoals ik al had verwacht dus... ;)
Maar nu de hamvraag: ?

Die moet ik je nog even schuldig blijven ;)
Gisteravond stond hij pas in mijn set en vandaag flink wat uurtjes te spelen. De AMR is ingespeeld maar heeft enige tijd niet gespeeld dus moet hij even wat uurtjes maken.
Maar eerste voorzichtige prognose is dat hij aangenamer klinkt dan alle voorheen die ik getest hebt. ;D