Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: sultankat op oktober 12, 2014, 09:55:44
Die heb ik ook gehad: mooie kabel! Ook om te zien. Wel een heel andere signatuur dan de Nordost denk ik zo.

Qua look vind ik de Siltech bekabeling een van de mooiste om te zien. In afwerking zijn ze subliem, zelfs de connectoren. Betreft de connectoren kunnen vele merken een voorbeeld aan nemen, vooral U.S.A. fabrikanten, o.a. Nordost.
Ook niet onbelangrijk, de kabel blijft liggen en is een zeer flexibele kabel  ;D

In het begin dacht ik ook dat de signatuur anders zal zijn dan Nordost, echt heel anders maar dat valt reuze mee na uitvoerig testen. De Siltech geeft in mijn set meer body, de ruimtelijkheid is meer aanwezig, zodoende krijg je ook meer detaillering. De 330L laat veel meer horen, maar dit komt ook dat er al meer body aanwezig is.
De combinatie Tyr interlinks en Siltech werkt in mijn set heel goed samen.Het was een vereiste dat de samenwerking goed moest gaan omdat ik geen interesse had om gelijk alle bekabeling aan te passen.
Wil eventueel stap voor stap het veranderen. De 550i is al  op proef geweest.(VV>EV), .......  ;D
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Nou nou. We moeten even terug met afspelen naar het Windows systeem en dat zullen we weten ook  :devil:.
- klankmatig  :nopompom: Jriver gebruiken we ervoor.
- kon ik via de macmini gewoon simpel via de nas alles invoegen en goed afspelen zonder dat hij constant bufferen doet gaat het bij mijn Windows systeem gewoon niet.
Zelfs wanneer het na volgende nummer gaat. Buffering.
Bij de Mac kon ik ook de songs in de bibliotheek laden net zoals van een externe hdd. Heb deze optie bij jriver nog niet gezien.
We klooien maar even verder, of wanneer het kookpunt bereikt is met bufferen :D dan stoppen we ermee en wachten wel tot de nieuwe Macmini komt. Waarschijnlijk woensdag of donderdag.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

He he eindelijk ben ik uit mijn lijden verlost  :D. Windows met jriver is uit de set. Dus nu ook geen last meer van het bufferen.

De Macmini met Amarra is weer terug in de set  :headbanging: :pompom:
Klank weergave is weer hoe het moet zijn, subliem. Ben weer happy. Wat een verschil.
En nu ook geen buffer ellende.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 15, 2014, 19:37:21
He he eindelijk ben ik uit mijn lijden verlost  :D. Windows met jriver is uit de set. Dus nu ook geen last meer van het bufferen.

De Macmini met Amarra is weer terug in de set  :headbanging: :pompom:
Klank weergave is weer hoe het moet zijn, subliem. Ben weer happy. Wat een verschil.
En nu ook geen buffer ellende.

Alhoewel Jriver een "prachtprogramma" is heb ik het ook nooit helemaal "buggyfree" weten te krijgen icm Windows.

Altijd wel weer wat......

Mijn MacMini met AudioNirvanaPlus draait en draait en draait en draait.......

Ík snap je dus.......

cardas49

Horen jullie (Maximum_Aurelius & Twani) verschil tussen Jriver op Windows en Jriver of andere players op OSX? Op andere fora wordt wel eens beweerd dat er een hoorbaar verschil zou zijn.

Zelf een tevreden Jriver windows gebruiker, heb eigenlijk nooit issues. Of ze vallen me niet op.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op oktober 15, 2014, 21:02:25
Alhoewel Jriver een "prachtprogramma" is heb ik het ook nooit helemaal "buggyfree" weten te krijgen icm Windows.

Altijd wel weer wat......

Mijn MacMini met AudioNirvanaPlus draait en draait en draait en draait.......

Ík snap je dus.......

JRiver is inderdaad een prachtproggramma, ook op OSX, de MacMini.
Heb nu een MacMini met een SSD erin en 16 gb geheugen, maar vooral die SSD dat merk je. Waar ik voorheen soms een irritant tikkend geluid hoorde van de HDD is deze fluister stil.
Ik ben eerlijk en heb ook de processen gechecked en langs elkaar gehouden maar ik merk nauwelijks verschil tussen 8gb en 16 gb. Maar er zit 16gb in en dat laten we fijn zitten  ;D

Citaat van: mark235 op oktober 16, 2014, 11:23:18
Horen jullie (Maximum_Aurelius & Twani) verschil tussen Jriver op Windows en Jriver of andere players op OSX? Op andere fora wordt wel eens beweerd dat er een hoorbaar verschil zou zijn.

Zelf een tevreden Jriver windows gebruiker, heb eigenlijk nooit issues. Of ze vallen me niet op.

Ja!!
Voor dat ik definitief bij Amarra kwam heb ik verschillende programma's getest, de een wat langer dan de andere. JRiver heb ik de volledige proef periode gebruikt en op OSX klinkt jriver veel volwassener. Opener, meer body, stage is ruimtelijker. Ik vind op windows het wat klinisch klinken. Ik vind de sound net een Linn.Linn vind ik ook heel klinisch klinken. Maar dat is persoonlijk.
Maar jriver op windows  zit geen muzikaliteit in. let wel op het is beoordeeld op mijn eigen set.

Het probleem bij mij met Jriver is alleen wanneer ik wil afspelen via een NAS. Voorheen nooit geen problemen mee gehad.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maximus_Aurelius

Citaat van: RubenV. op oktober 16, 2014, 21:04:55
Wat voor Windows pc heb je eigenlijk gebruikt?

Ik heb eerst een volledig aangepaste computer gebruikt(SSD 256gb, 16gb geheugen), plus windows geoptimaliseerd. Werkte heel goed en klank kwaliteit was goed te noemen. Alleen nu ik een MacMini heb, al van begin van het jaar dan merk je toch dat in mijn set de klank van Jriver enorm verschilt ten opzichte van jriver > OSx. Zie wat ik al eerder omschreven had.

Ik denk toch dat er nog een hele slag ingehaald moet worden qua klank kwaliteit wanneer je met windows een afspeel programma gebruikt o.a Jriver. Mijn persoonlijke conclusie is dat Apple toch nog ver vooruit loopt in de audio wereld qua klank kwaliteit.
Met gebruikers gemak loopt Jriver weer vooruit ten opzichte van de andere programma's ;)

RubenV.

Kan je misschien vertellen watvoor volledig aangepaste pc dit dan was? En met welke versie van Windows? Ik ben hier erg nieuwsgierig naar, maar denk het antwoord al een beetje in te kunnen schatten. Een mac mini klinkt dan idd al snel beter.

Wat betreft dat van de klank van JRiver, dat heb ik in mijn eigen set ook gemerkt. Het programma is lekker makkelijk in het gebruik (zeker met de NAS eraan gekoppeld) maar voor de optimale geluidskwaliteit gebruik ik zelf ook wat anders.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Maximus_Aurelius

Citaat van: RubenV. op oktober 17, 2014, 19:35:22
Kan je misschien vertellen watvoor volledig aangepaste pc dit dan was? En met welke versie van Windows? Ik ben hier erg nieuwsgierig naar, maar denk het antwoord al een beetje in te kunnen schatten. Een mac mini klinkt dan idd al snel beter.

Wat betreft dat van de klank van JRiver, dat heb ik in mijn eigen set ook gemerkt. Het programma is lekker makkelijk in het gebruik (zeker met de NAS eraan gekoppeld) maar voor de optimale geluidskwaliteit gebruik ik zelf ook wat anders.

Windows xp en later 7. Daar veel uit gestript wat niet relevant is. Heeft bloed zweet en tranen gekost. In het begin veel bsods gekregen maar uit eindelijk stabiel gekregen.
Maar ik heb zeker genoten van de klank maar uiteindelijk maak je de stap naar MacMini en de programma's zoals Puremusic en Amarra zijn gewoon standaard al beter dan Jriver qua klank. En dit heeft niets te maken met een aangepaste computer of standaard computer.

Ik denk wanneer Puremusic en Amarra op Windows waren dat de inhaalslag zo gebeurd is.

cardas49

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 17, 2014, 20:27:16
Windows xp en later 7. Daar veel uit gestript wat niet relevant is. Heeft bloed zweet en tranen gekost. In het begin veel bsods gekregen maar uit eindelijk stabiel gekregen.
Maar ik heb zeker genoten van de klank maar uiteindelijk maak je de stap naar MacMini en de programma's zoals Puremusic en Amarra zijn gewoon standaard al beter dan Jriver qua klank. En dit heeft niets te maken met een aangepaste computer of standaard computer.

Ik denk wanneer Puremusic en Amarra op Windows waren dat de inhaalslag zo gebeurd is.

Nou, je hebt mijn interesse in een mac bron wel aangewakkerd.

Toch maar eens gaan testen tzt, al heb ik helemaal niets met Apple produkten

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Maximus_Aurelius

Citaat van: mark235 op oktober 17, 2014, 20:34:35
Nou, je hebt mijn interesse in een mac bron wel aangewakkerd.

Toch maar eens gaan testen tzt, al heb ik helemaal niets met Apple produkten

Had ik ook niet. Ik vloekte er vroeger op    :D
Mijn macmini is puur audio gerelateerd en voor de verder rest doe ik er niets mee. iPad mini retina als afstandsbediening. iPhone 5s heb ik gekocht omdat ik de samsung galaxys4 prut vind.

Jean Sibelius

Hoi Nico.

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest, maar wat een paar mooie upgrades heb je ondertussen gedaan! O0 Ben je nu helemaal tevreden?
Verder opmerkelijk dat je de Nordost hebt omgeruild voor Siltech... ;) (maar op basis van het beschreven verschil tussen beide kabels begrijp ik je keuze).

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op november  5, 2014, 20:26:48
Hoi Nico.

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest, maar wat een paar mooie upgrades heb je ondertussen gedaan! O0 Ben je nu helemaal tevreden?
Verder opmerkelijk dat je de Nordost hebt omgeruild voor Siltech... ;) (maar op basis van het beschreven verschil tussen beide kabels begrijp ik je keuze).

Groeten, Jan

Hoi Jan

Klopt inderdaad dat er wat (kleine) upgrades hebben plaats gevonden  ;D . En ik ben heel tevreden over de set.
Laat ik eerlijk zijn zou ik niet weten in versterker en luidsprekers of er een upgrade nog bestaat. Misschien voor heel veel geld maar of dat het waard zal zijn betwijfel ik. En belangrijkste is dat ik helemaal geen behoefte aan heb :D
In DAC gebeuren kan nog wel wat veranderen maar het heeft geen haast. Sowieso is dat een hele moeilijke zoektocht omdat je niet alles zomaar bij een Lindemann set tussen zet qua klank. Maar dat is wel weer het leuke, de uitdaging, maar we laten het even voor wat het is.  ;).

In eerste instantie was het ook niet de bedoeling dat Nordost ging verdwijnen. Maar ik ging me beetje af vragen waarom mis ik toch wat. Uiteindelijk de knoop doorgehakt om te gaan testen. En Voilla resultaat is andere kabel en problem solved.
Alleen de Frey is uit de set. De Tyr is er nog en ook de USB kabel Blue heaven.

Maximus_Aurelius

Nu iets opmerkelijk  :huh2:    :o

Wanneer ik luister via WiFi vind IK de klank veel beter dan wanneer er een LAN utp kabel tussen zit. Gewoon standaard utp kabel.

Aansluit. Nas > router > Macmini > DAC.
Via lan kabel is de lengte 20 meter van de router naar Macmini.
Heb geen andere keus.

Ben hier achter gekomen omdat ik met een gezeik had met WiFi signaal. Heb nu een nieuwe router Archer c7 van TP link en heb beter signaal, maar er was voorheen ook storingen.  :nopompom: daarom even kabel getrokken. Back upje haha.
Maar met kabel klinkt het donkerder en er zit geen homogeniteit in.

Nu heb ik echt iets van Alsjemenou  :nopompom: ;)
Elk nadeel hebt zijn voordeel. Via WiFi vind ik een nadeel dat de songs een beetje te lang duurt om in te laden  ;). Via lan kabel is het zo gepiept. Maar dan is de klank minder.  >:D

Maximus_Aurelius

Is er klank onderscheid of verschil tussen netwerk kabels?
Bij USB kabel weet ik dat dit er is. En met bepaalde USB kabels is het best groot te noemen.

Nu zal ik niet exotische bedragen er aan gaan uitgeven om een andere netwerk kabel tussen de router en Macmini te hangen. Al hoewel ik al snel exotisch uitkom wanneer ik een AQ zou nemen ;) . Moet minimaal 30 meter hebben  :D.

Wil er best een euro's aan uitgeven maar moet leuk blijven  8)

Ben benieuwd of iemand er wat meer over kan vertellen.

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  5, 2014, 21:53:00
Hoi Jan

Klopt inderdaad dat er wat (kleine) upgrades hebben plaats gevonden  ;D . En ik ben heel tevreden over de set.
Laat ik eerlijk zijn zou ik niet weten in versterker en luidsprekers of er een upgrade nog bestaat. Misschien voor heel veel geld maar of dat het waard zal zijn betwijfel ik. En belangrijkste is dat ik helemaal geen behoefte aan heb :D
In DAC gebeuren kan nog wel wat veranderen maar het heeft geen haast. Sowieso is dat een hele moeilijke zoektocht omdat je niet alles zomaar bij een Lindemann set tussen zet qua klank. Maar dat is wel weer het leuke, de uitdaging, maar we laten het even voor wat het is.  ;).

In eerste instantie was het ook niet de bedoeling dat Nordost ging verdwijnen. Maar ik ging me beetje af vragen waarom mis ik toch wat. Uiteindelijk de knoop doorgehakt om te gaan testen. En Voilla resultaat is andere kabel en problem solved.
Alleen de Frey is uit de set. De Tyr is er nog en ook de USB kabel Blue heaven.

Ok, duidelijk! Heb hier een tijdje terug ook Siltech en Crystal Cable in mijn set-up gehad (digitale interlink, powercords en luidspreker kabel) en dat heeft behoorlijk indruk gemaakt, maar alles op zijn tijd (ook hier). Het belangrijkste is dat je tevreden bent! 8) Geniet ervan! :pompom:
Mocht je ooit een M&G organiseren bij jou thuis, dan ben ik erg geinteresseerd!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  7, 2014, 19:48:22
Is er klank onderscheid of verschil tussen netwerk kabels?
Bij USB kabel weet ik dat dit er is. En met bepaalde USB kabels is het best groot te noemen.

Nu zal ik niet exotische bedragen er aan gaan uitgeven om een andere netwerk kabel tussen de router en Macmini te hangen. Al hoewel ik al snel exotisch uitkom wanneer ik een AQ zou nemen ;) . Moet minimaal 30 meter hebben  :D.

Wil er best een euro's aan uitgeven maar moet leuk blijven  8)

Ben benieuwd of iemand er wat meer over kan vertellen.

Nico, wat m.i. een (nog enigszins betaalbare) aanrader is qua netwerkkabel is een Belden 1885 Cat.7 netwerkkabel en dan bij voorkeur afgemonteerd met Telegartner connectoren  ;)
Liet hier t.o.v. een Draka Cat. 5 een toename van detail, maar vooral vloeiendheid horen.
Het verschil tussen beide kabels vond ik redelijk opvallend omdat ik eigenlijk niet verwacht had verschillen te kunnen waarnemen...
De Telegartner connectoren zijn exact dezelfde als die aan de duurdere netwerkkabels van Audioquest gemonteerd worden.

Of de hoorbare verschillen te wijten zijn aan de afscherming van de Cat.7 ,of de dikkere koperen aders durf ik niet zeker te zeggen, maar ik neig te zeggen dat het door de afscherming komt.
Heb inmiddels al e.e.a. getest en heb gemerkt dat de gevlochten mantel in de Belden aan slechts één zijde (aan de switch zijde) gemonteerd aan de aarding van de Telegartner connector een beter resultaat liet horen als dat deze aan twee zijden gemonteerd was.
Maar het kan nog gekker; ook een betere (lineaire) voeding aan de Netgear switch hier bracht een duidelijk hoorbare verbetering....
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op november  7, 2014, 20:28:18
Ok, duidelijk! Heb hier een tijdje terug ook Siltech en Crystal Cable in mijn set-up gehad (digitale interlink, powercords en luidspreker kabel) en dat heeft behoorlijk indruk gemaakt, maar alles op zijn tijd (ook hier). Het belangrijkste is dat je tevreden bent! 8) Geniet ervan! :pompom:
Mocht je ooit een M&G organiseren bij jou thuis, dan ben ik erg geinteresseerd!

Groeten, Jan

Crystal Cable is ook een prachtmerk maar was hier ook een beetje te lief, vergelijkbaar met de Frey.
Heb wel voorheen eens de Crystal Cable power standaard gehad maar die was wel erg goed.
Ik zal het zeker onthouden en staat ook genoteerd dat jij geïnteresseerd bent wanneer ik een M&G organiseer. Zullen alleen niet heel veel tegenlijk kunnen komen, laat mijn ruimte niet toe  ;D.

Bas Akkerman

Er is ook de mogelijkheid een ethernetkabel als die van aan te gebruiken, deze naar een switch te leiden en tussen de switch en Mac Mini een duurdere/betere ethernetkabel te gebruiken. Het gaat dan met name om het stukje tussen de switch en de Mac Mini waar je de geluidswinst kunt halen. Het traject voor de switch schijnt niet zo belangrijk te zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maximus_Aurelius

Citaat van: Bas Akkerman op november  8, 2014, 07:46:08
Er is ook de mogelijkheid een ethernetkabel als die van aan te gebruiken, deze naar een switch te leiden en tussen de switch en Mac Mini een duurdere/betere ethernetkabel te gebruiken. Het gaat dan met name om het stukje tussen de switch en de Mac Mini waar je de geluidswinst kunt halen. Het traject voor de switch schijnt niet zo belangrijk te zijn.

Wanneer dat zo is wordt het zeer interssant. Want dat bespaard toch veel euro's.
Heb al een switch, dan gaan we die maar eens verplaatsen en alles een beetje verleggen ;)

Bas Akkerman

Citaat van: Maximus_Aurelius op november  8, 2014, 08:03:16
Wanneer dat zo is wordt het zeer interssant. Want dat bespaard toch veel euro's.
Heb al een switch, dan gaan we die maar eens verplaatsen en alles een beetje verleggen ;)
Met aan bedoelde ik dus Jan.
Dat bespaart zeker veel en is wel de manier waarop ik het ook wil gaan doen. Bij BB&G hebben we het toen op die manier gedaan en het verschil tussen de netwerkkabels was naar mijn idee zeker te horen. In verhouding tot de rest van de keten vond ik de verschillen wel marginaal. Meer de kers op de taart dus.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Raphie

Ik heb hier toch wel een andere mening over.
tcp/udp is niet gevoelig voor hifi tweaks een data pakketje komt aan, of niet
de data wordt niet ANDERS, heb je thuis ooit wel eens groene fonts op het HTforum gehad, wat door wisselen van een netwerkkabel was opgelost?
of dat een andere adapter op je switch je een gestokener beeld gaf op je laptop?

Ik gun ieder z'n beleving hoor en daar moet ook zeker ruimte voor zijn.
In het analoge domein kan je met kabels een beetje matchen, in het digitale hifi domein (spdif) kan je met clocking spelen, maar meer ook niet
in het tcp/udp domein valt er niks te tweaken, dat zijn vaste datapakketten.
JBL PRX Power!

Bas Akkerman

Ik kan het ook niet verklaren en dat hoeft voor mij ook niet. Als het in mijn beleving beter is en ik vind het de prijs waard, koop ik het (zoals dat feitelijk met alles dat ik koop het geval is). Hoe onlogisch dat eigenlijk ook is.

Dirk

Citaat van: Raphie op november  8, 2014, 08:44:32
Ik heb hier toch wel een andere mening over.
tcp/udp is niet gevoelig voor hifi tweaks een data pakketje komt aan, of niet
de data wordt niet ANDERS, heb je thuis ooit wel eens groene fonts op het HTforum gehad, wat door wisselen van een netwerkkabel was opgelost?
of dat een andere adapter op je switch je een gestokener beeld gaf op je laptop?

Ik gun ieder z'n beleving hoor en daar moet ook zeker ruimte voor zijn.
In het analoge domein kan je met kabels een beetje matchen, in het digitale hifi domein (spdif) kan je met clocking spelen, maar meer ook niet
in het tcp/udp domein valt er niks te tweaken, dat zijn vaste datapakketten.

of er met die data pakketten as such iets gebeurt is idd maar de vraag, want zoals je terecht stelt kan/mag dat niet als ze volgens de geldende protocols worden toegepast.
maar toch hoorde ik die bewuste keer bij BB&G (waar Bas naar refereert) ook een verschil tussen de 2 omgeprikte kabels.
inmiddels heb ik de AQ Vodka er hier niet meer tussen hangen, simpelweg omdat ik op een bepaald moment met 4 verschillende streamers in de set zat en ik maar één zo'n kabel had ;D
maar er gebeurt dus (mogelijk) wel iets in de weergave...of dat nou door slecht ontworpen apparatuur komt (zoals sommigen beweren) of het uitsluiten van andere externe invloeden bij gebruik van een dergelijke kabel weet ik niet, maar het hoorbare verschil was er wel degelijk.

fwiw: ik hoop binnenkort de set toch te reduceren tot maximaal 2 streaming bronnen, maar ook dan ga ik deze kabel er niet terug tussen hangen, omdat er imo gewoon meer te halen valt door andere ingrepen/wijzigingen in de set & ruimte  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea