Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Goed bezig Maximus!! :) Ik denk dat dit een hele goede upgrade is waarmee je set beter tot z'n recht kan komen. Je vorige ruimte was wel 'erg' klein vond ik altijd.

Uiteraard moet je nu zoals je zegt wel weer opnieuw beginnen met tunen, optimaliseren van plaatsing en de akoestiek maar het zal 't waard zijn gok en hoop ik! Hopelijk valt 't mee en haal je snel resultaat, het is tenslotte niet 't makkelijkse onderwerp in onze hobby maar wel één van de belangrijkste. Onbegrijpelijk ook dat velen 't laten liggen, maar jij dus niet.  :thumbs-up:

KlipschHT

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op oktober  5, 2013, 13:21:01
Met deze "gear" en decicated opstelling ga jij ultiem genieten :clapping:  Ik zie dat klankbeeld al helemaal "gelöscht" van de speakers door de kamer heen zweven, GAAF!

Voorheen heb ik ook al genoten maar ik denk nu dat ik nog meer ga genieten.  :pompom:

Citaat van: Antoine op oktober  5, 2013, 13:40:50
Goed bezig Maximus!! :) Ik denk dat dit een hele goede upgrade is waarmee je set beter tot z'n recht kan komen. Je vorige ruimte was wel 'erg' klein vond ik altijd.

Het is inderdaad een hele goede upgrade waar ik toch al wat maanden aan zat te denken. het klopt inderdaad dat mijn vorige ruimte wat klein was. De ruimte op zich was een beetje oneven in afmetingen het was een lange smalle ruimte. Ik ben wel van mening dat ik sowieso het volle potentie uit de ruimte heb gehaald en klankmatig was het heel goed. ik durf het te zeggen dat  het beter klonk dan in menigeen andere ruimtes die (veel) groter zijn. Alleen al omdat mijn ruimte akoestisch (iets) aangepast was.

Citaat van: Antoine op oktober  5, 2013, 13:40:50
Uiteraard moet je nu zoals je zegt wel weer opnieuw beginnen met tunen, optimaliseren van plaatsing en de akoestiek maar het zal 't waard zijn gok en hoop ik! Hopelijk valt 't mee en haal je snel resultaat, het is tenslotte niet 't makkelijkse onderwerp in onze hobby maar wel één van de belangrijkste. Onbegrijpelijk ook dat velen 't laten liggen, maar jij dus niet.  :thumbs-up:

Dat het waard zou zijn, absloluut  :headbanging:, ik merk nu al dat het resultaat beter is en er is nog niks aangepast  :-X  ;)
Ben al druk in de weer met de akoestiek en de zoektocht naar diffusors die hun werk goed zullen doen is in volle gang. Uiteraard moet het wel design matig mooi blijven. Gelukkig heb ik wat gevonden wat me aanstaat en ook zeer goed werkt.
Vandaag volledig gegeven op hoe ik het wil hebben qua montage maar tevens goed uitziet. Uiteraard ben ik daar ook weer een stap verder in gekomen en ik verwacht dat het zo gaat gebeuren.  ;). Alleen moet ik even wachten op antwoord van de firma waar ik die diffusors gevonden heb op een vraag die ik gesteld heb, hoe je ze het beste kunt monteren.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat vele mensen die een flinke setup hebben hier niets aan doen. er bestaan geen excuses meer van het moet een woonkamer blijven want wie zoekt die vind een mooie absorber/diffusor of custom made. Wie duizenden euro's kan uitgeven aan apparatuur, luidsprekers, kabels etc. die kan ook wel de akoestiek aanpakken en wat geld op tafel neerleggen. Laat ik het zo zeggen ;). Je verneukt je hele (dure) set wanneer je niets aan de akoestiek doet. ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: JeroenGRT op oktober  6, 2013, 08:43:40
Goed bezig! Ben benieuwd naar de nieuwe foto's!

Thx, heeft ook even bloed, zweet en tranen gekost  ;D om naar de nieuwe ruimte te gaan. Alles tussendoor gedaan, eerst s 'morgens om  2-3 uur starten met werken, om 13 uur klaar met werken en thuis flink verder gaan met de ruimtes op orde te krijgen.

Foto's zullen komen maar even geduld ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Deleted member

Leuk om te lezen Maximus en aan 't betoog van 't belang van akoestiek heb ik niets toe te voegen, je hebt gewoon helemaal gelijk! Overigens betrapte je me op een vooroordeel namelijk dat je in een kleine ruimte ook geen ruimtelijke weergave/grote realistische stage kunt realiseren, mogelijk is dit wel mogelijk met de juiste akoestische middelen op de juiste plaats. Ik weet 't eigenlijk niet zeker bedoel ik maar ik kan me er zeker wel wat bij voorstellen dat 't wel kan. Jij geeft in elk geval aan dat 't nu al beter klinkt dus dat is in elk geval prachtig.  :)

Veel succes met de aankleding en verdere realisatie, ben benieuwd naar 't eindresultaat!  :thumbs-up:

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober  6, 2013, 14:11:43
Je verneukt je hele (dure) set wanneer je niets aan de akoestiek doet. ;)
+1.

En je hoeft daarbij absoluut niet voor de 100% te gaan, maar een paar 'simpele' aanpassingen kunnen al zoveel meer opleveren, dan wat dan ook...
Hopelijk word deze observatie volgende maand alleen nog maar versterkt ;)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Antoine op oktober  6, 2013, 15:19:32
Leuk om te lezen Maximus en aan 't betoog van 't belang van akoestiek heb ik niets toe te voegen, je hebt gewoon helemaal gelijk! Overigens betrapte je me op een vooroordeel namelijk dat je in een kleine ruimte ook geen ruimtelijke weergave/grote realistische stage kunt realiseren, mogelijk is dit wel mogelijk met de juiste akoestische middelen op de juiste plaats. Ik weet 't eigenlijk niet zeker bedoel ik maar ik kan me er zeker wel wat bij voorstellen dat 't wel kan. Jij geeft in elk geval aan dat 't nu al beter klinkt dus dat is in elk geval prachtig.  :)

Veel succes met de aankleding en verdere realisatie, ben benieuwd naar 't eindresultaat!  :thumbs-up:

Een vooroordeel is het eigenlijk niet betreft de ruimte.
Vele mensen zullen er kritiek op hebben en in bepaalde dingen kan het terecht zijn maar vele vergeten ook dat je in kleine ruimtes veel kunt bereiken maar er is een gouden regel. Zorgvuldig alles uitzoeken en laat dit nu bij mij het geval zijn. Sowieso ook in woonkamers waar de ruimte iets groter is maar weer hinder kan hebben van wanden mogen vele ook iets zorgvuldiger te werk gaan. Maar wanneer je wat grotere ruimte tot je beschikking hebt schiet het er veel bij in onder het motto "het gaat allemaal wel want we hebben een grote ruimte". Laat dit nu bij vele niet het geval zijn en dat dit al een hele grote fout is die gemaakt wordt.

Het eindresultaat laat even op zich wachten, de resultaten komen stap voor stap  ;D

Maximus_Aurelius

Er is een (kleine) twijfel ontstaan over de akoestiek  :sneaky2: en met name het plaatsen van absorber of diffusor tegen de achterwand.
Wie heeft tips wat ik het beste kan doen, absorber(s) tegen de achterwand of diffusor(s).
De achterwand is achter mijn luisterplek.
Ik weet het even niet, twijfel, twijfel  :blush:.

Absorbers heb ik in mijn bezit van het merk Vicoustic, diffusors heb ik nog niet maar het merk en type weet ik al wel  :clapping:.

HTip

Hangt een beetje af van wat je nodig hebt. Diffusers absorberen ook, maar zorgen tegelijk voor meer ruimteinformatie. Absorbers absorberen alleen. Heb je veel nagalm in een bepaald gebied kan je beter absorbers plaatsen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op oktober 13, 2013, 15:39:19
Hangt een beetje af van wat je nodig hebt. Diffusers absorberen ook, maar zorgen tegelijk voor meer ruimteinformatie. Absorbers absorberen alleen. Heb je veel nagalm in een bepaald gebied kan je beter absorbers plaatsen.

Nagalm in dat gebied heb ik nauwelijks. Achter mijn luisterpositie staan enkele spullen o.a. opbergboxen, opbergkast(je) voor de audio tijdschriften  ;D.

HTip

Met gebied bedoel ik frequentiegebied ;) Maar als je al een lage RT60 hebt (heb je dat gemeten?) dan zou ik diffusie kiezen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Morgen worden de laatste kleine details veranderd in de set. Eindelijk wordt mijn Furutech WCD gemonteerd.  :pompom:
Nadat deze is gemonteerd is in principe de set volledig verhuisd hoe het in de andere ruimte stond en aangesloten was.

Wanneer de WCD doos gemonteerd is zal ik even een foto plaatsen

Maximus_Aurelius

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :clapping: :clapping: :clapping: :clapping:

Vandaag de eerste akoestische aanpassing gerealiseerd. Aan één zijwand hangen nu twee absorbers. Precies te werk gegaan met spiegel en vanuit de luisterpositie gekeken of ik de luidsprekers zie. De andere zijwand is geen optie omdat daar een raam zit. ;). Ik heb een constructie gemaakt dat de absorbers makkelijk af te halen zijn wanneer nodig  ;), sowieso moest ik improviseren omdat er precies een reflectiepunt komt waar ook mijn lichtschakelaar hangt. De constructie is zo gemaakt dat het iets naar voren komt zodat ik bij de lichtschakelaar kan komen.

Jean Sibelius

Mooi... Maar we willen foto's zien (anders is het niet gebeurd) ;D ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 16, 2013, 19:52:33
Mooi... Maar we willen foto's zien (anders is het niet gebeurd) ;D ;)

Haha, geloof me het is gebeurd :D.
Morgen maken we wel een paar foto's.

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Christiaan S op oktober 17, 2013, 00:08:31
Als je ze dan ook nog post is het helemaal top! :D

Ik post hier wel een paar foto's.
Heb ze net gemaakt maar moet ze nog controleren maar dat doe ik morgen.

Maximus_Aurelius

Hier een paar foto's van de eerste akoestische aanpassing in 'The New Art For The Ear Room'
De eerste foto's zien jullie de absorbers hangen, deze zijn van Vicoustic. Deze had ik ook in mijn vorige ruimte hangen.
We hebben ook een beetje sfeer gecreëerd met foto's maken.  :clapping:

Volgende bericht komen drie overzicht foto's van mijn set.

Maximus_Aurelius

Hierbij drie overzicht foto's van mijn set in de nieuw ruimte. De wand achter de apparatuur komen nog wat dingen te hangen, mooie diffusers of absorbers bij de luidsprekers. het is nog niet klaar maar dan hebben jullie een idee  ;)

twani

Wat is dat voor "Hoerenkeet" :D.                    Nee hoor, prachtig! Ziet er veelbelovend uit, mooie aankleding, lekker rustig "aan het oog" allemaal... :thumbs-up:

Jean Sibelius

Ziet er mooi uit Nico! (kan niet anders dan, nu al, geweldig klinken) 8)
The Confidence Mansion

Deleted Member 2

Misschien de witbalans van de camera nog wat bij stellen?

Mooie set die best eens in het licht gezet mag worden :D

Maximus_Aurelius

Citaat van: Onder013 op oktober 19, 2013, 09:40:21
Misschien de witbalans van de camera nog wat bij stellen?

Mooie set die best eens in het licht gezet mag worden :D

De witbalans van de camera hoeft niet bijgesteld te worden ;), deze is goed.
Het is een lamp die deze kleuren maakt maar jullie weten wel welke lamp ik bedoel. Je ziet ze ook vaak bij beurzen.
Ik dacht laat ik eens een keer aparte foto's posten die niet standaard zijn maar met meer sfeer :D
en kleur. Mede mogelijk gemaakt door o.a. Philips living colors :clapping:

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op oktober 18, 2013, 21:05:06
Wat is dat voor "Hoerenkeet" :D.                    Nee hoor, prachtig! Ziet er veelbelovend uit, mooie aankleding, lekker rustig "aan het oog" allemaal... :thumbs-up:

Ik kon ook echt de rode kleur pakken dan was het net echt een hoerenkeet :D.
Er komen nog wat veranderingen ;)

Citaat van: Jean Sibelius op oktober 19, 2013, 09:26:52
Ziet er mooi uit Nico! (kan niet anders dan, nu al, geweldig klinken) 8)

Thx. Het was al beter qua klank maar sinds deze twee hangen is het weer flink verbeterd, ongelofelijk wat akoestische aanpassing kan doen. Ik was er mee bekend maar steeds verbaast het me weer wat het doet geluidsmatig.
Op naar de volgende akoestische aanpassing. Ben ik ook al mee bezig.