Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2013, 18:58:00
Misschien komt er een "Vollverstärker", geïntegreerde versterker.

Ik wil toch een poging wagen om eens wat geïntegreerde versterker te gaan beluisteren. iets laat me niet met rust om te vereenvoudigen van apparatuur. Er is één merk dat ik niet hoeft te luisteren omdat ik daarmee bekend ben  :D. Is gewoon transistor versterker.

Citaat van: Streamz op januari  9, 2013, 20:36:42
Heel gekke vraag wellicht, maar waarom geen Lindemann?

Ik quote even mezelf. Ik schreef eerder dat er één merk is dat ik niet hoeft te beluisteren omdat ik daarmee bekend ben. Het is de enige transistor versterker, met dit merk bedoel ik dus Lindemann  :D.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Streamz

Dat had ik begrepen. Ik had alleen niet begrepen dat deze per definitie op je shortlist zou staan.

YamahaRXV

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari  8, 2013, 19:04:17
Welke merken heb ik op het oog om eens gaan te beluisteren:

- Leben Cs300
- Leben Cs600
- Pathos logos (hybride)
- Pathos inpol remix(Klasse A), uiterlijk op foto's zijn  minder maar dat vond ik voorheen van de Leben ook en in werkelijkheid ziet hij er mooier uit.
- VTL IT 85
- Unison Research S6, S9 , of Sinfonia.
- Ayon
- Almarro A318B ( Bij WB advies gekregen van de persoon die ermee speelt, altijd eens kijken of het mee te nemen valt)

Ik wil eigenlijk starten met Leben omdat ik daar al iets ervaring mee opgedaan heb, alleen op mijn vorige luidsprekers.

Er is een gouden regel het moet matchen met mijn WB Arc's en het moet in mijn klank zitten.
We zullen zien.

Er zitten wel negatieve punten aan de Leben, geen AB  :devil:
Waarom Pathos:
Qua uiterlijk heb ik er een zwak voor, vooral de Logos. Qua klank wat ik gehoord heb vind ik het zeer mooi. Hoe het zal uitwerken op WB weet ik niet daar gaan we dus achter heen om dit te ervaren.

Ook een versterker die absoluut de moeite waard is om te beluisteren is deze : http://www.canor-audio.com/?page_id=57#J1
Voor velen misschien een onbekende, maar het ding klinkt ontzettend goed en is intern erg mooi opgebouwd  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

zegel

Dat je de Pathos op je lijst hebt staan kan ik me goed voorstellen. Bijna wel het mooiste wat er op Audio gebied is. Mijn ervaring is dat, hoe veelbelovend ook, de Remix echt adem  tekort komt en de Inpol erg (warm) kleurt.  Omdat een van de productiemedewerkers van Wilson Benesch met de Almarro speelt heb ik daarom deze ook eens beluisterd. Ik vond deze heel mooi, maar ook hier dat hij echt power tekort kwam, op niet eens zo luide passages. De ( staat niet op je lijst ) Oktave V70SE gaf daarintegen power zat, maar daar leek wel al het buizen-kenmerkende uit gedestilleerd. Deze staat het laagst op mijn ranglijst.
De VTL vond ik nog de mooiste van alle buizenversterkers die ik hoorde, en zou ik hoog op je lijst zetten: ik zou het een cross over geluid noemen, beetje buis, beetje transistor en heel strak.

Ik ben heel benieuwd waar je op uitkomt < spoiler>  Ik denk dat de Lindemann blijft, uitgaande dat deze nu naar je smaak is <spoiler> en ga je even volgen. Kies je toch voor buizen, en ga je naar BB&G, check dan ook de Cantata C50. Da's mijn persoonlijke runner up.
Kii three + control, Wiim ultra, Roon lifetimer

Maximus_Aurelius

Citaat van: zegel op januari 10, 2013, 17:28:45
Dat je de Pathos op je lijst hebt staan kan ik me goed voorstellen. Bijna wel het mooiste wat er op Audio gebied is. Mijn ervaring is dat, hoe veelbelovend ook, de Remix echt adem  tekort komt en de Inpol erg (warm) kleurt.  Omdat een van de productiemedewerkers van Wilson Benesch met de Almarro speelt heb ik daarom deze ook eens beluisterd. Ik vond deze heel mooi, maar ook hier dat hij echt power tekort kwam, op niet eens zo luide passages. De ( staat niet op je lijst ) Oktave V70SE gaf daarintegen power zat, maar daar leek wel al het buizen-kenmerkende uit gedestilleerd. Deze staat het laagst op mijn ranglijst.
De VTL vond ik nog de mooiste van alle buizenversterkers die ik hoorde, en zou ik hoog op je lijst zetten: ik zou het een cross over geluid noemen, beetje buis, beetje transistor en heel strak.

Ik ben heel benieuwd waar je op uitkomt < spoiler>  Ik denk dat de Lindemann blijft, uitgaande dat deze nu naar je smaak is <spoiler> en ga je even volgen. Kies je toch voor buizen, en ga je naar BB&G, check dan ook de Cantata C50. Da's mijn persoonlijke runner up.

thx voor de input.  :worship:

Ik ga als het goed is inderdaad naar BB&G, ben al in de mail met hun om afspraak te plannen. Ik hoop dat het aankomende week gepland kan worden want dan heb ik op het einde van de week vrij en dit zal wel weer de laatste zijn van het jaar.
Nog even afwachten op reactie terug.
De Cantata C50 staat me qua design niet aan. Het kan wel zijn dat hij in werkelijkheid mooier uit ziet dan op foto's. Leben is dat ook. ;)

De Pathos Logos zal geen adem te kort komen en de klank is inderdaad iets warm. De Remix heb ik niet gehoord maar heb er best wel veelbelovende reacties over gelezen vandaar dat ik hem eventueel wil meenemen in mijn search.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

We  hebben weer wat aardigs te melden.
A.s. donderdag 17 januari gaan we twee merken buizen versterkers luisteren, ik heb bericht terug van BB&G dat de afspraak bevestigd is. Ben benieuwd wat ze gaan doen en of ze me kunnen imponeren.
De twee merken zijn Leben Cs 300 en de VTL IT-85.
Ik kijk er al naar uit. Hopelijk gooit het weer(sneeuw) geen roet in het eten. Ik kijk het universum al steeds lief aan  :D, want sneeuw en NS gaan niet samen. :nopompom:

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op januari 13, 2013, 20:15:50
Veel plezier MA..... :pompom:

Zal zeker lukken. Ben echt nieuwsgierig hoe het gaat klinken, vooral de Leben. Heb er een klein zwak voor gekregen sinds ik deze gehoord heb op mijn vorige luidsprekers. Ik ben wel op mijn hoede omdat het op mijn huidige LS wel tegen kan vallen.

Toch laat me iets niet met rust en dat is toch de AB  :D. We zullen zien hoe het bij de luister sessie gaat  ;)

Mitch--

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 14, 2013, 19:45:19
Zal zeker lukken. Ben echt nieuwsgierig hoe het gaat klinken, vooral de Leben. Heb er een klein zwak voor gekregen sinds ik deze gehoord heb op mijn vorige luidsprekers. Ik ben wel op mijn hoede omdat het op mijn huidige LS wel tegen kan vallen.

Toch laat me iets niet met rust en dat is toch de AB  :D. We zullen zien hoe het bij de luister sessie gaat  ;)

mooie linn streamer erbij en lekker op de ipad het volume regelen, tadaa ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

garmtz

Citaat van: Mitch-- op januari 14, 2013, 20:57:06

En resolutie en klankkwaliteit verliezen... tadaa! ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Mitch-- op januari 14, 2013, 20:57:06

Voor mij is een streamer (nog) geen optie. Het bevalt goed hoe ik nu speel qua weergave.

Citaat van: garmtz op januari 14, 2013, 20:58:10

:D

garmtz

Wat is eigenlijk je bron (dus hoe stuur jij de DAC aan)?

Deleted member

Citaat van: garmtz op januari 14, 2013, 20:58:10

GrahamD/Murrays van Linn:
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=9578

CiteerThe digital volume control in the Majik and Sneaky DS is scaled so that a volume setting of 80 results in 0dB of digital attenuation. Reducing the volume setting by 6 will result in -6dB of digital attenuation which is equivalent to shifting the digital audio data one bit to the right.

A volume setting of 50 corresponds to a digital attenuation of -30dB which is equivalent to shifting the audio data 5 bits to the right.

As Rick has explained, no digital information will be lost as long as the attenuated data can still be contained within the 24-bit word sent to the DAC. (DS products actually use an internal word width of 35 bits and only truncate to 24-bits just before the DAC)

The main disadvantage of a digital volume control is that the noise floor of the DAC is not attenuated with the signal as it is in an analog volume control. This can be audible with some combinations of downstream equipment (e.g. high sensitivity loudspeakers). One solution to this problem is to add a fixed (passive) attenuator to re-scale the output of the DS so that normal listening levels can be achieved with digital volume settings of ~70-75.

CiteerA pure DS has an optional digital volume control. If you are using an external preamp it is best to have this disabled and control volume in the analog domain using your preamp,

CiteerWhen I say a pure DS, I mean: Klimax DS, Akurate DS, Majik DS.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Devialet Expert Pro 220-Trivium Audio Cables

Maximus_Aurelius

Citaat van: garmtz op januari 14, 2013, 21:34:08
Wat is eigenlijk je bron (dus hoe stuur jij de DAC aan)?

Laptop(Win 7) die puur alleen voor muziek gebruikt wordt, dus geen ander soort spul erop alleen virusscanner/firewall.
Heel veel opties uitgezet zodat er zo min mogelijk op de achtergrond loopt.

Laptop (win7) > USB > DAC.

Media programma - Sonataserver , USB kabel - NEO by Oyaide (groene). Externe HDD aangesloten op de laptop.
Werkt allemaal super en best wel tevreden.

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 15, 2013, 17:32:21
Laptop(Win 7) die puur alleen voor muziek gebruikt wordt, dus geen ander soort spul erop alleen virusscanner/firewall.
Heel veel opties uitgezet zodat er zo min mogelijk op de achtergrond loopt.

Laptop (win7) > USB > DAC.

Media programma - Sonataserver , USB kabel - NEO by Oyaide (groene). Externe HDD aangesloten op de laptop.
Werkt allemaal super en best wel tevreden.
Hier ook nu, en ook erg tevreden....wat heb jij zo allemaal kunnen "uitzetten" MA? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar, aangezien ik zelf ook al wat had zitten kijken naar de diverse "achtergrondprocessen" die je laptop uitvoert, terwijl deze eigenlijk volkomen dedicated audio aan de gang moet zijn........

RubenV.

Je zou ook eens JPlay kunnen proberen. Dit afspeelprogramma heeft een hibernation mode. Als je deze inschakeld laadt het programma je playlist in het geheugen en schakelt alle processen uit in windows die het niet nodig heeft. Dan hoef je er zelf niet aan gaan lopen pielen. De trial is gratis, ik gebruik het al een tijdje naar volle tevredenheid.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Is dat wat anders dan Jriver die al op mijn laptop staat? Deze speelt in Wasapi modus....

Maximus_Aurelius

Citaat van: RubenV. op januari 15, 2013, 18:40:59
Je zou ook eens JPlay kunnen proberen. Dit afspeelprogramma heeft een hibernation mode. Als je deze inschakeld laadt het programma je playlist in het geheugen en schakelt alle processen uit in windows die het niet nodig heeft. Dan hoef je er zelf niet aan gaan lopen pielen. De trial is gratis, ik gebruik het al een tijdje naar volle tevredenheid.

Sonataserver die ik heb speelt ook mooi vanuit het geheugen. Is best wel leuk maar ik vergeet altijd vanuit mijn playlist te spelen. Ik ga meestal naar de theater modus en rechtstreeks naar genre die ik wil luisteren en klik op artiest en play. :D
Later wanneer ik stop met luisteren zeg ik dan, "argh had via de playlist kunnen spelen  :D "

garmtz

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op januari 15, 2013, 18:33:34
Hier ook nu, en ook erg tevreden....wat heb jij zo allemaal kunnen "uitzetten" MA? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar, aangezien ik zelf ook al wat had zitten kijken naar de diverse "achtergrondprocessen" die je laptop uitvoert, terwijl deze eigenlijk volkomen dedicated audio aan de gang moet zijn........

Ik weet niet of jij hem alleen gebruikt voor audio of ook andere dingen.

Ik heb het als volg aangepakt. Bij services bijna alles het vinkje weg alleen wat betrekking heeft tot mijn virusscanner/firewall heeft een vinkje, netwerk toestanden ook. Uiteraard ook mijn afspeel programma staat een vinkje.
Uiteraard opstarten ook zo min mogelijk, dat is bij mij al nihil omdat er heel weinig opstaat.
Toen ik dit gedaan had ging ik daarna kijken wat de (achtergrond)processen nog zijn was dit wel heel mooi om te zien.  :clapping: Let wel op, ik heb wel wat gedoe gehad met wat crashen en heeft wel enige tijd geduurd dat ik het ideaal had zonder dat hij steeds crashte.
Je kunt ook andersom werken door eerst rustig alles uit vinken wat jij niet belangrijk vind. Ik had er het geduld niet voor  :D en ik werkte dus andersom  :D

Nu weet je eigenlijk ook waarom vele Apple kiezen voor audio af te spelen omdat Apple standaard niet veel processen loopt als bij windows. Windows vind ik soms maar een **&*#* zooi want waarom zoveel processen erbij laten lopen. :devil: :sneaky:

Mede door dit gebeuren ben ik nieuwsgieriger geworden naar Apple en met name MacMini. Alleen de andere kant is dat ik wel wat pech heb gehad met producten van Apple dat ze te snel stuk gingen. Een ipod die in 6 maanden tijd 3x stuk gegaan is, Iphone 3 twee keer in paar maanden, dan wordt je een beetje voorzichtiger met aanschaf van (al)weer een Apple.
Het is wel allemaal netjes afgehandeld in de garantie maar toch.

Nu het loopt met windows is het weer iets naar achteren geschoven betreft MacMini.

garmtz

twani

Citaat van: Maximus_Aurelius op januari 15, 2013, 20:10:37
Ik weet niet of jij hem alleen gebruikt voor audio of ook andere dingen.

Ik heb het als volg aangepakt. Bij services bijna alles het vinkje weg alleen wat betrekking heeft tot mijn virusscanner/firewall heeft een vinkje, netwerk toestanden ook. Uiteraard ook mijn afspeel programma staat een vinkje.
Uiteraard opstarten ook zo min mogelijk, dat is bij mij al nihil omdat er heel weinig opstaat.
Toen ik dit gedaan had ging ik daarna kijken wat de (achtergrond)processen nog zijn was dit wel heel mooi om te zien.  :clapping: Let wel op, ik heb wel wat gedoe gehad met wat crashen en heeft wel enige tijd geduurd dat ik het ideaal had zonder dat hij steeds crashte.
Je kunt ook andersom werken door eerst rustig alles uit vinken wat jij niet belangrijk vind. Ik had er het geduld niet voor  :D en ik werkte dus andersom  :D

Nu weet je eigenlijk ook waarom vele Apple kiezen voor audio af te spelen omdat Apple standaard niet veel processen loopt als bij windows. Windows vind ik soms maar een **&*#* zooi want waarom zoveel processen erbij laten lopen. :devil: :sneaky:

Mede door dit gebeuren ben ik nieuwsgieriger geworden naar Apple en met name MacMini. Alleen de andere kant is dat ik wel wat pech heb gehad met producten van Apple dat ze te snel stuk gingen. Een ipod die in 6 maanden tijd 3x stuk gegaan is, Iphone 3 twee keer in paar maanden, dan wordt je een beetje voorzichtiger met aanschaf van (al)weer een Apple.
Het is wel allemaal netjes afgehandeld in de garantie maar toch.

Nu het loopt met windows is het weer iets naar achteren geschoven betreft MacMini.
Puur een audio laptop, zal eens bij de bewuste vinkjes kijken alhoewel eea. speelt als een zonnetje, geen drop outs of gespetter of tikjes, perfect gewoon.... Moest wel een andere USB poort pakken, die andere poort had de genoemde problematiek wel enigzins.....

RubenV.

Citaat van: twani op januari 15, 2013, 18:45:12
Is dat wat anders dan Jriver die al op mijn laptop staat? Deze speelt in Wasapi modus....

JPlay kan je combineren met Jriver. Dit is te vergelijken met Amarra voor iTunes. Je blijft dan ook gewoon Jriver gebruiken/bedienen en JPlay zorgt voor een mooiere weergave (vind ik althans). Met de gratis trial kan je dit uit proberen en dan weet je meteen of je het iets vind/wel of geen verschil hoort.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie