Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: frank2 op september 28, 2007, 16:47:38
Misschien wel maar mijn dealer heeft zo veel andere goede componenten dat de keuze al reuze is, ik zou er om kunnen vragen maar ik weet zeker dat Karel zal zeggen dat de Belles beter is, hoewel hij wel aan Classe kan komen.

Ben je niet bang dat je toch een beetje blind op Karel (en zijn persoonlijke smaak) vaart? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: WickedGame op september 28, 2007, 14:52:54
Huh meerprijs AB? Dat hoefde me pa niet te betalen hoor. Was gewoon incl. AB. Wel een hele mooi AB.

Bij Classé zit de afstandbediening in de prijs inbegrepen  ;)
Er zijn merken bij zoals de Lindemann , AudioNet , AMP en AVM daar zit geen afstandsbediening bij , deze moet je erbij kopen.Dus meerprijs.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op september 28, 2007, 16:47:38
Misschien wel maar mijn dealer heeft zo veel andere goede componenten dat de keuze al reuze is, ik zou er om kunnen vragen maar ik weet zeker dat Karel zal zeggen dat de Belles beter is, hoewel hij wel aan Classe kan komen.
Verder wil ik er graag bij Karel apparatuur kopen omdat hij altijd een goede inruilprijs geeft en nooit de adviesprijs hanteerd.

Dus......
Citaat van: frank2 op september 28, 2007, 12:42:14
Ik leer snel, (audiofiel veroordeeld iets te snel) dus wat ik schreef is een zeer serieus alternatief voor de classe, ik DENK ik weet het niet zeker heb de classe nooit gehoord dat het wel eens beter/mooier zou kunnen klinken. Overigens de Belles heeft een AB (die je gratis erbij krijgt)

Citaat van: Audiofiel op september 28, 2007, 17:54:21
Ben je niet bang dat je toch een beetje blind op Karel (en zijn persoonlijke smaak) vaart? ::)

Net zoals Audiofiel al zegt net boven mij , laat jij je inderdaad niet iets teveel beinvloeden door Karel van W&W
Ik vind deze reacties namelijk tegenstrijdig.
Jij heb nooit Classé gehoord maar Karel zegt dat Belles beter klinkt dan Classé  ??? ::) en jij neemt dit zomaar blindelings aan.
Natuurlijk zal Karel dit zeggen omdat ze geen Classé voeren maar wel Marsh en Belles.Hij kan wel aan Classé komen maar dat doet hij niet graag hij wil liever zijn eigen producten die hij voert verkopen.En daar geef ik hem ook 100% gelijk in.

Maar ik vind raar dat jij het zomaar aanneemt dat Belles beter klinkt dan Classé terwijl je hem nooit gehoord heb.Dan denk ik toch dat je je stiekem laat beinvloeden door W&W audio (Karel).
Betreft dat jij graag bij W&W audio koopt is je goed recht maar met die inruilprijs doet nu niet ter zake.Als jij daadwerkelijk een ander merk wilt hebben als voorbeeld Classé dan denk ik niet dat hij er dan ook moeilijk over zou doen met de inruil , ik denk alleen van wel omdat zijn (winst)marge niet al te groot zal zijn als iemand met andere merken komt aanzetten , daarom denk ik hoe ik het hier op het forum verneem dat hij daardoor te makkelijk gaat zeggen dat zijn gevoerde merken beter zullen klinken dan een X ander merk.
Zoals er nu speelt een Belles zal beter spelen dan een Classé volgens Karel van W&W en wat is dan makkelijker iemand te hebben die dit gewoon aanneemt.

No offence hoor  ;)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

frank2

Jongens jullie moeten wel goed lezen: Karel zegt niets, ik veronderstel dit, verder geeft hij nooit dringend advies maar zegt altijd probeer het zelf uit neem maar mee naar huis.

Verder is wenw een niet merk gebonden dealer, dus ze kunnen aan alle merken apparatuur komen die ze maar willen. Ze hebben alleen op dit moment geen classe staan, ze kunnen daar gemakkelijk aankomen maar hun ervaring (ze werken met z'n tween) zegt hun dat er betere merken zijn die of goedkoper of niet duurder zijn dan classe. Een van de medewerkers heeft jarenlang classe verkocht, en deze medewerker heb ik nog nooit op een leugen kunnen betrappen.

En laten we wel wezen, je kunt ook andersom redeneren..... jij koopt straks een Classe en daarna kom ik met een Belles en die blijkt voor hetzelfde geld 2x zo mooi te klinken,  kijk ik probeer niet producten te verkopen die toevallig wenw levert, ik geef zoals hier op het forum gebruikelijk is advies, dit was puur een advies, ik heb die Belles 28A beluisterd, ik heb ook andere dure VV beluisterd, ook goedkopere overigens en ik heb nog nooit zo'n mooie VV gehoord. Dus lijkt het mij logisch dat ik dat hier noem, ik wil absoluut geen welles nietes spel gaan voeren want dat intresseert mij helemaal niet. Het is en blijft advies.

Uit mijn ervaringen weet ik wel dat ik ondertussen een "geluid" heb verzameld voor een prijs die aanmerkelijk minder is dan vele anderen die componenten kopen die heel bekend zijn, die zeker goed zijn want Classe maakt zeker goede componenten, daar hoor je mij niet over, maar is naar mijn mening overpriced.

Nogmaals: ik heb geen aandelen het is een advies, gebruik het of niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op september 28, 2007, 18:49:50
Jongens jullie moeten wel goed lezen: Karel zegt niets, ik veronderstel dit, verder geeft hij nooit dringend advies maar zegt altijd probeer het zelf uit neem maar mee naar huis.

Verder is wenw een niet merk gebonden dealer, dus ze kunnen aan alle merken apparatuur komen die ze maar willen. Ze hebben alleen op dit moment geen classe staan, ze kunnen daar gemakkelijk aankomen maar hun ervaring (ze werken met z'n tween) zegt hun dat er betere merken zijn die of goedkoper of niet duurder zijn dan classe. Een van de medewerkers heeft jarenlang classe verkocht, en deze medewerker heb ik nog nooit op een leugen kunnen betrappen.

En laten we wel wezen, je kunt ook andersom redeneren..... jij koopt straks een Classe en daarna kom ik met een Belles en die blijkt voor hetzelfde geld 2x zo mooi te klinken,  kijk ik probeer niet producten te verkopen die toevallig wenw levert, ik geef zoals hier op het forum gebruikelijk is advies, dit was puur een advies, ik heb die Belles 28A beluisterd, ik heb ook andere dure VV beluisterd, ook goedkopere overigens en ik heb nog nooit zo'n mooie VV gehoord. Dus lijkt het mij logisch dat ik dat hier noem, ik wil absoluut geen welles nietes spel gaan voeren want dat intresseert mij helemaal niet. Het is en blijft advies.

Uit mijn ervaringen weet ik wel dat ik ondertussen een "geluid" heb verzameld voor een prijs die aanmerkelijk minder is dan vele anderen die componenten kopen die heel bekend zijn, die zeker goed zijn want Classe maakt zeker goede componenten, daar hoor je mij niet over, maar is naar mijn mening overpriced.

Nogmaals: ik heb geen aandelen het is een advies, gebruik het of niet.

Duidelijk en is het opgelost.Is maar een reactie die had omdat je even wat ik vind even wat tegenspraak  ;D , maar is voor mijn kant niets aan de hand.Was even wat ik wilde schrijven.Jou antwoord is duidelijk.
Enige is wel dat jij zegt goed lezen maar ik denk dat je het toch beter iets anders kunt formuleren.Want ik heb het nog wel een keer doorgelezen en ook heel rustig maar ik haal er toch hetzelfde uit  ;D , voor mijn reactie en na jouw laatste reactie  ;)

P.S
Heb even de Belles 28a nader bekeken , maar het uiterlijk van het apparaat vind ik helaas niet mooi.

Maximus_Aurelius

Nu kan ik lekker het geld laten rollen ;D voor upgrade(s) in mijn huidige set. ;D
Wat voelt dat goed  :D  :P

Rody

Da's altijd lekker ;D

Ga je nu de Classé kopen?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op oktober 14, 2007, 14:39:58
Da's altijd lekker ;D

Ga je nu de Classé kopen?

De Classé is een mogelijkheid ;D maar wat het precies word is voor jullie even afwachten ;D

Enige wat ik een klein beetje laat doorschemeren dat ik bezig ben misschien met een hele set dus voorversterker en eindversterker.
Er is me een aanbieding gedaan en daar denk ik even over na. ;)

R

Maximus_Aurelius

Citaat van: R op oktober 17, 2007, 13:59:40
Laat ons dan meedenken ;)

;D ;D ;D nou hup dan  ;)

CiteerEnige wat ik een klein beetje laat doorschemeren dat ik bezig ben misschien met een hele set dus voorversterker en eindversterker.
Er is me een aanbieding gedaan en daar denk ik even over na.  ;)

bezig ben misschien met een hele set dus voorversterker en eindversterker

Gaat niet door , helaas was ik niet helemaal onder de indruk niet over de klank maar het komt niet tegen de voorversterkers op als Lindemann en Classé.

Rody

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 18, 2007, 22:17:46
;D ;D ;D nou hup dan  ;)

bezig ben misschien met een hele set dus voorversterker en eindversterker

Gaat niet door , helaas was ik niet helemaal onder de indruk niet over de klank maar het komt niet tegen de voorversterkers op als Lindemann en Classé.

Om welke versterker(s) gaat het dan?

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op oktober 18, 2007, 22:32:47
Om welke versterker(s) gaat het dan?

Om 2 verschillende sets.
Set 1 Primare Pre 30 , EV A32
Set 2 AudioNet Pre1G3 , EV Amp 1 V2

Deze set vind ik niet tegen de Voorversterker Lindemann met mijn huidige AVM M2 komen.
Primare was de mindere ten opzichten van de AudioNet.

Maar bij AudioNet is de klank in orde maar hij komt gewoon te kort bij de Lindemann , als we praten over de Pre G2  :P dan zal hij wel in de buurt komen alleen de prijs niet Pre G2 (9500 euro)  ;D

AudioNet zijn klank ligt gewoon goed bij mij maar omdat ik het beste eruit wil halen en zoveel mogelijk , valt de AudioNet Pre1 G3 af.
Ik merkte vooral dat de eindversterkers nauwelijks invloed hebben op de klank , want ik heb dus ook de Lindemann op een AudioNet en Primare Eindversterker gezet en dat bleef gewoon hetzelfde , Lindemann bleef zoals een Lindemann spelen  :D.Daarop zie je dat de Lindemann gewoon veel hoger speelt dan een Primare met alle respect en ook hoger speelt dan een AudioNet Pre1 G3.Deze laatste is ook vele malen beter dan de Primare pre30.
Lindemann is vele malen muzikaler dan Primare en AudioNet.

De Classé kon ik niet testen helaas , maar ik haal al er zoveel uit dat ik zeg dat de Classé ook beter speelt dan AudioNet Pre1 G3 en de Primare.

Maximus_Aurelius

Zo vrijdag en zaterdag lekker de tijd genomen om de nieuwe voorversterker als demo thuis aan de tand te voelen ;D
Gistermiddag terug gebracht en hem gelijk maar besteld  ;D ;D

Na maanden zoeken , orienteren en luisteren eindelijk de keuze gemaakt en nu dus ook besteld ;D , levertijd ongeveer 5-6 werkdagen.

Nu word het geduld op de proef gesteld  ;D

Rody

Citaat van: Maximus_Aurelius op oktober 21, 2007, 14:21:30
Zo vrijdag en zaterdag lekker de tijd genomen om de nieuwe voorversterker als demo thuis aan de tand te voelen ;D
Gistermiddag terug gebracht en hem gelijk maar besteld  ;D ;D

Na maanden zoeken , orienteren en luisteren eindelijk de keuze gemaakt en nu dus ook besteld ;D , levertijd ongeveer 5-6 werkdagen.

Nu word het geduld op de proef gesteld  ;D
Een levertijd van 6 dagen is aardig rap :)

Welke wordt het nou? ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op oktober 21, 2007, 14:27:01
Een levertijd van 6 dagen is aardig rap :)

Welke wordt het nou? ;)

Vergeten te zeggen.
Het wordt een mooie Lindemann voorversterker  :D :D

Rody

Enorm gaaf!

Ga je ook de cd speler aanschaffen? Echt een van de mooiste (qua design) die ik ooit gezien heb.

Rody

Deze is het toch?

R

Maximus_Aurelius

@Rody:
Qua design vind ik Lindemann de mooiste die ik gehoord heb en qua klank bij mij past , zelfs Classé die een mooi uiterlijk heeft vind ik qua design niet tegen Lindemann opkomen ;D , helaas ook niet qua klank.
Al hun product lijnen wat Lindemann heeft heeft de zelfde uitstraling , zelfde bouw en zelfde kleuren , hetzelfde design.De cd speler de 820 of de 820S is wel erg prijzig  :o , maar zijn klein broertje de 822 speelt bijna net zo fantastisch als zijn grote broer.Dit is de beste speler die ik op dit moment gehoord heb.De 820S niet meegeteld.
De 822 kost ook wel wat minder  ;D

De foto is juist , alleen is dat de 830 , maar ik krijg de 832.De foto klopt alleen moet er niet 830 opstaan maar 832  ;) , de achterkant even 1 XLR uitgang links en rechts weglaten en aansluiting power supply.
Wat is het verschil , qua klank niets , qua design niets eigenlijk niets met klank want ze klinken beide hetzelfde maar het belangrijkste verschil is de prijs  ;D
Waarom de 830 wat duurder is:
Er zit een aparte voeding(Power supply) in voor alleen de 820 (sa)cd speler aan te sluiten dan hoef je niet de 820S met externe voeding te nemen , heb je deze wel dan kun je hem loskoppelen en hem rechtstreeks aan te sluiten op de voorversterker 830 bespaart je weer ruimte in het rack.
2 symmetrische uitgangen.
Dit is het enige verschil tussen de 830 en 832.
Nogmaals qua klank zit er geen verschil.Heb ze beide thuis gehad en ik heb geen verschil gehoord , wel gezien en dat is  dan op papier en het heet de prijs  ;D , qua uiterlijk zit er ook geen verschil.

Maximus_Aurelius

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Maximus_Aurelius

Citaat van: molle op oktober 22, 2007, 12:19:20
Lindemann is O0 O0
Feli hoor :D

Thanks  O0

Zodra de voorversterker binnen is komen er echte real life foto's  ;)

Nu kan ik ook de XLR kabel gaan bestellen.

frank2

Een byzonder mooie voorversterker met een wel pittig prijskaartje. Zou een leuke test kunnen zijn welke beter is mijn nieuwe VV die iets (750 euro) goedkoper is (adviesprijs) De Belles 28A of de lindemann, ik kan helaas geen echte test vinden maar wat ik er van kan vinden is dat deze VV erg akkuraat is, net als de Belles.

Overigens wil ik de test helemaal niet doen, aangezien het hier om klasse producten gaat en het hooguit om klanknuances zal gaan, maw. de een klinkt misschien iet warmer dan de andere.

Maar gefeliciteerd met de aankoop van een zeer mooi ogende VV. (ziet er beter uit dan de mijne)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op oktober 22, 2007, 18:44:54
Een byzonder mooie voorversterker met een wel pittig prijskaartje. Zou een leuke test kunnen zijn welke beter is mijn nieuwe VV die iets (750 euro) goedkoper is (adviesprijs) De Belles 28A of de lindemann, ik kan helaas geen echte test vinden maar wat ik er van kan vinden is dat deze VV erg akkuraat is, net als de Belles.

Overigens wil ik de test helemaal niet doen, aangezien het hier om klasse producten gaat en het hooguit om klanknuances zal gaan, maw. de een klinkt misschien iet warmer dan de andere.

Maar gefeliciteerd met de aankoop van een zeer mooi ogende VV. (ziet er beter uit dan de mijne)

Dat je er geen test van vindt dat komt omdat deze voorversterker splinternieuw op de markt is gekomen.Introductie was op de High End Messe Munchen 2007 , de verkoop is begonnen in Augustus 2007 in Duitsland.Maar als je een test vind (Stereo tijdschrift 04/06) over de 830 voorversterker deze test/review is dezelfde als de 832 , alleen heeft de 832 zoals eerder vermeld geen aparte voeding voor de 820 op aan te sluiten en 1 symmetrische uitgang minder.De rest is exact hetzelfde , ook intern op een klein punt na de 2e symmetrische uitgang.
Over het algemeen zul je van het merk Lindemann weinig testen lezen omdat ze niet zo commercieel zijn.

Rob_H

Mooie aanwinst hoor  :o, daar ga je veel plezier aan beleven. ;)

Mvg. Rob