Art for the Ear room. Only music matters. Kabel is blijvertje.

Gestart door Maximus_Aurelius, juli 2, 2005, 16:36:44

Vorige topic - Volgende topic

Maximus_Aurelius

Citaat van: Rody op september  1, 2007, 13:44:54
Kijk ook eens naar de LAT international IC-300 Signature en laat je niet misleiden door de 'lage' prijs :P

Ik laat me nooit misleiden door een lage prijs.
Heb een keer een kabel gehoord Dolphin Yellow die speelt echt klasses hoger dan de prijs doet vermoeden , ik heb deze vergeleken met een Straight Wire Rapsody S en een kimber kable KS select 1011 en deze waren op mijn set allemaal de mindere ten opzichten van de Yellow (200 euro 1m) , helaas geeft het deze niet in XLR. :P

Citaat van: henk93 op september  1, 2007, 16:22:10
Of naar de W&M audio BC-01.  8)

Mooie foto  ;)

Thx voor de tip.
Dit merk ken ik al vrij lang , ik heb een W&M audio kabel getest op mijn set maar ik vond het geen match met mijn apparatuur en ook niet wat ik precies zoek.
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

MarkD

Ik speel zelf ook al een tijdje naar tevredenheid met de Lat International IC-300, maar ben nu aan het vergelijken met de In-Akustik Monitor Black & White 1202 XLR-interconnect, die misschien nog zelfs een fractie beter klinkt! Eén van beide zal waarschijnlijk dan ook in de verkoop gaan. Eerst echter nog wat langer luisteren en vergelijken...
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Maximus_Aurelius

Citaat van: MarkD op september  2, 2007, 22:36:58
Ik speel zelf ook al een tijdje naar tevredenheid met de Lat International IC-300, maar ben nu aan het vergelijken met de In-Akustik Monitor Black & White 1202 XLR-interconnect, die misschien nog zelfs een fractie beter klinkt! Eén van beide zal waarschijnlijk dan ook in de verkoop gaan. Eerst echter nog wat langer luisteren en vergelijken...

De black&White 1202 heb ik als LS kabel , fantastische kabel.De 1302 is de opvolger die dezelfde mantel heeft als de 1602.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb 2 demo sets van NordOst.
Heimdall en frey. De Tyr durf ik blindelings te kopen  8) , maar we moeten 2sets kabel hebben.Het ligt eraan wat de eerste set gaat doen als het dan nog lekker in mijn budget past. :)

Eerste prognose van de Frey is dat hij zeer gedetailleerd is en ook best wel "Druckvoll".(wat niet negatief is in eerste instantie)
Geweldig ik kom niet op het Nederlandse woord ;D

De cd's die ik al getest heb:
- Keith Jarret piano concert Keulen
- ALR/Jordan guitar music (Allison Kraus -  it doesn't matter en Hank Shizzoe - Life of a thief)
- Mark Knopfler - Sailing to Philladelphia
- Nils Lofgren - Acoustic live.

Morgen in deze volgorde de Heimdall testen.

Daarna de volgende rits aan cd's die ik zeer goed ken. :)
Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

molle

Ik zou die kabels ook blindelings durven kopen als ik weet wat de Baldurs al in mijn set presteren 8) Succes met de keuze ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Jean Sibelius

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  6, 2007, 21:44:32
Ik heb 2 demo sets van NordOst.
Heimdall en frey. De Tyr durf ik blindelings te kopen  8) , maar we moeten 2sets kabel hebben.Het ligt eraan wat de eerste set gaat doen als het dan nog lekker in mijn budget past. :)
Ik heb zelf ooit de Heimdall, Frey en Tyr langs elkaar getest...

Tja, ik kan je alleen maar adviseren om goed te luisteren en je iedere keer af te vragen of de verschillen die je hoort het prijsverschil tussen de kabels rechtvaardigen.
Besef tevens dat deze kabels bijna het eeuwige leven hebben ;).

Succes met je keuze, maar die gaan we hier ongetwijfeld lezen. Ga je nog een kleine review schrijven over de verschillen?

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op september  7, 2007, 06:34:52
Ik heb zelf ooit de Heimdall, Frey en Tyr langs elkaar getest...

Tja, ik kan je alleen maar adviseren om goed te luisteren en je iedere keer af te vragen of de verschillen die je hoort het prijsverschil tussen de kabels rechtvaardigen.
Besef tevens dat deze kabels bijna het eeuwige leven hebben ;).

Succes met je keuze, maar die gaan we hier ongetwijfeld lezen. Ga je nog een kleine review schrijven over de verschillen?

Groetjes, Jan

Yup,
ik ga er een korte review overschrijven wat betreft de verschillen.

Maximus_Aurelius

Heeft iemand ervaring(en) met Crystal Cable.
Ik zit even wat rondneuzen en toen kwam ik tegen dit merk aan.
De interlinks zien er wel erg sjiek uit ;D lekker dun net zoals NordOst tot de Frey.
Uit verschillende testen van verschillende bladen komt Crystal cable toch vrij goed eruit(beter dan Siltech en prijsverhouding is ook beter dan Siltech  ;) )

Mijn belangstelling gaat uit naar de Connect of reference.De Connect micro staat ook wel op het lijstje.Even vergelijken tegen de connect.
Net zoals ik nu gedaan heb met de Heimdall en Frey er kwamen verassingen naar boven  ;)
Review hiervan komt eraan.

Rody

Maximus_Aurelius

Hierbij doe ik even een verslag van mijn ervaringen met de NordOst Heimdall en de NordOst Frey.

Allereerst wat zijn er veel mensen op het Ht forum die ervaring hebben met Crystal Cable ;D , ik krijg het nog niet eens gelezen zoveel is het ;D en er zijn zoveel leden op het HT-Forum.

Ik heb de de NordOst een weekje thuis gehad om ze eens flink aan de tand te voelen.
We begonnen uiteraard met de duurste kabel (Frey) we gingen deze sexy kleur kabel tussen de VV en EV duwen , eenmaal met de overgewaardeerde WBT nextgen pluggen vastgedraaid kon eindelijk het plezier beginnen.Hoop ik tenminste ;D.
Ik heb een bepaalde volgorde vastgesteld wat betreft muziek.We beginnen lekker rustig en eindigen met de meest kritische cd's wat iets steviger is :)
1e segment:
- Keith Jarret - koln concert
- Nils Lofgren - acoustic live
- Mark Knopfler - sailing to Philladelphia
wat me opviel bij de Frey naar de bovenstaande cd's beluisterd is dat vooral bij Mark Knopfler het zeer hoorbaar is dat de Frey wat meer druk heeft en vooral in het laag. Met het album van Nils Lofgren viel me gelijk op dat de plaatsing gewoon veel beter is , maar dat heeft ook te maken waar AVM bekend omstaat de muzikaliteit en het analytische.Vele van hier zullen dit stug ontkennen dat Duitse apparatuur niet muzikaal kunnen klinken , maar met een NordOst kabel kan dit dus echt heel goed.Met een Fast Audio kabel gaat het dus niet goed met AVM ;D
Keith Jarret geluisterd en er zat mooi detail in en snelheid , maar ik ben wel fair genoeg om te zeggen dat het met een Siltech Classic serie G3 versie iets aangenemer klinkt , is er ook eigenlijk een album voor.

Het volgende segment:
- Dream Theater - Six degrees and inner Turbulence
- Dream Theater - Octovarium
- Jerry Cantrell - Degradation trip

Dit is een segment waarbij ik het stevigere werk aan de tand ging voelen.Bij alle drie de cd's merkte ik weer gelijk op dat de Frey een gecontroleerde druk kan geven wat dynamisch verantwoord is.Maar ik was even bang dat dit ten nadelen gaat van de muzikaliteit , maar nee het blijft gewoon lekker gaan , de plaatsing is keurig , snelheid bevat het en de bepaalde songs hoorde je lekker de rifs gaan.
Eigenlijk weinig op aan te merken want het was verzorgt tot in de kleinste details.

3e segment(klassiek)
- Beethoven no21 (Mari Kodama)
- Chopin no.1 (Olga Kern)
- Verdi Preludes & Overtures play by Berliner Philharmoniker (Herbert van Karajan)

Nu waren we toch al enkele dagen flink aan het testen geslagen en met 1 rustdag ertussen wat zeer goed uitkomt als je even naar klassiek gaat luisteren ;D
Mari Kodama cd erin en op de helft van de cd dacht ik ik mis wat , er zat niets in net of als het stilvalt , detail was weg. :-\ , ik dacht oops here we go. Chopin gedraaid en wat Beethoven mistte maakte dit album weer goed , daarna Verdi erin gestopt en het blijft geweldig als onverwachts in een keer het orkest er mee gaat bemoeien.Die dynamiek wat er kan ontstaan.Schitterend.
1 cd compleet negatief , de rest positief.

4e segment:
- Tool - Sallival (Pushit live)
- ALR jordan gold cd (Allison Kraus doesn't matter en Hank Shizzoe life of a thief)

Ik dacht sluit ik eens lekker af hoe ik meestal doe met live nummer van Tool Pushit.Ik ging me er weer fijn voor zitten en genieten.Met recht genieten want ik ging gewoon mooi.Er zat alles in.Meer hoef ik eigenlijk niet te zeggen.

Even het verschil tussen de Heimdall en Frey die ik ontdekte.
- Frey creeert meer druk maar wel gecontroleerd , Heimdall is wat slanker en klinkt soms net wat te rustig.
- De plaatsing is in vele opzichten gelijk ze zitten dicht bij elkaar.In bepaalde nummers hoor je net iets meer plaatsing bij de Frey.
- Detaillering idem als de plaatsing , beide hebben in het ene wat beter dan de andere.
- Niet onbelangrijk de ruimtelijkheid.Dit is ook een voordeel voor de Frey(is wat meer analytischer) , maar alleen omdat hij gewoon meer druk geeft.

Conclusie algemeen:
- Let goed op met beide kabels het verschil in prijs.Ga er goed voor zitten er zijn verschillen maar die zijn niet groot , het zou afhankelijk zijn welke muziek genre je luistert en opnamens van cd's.Enige groot verschil is , Frey heeft meer dynamiek als de Heimdall.
- Wil je een rustige snelle kabele die oog voor detail heeft is de Heimdall uitstekend.Wil je toch dit hetzelfde maar je zoek wat meer analytischer en je bent niet vies van wat dynamiek wel zeer gecontroleerd dan neem de Frey.
Is wel allemaal afhankelijk welke apparaten en LS je heb.
- Beide kabels mogen wel wat goedkoper , waarom ze moeten die overgewaardeerde WBT nextgen eraf gooien  ;D , want het zijn werkelijk  t*ring connectoren.Even aandraaien en vast zit hij , tuurlijk waarom krijg ik hem er nog vanaf zonder enige moeite te doen  :P en ja ik heb ze goed gemonteerd. ;) Ik kan me nog herinneren bij de MIT terminator2 zaten ook draai conncetoren op , maar aangedraaid kreeg je ze niet los , zelfs niet met bruut geweld  ;D, XLR verbinding krijg je ook niet zomaar eruit :-*

Eindconclusie voor mij:
Frey vind ik beter tussen mijn VV en EV als de Heimdall maar alleen doordat hij wat analytischer is en wat dynamischer.
Ik zou ook geen nee zeggen tegen de Heimdall maar deze misschien tussen de cd speler en VV hangen , al hoewel ik het wel wat slank vond gaan met combi Frey.
- Gelukkig ga ik voor symmetrisch en heb ik niets met WBT nextgen te maken , maar de kabel word er niet goekoper op ;D
- Op dit moment komt er een Frey , maar er zijn nog kabels die ik aan de tand ga voelen.Crystal Cable , Silent Wire.

Ik ga ook maar eens gelijk orienteren voor nieuwe LS kabel ;D , hoeft geen NordOst te zijn.

garmtz

Jean Sibelius

Duidelijk verslag en conclusies!

Het verschil tussen de Tyr en Frey is overigens groter als dat tussen de Frey en de Heimdall :P
Maar altijd down-to-earth blijven en je altijd afblijven vragen of de kosten opwegen tegen de baten...

Heb je al wat besteld?
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Maximus_Aurelius

Citaat van: Jean Sibelius op september 21, 2007, 06:49:07
Duidelijk verslag en conclusies!

Het verschil tussen de Tyr en Frey is overigens groter als dat tussen de Frey en de Heimdall :P
Maar altijd down-to-earth blijven en je altijd afblijven vragen of de kosten opwegen tegen de baten...

Heb je al wat besteld?

Ik wilde wel maar gelukkig nog even niet gedaan want anders was de kabel te kort geweest :P , ik zou even kort uitleggen waarom.
Ik heb getest met cinch kabels (1meter) de lengte was goed. Ik stond op het punt te bestellen maar mijn gevoel zei van even extra checken.
Even nagekeken en conclusie 1 meter XLR haal ik niet  :o omdat op mijn VV de XLR aansluitingen links van de cinch aansluitingen zitten en de XLR aansluitingen zitten naast elkaar.Dit kon ik ideaal testen met mijn Audio Research XLR kabel die 1 meter is.Mijn linker monoblock kreeg ik er niet mee aangesloten. Mijn nieuwe VV heeft dit ook , maar dit moest ik wel even navragen.
Dus eindconclusie , 1 meter was te kort in XLR kabel.Nu moet ik bij NordOst 1.5meter kopen wat wel te lang is en meerprijs van 180,00 euro , maar we zeggen maar zo "beter te lang dan te kort ;D " Heb ook al geprobeerd met mijn eindversterker te gaan schuiven maar dat maakt niets uit omdat de aansluiting op mijn VV alles links heeft zitten  :P (gezien vanaf voorzijde apparaat) , is niet zoals de Lindemann en Classe die links uitgangen links hebben zitten en rechts uitgangen rechts hebben zitten.
Mijn Frey is nog niet besteld , maar zou niet meer lang duren  ;D

Maar ik wil toch kijken wat de Tyr ertussen doet.Het laat me niet helemaal met rust. ;D , even kijken of ik hem aan de tand kan voelen.

Maximus_Aurelius

Na even wat verschillende dingen geevalueerd te hebben mede door een tegenvaller geincasseerd te hebben , ben ik nog eenmaal alles gaan doorlopen in het voorversterker gebeuren. ;D

Eerst even de tegenvaller zeggen.
Betreft de AMP (AVM) pre , er zijn toch wel wat leveringsproblemen :-\ en de prijs is wat omhoog gegaan.Ik had nog niets besteld anders was dit niet een tegenvaller geweest.De prijs die er nu voor gevraagt word is toch wel fors te noemen , andere woorden een forse prijsverhoging.
Ligt niet meer in verhouding met andere apparaten , de prijs is een randzaak geweest waarop ik de keuze ook op liet vallen de AMP pre te kiezen.Maar dit is nou compleet weg.

Terug te komen op de evalutie.
Ik las in een ander topic iets waar ik ook een reactie neer gezet heb.http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=64664.0
Een reactie ook van Audiofiel , dit heeft me aan het denken gezet  ;D met name hoe kan dit nou wat ik gehoord heb  ;)
Omdat ik even wat vrije tijd teveel had ben ik toch nog een keer de Classé CP500 gaan beluisteren en moet zeggen maar goed ook want hij kwam heel anders eruit dan de laatste keer.Ik trek ook mijn bevinding terug dat hij wat terughoudend is betreft stevigere werk zoals Hardrock (Tool - Pushit live , Dream Theater) ik had nog een extra cd mee genomen dat nog wat steviger is en afwisselend met acoustische gitaar en snoeiharde rifs.Gelijk dan goed aanpakken.Maar dat ging uitstekend , die druk wat ik miste toen , zat er nu wel  ;D :-*
Dus mijn woord wat ik toen gebruikte dat het soms Pussy was ;D neem ik bij deze weg ;D
Hij is toch muzikaal "no matter what kind of music"

Dit is eigenlijk een verassing en het kan tot een omzwaai betekenen. Maar deze Classé was ingespeeld en voordat ik kwam draaide deze al warm. Ik hoorde hem al spelen.

Maar wat nu ;D Dat is een hele goeie vraag. ;D
De Classé CP500 is heel aantrekkelijk geprijst.De AMP bevind zich het randje van afgrond(zie wat ik eerder geschreven heb) , dan hebben we nog de Lindemann 832 VV , deze is met circa 600 euro duurder of dit de moeite waard is weten we op zeer korte termijn  ;)
Komen de kleine details bij de Classé CP500 goed op orde dan denk ik dat het deze VV word.De kleine details heeft niets met klank te maken  ;)

Hierbij de Quote van Audiofiel wat in een ander topic gelezen heb(de URL staat hier ook).Waarbij ik ben gaan denken aan opnieuw gaan evalueren , ook mede door de negatieve punten bij AMP pre.
@Audiofiel mocht je niet willen dat ik deze reactie hier neerzet , verwijder ik hem.

Citaat van: Audiofiel op september 21, 2007, 22:01:47
Met een een bron en speakers die vrij analytisch zijn, kan een Classé-Classé combinatie juist perfect scoren. En niet iedere combinatie klinkt eender natuurlijk. Zo vind ik bijvoorbeeld de CP-45 en CP-60 juist heel fraai combineren met bijvoorbeeld een CA-200 of CA-400. De CP-50 vind ik daarbij als voorversterker weer een klein tikkeltje te warm. Ik zeg bewust een tikkeltje, omdat ik Classé niet echt een warm karakter toe zou willen schrijven. Of in ieder geval niet over het hele frequentiegebied. Het midden is wel wat warm te noemen (buizen-achtig), maar dan zonder dat je details verliest in het hoog en met een strak en diep laag. ;)

Maar het hangt nogal af van je eigen smaak natuurlijk. Ik ben zelf het meest tevreden met de combinatie Levinson-Classé (in beide combinatie mogelijkheden) en daar draai ik inmiddels alweer een jaar of 5 mee. Maar ik zou ook gelukkig kunnen zijn met een Classé only set. :D

Wat wel heel belangrijk is bij de Classé voorversterkers, is dat ze altijd aan moeten staan en goed ingespeeld moeten zijn. Na een paar dagen beginnen ze pas echt goed los te komen. Een eigenschap die ik ook bij bijvoorbeeld Electrocompaniet of Plinius terugzie, war er qua klank nog het meeste op lijkt.

frank2

In welke prijsklasse moet ik denken voor een voorversterker? ik vraag dit omdat ik pas geleden een voorversterker heb beluisterd die zo mooi klonk, en ik heb er al vele beluisterd, zeer gedetailleerd,met een grote soundstage en veel dieptewerking en toch heel vloeiend geluid. Deze wil ik je wel aanbevelen maar ik ken de prijs niet vandaar de vraag.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

WickedGame

Citaat van: frank2 op september 27, 2007, 12:32:24
In welke prijsklasse moet ik denken voor een voorversterker? ik vraag dit omdat ik pas geleden een voorversterker heb beluisterd die zo mooi klonk, en ik heb er al vele beluisterd, zeer gedetailleerd,met een grote soundstage en veel dieptewerking en toch heel vloeiend geluid. Deze wil ik je wel aanbevelen maar ik ken de prijs niet vandaar de vraag.

Classé CP-500 is 4250,- euro

Audiofiel

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 26, 2007, 21:50:38
Terug te komen op de evalutie.
Ik las in een ander topic iets waar ik ook een reactie neer gezet heb.http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=64664.0
Een reactie ook van Audiofiel , dit heeft me aan het denken gezet  ;D met name hoe kan dit nou wat ik gehoord heb  ;)
Omdat ik even wat vrije tijd teveel had ben ik toch nog een keer de Classé CP500 gaan beluisteren en moet zeggen maar goed ook want hij kwam heel anders eruit dan de laatste keer.Ik trek ook mijn bevinding terug dat hij wat terughoudend is betreft stevigere werk zoals Hardrock (Tool - Pushit live , Dream Theater) ik had nog een extra cd mee genomen dat nog wat steviger is en afwisselend met acoustische gitaar en snoeiharde rifs.Gelijk dan goed aanpakken.Maar dat ging uitstekend , die druk wat ik miste toen , zat er nu wel  ;D :-*
Dus mijn woord wat ik toen gebruikte dat het soms Pussy was ;D neem ik bij deze weg ;D
Hij is toch muzikaal "no matter what kind of music"

Dit is eigenlijk een verassing en het kan tot een omzwaai betekenen. Maar deze Classé was ingespeeld en voordat ik kwam draaide deze al warm. Ik hoorde hem al spelen.

Goed dat je nog een extra keer bent wezen luisteren. Veel mensen nemen die moeite niet.  :D

CiteerMaar wat nu ;D Dat is een hele goeie vraag. ;D
De Classé CP500 is heel aantrekkelijk geprijst.De AMP bevind zich het randje van afgrond(zie wat ik eerder geschreven heb) , dan hebben we nog de Lindemann 832 VV , deze is met circa 600 euro duurder of dit de moeite waard is weten we op zeer korte termijn  ;)
Komen de kleine details bij de Classé CP500 goed op orde dan denk ik dat het deze VV word.De kleine details heeft niets met klank te maken  ;)

Ik vermoed dat die met vormgeving te maken hebben. ;)

CiteerHierbij de Quote van Audiofiel wat in een ander topic gelezen heb(de URL staat hier ook).Waarbij ik ben gaan denken aan opnieuw gaan evalueren , ook mede door de negatieve punten bij AMP pre.
@Audiofiel mocht je niet willen dat ik deze reactie hier neerzet , verwijder ik hem.

Nee, juist goed dat je de quote er neer zet. Geeft goed de context aan. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

frank2

Hoewel ik niet weet hoe deze VV op jouw EV klinkt wil ik je toch even wijzen op deze voorversterker, ik heb hem een paar dagen mogen beluisteren en ik was hier echt weg van, zo'n mooi geluid heb ik nog nooit gehoord.

http://www.powermodules.com/images/28A_front.jpg (belles 28A voorversterker)

(te krijgen met en zonder phono, adviesprijs met phono 5900,= maar daar gaat bij wenw audio zeker wat af, zonder phono scheelt het gauw 1000 euro, schatting)

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Audiofiel

Citaat van: frank2 op september 27, 2007, 19:17:26
Hoewel ik niet weet hoe deze VV op jouw EV klinkt wil ik je toch even wijzen op deze voorversterker, ik heb hem een paar dagen mogen beluisteren en ik was hier echt weg van, zo'n mooi geluid heb ik nog nooit gehoord.

Je moet toch eens wat méér goede merken gaan luisteren, Frank!  ;D

Je zei dat eerder ook al over Marsh... ;) Misschien eens Classé gaan luisteren? :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maximus_Aurelius

Citaat van: WickedGame op september 27, 2007, 13:00:53
Classé CP-500 is 4250,- euro

Inclusief hoogwaardige afstandbediening ;D , komt ook helaas bijna niet meer voor dat er een afstandbediening bijgeleverd word.Wel tegen meerprijs  :P

frank2

Ik leer snel, (audiofiel veroordeeld iets te snel) dus wat ik schreef is een zeer serieus alternatief voor de classe, ik DENK ik weet het niet zeker heb de classe nooit gehoord dat het wel eens beter/mooier zou kunnen klinken. Overigens de Belles heeft een AB (die je gratis erbij krijgt)

Audiofiel

Citaat van: frank2 op september 28, 2007, 12:42:14
Ik leer snel, (audiofiel veroordeeld iets te snel) dus wat ik schreef is een zeer serieus alternatief voor de classe, ik DENK ik weet het niet zeker heb de classe nooit gehoord dat het wel eens beter/mooier zou kunnen klinken. Overigens de Belles heeft een AB (die je gratis erbij krijgt)

Laat jouw browser geen smileys zien? ::) ;)

En misschien is de Classé juist wel een serieus alternatief voor jouw versterker. 8)

WickedGame

Citaat van: Maximus_Aurelius op september 28, 2007, 12:13:16
Inclusief hoogwaardige afstandbediening ;D , komt ook helaas bijna niet meer voor dat er een afstandbediening bijgeleverd word.Wel tegen meerprijs  :P

Huh meerprijs AB? Dat hoefde me pa niet te betalen hoor. Was gewoon incl. AB. Wel een hele mooi AB.

frank2

Citaat van: Audiofiel op september 28, 2007, 12:54:31

En misschien is de Classé juist wel een serieus alternatief voor jouw versterker. 8)

Misschien wel maar mijn dealer heeft zo veel andere goede componenten dat de keuze al reuze is, ik zou er om kunnen vragen maar ik weet zeker dat Karel zal zeggen dat de Belles beter is, hoewel hij wel aan Classe kan komen.
Verder wil ik er graag bij Karel apparatuur kopen omdat hij altijd een goede inruilprijs geeft en nooit de adviesprijs hanteerd.

Dus......