Windows Foutmelding?

Gestart door Anton123456, augustus 16, 2002, 20:50:05

Vorige topic - Volgende topic

Anton123456

Hoi allemaal,

ik heb vandaag toch wel iets raars meegemaakt. Ik ging vandaag mijn computer formateren. Nou alles ging goed. Tot uurtje of 8. Kreeg weer mijn eerste register fout. 8:15 krijg ik een melding van iets van...
Windows heeft 2 d3*.dll (ik weet de naam niet meer, maar weet nog wel waar het mee begon), vervangen door oudere versies. Windows kan ze niet vervangen door nieuwere versies. Boem vervolgens een internet explorer fout, en ik kon niets meer doen. Ik starte de computer vervolgens weer op en ik kon echt helemaal niets meer doen. Ook veilige modus werkte niet  :'(. Niks meer aan te doen. Enige oplossing: formateren (2e keer die dag, erg lekker dat formateren en alles weer installeren). Enig idee waardoor het komt? Ik wil het graag verhelpen. Ohja.. ik kreeg zo'n image programma van mijn baas. Om niet meer te hoeven formateren  :), maarjah als je niet in windows komt heb je daar ook niets aan of wel?

Groeten Anton

J.A.F._Doorhof

Hi,

Even wat dingen op een rij.

Wat voor OS gebruik je XP, 9x, NT, ME, 2000 ?

Wat je eens kan proberen is even je bios op failsafe mode zetten, als je een instabiele geheugen bank hebt kan de automatische detectie van het geheugen soms roet in het eten gooien, gaat het dan beter is het in 70% van de gevallen een defecte memory bank.

Wat je ook even moet checken is of je geen virus op je PC hebt.

Het "cloon" programma zal bijna altijd gewoon werken vanuit een DOS prompt. Bij Ghost is dat vaak een bootflop en bij Drive image is dat vaak de aangemaakte CD of floppy.

Wat je ook nog even goed moet testen is WAT er in de PC zit, start de installatie met niets in of aan de PC, en stop langzaam aan de kaarten 1 voor 1 in de PC en installeer de drivers, draai een half uurtje en ga dan pas naar de volgende kaart.

Wat je ook goed in de gaten moet houden is dat PCI slot 2 en 5 vaak aan elkaar gekoppeld zijn, een soundkaart in 2/5 en een TVkaart in 5/2 leveren vaak soortgelijke problemen op. SCSI controllers moeten helemaal slot 2/5 vermijden.

Laat even weten hoe het verder gaat ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Anton1234567

Hi,

Ik gebruik windows 98. En ik heb het probleem denk ik gevonden. Bij de computer die ik van mijn werk gekregen heb, zaten helemaal geen drivers. Ik moest dus zoeken naar wat drivers. Op de Quake III cd zaten drivers voor video kaarten. En wat bleek nou? Het was een beta-versie. En in de bug list zaten wat fouten die me heel erg bekend voor kwamen. Ik heb een Voodoo 3 in mijn pc (ja niet al te best  ;)), maar wat stond er:
Voodoo 3, nVidia Riva, (en nog 1), kunnen hardware hangs veroorzaken (Dit was dus een probleem dat ik al gelange tijd heb. Mijn pc blijft nogal vaak hangen als ik een poosje gespeeld heb.) Ook stond er dat de beta versie een paar dll bestanden van windows vervangt die OUDER zijn dan de bestaande bestanden die bij win98 worden mee geleverd. Tada nog een fout die me erg bekend voor kwam. Ik moet nu dus wat andere drivers voor mijn 3d kaart zoeken. Enig idee waar ik die vandaan kan halen?

ps. Ik had geen virus (tenminste dat zei mijn virusscanner, al hoewel dat ook niet 100% save is)

Groeten Anton

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"