Harbeth Super HL5

Gestart door beunky, juni 16, 2005, 13:23:15

Vorige topic - Volgende topic

Tomaz

Bij mij speelt het visuele deel ook een heel erg grote rol. Dat is niet alleen bij speakers zo, maar eigenlijk wel bij alles. Laten we wel wezen; op momenten dat je niet of nauwelijks luisterd (als het uberhoubt aan staat) moet je je er niet voor moeten schamen, toch?  ;) ;D

Ik vind dat de kwaliteit een hoop van het uiterlijk goed kan maken, maar in het geval van deze speakers wil dat echt niet meer hoor  :o

In dit geval: even een laagje pianolak er over  8)
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

twani

Citaat van: garmtz op juni 16, 2005, 17:38:31
O.k.!

Zo zie je maar hoe de smaak van mensen kan veranderen ;D (ook bij mijzelf hoor)

Garmt heeft het hier in 2005 over de Harbeth HL5 :D

twani

Citaat van: garmtz op juni 16, 2005, 14:29:53
Ik vind ze echt FOEILELIJK... :)
Mmm, deze post bedoel ik....

garmtz

Citaat van: twani op maart 17, 2014, 11:45:37
Mmm, deze post bedoel ik....

Ik vind ze nog steeds niet moeders mooiste hoor, begrijp me goed... ;)

Doubleoz

Zullen ongetwijfeld fantastisch klinken maar bij mij zouden ze er niet in komen door de looks

Althans dat zeg ik nu zonder ze te hebben gehoord:)
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

AbZ

Ik vind speakers met meer fancy looks vaak veel lelijker
en dat zijn er een heleboel...

Harbeth doet iig weinig moeite om ermee op te vallen.

garmtz

Citaat van: AbZ op maart 17, 2014, 13:27:50
Ik vind speakers met meer fancy looks vaak veel lelijker
en dat zijn er een heleboel...

Harbeth doet iig weinig moeite om ermee op te vallen.

Daarom vind ik ze eigenlijk ook niet echt meer foeilelijk, maar echt mooi vind ik ze ook niet. Eerder 'purposeful'... :)  Het is een echte 'box' en dat ben ik zeker gaan waarderen, vooral omdat ze gewoon ze verdraaid goed klinken... :)

RubenV.

Ik heb zelf liever een wat minder mooie speaker die wel ontzettend goed klinkt dan andersom. Form follows function kan ik daardoor ook steeds meer waarderen.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

AbZ

Mensen doen wel ergere dingen in hun interieur.
Als ik sommige foto's hier en elders zie...   :crazy:  :wacko:  :-X  ;D

Ik vind een P3 in rosewood zelfs wel mooi, I'd say tempting.

garmtz

Heb ze hier heel toevallig even op proef staan... ;)

AbZ

Da's toch geen P3?  Of je woont in een poppenhuisje  :D     ...

O ja, het ging over de HL5.

twani

Citaat van: garmtz op maart 17, 2014, 16:54:42
Heb ze hier heel toevallig even op proef staan... ;)

Garmt, ik had er ook bijgezet dat ik qua smaak zélf ook onderhevig ben aan dergelijke evolutie.

Ik zou ze in 2005 hebben verafschuwt, nu kan ik het weinig aanstootgevende uiterlijk best wel waarderen.

Ik vond het vooral grappig (en confronterend :nopompom:)dat dat bericht al weer 9!!!!! jaar oud was...

Kun je leven met de SHL5 Garmt? of lever je tov. bijv. een 30.1 (voor jouw gevoel) téveel aan accuratesse in?

twani

Ohw, ik lees verkeerd, het is niet de SHL 5 die je nu hebt staan....

AbZ

Citaat van: twani op maart 17, 2014, 18:07:30
Ohw, ik lees verkeerd, het is niet de SHL 5 die je nu hebt staan....
Wat staat er dan?  Ik dacht, normaal de M30 en nu de SHL5?

Dirk

afgaand op de foto in post #34, heeft hij nu idd een set S-HL5 staan
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

Citaat van: Dynky op maart 17, 2014, 20:25:45
afgaand op de foto in post #34, heeft hij nu idd een set S-HL5 staan
Tjeez hoe kan jij dat nou zien  ;D

Dirk

op basis vd verhoudingen LP tov speaker...en ik heb hier toevallig ook een paar LP's (al een paar weken) tegen m'n stands aan staan, dus dat helpt  :D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

twani

Citaat van: AbZ op maart 17, 2014, 16:33:49
Mensen doen wel ergere dingen in hun interieur.
Als ik sommige foto's hier en elders zie...   :crazy:  :wacko:  :-X  ;D

Ik vind een P3 in rosewood zelfs wel mooi, I'd say tempting.
Hieronder post Garmt meteen dat hij ze toevallig even op proef heeft staan, vandaar mijn verwarring.

Eigenlijk weet ik het nu nog niet :nopompom:

AbZ

Citaat van: Dynky op maart 17, 2014, 20:29:59
op basis vd verhoudingen LP tov speaker...en ik heb hier toevallig ook een paar LP's (al een paar weken) tegen m'n stands aan staan, dus dat helpt  :D
't Was een retorische vraag  ;D

Citaat van: twani op maart 17, 2014, 20:34:03
Hieronder post Garmt meteen dat hij ze toevallig even op proef heeft staan, vandaar mijn verwarring.

Eigenlijk weet ik het nu nog niet :nopompom:
Kan je zo zien aan de verhoudingen...

garmtz

AbZ

Is het nog enigzins te pruimen?  Ik bedoel dus qua geluid, niet het uiterlijk  :police:

garmtz

Het is behoorlijk geweldig ja... :)

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

twani

Citaat van: twani op maart 17, 2014, 18:06:09
Garmt, ik had er ook bijgezet dat ik qua smaak zélf ook onderhevig ben aan dergelijke evolutie.

Ik zou ze in 2005 hebben verafschuwt, nu kan ik het weinig aanstootgevende uiterlijk best wel waarderen.

Ik vond het vooral grappig (en confronterend :nopompom:)dat dat bericht al weer 9!!!!! jaar oud was...

Kun je leven met de SHL5 Garmt? of lever je tov. bijv. een 30.1 (voor jouw gevoel) téveel aan accuratesse in?
En Garmt?

garmtz

Citaat van: twani op maart 17, 2014, 22:27:43
En Garmt?

Dat gevoel van minder accuratesse is nou precies het enige waarom ik de M30.1 tov de SHL5 zo kan waarderen. Het ruimtelijk beeld, het laag, de rust, de 'tunefulness' en muzikale betrokkenheid bij mindere opnames vind ik beter bij de SHL5.

Ik moet er echt nog langer mee 'leven'... Met beiden kun je goed en lang gelukkig wezen... :)