reza

Gestart door reza, juni 13, 2005, 23:33:51

Vorige topic - Volgende topic

williams

Vanmiddag was ik dus bij de kasteelheer uit Molenhoek op bezoek om zijn nieuwe speeltje te beoordelen en bekritiseren of was het nou andersom 😊😆
Als eerste hebben we even wat stukjes gekeken en geluisterd van Eric Clapton in de vorm van een ouderwetse blu ray en dit klonk gelijk lekker en konden we ondertussen even bijkletsen.
Door naar de Kaleidescape want daar kwamen we voor .
Na enige uitleg van onze gast kwa settings en mogelijkheden van de Kaleidescape was het tijd om te beginnen .

Hierna dacht ik even dat ik terug in de tijd werd geworpen met een aflevering van de Fabeltjeskrant want we werden gesommeerd door de baas om even de oogjes dicht en snaveltjes toe te doen zodat we een blinde test konden doen tussen Panasonic uhd en Kaleidescape .
Het geval was alleen dat het niet eventjes was daar Reza wat zat te ¥£~.........[\ooien met de set up dat ik begon te denken dat het letterlijk een blinde test zou worden .
Maar toch na A FEW MOMENTS LATER mocht ik weer kijken en luisteren ( gelukkig) .

We begonnen met The Batman en ondanks dat dit een erg lastige film kwa beeld is voor de meeste projectoren zag dit gelijk er goed uit met een goed schaduwdetail en ook het geluid was erg indrukwekkend zoals altijd bij Reza .
Hier hebben we ongeveer een minuut of 5 naar gekeken en toen was het tijd om te wisselen .Dus even weer de oogjes toe zodat we niet wisten waar we naar keken . Wederom dus dezelfde scène uit The Batman en nu was het schaduwdetail ietsje minder en het zwart iets vlakker maar dit waren zo kleine verschillen dat je soms aan jezelf twijfelt.
Toch vonden we met zijn vieren dat het eerste wat we keken de betere was en surprise dit is dus Kaleidescape . Hierna nog wat ander content gekeken en ook dit lag erg dichtbij elkaar tussen de Panasonic en Kaleidescape met misschien de voorkeur voor de Kaleidescape.
Hierna gingen we nog een stapje verder en haalde we de HTPC versie van madVR erbij om te kijken hoe deze vergelijking zou zijn . En hier waren de meningen iets meer verdeeld ,kwa voorkeur vond ik dat madVR de betere was met een dynamische beeld en scherpte . Nu is dit wel peren en appels vergelijken gezien er een hele berg processing bij madVR aan te pas komt in de vorm van tonemapping en enhancement dus eigenlijk niet eerlijk .
Gezien onze bevindingen zou het beste een combi van madVR en de Kaleidescape zijn met dan het beste content en processing .
Gezien het hoge set up niveau waar de mannen die aanwezig waren mee draaien zijn dit soort investeringen in de hobby de kerst op taart maar wel erg mooie en leuke .
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

reza

Hahaha, ouwe grappenmaker  :D
Je hebt gelijk, zo blijven we bezig.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Mooi hoor en ben blij voor je dat je zo tevreden bent met je kaleidescape, het is dan ook een pracht product.
Qua beeld sta ik niet te kijken van je ervaringen want soms is het hetzelfde ten opzichte van schijf en soms ietsje beter. Ze hebben ook een flinke stap gezet met software 26.0 (of was het 0.26?) dus als die er nog niet op zit bij je dan sta je nog wel een sprongetje te wachten... ten goede.
Qua audio vind ik het stunning en gaat het wel wat verder dan de audio track's op schijf maar ik snap dat het wat moeilijk vergelijken is. Na een film of 200 kan je alles wel aardig een plekje geven hahaha
Als ik jou was Reza zou ik ook eens met Vik praten over een Keces Cinemike incl kabels want ook dat geeft weer wat extra performance en zeker op audio gebied (vooral nadat die aan de switch met glas/licht was gekoppeld).
Madvr of lumagen erbij en je zit zo'n beetje aan het uiterste van wat mogelijk is...
Je heb echt wel een mooie set zo bij elkaar moet ik zeggen en nog in korte tijd verwezelijkt ook. Knap, want het kost dan ook flink wat euries. Ik zelf vond de Kaleidescape in het begin dat ik hem had heel eerlijk toch wat aan de dure kant maar nu ik eenmaal elke film heb die ik me wenste vallen tegenwoordig de uitgaves aan K best wel mee en soms zelfs een maand niks. Als je dan is terug kijk naar je eigen movie bestand dan is het toch wel een heel gaaf hoor.
Ik wens je veel plezier ermee en als er nog meer dingen zijn waar ik je mee kan helpen dan geef je maar een seintje eh  :coffee:
Ps, pas op dat je ook geen las ogen krijg van al dat moois
Enjoy 

Oh, en moet je niet iedereen een beetje 'lekker' maken met een foto van je ronduit prachtige moviewall? Dat zag er serieus goed uit  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

reza

Dank je Martin :thumbs-up:
Ik ben ook heel dankbaar/blij zoals het nu is en er is nog weinig om af te vinken indd..

Zeker als ik kijk naar het budget wat ik uit wil geven aan deze hobby. Dan is het einde toch wel echt langzaam in zicht aan het komen.

Ik sport ook nog en dat kost me in de maand ook een hoop geld (incl voeding) en dan horloges :wub:
En schoenen  :tounge2:
En twee vrouwen in huis..

Je kent je eigen set het allerbeste en ik hoor ook verschillen in het geluid in vergelijk met de schijf of HTPC. Het is voller, meer dynamiek, beter geplaatst. Maar ook dat is met de ene file wat meer als de ander.

Ik heb je er al over geappt maar ik kan met geen mogelijkheid zien hoe groot de files zijn?
Ik kijk niet goed, want het kan wel maar dat is nog om te onderzoeken.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Oh je ziet de file grote nog niet? Dan leg ik het een keer uit zonder foto's:

Je gaat naar de Kaleidescape site (kaleidescape.com)
Dan naar 'manage'
Vervolgens klik je op 'my movies'
Dan klik je op een van je films.
Dan druk je op 'formats: Show all formats'
En dan zie je de file grote.

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

Mr. A

Nou...

Ik kan er weinig aan toevoegen, alles is al gezegd betreft de kwaliteit die Kaleidescape te bieden heeft. Dit is echt het ultieme systeem als je waarde hecht aan het presenteren van films op je scherm. De moviewall is magisch om te zien en het gemak van films zoeken en info is een genot. Het aanschaffen van een film is een fluitje van een cent en daar zit hem misschien gelijk het gevaar, je spaarpot moet je goed in de gaten houden anders zit je zo in de schuldsanering :P

Reza zit inderdaad zo'n beetje op endgame niveau, daar hebben we het altijd veel over met elkaar, maar er is vast wel weer wat nieuws aan het einde van de horizon ;D