Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Guardian

Citaat van: The Forest Stars op mei 17, 2006, 07:45:17
JA ;D

Theo

Klinkt interessant! Hoe werkt dat? Ondersteunt de harmony lijn de Marmitek standaard of moet je zo'n afstandbediening aanschaffen van Marmitek en alles leren?
Alle functies werken dus alsof je de Marmitek AB hebt of verlies je wat functionaliteit en/of gebruiksgemak??
Reciever: Arcam AVR600 - Projector: JVC HD1 - TV: Samsung 46F86 - Speakers: (fr.) Dali Ikon6, (c.)Ikon VocalII, (sur.) Ikon2 - Sub: Velodyne SPL1200Ultra - Inputs: Pioneer DV868, Humax iHDR-5050C, HTPC, Xbox 360 - AB: Logitech Harmony 1000

Djang

Als ik de bestelde onderdelen van Marmitek krijg zal ik mijn bevindingen hier posten  :)
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

Puff

Van een maatje van mij die op een ander forum problemen heeft met zijn AB.....

Ik had er nog nooit van gehoord.....
Klinkt dit iemand bekand in de oren??????


CitaatVolgend probleem .... Nadat de AB is gefinetuned vind er een bestandsoverdracht plaats als de AB via USB op de PC is aangesloten..

Nu heb ik XP Pro SP2 en dat #$@ IE laat niet zomaar bestanden door die binnen komen .. Ik moet dan apart toestemming geven aan IE om toch te downen, maar dan volgt direct het venster opslaan ipv dat hij direct het filetje download en doorstuurt naar de AB. Als ik het file opsla in een of ander onbekend ".EZ" formaat dan heeft de PC natuurlijk weer geen programma om het te lezen en evt te installeren op de AB ....

Hier wordt je toch helemaal gestoord van ???

En gekke is dat de Logitech AB helemaal de boosdoener van al deze ellende niet is ... het ligt OF aan een draadloze verbinding OF aan een ^&*%$ XP SP2 wat de boel weer tegenhoudt ...


Alvast bedankt voor het meedenken.......

Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

Richi

Je kan in XP aangeven dat bestanden vanaf deze site (logitech.com) veilig zijn en altijd gedownload mogen worden. Als je dat hebt gedaan, gaat het goed en zeurt ie nergens meer over. Dus niet eenmalig toestaan, maar altijd toestaan.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Puff

kan je me ook vertellen waar?

want als je logitech toevoegd aan lijst met vertrouwde websites lost dat het probleem niet op.......

Het lijkt aan een active x instelling te liggen.....of zie ik dat verkeerd?


D.




This is me taking off................you wanna see my landings??

Richi

Pfff, dat weet ik niet precies. Ik werk namelijk met een Mac. ;D

Maar iedere keer als het bestand werd gedownload, kreeg ik een bliep met de vraag of het bestand wel te vertrouwen is. Dat was zo'n melding bovenin het browser scherm. Daarop kon ik antwoorden met toestaan of altijd toestaan. Toen ik dat laatste koos, ging het vervolgens geruisloos en goed.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

OscarTango

Citaat van: Richi op mei 23, 2006, 15:21:10
Pfff, dat weet ik niet precies. Ik werk namelijk met een Mac. ;D

Tja...daar heb jehet probleem al... :P ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

BuSpu

nou meer de oplossing: werken met een Mac   ;D

OscarTango

Ik merk het...ik heb geen problemen in Xp Sp2...1 keer aangeven dat het goed is, en voila, geen vragen meer  :D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

The Forest Stars

Citaat van: Guardian op mei 21, 2006, 18:03:28
Klinkt interessant! Hoe werkt dat? Ondersteunt de harmony lijn de Marmitek standaard of moet je zo'n afstandbediening aanschaffen van Marmitek en alles leren?
Alle functies werken dus alsof je de Marmitek AB hebt of verlies je wat functionaliteit en/of gebruiksgemak??

Ja, de Harmony 885 ondersteunt via de database gewoon deze Marmitek IR Controller met alle functie die erbij horen. Je moet wel richten op deze controller om bv. de verlichting te regelen, dus het liefst plaatsen bij alle HiFi comp. die je er ook mee bediend
Dit werkt echt super gaaf  ;D

Theo

Richi

Ik kan de REL Strata 5 niet vinden. Iemand enig idee onder welke categorie ik deze kan vinden?
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kingpin

#261
Heb zelf de 895 en ben er zeer tevreden mee.
Op de logitech site kun je een testdrive doen en kun je gelijk bekijken of je toestel erbij zit (deze is echt mega groot).
Zit je toestel er niet bij dan kun je deze handmatig toevoegen (self learning).

Het mooiste is de activity, waarbij je je afstandbediening zo kunt indelen (onder knoppen of venster) dat je bv je volume regelt van je AV receiver en je dvd speler bedient zonder dat je moet switchen tussen deze 2 devices.
De functies kun je opslaan onder de desbetreffende knoppen.

Een nadeel vindt ik zelf de power on/off van de activities ...
Deze raakt nogal eens in de war als je power on/off als 1 knop hebt ingesteld (wat het meestal ook het geval is).
Hierdoor gaan er sommige apparaten aan of uit wat niet de bedoeling is.

Heb 'm nog maar pas dus zal ongetwijveld aan mij liggen, binnenkort via internet nog maar eens goed instellen.
Je kan zelfs de delay time instellen wanneer iets aan of uit moet gaan.

Voor het geld zeker geen Pronto, daarbij ziet het ding er ook nog eens "normaal" qua afmeting uit.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Zo, net even gestoeid met de 895 en heb nu ook de activities voor elkaar.
Een heel gedoe, maar met enig gezond verstand is er wel uit te komen.
Het probleem dat hier meerdere ook ondervinden bij activities is dat sommige apparaten uit of aan gaan wanneer er geswitched wordt tussen activities.
Dit is op te lossen door bij "options" van de activity de functies "overige apparaten aan laten staan" aan te vinken.
Hierdoor wordt er bij het switchen geen extra opdracht verstuurd
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Uitje

Ben nu een tijdje in het bezit van de logitech 885 en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden mee voor wat betreft het gebruikersgemak alleen heb ik toch last van de volgende problemen:

- Het komt redelijk vaak voor dat de afstandsbediening crashed en deze opnieuw opstart. (testing enz.)
- De klok loopt continue vast en loopt dan weer achter
- Het opladen van de ab gaat niet helemaal vlekkeloos omdat ie niet helemaal goed contact maakt.

Nu vroeg ik me af of er mensen zijn die deze zelfde problemen hebben en of er wat aan te doen valt. Heb al een aantal keer gekeken voor een firmware update, maar volgens de logitech site heb ik de laatste firmware 4.0.13.

Gr,
Remco

vanad

ik heb precies dezelfde problemen met de 885, maar ondanks deze problemen vind ik het wel de beste all-in-one afstandsbediening tot nu toe!

koffie

- Crashen -> Nog nooit last van gehad, hooguit 1 keer meegemaakt dat het uploaden niet goed ging en hij uitzichzelf opnieuw ging uploaden.
- Klok die crashed en/of achter loopt -> Nog nooti meegemaakt, al kijk ik overigens amper naar de tijd
- Opladen door slecht contact -> Alleen in het begin uit de doos gehad, toen meteen contactpuntjes schoongemaakt en daarnaa nooit meer last van gehad.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Richi

Crashen > ook nog nooit last van gehad
Slecht contact maken > heb ik wel last van: zal de contactpuntjes eens schoonmaken
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

hillie

Hier ook geen problemen met de hardware.

MartinT

Mijn bevindingen over de 895:
De AB is best wel OK, (eigenlijk enige commentaar dat de knopjes wat aan de kleine kant zijn, het apparaat had m.i. in zijn geheel best wel wat opgeblazen mogen worden, en je kan het display niet dimmen, vooral in het donker, zie je de backighting bijna niet van sommige knoppen omdat het display dan zo fel is)

Maar de software om alles in te stellen is DRAMATISCH slecht, wat een prutsers zeg.
(voorbeelden: de software is tergend langzaam, omdat bij elke stap contact gemaakt wordt met de server van Logitech, en dat is geen snelle (understatement...) en supergebruiksonvriendelijk zoals: het constant op next moeten drukken, terwijl er toch geen andere keuze mogelijkheden zijn, is de AB ingeplugd, moet je die weer uitpluggen omdat het programma eerst de extender wil updaten,
Het niet alfabetisch zetten van Command functies (de standaard functies staan door elkaar, en welke je er later aan toevoegd komen onderaan te staan)

Het niet makkelijk verwisselbaar maken van volgorde van functies in het display, de functies voor het display niet WYSIWYG, maar alles onder elkaar, dus je hebt helemaal geen overzicht hoe het er uit komt te zien,
het maar 1 regel per x kunnen toevogen van een nieuw commando (waarna de applicatie weer contact zoekt met de server van Logitech, duurt een eeuwigheid,)
het niet logisch benoemen van functies in de keuzemenu's, het niet kunnen herhalen van eenzelfde functie op meerdere display pagina's,
en nog een super-irritante:
Wanneer je alle display knoppen hebt toegewezen bij een device, en je deze dan in een activity plaatst, kan je AL die knoppen voor het display nog een x gaan toevoegen, omdat er bij een activity maar een paar overgenomen worden, en had ik al gezegd dat je deze functies maar 1 voor 1 kan toevoegen, omdat er maar 1 regel per x vrij is...

Heel slim van Logitech om nergens een contact mogelijkheid via email te zetten, want anders zoudens ze waarschijnlijk verdrinken in het aantal mailtjes met suggesties over hoe het beter kan (en vooral: MOET!)

Kortom: zo goed als de Hardware van Logitech is, zo slecht is hun programmeerwerk,

Mijn eindoordeel: AB krijgt een 8, software een 1, eindcijfer dus 4,5

Gr,
M.

Uitje

Citaat van: vanad op juni  4, 2006, 18:39:22
ik heb precies dezelfde problemen met de 885, maar ondanks deze problemen vind ik het wel de beste all-in-one afstandsbediening tot nu toe!

Ben nog even aan het spelen geweest met de afstandsbediening want ik werd er toch wel een beetje moe van en het lijkt erop dat ik het probleem heb gevonden.
Heb de batterij eruit gehaald en de contacten van de batterij schoongemaakt waarna ik deze steviger heb vastgezet met een stuk papier tussen de batterij en het klepje.
Heb nu al een week geen crashes meer gehad en de klok loopt ook nog steeds goed. Dit had ik dus hiervoor absoluut niet.
Misschien dat je dat ook eens kan proberen.

Gr,
Remco

hvo

Is het ook mogelijk om een activiteit te maken welke het volgende doet:
-TV aanzetten
-Kanaal 2 kiest
-Teletekst pagina 888 oproept (ondertiteling) ?

Puff

Ja hoor...... ;D


Zou ik als ik jou was een Generic Activity aanmaken.....en die dan helemaal instellen zoals je het zelf wilt.....



Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

hvo

Citaat van: Puff op juni 26, 2006, 09:55:07
Ja hoor...... ;D


Zou ik als ik jou was een Generic Activity aanmaken.....en die dan helemaal instellen zoals je het zelf wilt.....



Danny.

Bedankt voor de tip, werkt idd perfect!

Puff

This is me taking off................you wanna see my landings??

Peere

Het is een geweldig apparaat met heel veel mogelijkheden. Alles is appart in te stellen en te kombineren. Ze hebben een hele goede help desk in Canada welke alle tijd voor je hebben en alles tot op bodum uitzoeken om je te helpen. En uren met je willen proberen om een goed resultaat te krijgen, hetgeen ook lukt. Niets dan lof daarover. Heb in een dik half jaar 3 nieuwe gehad omdat het opladen niet ging zoals het moest gaan en heb vandaag de laatste terug naar Office Center gebracht en netjes mijn € 173,50 terug gekregen. Jammer maar ik was hem zat doordat hij steeds niet wilde laden. Maar nogmaals voor de rest niets dan lof voor de service van Logitech en het gemak van de 885. En niet te vergeten voor de service van het Office Center.