Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jpk

Ben in het bezit van een 885 en ik moet zeggen dat dit toestel doet wat het moet doen. Het vraagje waar ik nog mee zit is of het mogelijk zou zijn mijn verlichting (Elro AB600) te bedienen met de 885.Ik zou dus een omzetter moeten hebben van IR naar RF daar Elro met radiosignalen werkt. Is dit op de markt en zo ja waar te verkrijgen ? (Nederland/Belgie) Alvast bedankt

TVR

Heb hem inmiddels een maand of 2 en zou hem niet meer willen missen. Had eerst een Sony RM-AV2100 en die zag er wel gelikt uit, maar was toch tamelijk gecompliceerd om alles te bedienen.
De Harmony 885 doet echt alles wat ik nodig heb. Duurde wel even voor ik hem had zoals ik wilde.
Ook een pluim voor de support door Logitech. Heb een paar keer gebeld (gratis nummer) en je wordt perfect geholpen. Sommige gesprekken duurden wel 30 minuten.
Had een probleempje met de oplader, was kennelijk een oud model dat niet goed oplaadde, en kreeg binnen enkele dagen een nieuwe oplader.
Grote klasse en een aanrader.

koffie

#227
Even een schopje ;)

Ik heb sinds kort ook de Harmony 85 en hij bevalt uitstekend.
Tot nu toe 1 klein probleem waar ik tegenaan loop : het rode teletekst knopje voor mijn TV doet het niet.
De opgegeven type voor de TV was genoeg om alle functies van mijn TV te kennen, en ook de blauw/geel/groen knopjes voor TT werken prima.
Het rode knopje daarentegen doet helemaal niets. Zelfs zo erg niets dat hij niet laat zien dat hij een signaal uitzend.
Ook als ik met de hand het signaal van het rode knopje van de originele AB inleer en die op de originele rode knop programmeer zend hij niets uit.
Zet ik het signaal op een custom label op de LCD display, dan werkt dat wel.

Is op de Harmony deze rode knop niet te herprogrammeren, of zou mijn rode knopje op de Harmony stukjes zijn ?
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Sullivan

Citaat van: koffie op april  7, 2006, 13:54:29Zelfs zo erg niets dat hij niet laat zien dat hij een signaal uitzend.

Als bovenstaande ook niet gebeurd, nadat je hem zelf iets geleerd hebt, denk ik dat het knopje geen contact maakt en dus stuk is.

mvg,
Frank

The Forest Stars

#229
Citaat van: koffie op april  7, 2006, 13:54:29
Zet ik het signaal op een custom label op de LCD display, dan werkt dat wel.

Is op de Harmony deze rode knop niet te herprogrammeren, of zou mijn rode knopje op de Harmony stukjes zijn ?

Probeer eens een heel ander signaal onder het rode knopje van de 885 te programmeren !!!!

Dan weet je in ieder geval of het rode knopje kapot is of niet.

Theo

daburnd

Bij mij werken sommige knoppen trager als op de originele remote... hebben jullie dat gefinetuned met behulp van de zelfleer functie?

koffie

Bedankt voor de antwoorden, ik ben al een stuk verder.
Na wat verder spelen ermee kwam ik erachter dat het rode knopje het wel doet als ik er harder op druk (harder dan alle andere knoppen).
Hij lijkt nu steeds soepeler te reageren, wellicht dat mijn rode knopje een beetje 'ingespeeld' moet worden :D

Verder zag ik in dit topic een paar reacties over het feit dat je al je settings bij logitech op de site bewaard. Daar heb ik wat tips over:

Als je settings wijzigd en gaat updatem krijg je een file door je strot geduwd door de browser. In plaats van de je op 'open' klikt, kies je nu voor 'save'. Sla dit bestand ergens op en bewaar dit.
Ga terug naar je settings en wijzig iets (voeg een device toe met een activity ofzo). Kies weer voor update. Als je nu de file krijgt kies je wel voor 'open'.
Laat je Harmony zichzelf updaten en je zult zien dat je wijzingen geupload zijn.
Sluit je Harmony weer aan, en dubbelklik op het eerder bewaarde bestand. De Harmony software gaat nu meteen je Harmony updaten.
Als deze klaar is, zul je zien dat je net toegevoegde device/activity er niet meer is, en dat alles weer terug naar default is.

Ik ben hier nog een stapje mee verder gegaan en heb bij Logitech een 2e backup account aangemaakt.
Daar een loos device zonder activity toegevoegd en het update bestand opgeslagen (ik heb ook een update bestand van mijn originele account opgeslagen).
Als ik nu dubelklik op het update bestand van mijn backup account (met 1 willekeurig gekozen device) update hij mijn Harmony en heb ik maar 1 device en staan alle settings default (want die had ik niet gewijzigd).
Dubelklik ik daarna weer op mijn originele file, ben ik weer helemaal terug bij origineel.
Wat er dus zeker weten in het update bestand staat :

- Custom aangeleerde codes
- settings van je harmony zelf (wel of geen actieve help enzo)
- background settings en je 'screensaver'
- alle devices
- alle activitys
- alle custom settings van je devices/activitys

Wat volgens mij nog niet kan : je account laten synchen met de daadwerkelijke status van je Harmony (dus : alle devices onder je account weggooien, niet synchen en dan je account laten uitlezen wat er nu in je Harmony staat).
Vanwege dit laatste heb ik dus een 2e backup account gemaakt, waar ik van alles kan pielen en sloopen, maar ik niet hoef te bedenken wat mijn originele status ok alweer was (die kan ik uit het bewaarde bestand dan wel uploaden, maar mijn account zou dan niet meer kloppen met de werkelijkheid).

Citaat van: daburnd op april  7, 2006, 18:22:47
Bij mij werken sommige knoppen trager als op de originele remote... hebben jullie dat gefinetuned met behulp van de zelfleer functie?

In de advanced settings van je devices kun je de delays instellen ;)
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

rwijnhov

iemand toevallig al zijn barco aan het werk. Ik krijg als ik de 808 of de 801s selecteer het niet voor elkaar om hem aan te zetten. En learnen wil ie niet. Dus iemand die weet welk type het wel doet in die lijst voor de 8xx serie?

koffie

Iemand toevallig al rare problemen gehad ?
Ik heb de laatste dagen het wazige probleem dat bij verwisselen van kanaal de DVD lade open gaat :?
De DVD c.q. AV-Receiver waar het geluid van de TV overheen gaat in de activity 'TV kijken' staat voor enkele knoppen geprogrammeerd maar verder niet.

Nog vreemder : mijn DVD speler heeft alleen een eject knop op het apparaat zelf, de AB kent geen eject functie.
Ik moet echt alles uitzetten om ervan af te komen, DVD uitzetten / in goede stand zetten helpt niet.
Gezien het laatste neig ik om het probleem in de speler te zoeken, maar vroeg me toch af of sommigen al vaker dergelijke vaagheden hebben gehad ?
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Ettepet

Citaat van: koffie op april 17, 2006, 21:04:48
Nog vreemder : mijn DVD speler heeft alleen een eject knop op het apparaat zelf, de AB kent geen eject functie.

Vaak kunnen dit soort functies wel met de afstandsbediening gedaan worden, maar moet je wel de goede code achterhalen.  Kijk of er van hetzelfde merk afstandsbedieningen zijn die het wel kunnen, of ga anders alle mogelijke codes 1-voor-1 af.  Met een beetje geluk kom je zeer interessante extra's tegen, die je nooit op je oorspronkelijke afstandsbediening had.

koffie

Als ik het merk/type van mijn DVD set aan de harmony voer, maakt hij ook een Eject knop aan bij de knoppen op het LCD schermpje, echter doet de sepeler daar niets mee.

Vanochtend *weer* de lade open bij wisselen van kanaal op de TV :(
Het ligt dus iig aan de DVD die erin zit, want dat was deze keer een andere.
Hoewel het alleen met de HArmony lijkt te gebeuren verdenk ik mijn appratuur eerder dan de AB zelf.
Al teveel tijd wil ik er ook niet in steken, want over een kleine week word alle apparatuur vervangen.
Irritant blijft het wel.
Zal eens kijken of het helpt als ik de setup in zijn geheel nog een keer naar de AB upload.
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Richi

De laatste tijd heb ik met veel interesse dit topic gevolgd. Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ook een 885 besteld ter vervanging van mijn Marantz RC-5200 die kapot is gevallen. :'( Ik heb alvast de 'test drive' gedaan op de Logitech site en voor zover ik kan zien, worden alleen mijn TV (Siemens) en de L-1000 voorversterker en CD speler niet ondersteund. De REL Strata 5 ben ik vergeten toe te voegen, maar die zal er wel in zitten. Ik zit nu bij de stap 'Set-up devices' waarvoor je de 885 en de originele remotes nodig hebt, maar daarvoor moet ik dus eerste de 885 in huis hebben. :(

Nu maar afwachten wanneer die in de bus valt...

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

koffie

Die voorversterker zou wellicht kunnen, maar die TV lijkt me bijna stug ?

Ik had het afgelopen weekend een vergelijkbaar iets met zijn nieuwe 885.
Hij heeft een goedkoopie TV met ingebouwde DVD speler.
Het merk staat niet bij de merken als ik zeg dat ik een "TV with DVD" heb, en de originele AB was even niet voorhanden.
Toen gewoon een normale TV toegevoegd en het goede merk geselecteerd. Daarna vraagt hij om het typenummer en geeft daarbij altijd een voorbeeld.
Het voorbeeld wat hij geeft is altijd een device van het gekozen merk uit dezelfde catogorie. Ik heb toen die genomen, en had toen iig een AB te pakken voor de TV die ongeveer 75% van alle knoppen doet ;)
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Richi

Als ik de AB in huis heb, dan zal ik een wat uitproberen. Waarschijnlijk kan ie met een type variant van de Siemens idd ook wel bediend worden.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Gupy

Na veel informatie opgedaan te hebben op Tweakers.net en dit forum heb ik 'm zaterdag ook gekocht. Ik merkte dat bijna niemand de nieuwe versie 895 op voorraad had.

Er is inderdaad geen lof te veel uitgesporken over deze AB....ben nog steeds aan het instellen en ontdekken. Maar mijn vrouw (die normaal helemaal niks van dat "spul" wil weten) vindt 'm helemaal te gek.

Deze week nog wat proberen en testen link sen rechts.  ;D


Puff

Het is voor mij al een hele tijd geleden dat ik aan het tweaken ben geweest....maar wil het nu wel weer op gaan pakken O0....

De laatste keer dat ik bezig was viel het me op dat je het schermpje niet in kunt delen......(althans ik kreeg het niet voor elkaar)

En ik zou zo graag wat meer structuur willen hebben in de functies op het schermpje....

Voorbeeld:
Device Philips receiver.....

Als je die inleest krijg je 5 of 6 pagina's met overige funties....die op het oog willekeurig zijn ingedeeld.
Ik zou graag zelf in willen stellen wat ik op pag 1 zie enzovoort.

Kan dat al?

Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

OscarTango

Ik heb'm sinds een paar dagen, maar heb nog maar even kunnen uitproberen... wel direct gemerkt dat mijn Philips 32w8806 ( nummer op de sticker achteraan de tv ) niet reageerd op de logitech. Vreemd, niet ? Ik heb dan de signalen van de originele AB proberen over te zetten, en dat werkt, behalve de aan-uit functie. Als ik dus op Activity klik, en dan "watch TV" doet is alles goed, behalve de tv aanzetten... maar ik ga de komende dagen nog wel verder prutsen...

Voor de projector geeft ie bij "aspect ratio" een te lang signaal af, waardoor mijn aspect ratios telkens 3 stappen vooruit zet...uiteindelijk kom ik wel op die setting die ik moet hebben, maar 't is niet dat ie het gelijk goed doet...

Verder vind ik het een leuk apparaat, wat lekker in de hand ligt...tijd zal leren of ik'm ook praktisch vind...maar met de zon buiten, gaat daar niet veel van in huis komen  ;D
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

koffie

- Voor het schermpje indelen op een Device : dit kan wel, maar niet met pijltjes ofzo. Je zultmet het handje de custom knoppen naar eigen volgorde moeten aanmaken

- Aspect Ratio te lang : ga naar de help op de harmony site (in je eigen omgeving) en wandel daar de help wizzard. Het zit dus niet in de activity wizzard, of de snelheids settings algemeen maar echt in de help.
Ik had precies hetzelfde (een bepaalde up/down knop werd te lang ingedrukt waardoor deze elke keer 2 stapjes up/down ging).
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

Richi

Citaat van: Puff op mei 15, 2006, 12:06:33
En ik zou zo graag wat meer structuur willen hebben in de functies op het schermpje....

Voorbeeld:
Device Philips receiver.....

Als je die inleest krijg je 5 of 6 pagina's met overige funties....die op het oog willekeurig zijn ingedeeld.
Ik zou graag zelf in willen stellen wat ik op pag 1 zie enzovoort.

Kan dat al?

Daar loop ik dus ook tegen aan. Als je de Denon DVD-3910 toevoegt, dan krijg je 9 pagina's met 'standaard functies' die kriskras door elkaar heen lijken te staan. Eigenlijk zou ik een lege device DVD willen toevoegen en alle codes met de hand aanleren. Dat is één keer werk en dan ben je ook helemaal klaar. Iemand dit al uitgevonden? ???

Ook zou ik een lege device CD aan willen maken, want als ik een Kenwood CD speler toevoeg, dan blijkt mijn L-1000D niet in de lijst voor te komen en verschijnen er 'alternatieve' types die ik niet ken. Ik moet er dan een kiezen en welke ik ook kies, deze wordt steevast CD changer genoemd en ik krijg allerlei knoppen kado om van CD te wisselen en die knoppen kan ik niet weghalen.

En mijn laatste vraag: onder welke categorie kan ik mijn REL Strata 5 subwoofer kwijt? Hier zit ook een AB bij, maar de categorie subwoofer kan ik niet vinden.

Kortom, het begint er op te lijken, maar ik ben er nog niet helemaal...

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Djang

Kan ik trouwens met de in dit topic besproken ATB de Marmitek IR Controller besturen?

receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

The Forest Stars

Citaat van: Djang op mei 16, 2006, 19:27:33
Kan ik trouwens met de in dit topic besproken ATB de Marmitek IR Controller besturen?


JA ;D

Theo

OscarTango

Oh ja ? Ik dacht toch dat ie geen RF signalen uitzond. De Harmony 895 doet dat wel...
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround

The Forest Stars

#247
Citaat van: OscarTango op mei 17, 2006, 11:34:17
Oh ja ? Ik dacht toch dat ie geen RF signalen uitzond. De Harmony 895 doet dat wel...

Citaat van: Djang op mei 16, 2006, 19:27:33
Kan ik trouwens met de in dit topic besproken ATB de Marmitek IR Controller besturen?




Djang

Yes! dan ga ik die binnenkort maar eens aanschaffen met de benodigde inbouw ontvangers.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

OscarTango

whoops...disregard all after good morning  :-X
Sim2 Domino20,
Marantz DV6600
Marantz SR7500
Wharfedale Diamond 8.4, centre en 8.1 als surround