Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dioot

Bij stop of pauze gaat het licht weer aan inderdaad.
De dimmer die ik hiervoor gebruik is een zelfgebouwde unit die reageert op signalen van een standaard sony afstandsbediening (maar ik zou hem kunnen programmeren voor elke andere afstandsbediening).

PattiMan

Tot nu toe heb ik zonder Activities gewerkt. Maar omdat ik ook zo'n UPC digital box heb, is teletekst kijken vrij vervelend. Je moet namelijk steeds van device wisselen: Als je van kanaal wilt wisselen moet je UPC kiezen, en als je op die zender teletekst wil kijken, moet je naarTelevisie switchen. Met activities kun je waarschijnlijk met minder moeite schakelen tussen die twee devices.

Mijn grootste bezwaar tegen activities is echter dat ze apparaten aan zetten. En ik krijg 't dus ook niet voor elkaar om die stappen uit zo'n activity te slopen. (In de regel staan mijn apparaten niet op stand-by als ik ze niet gebruik). Heeft iemand hier al ervaring mee? Is het mogelijk om de activities zo aan te passen dat ze apparaten NIET aan of uit willen zetten?

hillie

CitaatIs het mogelijk om de activities zo aan te passen dat ze apparaten NIET aan of uit willen zetten?

Ja joh, dat zit hem in de instellingen van de activiteiten. Als je tussen activiteiten switcht dan kun je instellen dat devices niet uit gaan. Ze gaan wel aan als ze niet aan staan.

skymaster

Ik heb het eindelijk voor elkaar om met behulp van een IR->RF converter mijn verlichting te regelen met een Harmony 885.
Wat ik nu zou willen is dat onder de activity "Watch DVD" een extra macro kan programmeren welke ik toekenen aan een toets.

Ik kan dan als ik op PLAY druk, het IR-commanda naar de DVD-speler sturen en meteen daarna eem IR-code versturen zodat mijn verlichting uit gaat.

Weet iemand hier iets van?

hillie

Citaat van: skymaster op januari 29, 2006, 21:32:37
Weet iemand hier iets van?

Uit een eerder bericht:

CitaatVolg de onderstaande beschrijving. De volgorde kan per activiteit verschillen. Soms moet je vragen specifiek beantwoorden (zoals hieronder aangegeven) en anderzijds kun je vragen skippen (met "next").


Kies bij een activity de hyperlink "troubleshoot".

Kies: "No, I want to change these settings" en klik "Next" knop.

Klik gewoon "Next" knop als er gevraagd wordt welke device bij een activiteit hoort. Bij de volgende vraag,

Kies: "No, I want to change these settings" en klik "Next" knop.

Er kan ook een andere vraag komen.

Kies: "Yes, I want to add more control of options and devices for this Activity: en klik "Next" knop.

Op een gegeven moment kun je "Save" klikken. Doe dit en je komt in een form waarin je de macro voor de activity kunt instellen.

Ik weet niet of dit sneller kan. Laat me even weten of het lukt.
Gerald.

skymaster

Bedankt voor je reactie, maar datis niet precies wat ik bedoel.

Volgens die methode kan ik verschillende commando's in een macro zetten, welke bij het starten of stoppen van een activiteit worden verstuurd.

Ik bedoel iets anders:

Als ik al in een activiteit zit, dan wil ik 1 toets voorzien van een reeks commando's (dus een macro)

Hans

hillie

aha, onder 1 toets bedoel je. Dan zul je bij devices moeten kijken of dit mogelijk is. Ik ben het nog niet tegen gekomen.

Dioot

Citaat van: PattiMan op januari 29, 2006, 12:25:43
Mijn grootste bezwaar tegen activities is echter dat ze apparaten aan zetten. En ik krijg 't dus ook niet voor elkaar om die stappen uit zo'n activity te slopen. (In de regel staan mijn apparaten niet op stand-by als ik ze niet gebruik). Heeft iemand hier al ervaring mee? Is het mogelijk om de activities zo aan te passen dat ze apparaten NIET aan of uit willen zetten?
Dit is mogelijk door bij de intial setup van de apparaten geen codes toe te wijzen voor power on en power off (selecteer 'none'). Op deze manier gaan apparaten die uit staan dus ook niet aan als je de activity start.

Citaat van: skymaster op januari 29, 2006, 21:32:37
Ik heb het eindelijk voor elkaar om met behulp van een IR->RF converter mijn verlichting te regelen met een Harmony 885.
Wat ik nu zou willen is dat onder de activity "Watch DVD" een extra macro kan programmeren welke ik toekenen aan een toets.

Ik kan dan als ik op PLAY druk, het IR-commanda naar de DVD-speler sturen en meteen daarna eem IR-code versturen zodat mijn verlichting uit gaat.

Weet iemand hier iets van?
Een echte macro is niet mogelijk. Je kunt wel de verlichting toevoegen aan de activity  en dan kun je bij play het commando selecteren waarmee het licht uitgaat. Dat heb ik ook gedaan en dat werkt goed. Houd er wel rekening mee dat dan bij elke activity waar je de verlichting aan hebt toegevoegd, het licht uitgaat met de play toets.

Ettepet

#208
Ik krijg deze week mijn MX-650 binnen, met aanzienlijk minder WAF, maar wel heel veel mogelijkheden.  Ik ben benieuwd of ik daarnaast nog een Harmony 885 aan wil schaffen zoals ik een paar weken geleden van plan was.

De MX-650 is meer een klassiek model afstandsbediening, met macro's e.d..  De Harmony 885 is deels vernieuwend en vrouwvriendelijk, afwachten of de techneut in mij gaat winnen. ;)

The Forest Stars

 ::)
Omdat de 895 toch anders omgaat met RF en op via 868 Mhz uitzend i.p.v. de gebruikelijke 433 Mhz zit ik in dubio om toch maar voor de 885 te kiezen. Wat ik toch vooral wil weten:
Gaat de beamer die boven mij hangt aan als je dit via een macro (bv. versterker aan, dvd aan, beamer aan) verstuurt. Aangezien je de afstandbediening moet richten op de versterker en/of tv maar de beamer aan de andere kant (4 meter) hangt. Of moet je tijdens de macro de afstandsbediening van richting veranderen en naar de beamer richten,wat me dus erg onhandig lijkt ::) ::)
Ook wil ik straks verlichting (moet hiervoor alles nog kopen) en Screens (Somfy 433 Mhz) ermee bedienen zodat ik dan beter een Powermid kan kopen i.p.v. de bijgeleverde RF/IR ontvanger die dus op 868Mhz uitzend, en hiermee dus erg beperkt lijkt te zijn.

Alvast bedankt.

Theo



Dioot

Citaat van: The Forest Stars op februari  2, 2006, 09:53:15
Gaat de beamer die boven mij hangt aan als je dit via een macro (bv. versterker aan, dvd aan, beamer aan) verstuurt. Aangezien je de afstandbediening moet richten op de versterker en/of tv maar de beamer aan de andere kant (4 meter) hangt. Of moet je tijdens de macro de afstandsbediening van richting veranderen en naar de beamer richten,wat me dus erg onhandig lijkt ::) ::)
Bij mij staat de receiver onder het scherm. Als ik daar op richt reageerd mijn projector ook. Het IR licht wordt gereflecteerd via het scherm. Met de orginele afstandsbediening werkte dat niet, dan moest ik altijd omhoog richten, maar met de Harmony werkt het prima.

The Forest Stars

Citaat van: Dioot op februari  3, 2006, 14:02:23
Bij mij staat de receiver onder het scherm. Als ik daar op richt reageerd mijn projector ook. Het IR licht wordt gereflecteerd via het scherm. Met de orginele afstandsbediening werkte dat niet, dan moest ik altijd omhoog richten, maar met de Harmony werkt het prima.
Bij mij werkt dat dus ook niet met de originele AB van mijn bamer en moet ik echt mikken. Vandaar mijn twijfel. Het IR oog op mijn plasma is nu degene die alles ontvangt (Receiver/DVD(R)) dus hoopte ik al dat hij dit ook door ging geven aan de beamer recht tegenover de plasma. Moet wel lukken dus ;D

Bedankt voor deze info.

Theo

Neptunus

Ik heb hem nu een aantal dagen in huis, na het proggen heb ik de volgende vragen:
als ik bij de TV via de knop activities aanklik heb ik een ander menu dan als ik de TV aanroep via devices?

Ik wil eigenlijk na het aanroepen van een apparaat via de knop devices de knoppen naast het schermpje definieren maar dat is me nog niet gelukt, zie ik iets over het hoofd?

Neptunus

O ja, nog een vraagje die ik nergens beantwoord kan vinden:
ik wil graag als ik teletekst oproep op mijn Tofield sat device dat de teletekst van de TV wordt getoont, met andere worden: kan ik binnen een device een knop van een andere device definieeren?

The Forest Stars

Ik heb hem ook 2 dagen in huis en hij is echt  O0. De beamer achter/boven mij gaat ook gewoon aan in een activiteit en het is een mooi stukje techniek. Nu komt het dus aan op fine tuning. En inderdaad Neptunes ook ik krijg het (nog) niet voorelkaar om in mijn "Kijk Satelliet" activity de Teletekst button te activeren. Wel toegewezen en geleerd maar helaas werkt het niet. Wie oh wie...........

Theo

Ettepet

Wel jammer dat die Harmony's zoveel stroom vreten.  Een "normale" afstandsbediening moet toch niet de hele tijd op een oplader worden gezet lijkt me.

Puff

Nee hoor je kan hem er een week naast laten liggen als het moet........ O0


Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

turfsteker

Hallo,
Iemand in het bezit van een Harmony 885 en een Barco? Dan is mijn vraag: kun je de Barco (700 in mijn geval, maar volgens mij moet dat niets uitmaken) met de Harmony bedienen? En gaat dit vloeiend, zonder te richten?

The Forest Stars

Dat van teletekst opnemen in een Satelliet activiteit is dus niet eenvoudig. Ik heb de info  button wel aangeleerd om deze in de Satelliet activiteit de teletekst pagina te laten zien, maar met het intoetsen van de de cijfers springt de sat naar deze ingetoetse combinatie. Eventueel kan je dus de cijfers 0-9 op je display zetten, maar de makkelijkste manier is volgens mij toch gewoon om via Device naar TV te gaan en vandaaruit teletekst aan spreken. Om terug te keren naar de activiteit 2 keer Device intoetsen en klaar is kees.

Theo

Puff

Ja zoo doe ik het dus ook.......


Heeft iemand trouwens al een MCE ab ingeleerd in de 885?

En zo ja......werkt het goed?
This is me taking off................you wanna see my landings??

Neptunus

Jongens, ik ga weer terug naar mijn oude pronto 940, er is een aantal kruisverbanden met de Harmony 885 helaas niet te programmeren terwijl dat met de Pronto wel lukt.  De mijne is nu dus te koop, 2 weken oud, nauwelijks gebruikt. Doe een aannemelijk bod, ik kom hem nog brengen ook nog!

mail naar [email protected]

hillie

Citaat van: The Forest Stars op februari 17, 2006, 19:46:28
Dat van teletekst opnemen in een Satelliet activiteit is dus niet eenvoudig. Ik heb de info  button wel aangeleerd om deze in de Satelliet activiteit de teletekst pagina te laten zien, maar met het intoetsen van de de cijfers springt de sat naar deze ingetoetse combinatie. Eventueel kan je dus de cijfers 0-9 op je display zetten, maar de makkelijkste manier is volgens mij toch gewoon om via Device naar TV te gaan en vandaaruit teletekst aan spreken. Om terug te keren naar de activiteit 2 keer Device intoetsen en klaar is kees.

Theo

Theo,

Je kunt een kruisverband maken door de toetsen in te stellen voor de devices die actief zijn voor een activiteit. Initieel zijn de toetsen van het primaire device ingesteld. Als je de cijfertoetsen van de sat wilt gebruiken en andere toesten voor een ander device dan kan dat in dezelfde activiteit.

The Forest Stars

Citaat van: hillie op februari 20, 2006, 19:50:21
Theo,

Je kunt een kruisverband maken door de toetsen in te stellen voor de devices die actief zijn voor een activiteit. Initieel zijn de toetsen van het primaire device ingesteld. Als je de cijfertoetsen van de sat wilt gebruiken en andere toesten voor een ander device dan kan dat in dezelfde activiteit.

Hillie,

please explain more. Als eerste dacht ik dat als ik de Info toets onder de Sat instel als oproep voor teletekst, dan gelijk de cijfertoetsen zouden begrijpen dat dit voor teletekst geld, niet dus. Toen heb ik de cijfertoetsen van de TV AB ook onder de sat activiteit aangeleerd, maar ook dit bracht niet het gewenste resultaat. Vandaar dat ik nu maar op deze manier doe. Dus ik ben erg benieuwd hoe je een kruisverband maakt?

Alvast bedankt.

Theo

Dioot

Citaat van: Puff op februari 19, 2006, 13:53:06
Heeft iemand trouwens al een MCE ab ingeleerd in de 885?

En zo ja......werkt het goed?
Ja dat heb ik gedaan en het werkt. Je moet alleen wel aangeven dat het een Microsoft device is, anders werken de geleerde codes niet.
De MCE ab zit trouwens ook in de database, maar dan zijn niet alle knoppen gedefinieerd.

Puff

Das heel mooi........ ;D

Heb gisteren een Microsoft AB incl USB infrarood gekocht....
Eigenlijk wilde ik alleen de IR los hebben en dan de codes van Internet afhalen.....

Maar dat kon niet... :'(

Ik ga vandaag ff kijken of ik hem ingeleerd krijg.....

Hopen dat ik ergens een "losse" IR poort kan vinden dan kan de MCE AB naar de slaapkamer...... O0
This is me taking off................you wanna see my landings??