Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JOHN71

Hallo ik vindt tot nu toe dat ie zijn geld wel waard is . Heb alleen problemen met de harddisk recorder ondanks dat hij er wel inzit . Kun je ook command binnen een device later vervallen of de volgorde veranderen , bij de harddisk recorder heb ik 8 pagina's . Of kun je zelf een device aanmaken ?

Bedankt alvast !

groeten john

Sullivan

Sinds dit weekend heb ik ook de 885. Het is wel even wennen hoe alles in te stellen, maar het begint wat te worden. Helaas zijn gelijk 3 van mijn apparaten niet herkenbaar of niet juist (TV, CD-speler en projector (tw200). Deze heb ik nu met de hand geleerd en werkt nu goed.

Een paar vraagjes waar ik nog niet helemaal uit kom:
- Hoe kan ik meer controle hebben over mijn activities. Mijn projector wordt bijvoorbeeld op een input gezet (heb geen andere keuze), maar dit is niet nodig, want mijn projector staat default goed. Kan ik deze opties uitzetten (zijn door de wizard geconfigureerd)?
- Is er een mogelijkheid om de custom labels (voor het scherm) in volgorde te veranderen.
- De TW200 heeft vanuit de database niet alle knoppen. Hoe voeg ik deze toe? Het lijkt of ik maar 1 commando kan leren (MyNewCommand).
- Ik heb een media center pc (zelf samen gesteld). Welk model moet ik nu invullen. Ik wil alle functie van de microsoft afstandbediening.

mvg,
Frank

tan1415

Kan je ook teletekst etc mee bekijken?

Sullivan

Citaat van: tan1415 op november  7, 2005, 13:55:27
Kan je ook teletekst etc mee bekijken?

Ik neem aan dat je bedoeld of er teletekst functies op zitten. Standaard niet, maar je kan de 'info' hardbutton gebruiken om teletekst te activeren. Daarnaast kan je andere teletekst functies toevoegen aan het display. Ook zijn er nog de 4 kleuren, dit zijn ook hardbuttons.

mvg,
Frank

Puff

Frank "My New Command" kan je vervangen voor de tekst die jij wilt.......ie. de functieomschrijving.....


als je dan de knop geleerd hebt en je keert terug in dat menu zul je zien dat die aangeleerde knop erbij staat en er weer een "nieuwe"My New Command is aangemaakt......


Danny.

This is me taking off................you wanna see my landings??

Sullivan

Dank je Danny. Dit bedoelde ik inderdaad. Had het wel al eerder geprobeerd, maar probeerde de naam 'MyNewCommand' te veranderen na het leren. Maar dit moet dus eerst.

Nog drie vragen te gaan. ;)

mvg,
Frank

Sullivan

Ik hoop dat ik iets over het hoofd zie, maar kan het niet vinden. Hoe kan ik een 'macro' maken en aan een button hangen. Ik wil bijvoorbeeld als ik mijn activity 'watch DVD' nog niet gelijk de lichten uit doen. Dit wil ik later doen onder een knop. Ik weet hoe dit moet als het maar een enkele functie is van een ander device, maar ik wil meerdere acties doen (3 lampen uit i.p.v. allLightsOff).

mvg,
Frank

Puff

Je moet het denk ik van de andere kant zien......

Jij zegt ik wil een macro maken en aan een knop hangen .....


Maar je moet een knop(activity) maken/creeren en daar een macro aanhangen......

Heb nu ff het menu niet bij de hand maar als je zelf een macro maakt begin je op 0....(de andere standaard macro's voor dvd kijken en zo die hebben al een paar commando's ingebakken en die kun je niet aanpassen.....als je er zelf een aanmaakt heb je dat probleem niet)

Dan kun je geloof ik als keuze ergens ingeven dat je commando's wilt opgeven en dan kan je die volgens mij met de orginele A/B inleren......


Maar ik denk dat Hillie je hier veel meer over kan vertellen alleen die post niet zo druk meer in dit topic de laatste tijd.....


Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

Sullivan

Dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb nu een activity die een paar lichten uit doen (dus niet all lights off). Maar ik wil deze activity eigenlijk niet zien op mijn scherm, maar onder een button hangen van b.v. de 'watch DVD' activity. Ik heb het idee dat dit dus niet kan. Het zou geen ramp zijn, maar wel jammer.

mvg,
Frank

Sullivan

Citaat van: JOHN71 op oktober 27, 2005, 20:47:39
Hallo ik vindt tot nu toe dat ie zijn geld wel waard is . Heb alleen problemen met de harddisk recorder ondanks dat hij er wel inzit . Kun je ook command binnen een device later vervallen of de volgorde veranderen , bij de harddisk recorder heb ik 8 pagina's . Of kun je zelf een device aanmaken ?

Bedankt alvast !

groeten john

Ik kon niet eerder antwoord geven, omdat ik het ook nog niet wist. Je kan commando's binnen een device laten vervallen. Bij de hardware buttons kan je gewoon kiezen voor een 'leeg' commando of voor een ander uiteraard. Voor het scherm kan je ook commando's laten vervallen door het linker invoerveld gewoon leeg te maken. Als schuift dan op. Helaas is het (volgens mij) niet mogelijk om de volgorde simpel te veranderen van de scherm commando's. Wat ik heb gedaan is gewoon in het linker rijtje de labels opnieuw ingevoerd in de volgorde die ik wil en vervolgens in het rechter rijtje de bijbehorende commando's gekozen.

mvg,
Frank

Puff

Citaat van: Sullivan op november 12, 2005, 10:40:56
Dat heb ik ook geprobeerd. Ik heb nu een activity die een paar lichten uit doen (dus niet all lights off). Maar ik wil deze activity eigenlijk niet zien op mijn scherm, maar onder een button hangen van b.v. de 'watch DVD' activity. Ik heb het idee dat dit dus niet kan. Het zou geen ramp zijn, maar wel jammer.

mvg,
Frank


Als ik het goed snap wil je je lichten dimmen bij je DVD watch Activity...................maar je kan bij die macro je lichten niet selecteren.....................klopt dat?


Zo ja moet je zorgen dat je lichten als device zijn aangemaakt........................en dan in de DVD macro de setup opnieuw doen en een device toevoegen......tw de lichten......

Dan kun je in je DVD macro  volgens mij wel lichtcommando's geven......

Is dat wat je bedoelde?????


D.
This is me taking off................you wanna see my landings??

Sullivan

Citaat van: Puff op november 12, 2005, 12:00:26

Als ik het goed snap wil je je lichten dimmen bij je DVD watch Activity...................maar je kan bij die macro je lichten niet selecteren.....................klopt dat?

Zo ja moet je zorgen dat je lichten als device zijn aangemaakt........................en dan in de DVD macro de setup opnieuw doen en een device toevoegen......tw de lichten......

Dan kun je in je DVD macro  volgens mij wel lichtcommando's geven......

Is dat wat je bedoelde?????

Bijna. Ik begrijp helemaal wat je bedoeld en weet hoe ik mijn licht controller device moet koppelen aan mijn 'watch DVD' activity. Maar ik wil dan niet 1 licht-commando geven maar er bijvoorbeeld 5. Alleen dan door 1 knop in te drukken.

mvg,
Frank

Puff

Hoe bedoel je 5?

Je kan toch gewoon het signaal per lamp die je uit wilt hebben leren aan de activity?

Dan op het moment dat je watch dvd indrukt gaat de hele riedel lopen........altijd. en als je dat niet altijd wilt.....zul je een nieuwe activity moeten maken die gelijk is aan de dvd macro en dan de 1 met verlichtings commando's en de andere zonder....



Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

Sullivan

#138
Ik zal proberen iets duidelijker te zijn.  ;D

Wat ik wil:
- DVD activity starten
     - MCE machine gaat aan
     - Projector gaat aan
     - Scherm gaat naar beneden
- Nu wil ik wanneer ik dat wil mijn lichten uit doen. Hiervoor is nodig
     - send command '1' naar de light controller device
     - send command 'dim' naar de light controller device
     - send command '2' naar de light controller device
     - send command 'dim' naar de light controller device
     - send command '3' naar de light controller device
     - send command 'dim' naar de light controller device

Dit laatste zou ik onder 1 hardware button willen hangen binnen mijn 'watch DVD' activity (maar dus niet bij het starten van de activity).

Citaaten als je dat niet altijd wilt.....zul je een nieuwe activity moeten maken die gelijk is aan de dvd macro en dan de 1 met verlichtings commando's en de andere zonder....

Hier zit waarschijnlijk de oplossing, maar dan moet ik dus eerst een andere activity kiezen en daarna weer terug gaan naar mijn 'watch DVD' activity.

mvg,
Frank

PS. Ik weet dat er een commando AllLightsOff is, maar deze wil ik niet gebruiken, omdat de lichten dan in 1 keer uitgaan en ik wil ze dimmend uit.

JOHN71

Hallo allemaal , bedankt frank voor de tips . Ik kan het alleen niet proberen , mijn 885 is al defect hij laadt niet meer terwijl lampje lader wel brandt.
Hebben meer mensen hier problemen mee !

MVR

John

Sullivan

Heb je de contactpunten op de remote en de lader al eens goed schoon (vet vrij) gemaakt? Bekende kwaal van logitech, tenminste bij mijn muis moet ik te vaak de contactpunten goed schoonmaken, voordat het laden begint.

mvg,
Frank

Puff

Tja ik snap wat je bedoeld nu.......


En met die 2e activity bedoelde ik een activity die identiek is aan de eerste alleen met als extra de licht commando's......dan hoef je dus niet te switchen......

Dus als je de lichten wilt dimmen kies je voor activity A
En als je de lichten ongemoeid wilt laten kies je voor B


D.
This is me taking off................you wanna see my landings??

...dune...

Citaat van: JOHN71 op november 14, 2005, 10:23:35
Hallo allemaal , bedankt frank voor de tips . Ik kan het alleen niet proberen , mijn 885 is al defect hij laadt niet meer terwijl lampje lader wel brandt.
Hebben meer mensen hier problemen mee !

MVR

John

Ik merk ook dat je de remote soms op de lader een paar keer moet verschuiven voordat ie 'pakt'. Ook hoor ik momenteel een zoem-geluidje in de remote zelf (dus niet de lader) wat een beetje klinkt als een 'transformator' geluidje, zijn er andere gebruikers die dat ook al hebben geconstateerd ?!

Kenneth

Ik heb uiteindelijk mijn Harmony een goede 3 weken geleden afgehaald. Ik heb hem onmiddellijk geprobeerd, maar ik kon mijn televisie (een Nokia van 10 jaar oud) niet aansturen.
Wegens tijdsgebrek, heb ik er niet onmiddellijk veel energie in gestoken, maar vorig weekend heb ik terug geprobeerd om mijn Harmony de IR code van mijn TV te leren. Zonder succes echter.
Op de website van Harmony wordt voorgesteld om de codes aan te leren via de originele afstandbediening, maar ook dat lukt niet. Telkens krijg ik de boodschap "bad IR signal". Nochtans werkt mijn originele afstandsbediening nog steeds prima.
Iemand suggesties? Ik stuurde afgelopen zaterdag reeds een mail naar  [email protected], maar ontving nog steeds geen antwoord. Of moet ik mij elders wenden?

Alvast bedankt voor de hulp!

Kenneth

PS Vroeger had ik een Pronto 940 en ik slaagde er ook niet in om met mijn oude afstandsbediening de IR code over te brengen.

DB628

Hoi allemaal sinds vandaag heb ik de Harmony 885 in bezit. Nu vallen er mij 2 dingen op en ik wil weten van jullie of dit normaal is.

1) als je de AB heen en weer schud dan hoor ik iets los zitten,het klinkt als een stukje plastic dat er niet hoort, maar is dit normaal? Ik dacht te hebben begrepen dat er een soort switch in zit die de AB aanzet als die een andere posities krijgt, klopt dit?

2) De batterij die er in zit, zit erg los. Hij zit zo los dat ik er extra papiertjes in heb moeten stoppen zodat hij niet meer heen en weer schuift. Als ik die papiertjes er niet in doe dan doet de AB het gewoon niet omdat er geen contact is met de batterij.

Ik hoor graag van jullie.


Sullivan

@Kenneth: Ik ben bang dat de Nokia geen 'standaard' ir-codes gebruikt, maar een eigen implementatie heeft bedacht. Je hebt neem ik aan de orginele ab wel laten leren volgens de handleiding (afstand is belangrijk)? Maar ik vrees het eerste en denk dat er dan geen oplossing is.

Citaat van: DB628 op november 24, 2005, 21:19:56
1) als je de AB heen en weer schud dan hoor ik iets los zitten,het klinkt als een stukje plastic dat er niet hoort, maar is dit normaal? Ik dacht te hebben begrepen dat er een soort switch in zit die de AB aanzet als die een andere posities krijgt, klopt dit?
Ik heb net even goed geluisterd (tijdens het schudden van de AB), maar ik hoor helemaal niets. Het is inderdaad zo dat er een tilt fucntie op zit. Als je de AB van tafel pakt dan gaat het licht aan. Echt een schitterende feature.
Citaat
2) De batterij die er in zit, zit erg los. Hij zit zo los dat ik er extra papiertjes in heb moeten stoppen zodat hij niet meer heen en weer schuift. Als ik die papiertjes er niet in doe dan doet de AB het gewoon niet omdat er geen contact is met de batterij.
Bij mij zit de batterij gewoon goed vast. Is er misschien in deze batterij behuizing een stukje plastic afgebroken, waardoor de batterij niet meer goed klemt. Misschien dat dit stukje plastic nu in de behuizing zit wat je hoort rammelen. Maak anders even een foto (als je een digicam hebt) van de batterij behuizing (zonder batterij en zonder klepje ;D). Dan kan ik het vergelijken met die van mij.

mvg,
Frank

DB628

CitaatMisschien dat dit stukje plastic nu in de behuizing zit wat je hoort rammelen.

Nog niet eens bij stil gestaan, ik zal dadelijk thuis meteen ff kijken. Ik zal ook anders wel ff proberen een mooie foto te maken, indien het niet duidelijk is dat er een stukje is afgebroken.

M-Jay

Citaat van: DB628 op november 24, 2005, 21:19:56
Hoi allemaal sinds vandaag heb ik de Harmony 885 in bezit. Nu vallen er mij 2 dingen op en ik wil weten van jullie of dit normaal is.

1) als je de AB heen en weer schud dan hoor ik iets los zitten,het klinkt als een stukje plastic dat er niet hoort, maar is dit normaal? Ik dacht te hebben begrepen dat er een soort switch in zit die de AB aanzet als die een andere posities krijgt, klopt dit?

2) De batterij die er in zit, zit erg los. Hij zit zo los dat ik er extra papiertjes in heb moeten stoppen zodat hij niet meer heen en weer schuift. Als ik die papiertjes er niet in doe dan doet de AB het gewoon niet omdat er geen contact is met de batterij.

Ik hoor graag van jullie.



1) Ik hoor bij mij ook iets los zitten, lijkt wel of er iets voor bij de IR zenders iets los zit.

2)Batterij zit bij mij goed vast.
- Pioneer PDP-435XDE
- Pioneer PDP-S22-lr
- Pioneer PDK-TS05
- Pioneer DVR-520 - Yamaha RXV-730RDS - Logitech Harmony 885 - BNS Bronx 2 - Samsung DCB-9401R TVD - Microsoft XBox

DB628

Citaat1) Ik hoor bij mij ook iets los zitten, lijkt wel of er iets voor bij de IR zenders iets los zit.

Op een ander forum las ik ook dat dit zo hoorde, nu weet ik het niet meer. Wie heeft er nog meer geen/wel gerammel.

Banditos

Hoi ,
Rammeltje ,,,, maar werkt verders perfect. ;)