Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

...dune...

#100
Ook hier hebben zowel ik als mijn vriendin de Harmony 885 in onze armen gesloten, maar dat betekent helaas nog niet dat alles vlekkeloos verloopt. De meeste 'gebreken' kunnen we wel tackelen door via devices de meest voorkomende functies te selecteren, maar sommige dingen willen gewoon nog niet soepel gaan. Twee voorbeelden:

1. De DVD HDD recorder (Sony RDR HX-910s) blijft een beetje een 'pain in the ass' wat de configuratie van m'n 885 betreft. Verder is het namelijk een subliem apparaat. Hij wil niet aan wanneer hij aan moet gaan, hij gaat altijd op de laatstgebruikte stand staan v.w.b. HDD of DVD, ongeacht welke activiteit je kiest (HDD kijken of DVD kijken). Natuurlijk zijn deze ongemakken via devices bij te stellen, maar het zou zo leuk zijn als het in één keer goed ging. Heb ik nog geen oplossing voor kunnen vinden. Kennelijk is dit apparaat toch wat ingewikkelder om te bevatten voor de Harmony. Wat ook kan, is dat de signalen met een vertraging van enkele seconden moeten worden verzonden, maar ja... dat kan toch niet de bedoeling zijn ?!

2. De Arcam AVR-300, toch met enige trots het juweeltje van mijn set-up: Als ik wil luisteren naar de radio, is het niet mogelijk om 'direct stereo' te kiezen, maar wordt het geluid altijd 'surround' weergegeven, voor wat dat waard is. Omdat de hifi kwaliteiten van deze receiver juist zo hoog staan aangeschreven, zit ik daar dus niet op te wachten en wil ik altijd alle muziek (tenzij voor surround bedoeld) in direct-stereo beluisteren. Hoe krijg ik dit echter voor elkaar ?! Tot nu toe moet ik iedere keer hardwarematig de knop direct-stereo op de receiver indrukken. Het commando is niet bekend bij de Logitech database en mijn AVR-300 remote kent het commando evenmin (voor zover ik dat kan zien).

Wie weet hiervoor oplossingen ?!

arjan

skymaster

Wat een fijne AB zeg !  Hij is echt geweldig, alleen het finetunen lukt me nog niet helemaal

Ik heb de volgende apparatuur
JVC receiver
JVC tv
JVC DVD
JVC VCR

DVD en VCR zijn met scart op TV aangesloten. Dus als 1 van beide apparaten aan gaat, springt de TV vanzelf naar het goede video-kanaal (E1 of E2)

Als ik de activiteit "watch DVD" heb gestart, gaat alles prima. De TV gaat aan, De DVD gaat aan, De receiver voor het geluid gaat aan en kiest de juiste input.

Nu komt het probleem:
Als ik "watch DVD" verlaat en de activiteit "Watch TV" kies, dan gaat de DVD uit, de Receiver kiest weer de juiste input(tv), maar de TV springt helaas naar Ext3 en komt dus niet terug op de normale kabel-input.

Ik heb inmiddels handmatig bij de activiteiten toegevoegd dat de TV na afsluiten van "watch DVD" of "watch VCR" de TV weer als input "cable-antenna" moet kiezen. Dat helpt ook niet. Nu springt de TV naar Ext.4

Al uren heb ik hier tijd inzitten, maar ik kom er niet uit.

Wie weet raad !

Alvast bedankt
Hans

hillie

CitaatAls ik "watch DVD" verlaat en de activiteit "Watch TV" kies, dan gaat de DVD uit, de Receiver kiest weer de juiste input(tv), maar de TV springt helaas naar Ext3 en komt dus niet terug op de normale kabel-input.

Gebruik na omschakeling tussen activiteiten de "Help" toets op je AB. Kies daar net zolang totdat de TV de tv tuner heeft gekozen. Ik geloof dat de AB dit onthoud.

Gerald.

skymaster

Voor die mensen die hetzelfde probleem hebben met de inputselectie van de TV na een andere activiteit te hebben verlaten:

Helaas werkt de Help-toets niet. er wordt dan steeds geschakeld van E1, E2, E3, E4 en dan weer terug naar E1.

Bij mij werkt het om heel simpel om de instellingen zo te veranderen dat de TV altijd naar voorkeuzezender 1 springt, zodra de activiteit "watch TV" wordt gestart.

Wellicht geen ideale oplossing, maar het werkt wel

Hans

hillie

@Skymaster

Dus je hebt geen

1. Tuner
2. E1
3. E2
4. E3
5. E4

maar

1. E1
2. E2
3. E3
4. E4

Dit betekend dat je met iedere AB een probleem hebt, ook met de Pronto's.  Is er geen andere knop dat je terug brengt van E* naar de tuner? Vaak kun je op een andere knop drukken, zoals "TV", om weer naar de tuner te switchen.

Welke type JVC TV heb je?

skymaster

Ik heb een JVC AV-25X35. Er zit inderdaad een TV-knop op.  Dat ik daar nou niet ff aan denk.

Ik dacht dat als de DVD utschakelt (bij het kiezen van de activiteit "watch TV"), de TV automatisch weer de Tuner als input selecteerd.
Dat doe ie nl. wel als ik handmatig de DVD uitschakel. Kennelijk doet de 885 er dus nog een schepje bovenop bij de overschakeling van "watch DVD" naar "watch TV"

Beetje vreemd gedrag van de 885 (of vreemd geprogrammeeerd door mij :)

hillie

CitaatIk dacht dat als de DVD utschakelt (bij het kiezen van de activiteit "watch TV"), de TV automatisch weer de Tuner als input selecteerd.
Dat doe ie nl. wel als ik handmatig de DVD uitschakel. Kennelijk doet de 885 er dus nog een schepje bovenop bij de overschakeling van "watch DVD" naar "watch TV"

Wat bedoel je met handmatig uitschakelen? bedoel je de aan/uit knop of standby knop?

Programmeer de "TV" knop in plaats van "1". Als het probleem zich voordoet, zoals je hierboven hebt geschreven, gebruik dan de "Help" toets.

skymaster

Citaat van: hillie op oktober  2, 2005, 14:34:31
Wat bedoel je met handmatig uitschakelen? bedoel je de aan/uit knop of standby knop?

Programmeer de "TV" knop in plaats van "1". Als het probleem zich voordoet, zoals je hierboven hebt geschreven, gebruik dan de "Help" toets.

Helaas werkt dit allemaal ook niet. Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Logitech.  Als ik de oplossing heb, zal ik deze voor anderen hier publiceren

Hans

hillie

Skymaster, kun je het ook via je originale AB nabootsen? Hoe gaat dat in zijn werk?

Puff

Hoi Hillie,

2vraagjes:

Hoe kan ik de knoppen vd AB wat sneller maken? Dus dat de Ab weer sneller een input accepteerd.....Welke tijd moet ik dan aanpassen?
En kan jij de plaasten vd acties in het scherm aanpassen???

Bij mij lijkt het op alfabet te gaan.....

Maar ik wil zelf kunnen bepalen welke knoppen op pag1 komen en welke op pag2.


Groetjes Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

hillie

De snelheden kun je aanpassen. Dit doe je per device, dus niet per activiteit. In een discussie op avsforum staat een overzicht van wat de verschillende tijden betekenen. Dit zou ik moeten opzoeken. Ik heb er zelf nog niet veel success mee gehad, maar ik heb er ook niet erg veel tijd aan besteed.

De plaatsen van de acties kun je zelf bepalen. Dit kun je zelf positioneren. Dit werkt voor mij.

1    2
3    4
5    6
7    8
9   10
11 12
etc.

Niet dit weekend, maar het weekend erop zal ik eens kijken naar de macro functie. Om hiermee de activities HDD of DVD te laten kiezen op een HDD/DVD speler. Ik geloof dat dit kan.

Gerald.

M-Jay

#111
Citaat van: hillie op oktober  5, 2005, 23:17:32
Om hiermee de activities HDD of DVD te laten kiezen op een HDD/DVD speler. Ik geloof dat dit kan.

Gerald.

Ja dat kan,

ik ben zelf al een tijdje aan het mee lezen op een paar andere forums (o.a. ook bij avsforums) over de LH 885. Ik heb hem vandaag eindelijk aangeschaft bij BestelICT in Delft.
Ik had mijn setup al een paar maanden geleden gemaakt bij mijn Logitech test account en ik heb nu alles overgezet naar min LH 885.
Werkt echt perfect. Ik moest wel een paar extra macro's aanmaken voor het switchen van HDD naar DVD (Pioneer DVR-520HS) en andersom. Ik heb ook een 2e activity aangemaakt (Listen to Dig. Radio) om naar digitale radio via de cabel te luisteren. Ook deze macro moest ik bijna helemaal zelf maken.
Ik vind de favorite channels ook erg handig jammer dat het er zo weing zijn maar ziet er wel leuk uit met de kanaal logo's. De logo's heb ik van Lyngsat-Logo's.

Grtz,
M-Jay 
- Pioneer PDP-435XDE
- Pioneer PDP-S22-lr
- Pioneer PDK-TS05
- Pioneer DVR-520 - Yamaha RXV-730RDS - Logitech Harmony 885 - BNS Bronx 2 - Samsung DCB-9401R TVD - Microsoft XBox

Puff

CitaatDe plaatsen van de acties kun je zelf bepalen. Dit kun je zelf positioneren. Dit werkt voor mij.

1    2
3    4
5    6
7    8
9   10
11 12
etc.


Ja maar als ik dat zo indeel inde de tabel op Internet....en ik druk op done dan wordt het weer op alfabet gezet als ik ik dat menu terugkeer :-\
This is me taking off................you wanna see my landings??

hillie

mmm, ik kan niet meer herinneren hoe dit bij mij ging. Wel staat bij mij alles goed op volgorde. Ik heb helaas twee weken geen tijd om er goed in te verdiepen.

AntwanS

Heb sinds een tijdje ook dit model AB. Ik gebruik de "activities" niet, ik heb deze dan ook "verwijderd" via de website. Ik gebruik eigenlijk alleen de "device" mode. Daar heb ik, voorzover mogelijk, voor elk device dezelfde hardware-button indeling gemaakt. Mijn vrouw vind het ook erg prettig werken zo. Ik had op een gegeven moment een vraag gesteld bij Logitech; over het feit dat als ik in bv. de TV modus zat en ik wil het geluid van de AV-receiver harder zetten ik dat in de TV-modus wilde doen. Logitech zij dat dat niet mogelijk was, maar.... ik heb gewoon het volume up/down van mijn AV-AB ingeleerd in de TV-modus en dat werkt perfect. Dus als ik nu in de TV-modus zit en druk op volume Up (+) dan gaat het volume van mijn AV-receiver omhoog en niet van de TV. Zo heb ik dat bij meer dingen gedaan, Media Center, TVHome en DVD speler. Het was even stoeien, maar het helpt inderdaad echt om een lijstje op papier te zetten wat je wil en hoe je het ingedeeld wilt hebben. Ik ben er erg blij mee. En ja inderdaad, het enige "vage" is die screensaver. Ik heb inmiddels als 1ste slide een zwarte achtergrond gemaakt en deze in de slideshow gezet zodat het scherm zoveel mogelijk gedimpt blijft als deze op de lader ligt. Ik heb nog niet geprobeerd om de lader "leeg" te laten lopen. Ik ben trouwens dan ook benieuwd of hij wel de instellingen vasthoudt? iemand ervaring daarmee??

Groetjes,

AntwanS.

skymaster

Citaat van: skymaster op oktober  3, 2005, 15:12:22
Helaas werkt dit allemaal ook niet. Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Logitech.  Als ik de oplossing heb, zal ik deze voor anderen hier publiceren

Hans

De reactie van Logitech is net zo goed als het onbegrip  :-\

Ik moet zeggen dat ze supergoed helpen. Nadat ze mijn probleem hebben aangehoord, hebben ze zelf de settings aangepast en mij verzocht opnieuw de configuratie in de Harmony te zetten. HET WERKT NU GOED  :)

Op mijn vraag wat ze nu hebben gedaan om mij meer inzicht te geven zodat ik het volgende keer zelf kan kreeg ik het antwoord: Sorry dit soort instellingen kunnen we alleen vanaf hier doen en kan de gebruiker niet zelf instellen.
Hier wordt ik wat minder vroijk van. Ben ik nu altijd afhankelijk van de goede wil van Logitech ?



Sullivan

Citaat van: hillie op september 28, 2005, 16:34:42
Ik heb hem bij mediamarkt besteld voor 180 euro. Na het voelen heb ik hem meteen gekocht op de voorwaarde dat ik hem binnen 14 dagen terug mag doen als hij mij niet bevalt. Tot op heden bevalt hij prima.

Bij MediaMarkt Amsterdam kost deze ab 249 euro. Ik heb verteld dat ze hem bij MediaMarkt Enschede voor 180 euro verkochten. Ze konden niks aan de prijs doen. Hier koop ik hem dus niet, ik ben toch niet gek.  :-\

mvg,
Frank

RonBos

Citaat van: Sullivan op oktober 16, 2005, 19:48:31
Bij MediaMarkt Amsterdam kost deze ab 249 euro. ....

Ik heb de 885 twee weken geleden gekocht bij "4Launch Shop" (shop.4launch.nl) voor €169 (dit was incl. €7 verzendkosten).

Ron

TornadoGo

Ik heb de 885 vanmiddag opgehaald in Delft bij BestelICT. Kende het bedrijf niet, maar via de pricewatch op Tweakers.net kwam ik bij dit bedrijf terecht. Het was volgens de persoon die ik aan de telefoon had de laatste. Volgens de site hebben ze er nog 97 op voorraad ofzo...erg vreemd.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

skymaster

Ik gebruik nu mijn 885 ook om mijn lampen te schakelen (althans ik probeer het)
Daarvoor heb ik een Marmitek Powermid transmitter die IR-signalen omzet in een 433,92Mhz RF signaal
Dit RF signaal wordt weer ontvangen door een ELRO AB400 lightschakelaar
Weet iemand hoe ik de juiste IR-codes kan inlezen in mijn 885 ?

hillie

Je kunt een device naam toewijzen en de IR codes laten leren van de originale afstandsbediening.

M-Jay

#121
Citaat van: skymaster op oktober 19, 2005, 22:07:12
Ik gebruik nu mijn 885 ook om mijn lampen te schakelen (althans ik probeer het)
Daarvoor heb ik een Marmitek Powermid transmitter die IR-signalen omzet in een 433,92Mhz RF signaal
Dit RF signaal wordt weer ontvangen door een ELRO AB400 lightschakelaar
Weet iemand hoe ik de juiste IR-codes kan inlezen in mijn 885 ?

Is het niet zo dat de Powermid dezelfde frequenties gebruikt als de Controller/IR interface (IR7243). Deze kan je namelijk gewoon als device (Light controller) toevoegen. En dan gewoon Marmitek IR7243 kiezen. Ik weet niet zeker of dit werkt.

[edit]Ik weet dat bij de IR7243 geen afstandsbediening wordt geleverd, ik weet niet of een Powermid deze wel heeft.[/edit]
- Pioneer PDP-435XDE
- Pioneer PDP-S22-lr
- Pioneer PDK-TS05
- Pioneer DVR-520 - Yamaha RXV-730RDS - Logitech Harmony 885 - BNS Bronx 2 - Samsung DCB-9401R TVD - Microsoft XBox

M-Jay

Hier nog even wat links naar Logitech Harmony sites van gebruikers. Er staan wel wat leuke backgrounds en Channel Logo's op. En de links naar een aantal forums over de Harmony.

- Squareworld ik heb hier ook een paar Nederlandse TV Logo's naar toe gemailed maar die moeten denk ik nog geplaatst worden.

- Harmony 880 Background Graphics

- Remotecentral Logitech Harmony Forum

- AV Forums - Remote Control Forum

- AVS Forum Harmony 880 messageboard

Binnenkort ook mijn eigen LH 885 Site met logo's, backgrounds, tips en tricks!
- Pioneer PDP-435XDE
- Pioneer PDP-S22-lr
- Pioneer PDK-TS05
- Pioneer DVR-520 - Yamaha RXV-730RDS - Logitech Harmony 885 - BNS Bronx 2 - Samsung DCB-9401R TVD - Microsoft XBox

skymaster

Aanvulling: De Powermid transmitter zet het IR-signaal van de Harmony 885 om naar een RF-signaal.

Ik heb ook een Powermid receiver die precies andersom werkt. Hiermee kan ik dus de RF zender van de verlichting gebruiken en laten omzetten naar een IR-signaal. Dit IR-signaal kan ik laten "leren" door de harmony.
In theorie zou je dus kunnen stellen dat je dit gelerde IR-signaal door de Powermid transmitter weer kunt laten omzetten in het goede RF signaal voor het schakelen van de verlichting.

Maar ja.....in theorie lukt veel.

Wat blijkt: als ik de IR signalen van de Powermid probeer in te lezen in mijn Harmony, dan krijg ik de mededeling: BAD IR-signal !!!!

Vreemd dus.

Weet iemand hier iets meer over?

wpbremer

Beste mensen,

ik heb de volgende apparaten :

Harman Kardon : DVD 22 , AVR 130 , Samsung LCD LE-32M51B, Media Center PC en waarschijnlijk in de toekomst nog automatische verlichting buiten en binnenshuis.

Nu is mijn vraag of ik deze apparaten via de Harmony 885 kan aansturen?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Wiebren Bremer