Logitech Harmony 885 : zijn geld waard?

Gestart door lapino, juni 1, 2005, 11:49:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hillie

CitaatKan je het Guide+ systeem van een Pio DVR 530/630 ook via deze afstandsbediening gebruiken ??

Ja, ik heb de DVR 530 ingesteld en alles werkt via de 885. Ik heb een paar hardbuttons handmatig instellen.

The Forest Stars

Oke thanks Hillie. Aangezien de tafel elke avond vol ligt met afstandsbedieningen, volg ik dit topic al geruime tijd om toch voor een "all in one" te gaan. Zitten er verder nog haken of ogen aan ???, voordat ik op aanschaffen overgaat  ;D

hillie

De Harmony 885 is een top universele afstandsbediening. De bouw, gebruikersvriendelijkheid en programmeerbaarheid zijn erg goed te noemen. Het blijft wel een IR (Infra Rood) afstandsbediening die richtingsgevoelig is en het kost hem even tijd (1-3 sec) om de codes te versturen. In ieder geval slaagt hij er in om al mijn afstandsbedieningen te vervangen. Ik geloof niet dat hij enkele merken zoals B&O ondersteunt, want die zitten op een andere frequentie. Nu, heb ik geen B&O en ik maak mij dan ook geen zorgen.

Momenteel kan ik drie zogenaamde nadelen noemen als:

  • De AB toont een slide show als hij op de lader ligt. Waarvoor dat is bedacht weet ik niet, maar het is lastig om de slide show uit te zetten. Ik hoop dat er binnenkort een firmware komt die deze feature uit zet.
  • Je hebt internet nodig om hem in te stellen. Soms is de web site wat traag. Je moet inloggen en de instellingen van de AB worden opgeslagen op de server van de site. Je moet maar hopen dat dit altijd goed gaat, want anders moet je de AB weer helemaal opnieuw instellen.
  • Sommige codes van sommige componenten kloppen niet helemaal. Zo waren veel codes van mijn Pioneer AX10i niet goed. Kennelijk leert de web site van haar gebruikers en sommige gebruikers verkrachten de codes en namen van de functies. Maar goed, je kunt de componenten zelf instellen door de codes van de originele ABs te laten leren. De Pioneer AX10i is nu op en top ingesteld zoals het hoort. Maar goed, dit was voor mij toch even verwarrend en kost de nodige tijd en zorgvuldigheid.

Het zal je niet verbazen dat ik geen last heb van deze nadelen. Met wat creativiteit en goede kennis van de instelmogelijkheden kun je de AB volledig naar je hand zetten. De voordelen van deze AB zijn enorm. Het is gewoon leuk om hem vast te houden en te bedienen. Hij is sexy.

De Harmony 885 bevalt mij uitstekend en wat ik had gehoopt van deze AB is waar gemaakt. Voor iedereen die naar 1 AB wil en niet terugdeinst om de AB te programmeren is dit echt een aanrader.

...dune...

#78
Ook ik en vooral mijn vriendin beginnen al behoorlijk aan de 885 te wennen en hebben absoluut geen spijt van de aanschaf. Sommige dingen blijven even lastig, zo vertikt de AB het consequent om de DVD-HDD recorder op de juiste wijze van HDD naar DVD of vv te schakelen wanneer je een activiteit kiest. Dit is waarschijnlijk oplosbaar door een vertraging in te programmeren, maar dat komt nog wel. Ook heb ik bij alle devices de belangrijkste functies op het schermpje geprogrammeerd dus kan altijd daarnaar overgeschakeld worden.

Al met al, je blijft in het begin nog wel even fine-tunen.

De slideshow laat bij mij nu één zwart plaatje zien  ;D  (eigen plaatje: te uploaden via website)

En wat ik toch een minnetje vind, zijn de numerieke toetsen die wel èrg laag op de AB zitten. Vooral wanneer je met TeleTekst een getal wil intypen, of rechtstreeks naar een TV-kanaal wilt, je de recorder wilt programmeren... dan zit je bij het bedienen nèt buiten de 'relaxte zone' voor je duim. Maar eerlijk is eerlijk: ze moeten die toetsen toch ergens kwijt.

Bovenstaande opmerkingen doen er echter niets aan af dat het toch een prachtig apparaatje is en het ruimt lekker op !

Starred

Kan je met RF (dat in de opvolger van de 885 zit) alle op IR gebaseerde apparaten bedienen? Dan heeft RF wel sterk de voorkeur bij mij

hillie

De 890/895 zal niet de opvolger zijn, maar een hoger model die een stuk duurder is dan de 885. De 885 is nog niet zo lang. De 890/895 bevat IR en RF volgens de berichten.

RF heeft ook voor mij voorkeur, maar ik moet zeggen dat IR ook best wel goed werkt.

Starred

ja, dat klopt inderdaad Hillie, maar wat ik eigenlijk wil weten of RF compatible is met ALLE IR apparaten

hillie

RF is geen IR, dus niet compatible, hehe.

Je krijgt er een RF naar IR omzetter bij die wel compatible IR signalen uitstuurt. Van die omzetter is nog niets bekend, behalve dat deze 100 dollar duur is. Je kunt er op rekenen dat dit net zo werkt als bij de Pronto's.

Starred

Citaat van: hillie op september 26, 2005, 14:33:37
RF is geen IR, dus niet compatible, hehe.

Je krijgt er een RF naar IR omzetter bij die wel compatible IR signalen uitstuurt. Van die omzetter is nog niets bekend, behalve dat deze 100 dollar duur is. Je kunt er op rekenen dat dit net zo werkt als bij de Pronto's.

Het gaat mij erom dat ik niet op elk apparaat hoef te richten

hillie

Inderdaad, als de componenten uit elkaar staan dan heb je een probleem met de 885. Een IR naar IR module heb je nodig om dit probleem op te heffen.

Starred


hillie

De kritiek betreft de programmering via het internet. Op zich is de kritiek op zijn plaats maar vergankelijk. M.a.w. je kunt je AB gewoon goed instellen al moet je soms wat codes van je orginele AB leren. Dit is iets omslachtig maar het kan allemaal. Ik denk wel dat er mensen bij logitech kunnen zien welke codes goed zijn en welke weggegooit kunnen worden. Ik neem aan dat hun database elke keer beter wordt. Het voordeel is dat voor een gloed nieuwe component die niet in de database bekend is kun je direct de IR codes laten leren.

Ik schrijf alles op wat ik instel in de AB. Mochten de instellen kwijt geraken dan kan ik het altijd opnieuw doen. Verder leer je ook een bepaalde systematiek om de hardbuttons en de meest toegankelijke functies zo goed mogelijk in te stellen. Ik doe het instellen sneller dan de browser de web pagina's kan laden, hehe.


Puff

Hillie wanneer kom je bij mij?


;D ;D


Ik ben toch nog wel aan het prutsen hoor........ik ben een eind maar nog niet helemaal naar mijn zin....

Zal wel door een totaal gebrek aan programatuurkennis en logisch denken komen...... O0


Mag ik je eens toevoegen aan msn zodat we dingen kunnen verglijken?

Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

Sullivan

Citaat van: hillie op september 26, 2005, 19:50:56
Inderdaad, als de componenten uit elkaar staan dan heb je een probleem met de 885. Een IR naar IR module heb je nodig om dit probleem op te heffen.

Heb jij of iemand anders ervaring met zowel de pronto als deze 885 op dit gebied. Is de 885 te vergelijken met de pronto qua richtingsgevoeligheid? Met de pronto kan ik zonder deze te bewegen, al mijn apparatuur bedienen (alles staat naast elkaar (2 meter breed) en de beamer hangt achter me). Zou mooi zijn als de 885 dit ook kan.

mvg,
Frank

hillie

Citaat van: Sullivan op september 27, 2005, 21:42:09
Heb jij of iemand anders ervaring met zowel de pronto als deze 885 op dit gebied. Is de 885 te vergelijken met de pronto qua richtingsgevoeligheid? Met de pronto kan ik zonder deze te bewegen, al mijn apparatuur bedienen (alles staat naast elkaar (2 meter breed) en de beamer hangt achter me). Zou mooi zijn als de 885 dit ook kan.

Wat dit betreft zijn de pronto en 885 gelijk aan elkaar.  De TV reflecteert IR naar de beamer die achter aan het plafond hangt.

Er loopt bij mij een control link tussen mijn Pioneer DV-868 en Pioneer PVR-530 naar de Pioneer AX10i. De Pioneer AX10i vangt het IR signaal en stuurt het electonisch door. In dit geval mogen de Pioneer componten ver uit elkaar staan. Als ik maar op de Pioneer AX10i richt. Veel merken hebben zo'n control link.

skymaster

Hallo Hillie,

Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een 885. Krijg dat ding maar moeilijk goed geprogrammeerd. Waarschijnlijk moet ik nog ff oefenen.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe jij de 885 hadmatig de codes leert. Ik krijg het niet anders voor elkaar dan via de website en maak me toch wat zorgen dat mijn codes op een site staan die ik niet beheer.

Kun je me daarover meer vertellen?

hillie

Mochten de codes van de web site niet goed zijn dan kan de 885 die leren van je originele AB. Dit was bij mijn Pioneer AX10i het geval. Op de web site kun je kiezen dat je IR codes wilt leren. Dit kun je kiezen als de web site de codes van je component niet kent of indien codes fout zijn. In dat geval download de 885 een leer-programmaatje om via de 885 de codes van de originele AB te leren. De 885 leest aan de achterkant (daar waar de USB stekker in zit) de IR codes van de originele AB. De 885 overschrijft de codes van de web site met de nieuwe ingelezen codes. De web site neemt de codes ook over. Met andere woorden de web site is zogenaamd zelf lerend. De database zal altijd worden aangevuld met nieuwe, maar soms ook foute, codes.  Handmatig codes toevoegen in numerieke vorm kan niet.

Ik woon momenteel in Enschede. Als er mensen in de buurt wonen dan kan ik wel helpen. Per 1 november heb ik een nieuwe baan in Eindhoven en zal ik naar Eindhoven verhuizen. Mensen, als jullie een huurwoning weten in Eindhoven, laat het mij even weten. Goede geluidisolerende woning is gewenst, hehehe.

;D

skymaster

Hillie,

Bedankt voor je snelle reactie !

Overigens ik woon in Eindhoven, dus ik denk dat je me starks wel kunt helpen  :)

Groeten
Hans

Sullivan

Nog een paar vraagjes. :-\

- Hoe vaak moet de ab op de lader bij normaal gebruik?
- Zijn er winkel(keten)s waar deze 885 gewoon op voorraad is, zodat ik hem ff kan voelen (geen webwinkels dus)?

mvg,
Frank

hillie

Citaat van: Sullivan op september 28, 2005, 15:44:03
Nog een paar vraagjes. :-\

- Hoe vaak moet de ab op de lader bij normaal gebruik?
- Zijn er winkel(keten)s waar deze 885 gewoon op voorraad is, zodat ik hem ff kan voelen (geen webwinkels dus)?

mvg,
Frank

Citaat- Hoe vaak moet de ab op de lader bij normaal gebruik?

Ik zou het nog niet weten. Ik leg de AB op de lader voor slapen gaan. Hij kan de hele dag zonder lader.

Citaat- Zijn er winkel(keten)s waar deze 885 gewoon op voorraad is, zodat ik hem ff kan voelen (geen webwinkels dus)?

Ik heb hem bij mediamarkt besteld voor 180 euro. Na het voelen heb ik hem meteen gekocht op de voorwaarde dat ik hem binnen 14 dagen terug mag doen als hij mij niet bevalt. Tot op heden bevalt hij prima.

Gerald.

Sullivan

Citaat van: hillie op september 28, 2005, 16:34:42
Ik zou het nog niet weten. Ik leg de AB op de lader voor slapen gaan. Hij kan de hele dag zonder lader.
Dat mag ik hopen. Ik mag aannemen dat het wel langer dan een dag meegaat. stel dat je hem een keer vergeet. De pronto gaat weken mee.

Welke MediaMarkt was het? Kan ik die als referentie gebruiken.

mvg,
Frank

hillie


Kale

Bij mij doet ie het ongeveer 1 week op een volle accu,..
Heb de verlichting op 10 seconden nabranden staan, en als je hem dan ook weglegd als je hem gebruikt heb zal het ook wel schelen,..
daar bedoel ik dus mee dat je niet de heleavond de zapper in je hand houd want bij elke beweging gaat de verlichting aan,...

Mediamarkt heeft volgens mij altijd de 14 dagen garantie van niet goed geld terug, maar dr lopen hier een paar MM verkopers ,..die weten het wel..

nwolsink

Nu zit ik in Dubio tussen de Marantz RC-3200 of deze Harmony.

Ik wil er hetvolgende mee bedienen:
Marantz SR7300
Marantz SR4300
BenQ PB6100 Beamer
XboX

Wat zal ik doen??
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

hillie

#99
Als je een vriendin of vrouw hebt dan zal ze voor de Harmony gaan :-)

De Harmony is gebruikersvriendelijk en de meeste gangbare functies zijn direct herkenbaar door de harde knoppen. De RC-3200 heeft een display die niet al te veel functies tegelijkertijd kan tonen. De bediening is daarom gebaseerd op een hierarchische menu-structuur van functies. Dit is handig als je weet waar de functies zijn verstopt. Voor mensen, zoals ouders en vriendinnen, die weinig gebruik maken van de meeste functies is het vergeten en zoeken...dit werkt niet! Denk maar aan een web site waarbij je veel hyperlinks moet klikken om bij een bepaalde functie te komen.

Het concept van de Harmony laat zien dat je geen diepe hierarchische menu-structuur nodig hebt. Aan twee lagen heb je genoeg en blijft het geheel overzichtelijk. Bij de harmony is de eerste laag de keuze tussen "Activiteiten", "Devices" of "Media" en de tweede laag zijn de harde knoppen en de lijst functies in het scherm. Alles met 1 hand bediening.

Is het niet zo dat de RC-3200 een stuk duurder is dan de Harmony 885?

Met afstandbedieningen moet je ervaren wat de voordelen en nadelen zijn. Dit is vaak persoonlijk. Ik ken de RC-3200 niet, maar ik ben wel tevreden over de Harmony 885. Ik hunker niet meer naar een RC-3200 achtige AB. Een Pronto komt er bij mij al helemaal niet in huis....puur omdat het van Philips is.

Gerald.