TheSpeedSkater´s Home Cinema (HT is klaar, foto's op pagina 93)

Gestart door TheSpeedSkater, mei 28, 2005, 19:56:23

Vorige topic - Volgende topic

TheSpeedSkater

Citaat van: tiptop op maart 27, 2007, 19:35:36
Ik heb nog een RD liggen als je geïnteresseerd bent 8)

€180,- (eventueel natuurlijk)
Thanks..Zal het onthouden. Maar eerst maar even op de speakers focussen..

Citaat van: Ruben op maart 27, 2007, 19:36:37
Ha ha, misschien heeft bjorn nog wel wat leuks :P

Hij zal ongetwijfeld leuke dingen hebben ja.  ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

TheSpeedSkater

Nou het was een erg leuke middag!

Hier alvast een foto van mijn nieuwe aanwinst ;D
Ik weet alleen niet of ik hem op de A32 laat staan, ivm de hitte. Iemand een tip of ik dat zo kan laten staan?

bmateijsen

Ik zou het even net andersom doen.
Dus versterker op de CD-speler, warmte stijgt namelijk altijd omhoog.

Kan je hem evt niet op de DV79 zetten?

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 28, 2007, 18:39:04
Nou het was een erg leuke middag!

Hier alvast een foto van mijn nieuwe aanwinst ;D
Ik weet alleen niet of ik hem op de A32 laat staan, ivm de hitte. Iemand een tip of ik dat zo kan laten staan?

TheSpeedSkater

Hier nog even een overzicht fototje.. Het wordt wel wat vol zo...  ;D

TheSpeedSkater

Citaat van: bmateijsen op maart 28, 2007, 18:40:39
Ik zou het even net andersom doen.
Dus versterker op de CD-speler, warmte stijgt namelijk altijd omhoog.

Kan je hem evt niet op de DV79 zetten?

Kan de cd speler wel het gewicht van de A32 dragen dan?

bmateijsen

Ik zou die digitale tuner en tuner  van plasma op elkaar zetten en dan daar de CD36 neerzetten ;).

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 28, 2007, 18:43:09
Hier nog even een overzicht fototje.. Het wordt wel wat vol zo...

TheSpeedSkater

Goed, ik ga vanavond wel ff verbouwen, maar een erg goede aankoop, brengt toch wel veel extra dan de dv79.

bmateijsen

Geen probleem, die zijn zeer duurzaam gebouwd.

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 28, 2007, 18:43:44
Kan de cd speler wel het gewicht van de A32 dragen dan?

TheSpeedSkater

Citaat van: bmateijsen op maart 28, 2007, 18:46:16
Geen probleem, die zijn zeer duurzaam gebouwd.

Oke.. Even puzzelen straks wat het beste en het mooiste staat.

tiptop

Mischien kan je de FMJ en DV79 wisselen. dus de spelers op elkaar.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Boontje

Citaat van: bmateijsen op maart 28, 2007, 18:44:17
Ik zou die digitale tuner en tuner  van plasma op elkaar zetten en dan daar de CD36 neerzetten ;).

Lijkt mij ook de beste optie. Zou niet snel kiezen om de a32 op de cd36 te zetten. Vraag me af of dit ook wel kan. De a32 is veel dieper dan de cd36.

Heb je van Bjorn nog een leuke interlink meegekregen of zelf nog gekeken naar een oplossing? Ben ook benieuwd naar je speakerervaringen... maar je zal voorlopig wel aan het genieten zijn van je 36er  ;D
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

TheSpeedSkater

Zo, net even alles anders neer gezet. Stuk beter zo. Zal dadelijk wel even een foto plaatsen.

Citaat van: Boontje op maart 28, 2007, 20:08:19
Lijkt mij ook de beste optie. Zou niet snel kiezen om de a32 op de cd36 te zetten. Vraag me af of dit ook wel kan. De a32 is veel dieper dan de cd36.

Heb je van Bjorn nog een leuke interlink meegekregen of zelf nog gekeken naar een oplossing? Ben ook benieuwd naar je speakerervaringen... maar je zal voorlopig wel aan het genieten zijn van je 36er  ;D
Ik heb geen interlink meegenomen. Ik heb nog genoeg BH's hier. ;)
Vandaag heb ik het grootste deel geluisterd met de Tyr. Aan het eind nog even met de Frey. Maar eigenlijk heb ik weinig aandacht aan de interlink gegeven. Ik kwam voor de speakers...

TheSpeedSkater

Zo, de nieuwe opstelling. Stuk beter zo.
De tuner van de tv zit achter het witte deurtje. Die heb ik eigenlijk helemaal niet nodig, want alles werkt via de tv.

Een mooie Arcam stapel zo. Qua apparatuur ben ik wel klaar denk ik.

TheSpeedSkater

En nog een foto. (beetje vaag, maar maak nog wel een andere keer een betere)

Fransvis

FrankB

Hoe waren de ervaringen bij Bjorn thuis?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

Citaat van: FrankB op maart 28, 2007, 21:25:17
Hoe waren de ervaringen bij Bjorn thuis?
Top!

Ik zal morgen even een verslag schrijven. Ik heb 3 speakers beluisterd.
De Sonus Faber Cremona Auditor, Living Voice Auditorium en de Living Voice IBX-R2.

Goede indruk gekregen van de speakers.

FrankB

Citaat van: TheSpeedSkater op maart 28, 2007, 21:45:24
Top!

Ik zal morgen even een verslag schrijven. Ik heb 3 speakers beluisterd.
De Sonus Faber Cremona Auditor, Living Voice Auditorium en de Living Voice IBX-R2.

Goede indruk gekregen van de speakers.

Leuk, ik ben benieuwd naar je ervaringen :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

LittleNinja

WOW!!!! Dat gaat lekker daar TSS!!

Net opgelost zo... Nu hebben zowel de AVR300 als de A32 de ruimte om te ademen!
Wel eenn heel erg gave en begeerlijke ophoping van Arcams!!!  8)

Veel plezier met genieten!!  ;)
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

TheSpeedSkater

Gisteren heb ik 3 speakers beluisterd bij BB&G. De De Sonus Faber Cremona Auditor, Living Voice Auditorium en de Living Voice IBX-R2.

Wat zoek ik in een speaker? Ik ben opzoek naar een speaker die balans brengt, een speaker die eerlijk is, dus de weergave zo geeft zoals het op de cd staat. Ik weet dat Arcam een sausje over de muziek doet en dat bevalt me erg goed, daar hou ik wel van. Maar de speaker moet hier dus niet nog eens wat aan toe voegen. Natuurlijk heeft elke speaker zijn eigen klank, maar deze moet ik mijn gehoor een zo realistisch mogelijke weergave hebben.
Verder wil ik ruimtelijkheid en plaatsing. Ik wil kunnen horen waar het drumstel staat en waar de zanger zich bevind. Maar het moet niet te zweverig worden. Ook met rock nummers wil ik dat het geen brij wordt, ook al is de opname niet helemaal goed. Ik hou van vocalen, maar ook van redelijk stevige gitaar muziek.

Toen ik binnenkwam stonden de Sonus Faber speakers al opgesteld. Alles stond aangesloten op de Arcam A32 en de CD36.
De interlink was een Nordost Tyr & Frey. Speakerkabels waren ook van Nordost, de Baldur.
Verder werd de apparatuur van stroom voorzien door een Isotek blok.

De luisterruimte van Bjorn is wel iets anders dan dat van mij thuis. Zijn luisterhoek is wat kleiner. Misschien ook iets harder dan dat van mij thuis. Maar ik kon wel een goede indruk krijgen van wat de speakers nu precies kunnen.
Wel was de opstelling heel anders dan bij mij thuis. Bij Bjorn stonden de speakers een meter of 2,5 uit elkaar. Een perfecte stereo opstelling.
Ik heb thuis door mijn indeling een veel breder geluidsbeeld waardoor speakers ook heel anders kunnen presteren. Maar eerst wilde ik wat eerste indrukken opdoen.

De Sonus Faber Cremona Auditor was helemaal nieuw voor mij. Ik had al erg veel gelezen over de eigenschappen van deze speaker en mijn verwachtingen waren best hoog.

Ik vind het moeilijk om te omschrijven wat ik precies gehoord heb, maar ik ga een poging doen!

Ik begon met Live - Lightning Crashes. Het volume niet erg hoog. Wilde even wennen aan het geluid en even tot rust komen op de bank. De eerste klanken waren veel belovend. Maar toen het nummer wat drukker werd kreeg de speaker toch een beetje moeite met de drum en de gitaren. Maar vooral het stemgeluid, dus de vocalen, sprak mij wel erg aan.

Hierna een paar rock achtige cd's gedraaid van U2, Coldplay & Anouk en hier vielen voor de mij de Sonus Faber speakers een beetje tegen. Vooral als er veel gitaren en drum in voorkomen was het een brij van muziek. De vocalen waren nog steeds heel erg helder. Dat laatste spreekt mij wel erg aan. De plaatsing van de instrumenten kwam gewoon niet lekker over. Volgens Bjorn lag het ook aan veel opnames van de cd's, vooral die van U2 en Coldplay maar dit waren juist cd's die ik veel draai.

Daarna een cd van Alanis Morissette gedraaid. Hier kwamen de speakers een stuk beter uit de verf. Hetzelfde geldt met Ilse de Lange. Een live opname. Dit was eigenlijk de enige keer dat ik echt zat te genieten.

Het kwam eigenlijk een beetje te lief op mij over. Ik vond het niet spannend genoeg. Misschien komt dit ook door de A32 hoor. Maar ik blijf graag bij Arcam, dus dan gaat mijn zoektocht nog even verder.

Ik denk dat de Sonus Faber een prachtige speaker is, maar niet voor mij! Niet helemaal mijn ding.

Daarna was de Living Voice Auditorium aan de beurt.
Al bij de eerste klanken van Live wist ik dat dit veel meer mijn ding is. Veel directer. Bij de Sonus Faber gebeurde het achter de speaker, hier werd alles naar voren geplaatst. De ruimtelijkheid was wel wat minder dan de Sonus Faber, maar absoluut niet storend, eigenlijk wel prettig!

Ik heb bij de Auditorium eigenlijk veel minder cd's beluisterd om mij te overtuigen dat dit een goede speaker was. Bijna elke cd kwam in mijn opzicht beter uit de test dan bij de Sonus Faber.

Ook had Bjorn nog de Living Voice IBX-R2. Een prachtige speaker in mijn favo kleur. Deze kleur had ik ook al eens bij Ruben gezien. Prachtig!
Het enige verschil tussen de Living Voice IBX-R2 en de Living Voice OBX-R2 is dat de filtering in of resp. buiten de speaker gebeurt.
Deze speaker stond eigenlijk niet op mijn lijstje om te luisteren omdat hij een stuk boven mijn budget stond, maar Bjorn is een slimme verkoper ;).

Kon het toch niet laten om even te luisteren.
Al bij de eerste klank van Hooverphonics dacht ik: NEE, zet uit. Dit wil ik niet verder horen.
Wat een balans en wat een groot verschil met de Auditorium. Wow! Maar nog steeds dezelfde eigenschappen die ik ook hoorde bij het instapmodel van de Living Voice range. Dus direct en plaatsing naar voren. Maar veel verfijnder. Veel meer details. De vocalen waren echt een genot om naar te luisteren. Genieten!

Volgende week heb ik weer een luistermiddagje en dan met de Living Voice Avatar. Ook ga ik dan de Martin Logan beluisteren. De electrostaat is niet helemaal nieuw voor mij. Maar wil toch eens weten wat dit doet op Arcam. Verder wil ik misschien ook nog de Wilson Benesch gaan beluisteren.

De apparatuur heb ik nu allemaal wel. Daar wil ik niets meer aan veranderen. Nu de mooie zoektocht naar een speaker die helemaal aan mijn wensen voldoet! Erg leuk!

R

Leuk leuk. Prima geschreven. De stap naar de avatar vind ik al vrij groot vanaf de auditorium. Dat verschil hoor je zo. Helaas zat dat er qua budget toen niet in, anders had ik ze zeker hier neergezet.

TheSpeedSkater

Thanks. Ben ook erg benieuwd naar volgende week.

Audiofiel

Leuk verslag. Je bent veel te bescheiden, je weet het prima te verwoorden.  :D

Succes met je verdere zoektocht. Ik ben benieuwd wat je van de electrostaten gaat vinden. Uiteraard zijn daar ook weer veel verschillen tussen de merken en modellen aan te wijzen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

dvd-fan

Hoi, heb je de Phonar Credo al eens gehoord? Klinken echt stukken beter als jou p300 of mijn p200.
Ik neem aan dat het geluid van Phonar je wel bevalt.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS