Niewe dreambox is op komst de DM8000

Gestart door Movievault, mei 12, 2005, 09:35:00

Vorige topic - Volgende topic

joth

In Keulen is er een satelliet expositie eind mei 2007.

We kunnen alleen hopen dat dream er met de DM8000 uitpakt.
B&W_LM1/       Panasonic_TH-42PX60E         \B&W_LM1
-------+====================================+-------
Dali  |Pioneer_DV535|Klipsch|Denon_AVR3805 | Dali
ikon6 |Denon_DCD820 | KSW12 |Roksan_Caspian| ikon6 -------+====================================+------
-

bart_nl

Citaat van: joth op januari 20, 2007, 18:22:55We kunnen alleen hopen dat dream er met de DM8000 uitpakt.
het is wel zeker dat er daar een paar exemplaren staan. Probleem is dat de produktie niet gestart kan worden omdat ze achter in de rij staan bij de toeleverancier van de benodigde HDTV chip(s). Zolang dat het geval is zal de 8000s niet te koop zijn  :-\

jaco

Hopenlijk wachten ze niet op een Broadcom chip (die alleen 1080i60 uitgeven kan, ongeacht wat het bronmateriaal is) Dan hoef ik geen DM8000

bart_nl

Citaat van: jaco op januari 20, 2007, 22:40:30
Hopenlijk wachten ze niet op een Broadcom chip (die alleen 1080i60 uitgeven kan, ongeacht wat het bronmateriaal is) Dan hoef ik geen DM8000
het is volgens mij de IBM processor waar het wachten op is.

Ik ga nu eerst een  hdtv PC sat kaart gebruiken. De dreambox duurde mij te lang en het huidige aanbod is dusdanig dat ik daarvoor in eerste instantie niet direct een nieuwe dreambox (heb nu een 7025s) nodig heb. Ik zie hdtv voorlopig nog als gimmick en dan werkt voor mij de PC ook prima. Wanneer de 8000s verkrijgbaar is koop ik hem uiteindelijk wel ;)

jaco

Citaat van: bart_nl op januari 21, 2007, 17:01:00
het is volgens mij de IBM processor waar het wachten op is.
Daar heb ik meer vertrouwen in.

CiteerIk ga nu eerst een  hdtv PC sat kaart gebruiken. De dreambox duurde mij te lang en het huidige aanbod is dusdanig dat ik daarvoor in eerste instantie niet direct een nieuwe dreambox (heb nu een 7025s) nodig heb. Ik zie hdtv voorlopig nog als gimmick en dan werkt voor mij de PC ook prima. Wanneer de 8000s verkrijgbaar is koop ik hem uiteindelijk wel ;)
Ik heb helemaal geen schotel, dus ik kan ook nog wel even wachten. Het te downloaden aanbod is ook overweldigend.

bart_nl

Citaat van: jaco op januari 21, 2007, 17:35:25Het te downloaden aanbod is ook overweldigend.
inderdaad ook een overweging die ik maak waardoor de 8000 minder een "must-have" is. Qua films is downloaden zeker meer dan ik kan kijken laat staan downloaden. Heb vanmiddag zo'n 100Gb in de cue gezet  8)

nwolsink

Wat betreft de DM8000 is Dream Multimedia echt een ruk bedrijf, ze lullen nu al jaren over dat ding maar er komt niks.
Wat betreft garantie is Dream Multimedia helemaal een ruk bedrijf, ze reageren meestal niet eens!
::Nothing to see here::

bart_nl

Citaat van: nwolsink op februari  8, 2007, 21:07:13
Wat betreft de DM8000 is Dream Multimedia echt een ruk bedrijf, ze lullen nu al jaren over dat ding maar er komt niks.
Wat betreft garantie is Dream Multimedia helemaal een ruk bedrijf, ze reageren meestal niet eens!
lullen en niet leveren is jammer genoeg "normaal" bij satellietontvangers onder linux en niet specifiek Dream. Wanneer je van een winkel die via de nederlandse distributeur koopt krijg je prima garantie, dwz de service is dan veel beter dan bij een willekeurig ander merk. Wanneer je grijs koopt en rechtstreeks met Dream van doen hebt heb je waarschijnlijk (van horen zeggen) wel gelijk.

Shorty

Citaat van: joth op januari 20, 2007, 18:22:55
In Keulen is er een satelliet expositie eind mei 2007.

We kunnen alleen hopen dat dream er met de DM8000 uitpakt.

CiteerAnga Cable: Dream zeigt Linux-HDTV-Empfänger

Köln - Auf der Anga Cable präsentiert Dream Multimedia einen Receiver, an dessen Rückseite sich zwei DVB-S2-Tuner befinden, die durch zwei weitere Tuner ergänzt werden können.

Für Kabelzuschauer sah die Boxensituation für den HD-Empfang bis jetzt düster aus. Damit räumt Dream Multimedia auf.

Im Vergleich zu den bisherigen HDTV-Receivern bietet die neue Dreambox 8000 weitaus mehr Komfort und Flexibilität. An der Rückseite befinden sich zwei DVB-S2-Tuner, die durch zwei weitere Tuner ergänzt werden können. Dabei spielt es keine Rolle, ob die zusätzlichen Empfangseinheiten für Satellit, Kabel oder DVB-T ausgelegt sind. Dank Plug&Play können die Tuner einfach eingesetzt werden. Die Rückseite der DM 8000 wartet aber mit noch mehr Überraschungen auf. Neben den obligatorischen Scart- und S-Video-Anschlüssen verfügt die Dreambox über einen YUV- und DVI-Ausgang (bis 1080i). Wer Dream kennt, weiß, dass an keiner Box der Ethernet-Anschluss fehlen darf. Abgesehen davon, dass die Box dadurch mit dem Internet verbunden und sogar mit entsprechender Software als Server genutzt werden kann, lassen sich über diese Schnittstelle Daten wie MP3-Songs, Bilder oder eigene Videos auf die optionale Festplatte überspielen oder von dieser abrufen. Dream geht mit der DM 8000 aber noch einen Schritt weiter. Per IDE-Anschluss kann ein DVD-Brenner im Slim-Line-Format eingebaut werden. So lassen sich die Aufnahmen direkt auf DVD brennen.

Neben dem Ethernet-Anschluss stehen ferner zwei USB-Schnittstellen auf der Rückseite der DM 8000 für die Datenübertragung oder den Anschluss von USB-Sticks zur Verfügung. Ein weiterer USB-Port befindet sich hinter einer Blende auf der Vorderseite, deren ganze Zierde das OLED-Display ist.
Die DM 8000 kann durchaus als anschlussfreudig bezeichnet werden. Pay-TV-Fans werden ihre Freude haben, denn sowohl auf der Rück- als auch auf der Vorderseite hinter der Blende befinden sich je zwei Schächte für CI-Module. Dem Empfang von verschlüsselten HDTV-Programmen steht also nichts mehr im Wege. Ein optischer und elektrischer Digitaltonausgang runden die Rückseite ab. Hinter der Frontblende findet der Nutzer noch je einen Einschub für CF- und SD-Karten. Dream setzt bei allen seinen Set-Top-Boxen auf das offene Linux-Betriebssystem.

Dream Multimedia stellt sich auf der Anga Cable am Stand E4, Halle 10.2 vor.

Bron: HD+TV.

VrGr,

Bart J.

bart_nl

een pre-produktie exemplaar (of meerdere?) voor beurs presentaties bestaat al tijden. Dit zegt niets over wanneer de ontvanger voor ons te koop is in de winkel.

jaco

In de boven genoemde link staat er onder de foto:
CiteerDM 8000 - ab Sommer 2007

bart_nl

Citaat van: jaco op mei 22, 2007, 14:12:35
In de boven genoemde link staat er onder de foto:
ervaring met dream is dat zolang er op de dream website zelf geen info staat die datum opschuift. En zelfs al noemt dream een datum dan kun je er nog een paar weken bij op tellen. Zomer 2007 kan natuurlijk ook best augustus worden ;)

Op site van NL Dream distributeur staat eind mei / begin juni  ::)

FTX

Citaat van: bart_nl op mei 22, 2007, 15:49:04
ervaring met dream is dat zolang er op de dream website zelf geen info staat die datum opschuift. En zelfs al noemt dream een datum dan kun je er nog een paar weken bij op tellen. Zomer 2007 kan natuurlijk ook best augustus worden ;)

Op site van NL Dream distributeur staat eind mei / begin juni  ::)

Zolang het voor 21 september is het officieel nog zomer...

pch

Ik zie daar gewoon het volgende staan hoor:
...De Dreambox DM8000 wordt naar opgave van de fabrikant rond augustus verwacht...

Gr. Paul.

bart_nl

Citaat van: pch op mei 30, 2007, 16:04:02
Ik zie daar gewoon het volgende staan hoor:
...De Dreambox DM8000 wordt naar opgave van de fabrikant rond augustus verwacht...
op 22 mei stond er nog wat ik toen poste dus ga zelf maar na hoe betrouwbaar dergelijke info is ;)

etienne

In September 2007 is er weer de IFA in Berlijn. IFA staat voor Internationale Funk Ausstellung, en op zo'n IFA staat alles op het gebied van audio en video, maar bijvoorbeeld ook alles op het gebied van satellietontvangst. Ik las toevallig vandaag een Nederlands videomagazine met de vermelding dat op de komende IFA tentoonstelling ook DreamBox vertegenwoordigd is met waarschijnlijk de Dream 8000. Maar of een Dreambox 8000 nou zo interessant is/wordt?  8) De IFA begint ergens begin September.   
Sony XR 65 A90J - Denon AVC X 8500HA 
Monitor Audio Gold 200 4G,  RX Center, RXFX Surround Back
REL T7 - DUNE HD - NEXTBOX - NAS QNAP TS 419 PII

bart_nl

Citaat van: etienne op juni 13, 2007, 22:43:53
De IFA begint ergens begin September.
de Dreambox 8000 staat al een jaar op alle beurzen en vorig jaar ook al op de IFA. Dat er dit jaar weer een Dreambox 8000 zal staan is geen nieuws. Nieuws is er pas wanneer de pallets daadwerkelijk bij de NL distributeur staan ;)

Don_Paul

Inmiddels zijn wel al bijna een jaar verder en handhaaf ik mijn bewering dat ik eerst nog maar eens moet zien of er ooit nog een 8000 komt...
Prj: Sanyo Z2 / Amp: Marantz SR9300 / Dvd: Pioneer 868/ LD: Pioneer DVL 919 / Spk: Totem Dreamcatcher / Sub: SVS PB-Ultra / Sat: Dreambox /
Con: Xbox/Xbox360

Dirkie

Citaat van: Don_Paul op juli 18, 2007, 21:02:14
Inmiddels zijn wel al bijna een jaar verder en handhaaf ik mijn bewering dat ik eerst nog maar eens moet zien of er ooit nog een 8000 komt...
- Topfield 7700 als alternatief ?

Raphie

Nee.. wil geen HDCP maar ik wil wel Gbox kunnen draaien, met een topfield zit je qua educatief kijken zo klem als ik weet niet wat....
JBL PRX Power!

mambo

Citaat van: Raphie op juli 18, 2007, 21:29:23
Nee.. wil geen HDCP maar ik wil wel Gbox kunnen draaien, met een topfield zit je qua educatief kijken zo klem als ik weet niet wat....

Of wachten op de 8000 (gaat nog wel wat duren vrees ik)) óf eens de Kathrein UFS-910 in de gaten gaan houden. In Duitsland onder de Euro 300 te krijgen Hij heeft 3 USB poorten om straks met nieuwe firmware (is ook een Linux bak!) met een ext. hdd op te kunnen gaan nemen. Hij heeft ook een Ethernet-aansluiting, dus streamen van (HD?) content via een LAN is ook in de planning. Helaas maar één tuner, gelijk opnemen en iets anders kijken is er niet bij.

Dit apparaat is erg populair aan het worden, er wordt al driftig ontwikkeld aan alternatieve images (SF-image is nu al te krijgen). Er zijn al diverse hacks mogelijk (SATA harddisk intern, emu's etc.) Het één en ander is nog pril en je moet het vooral als hobby willen omarmen, om hier verder mee te gaan. Dit zijn een aantal voorwaarden die de Dreambox groot hebben gemaakt!

Ik heb hem zelf gister binnen gehad en na wat hobbyen draait hij al aardig, via een HD-projector is het leuk kijken naar HD-uitzendingen 8) Prettig is het wel als je meerdere sats kan ontvangen, het aanbod op de Astra1 alleen is te beperkt, Astra2 (BBC-HD oa, FTA), Astra3 en Hotbird zijn ook belangrijke spelers! Heb je nog geen schotel? Kijk eens naar een TechniSat Multytenne, ben je in één keer klaar voor de bovenstaande sats. Hier is ook een twin uitvoering van indien je meerdere ontvangers wilt gebruiken.

Neus eens wat met Google op deze ontvanger en richt je vooral op de Duitse en Tsjechische forums ;)
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

Raphie

Ik draai mt een Wavefrontier met 16LNB's op eem DB7000.
Ik had begrepen dat de Katrein hier niet mee overweg kon (alleen disecq 1.0 1.1en USALS) voor mij niet interressant dus.
JBL PRX Power!

mambo

Citaat van: Raphie op augustus 14, 2007, 22:03:35
Ik draai mt een Wavefrontier met 16LNB's op eem DB7000.
Ik had begrepen dat de Katrein hier niet mee overweg kon (alleen disecq 1.0 1.1en USALS) voor mij niet interressant dus.

Hardware-matig zou het geen probleem zijn dit aan te kunnen, echter de huidige firmware is hier nog niet op gereed gemaakt. Dit komt doordat er nog geen rechten zijn afgedragen om dit te mogen (buiten Duitsland?). Misschien toch in de gaten houden dan?  :)
IMAGE        : LG OLED83C1
SOUND       : Denon AVC-X4700H | Cambridge Audio CXA-80 | DacMagic 200M | Alva Duo
SPEAKERS  : 5.1.4 Tannoy D700 fronts | D750 center | D300 surrounds | m1 heights | BK XXLS 400 subwoofer
MEDIA        : Pro-Ject X2 TT | Marantz SA8400 vM | Dune HD Pro Vision 4K Solo | Volumio streamer | XBOX Series X

donaldk

Citaat van: Don_Paul op juli 18, 2007, 21:02:14

De Lyngbox is er ook nog steeds niet.

Zelf heb ik alleen belangstelling voor een RevoltyDX box.

bart_nl

Citaat van: mambo op augustus 15, 2007, 08:14:28
Hardware-matig zou het geen probleem zijn dit aan te kunnen, echter de huidige firmware is hier nog niet op gereed gemaakt. Dit komt doordat er nog geen rechten zijn afgedragen om dit te mogen (buiten Duitsland?). Misschien toch in de gaten houden dan?  :)
wat mij betreft niet. De Kathrein is niet vergelijkbaar met een Dreambox. Ik gebruik voorlopig een HDTV satkaart in mijn htpc. Wanneer er nu voldoende HDTV zenders zouden zijn zou ik wel een alternatief overwegen. Om nu een slap aftreksel te kopen op basis van wat sf-team hype gaat mij veel te ver.
De Kathrein staat dichter (bijv. single tuner en geen harddisk) bij de al verkrijgbare HDTV ontvangers dan bij de dreambox 8000.