Meet&Greet bij Ettepet

Gestart door Spacebass, mei 1, 2005, 22:15:29

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2006, 14:26:28
Dat heet reverb bij Yamaha. :P
Nope "echo" is ook "echo" in het engels (in het japans weet ik het eerlijkgezegd niet)..je weet wel van die apart waarneembare herhalingen, "reverb" is in het Nederlands gewoon "galm"  ;) Maar dat wist je natuurlijk wel plaagkop!  ;D

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op februari 27, 2006, 14:48:20
Nope "echo" is ook "echo" in het engels (in het japans weet ik het eerlijkgezegd niet)..je weet wel van die apart waarneembare herhalingen, "reverb" is in het Nederlands gewoon "galm"  ;) Maar dat wist je natuurlijk wel plaagkop!  ;D

;D ;D ;D

En die Sansui dan? >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Die heeft een echte "echo" (oa voor karaoke doeleinden...je weet wel...kan je horen hoe vals je zingt  :o  ;D)

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op februari 27, 2006, 16:34:35
Die heeft een echte "echo" (oa voor karaoke doeleinden...je weet wel...kan je horen hoe vals je zingt  :o  ;D)

Jammer dat ik die de vorige keer niet gehoord heb bij jou.
Had jou en je vrouw graag eens horen zingen. ;D

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op februari 27, 2006, 16:41:10
Jammer dat ik die de vorige keer niet gehoord heb bij jou.
Had jou en je vrouw graag eens horen zingen. ;D
LOL ;D

Harry HT

Hoi Ettepet,

Wat las ik in het stereo topic van Rody:
Citaat van: Ettepet op maart  9, 2006, 01:55:58
Met een beetje geluk heb ik binnen een paar weken 6 RS850-sigs staan.  Mogelijk verkoop ik 1 paar door, omdat ik ook een paar RS300 dipolen in huis haal.  Heb altijd al willen experimenteren met 6 gelijke speakers. 8)
:o

Een 9.2 opstelling 8) Ha,ha,ha geweldig, ga je nu ook experimenteren met dubbele fronts? Tenminste die plannen had toch eerst?

Gegroet,

Harry

p.s. kun je met Rody niet het importeurschap voor EU aanvragen?  :)
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Rody

Citaat van: Harry HT op maart  9, 2006, 11:04:22

p.s. kun je met Rody niet het importeurschap voor EU aanvragen?  :)

Zou leuk zijn.. Heb Mark L. Shifter er wel is naar gevraagd :)

Ettepet

Citaat van: Harry HT op maart  9, 2006, 11:04:22
Een 9.2 opstelling 8) Ha,ha,ha geweldig, ga je nu ook experimenteren met dubbele fronts? Tenminste die plannen had toch eerst?

Op weg naar de nieuwe 10.4 THX-standaard. ;)

Mijn oplossing van "Dubbele fronts" omdat er stond dat je met de RS850 niet kan bi-ampen?  Dat je dat nog wist... 8)

Kunnen we gelijk de theorie testen die zegt dat dit de horizontale "sweet spot" zou verkleinen, vanwege faseproblemen in het hoog.  Wat lijnrecht ingaat tegen de theorie van het vergroten van de sweetspot omdat je door toename van het geluidsvolume op minimaal 10m afstand bent gaan zitten.. ;D

Citeerp.s. kun je met Rody niet het importeurschap voor EU aanvragen?

LOL  We zullen zien.. ;)

Ettepet

Update:

1. De extra RS850's gaan er komen! 8)
2. Misschien moet ik maar eens gaan kijken naar een speaker-switch. :)
3. Verdomd handig om de Pioneer straks nog te hebben die alle afstanden en SPL-nivo's kan bepalen en (als een van de weinigen) 7.1 in en uit heeft.  Als niemand 'em maar koopt! ;D  (nou ja, extra geld hebben is ook altijd handig.. ;))

Robbo

Koop maar een Meridian pre/pro.  Dan kun je al die extra speakers in 7.1 ook ECHT benutten ;)

Rody

Citaat van: Ettepet op maart 10, 2006, 10:45:55
Update:

1. De extra RS850's gaan er komen! 8)
2. Misschien moet ik maar eens gaan kijken naar een speaker-switch. :)
3. Verdomd handig om de Pioneer straks nog te hebben die alle afstanden en SPL-nivo's kan bepalen en (als een van de weinigen) 7.1 in en uit heeft.  Als niemand 'em maar koopt! ;D  (nou ja, extra geld hebben is ook altijd handig.. ;))

Waneer krijg je ze binnen?
Je ging toch een Ref 3 kopen?
Hoe ziet je opstelling er straks uit?

Ik wil toch wel een keer foto's zien van je setup hoor!

Ettepet

Citaat van: Robbo op maart 10, 2006, 10:49:48
Koop maar een Meridian pre/pro.  Dan kun je al die extra speakers in 7.1 ook ECHT benutten

Tja, dus je verwacht dat die Tag weinig aan kan richten met de extra speakers? :o  (DPL 2X, DTS/DD)

In dat geval:  Kopen die Pioneer a.u.b.! :'(  Tag weg... >:( en dan eindelijk het echte HT-gevoel.. :D ;D

Ettepet

Citaat van: Rody op maart 10, 2006, 11:02:27
Waneer krijg je ze binnen?

Binnen 3 weken, verwacht ik.

CiteerJe ging toch een Ref 3 kopen?

De RS850-sigs bevallen momenteel zéér goed!  Mijn buurvrouw was gisterochtend langs en die was ook diep onder de indruk.  Het is mijn bedoeling wat met de plaatsing en opstelling te experimenteren, en daarbij past het concept van 6 gelijke speakers.  Mochten de dipolen in mijn bescheiden luisterruimte beter bevallen dan verkoop ik de gloednieuwe sigs weer door. :)

Mocht je op dat moment interesse hebben in een extra paar laat het me weten.  Het is echt heerlijk om (minstens) 4 gelijke volwassen speakers om je heen te hebben! ;)

CiteerIk wil toch wel een keer foto's zien van je setup hoor!

Ik zal eens kijken of er wat leuke foto's beschikbaar zijn.  Mijn woonkamer moet ondertussen grondig worden opgeruimd / heringedeeld.  HT is een leuke hobbie maar het geeft me een rotzooi! ;D ;)

Rody

Citaat van: Ettepet op maart 10, 2006, 11:33:48
Binnen 3 weken, verwacht ik.

De RS850-sigs bevallen momenteel zéér goed!  Mijn buurvrouw was gisterochtend langs en die was ook diep onder de indruk.  Het is mijn bedoeling wat met de plaatsing en opstelling te experimenteren, en daarbij past het concept van 6 gelijke speakers.  Mochten de dipolen in mijn bescheiden luisterruimte beter bevallen dan verkoop ik de gloednieuwe sigs weer door. :)

Mocht je op dat moment interesse hebben in een extra paar laat het me weten.  Het is echt heerlijk om (minstens) 4 gelijke volwassen speakers om je heen te hebben! ;)

Ik zal eens kijken of er wat leuke foto's beschikbaar zijn.  Mijn woonkamer moet ondertussen grondig worden opgeruimd / heringedeeld.  HT is een leuke hobbie maar het geeft me een rotzooi! ;D ;)

Ik hou het bij 1 paar, ga niet terug naar surround hoor ;D
Ben benieuwd naar de foto's. Een foto zegt meer dan 1000 woorden ;D

Ettepet

Citaat van: Rody op maart 10, 2006, 11:37:48
Ik hou het bij 1 paar, ga niet terug naar surround hoor ;D

Een tingeltangelaar dus.... ;D

CiteerBen benieuwd naar de foto's. Een foto zegt meer dan 1000 woorden

Ik ga persoonlijk meer af op mijn oren.. vandaar mijn bijna 14 jaar oude 100Hz televisie. ;)  Ik zou eigenlijk een bandje moeten opsturen, dan kun je horen hoe het klinkt! ;D

Ettepet

Citaat van: Ettepet op februari 13, 2006, 15:02:36
Ik heb veel respect voor wat ik van vele kanten over deze versterker heb gehoord.  Het is geen 'schoonheidsmonster' (of juist wel ;D), en biedt uit zichzelf geen "heerlijk" geluid, maar doet zijn plicht van het doorgeven van de bron en voorversterking naar verluidt uitstekend.  Ik heb wel degelijk de indruk dat het een (richting) "high-end" product is, maar dat zal pas blijken bij nadere vergelijking. ;)

Nou, de MPS-1 bevalt bij mij thuis tot nu toe.  Er is net ook een zeer positieve review op Secrets:

"At two thousand dollars for seven channels x 200 watts, the bench test results of the MPS-1 are so good, they are scary." (JEJ)

Altijd goed om te horen van spullen die je aanschaft.. ;D

Ettepet

Heb inmiddels de 4 nieuwe speakers + "Ninja" XO's binnen.  De nieuwste RS850 Sigs staan momenteel in te spelen.  Ik heb wat foto's gemaakt en zal kijken of er iets toonbaars bijzit. ;)

Rody

Ik ben zeer benieuwd :)

Veel woorden maar geen foto's..dat kan natuurlijk niet  ;D

Ettepet

Ach, ik ben een man van weinig foto's...

(en een rommelige kamer ;D)

Ettepet

The hand of the Master... ;D

Ettepet

Ninja XO's..

Ettepet

(rest volgt later, kan nog even duren.. ;D ;))

Spacebass

Leuk die flatwire spoeltjes!  8)

Bart_M