eVe II

Gestart door fireman, april 29, 2005, 15:56:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fireman

Citaat van: Jaqo op juli 14, 2005, 15:22:29
Ziet er keurig uit. Na het solderen kun je alles nog aan elkaar lijmen het hot glue om trillen van de onderdelen onderling te voorkomen.

Dure hobby he 2 van die Mcaps?   :)

Groet,
Jacco

En dan nog eens twee links en twee rechts. Dan heb ik nog geeneens de S/O versie genomen of de iets met gold versie. Zie -> http://www.remo.nl/mundorf.htm
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Wowly

De reference monitor van scan speak heeft 16,5 liter.
Mooiste monitor tot nu toe die ik heb gehoord in die prijsklasse

fireman

Citaat van: Wowly op juli 14, 2005, 17:17:32
De reference monitor van scan speak heeft 16,5 liter.
Mooiste monitor tot nu toe die ik heb gehoord in die prijsklasse

Maar dat is dan een BR ontwerp. Die van mij is gesloten. Daar doelde hij op, hoe diep 'ie dan zou gaan. Maar omdat ik nog een 21W.. eronder heb kan ik mijn 18W.. zo strak mogelijk afregelen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

oud_account_1

Citaat van: Fireman op juli 14, 2005, 14:38:46
En zoals ik al dacht. Met de postbode de VISHAY MKP 1837 0,01 uF. Er staat ook ERO op  ???

10nF  160 ero  1837 0414F, zal wel goed zijn :)



Vanavond even in mijn filter plakken :) Heel het filter weer even eruit en opnieuw opbouwen.

Ik las 160 euro, dat had wel erg veel geweest voor een paar condensatortjes uit een grote batch :)
het is toch minder dan 160 he?  >:D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Audiofiel

Citaat van: Fireman op juli 14, 2005, 18:15:55
Maar dat is dan een BR ontwerp. Die van mij is gesloten. Daar doelde hij op, hoe diep 'ie dan zou gaan. Maar omdat ik nog een 21W.. eronder heb kan ik mijn 18W.. zo strak mogelijk afregelen.

Exact. ;D Ik ben heel benieuwd hoe ze klinken.

Ik ben altijd heel erg te spreken over gesloten systemen en hun mooie dynamiek.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fireman

Citaat van: squadra op juli 14, 2005, 18:42:39
Ik las 160 euro, dat had wel erg veel geweest voor een paar condensatortjes uit een grote batch :)
het is toch minder dan 160 he?  >:D

Even goed lezen he  ;)  Er staat echt ERO  en geen EURO

zijn € 2,70 per stuk. dus valt wel mee. incl BTW
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Rudo

Citaat van: Fireman op juli 14, 2005, 19:17:14
zijn € 2,70 per stuk. dus valt wel mee. incl BTW
Wat duur zeg... € 1,56 bij Farnell (incl. BTW) ;D
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

fireman

Citaat van: Rudo op juli 14, 2005, 20:00:56
Wat duur zeg... € 1,56 bij Farnell (incl. BTW) ;D

Mazzelpik, wat is dat voor zaakie? Inet?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Mooi gesoldeerd:

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Kan het kwaad om deze componenten zo dicht op elkaar te plaatsen?



is een 10uF MKP op die twee 6,8 uF Mcap  C's
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Audiofiel

In principe moet het wel kunnen, pas alleen wel op met die weerstand, die zit redelijk dicht bij het sterkste stukje magnetisch veld van de rechter spoel. Zou je hem binnen in de spoel zetten, dan zou hij zelfs kunnen verbranden. Liever dus naast de condensatoren of zo, wat verder weg van de spoelen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

kuiperik

Heb niet veel ervaring met sorderen, maar volgens mij wordt het wel geadviseerd om eerst te zorgen voor een goed contact tussen de onderdelen die gesoldeerd gaan worden. Je zou dus het best eerst de draadeinden in elkaar kunnen draaien en dan de soldering gebruiken om te zorgen dat het zeker nergens meer heen kan gaan.  ;)

Verder mijn complimenten voor het tot nu behaalde bouwresultaat..... wordt een erg mooie speaker.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Audiofiel

Ik draai inderdaad ook altijd eerst de draden in elkaar vanwege het betere contact. Bovendien hoef je dan niet 'onder spanning' te solderen of een 'ruimte te vullen'.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fireman

Citaat van: Audiofiel op juli 14, 2005, 22:25:16
In principe moet het wel kunnen, pas alleen wel op met die weerstand, die zit redelijk dicht bij het sterkste stukje magnetisch veld van de rechter spoel. Zou je hem binnen in de spoel zetten, dan zou hij zelfs kunnen verbranden. Liever dus naast de condensatoren of zo, wat verder weg van de spoelen.

Over wat voor temperaturen spreken we dan? Ik heb hier nl nog nooit van gehoord. Kan je het nader uitleggen?

Niet dat mijn speaker ineens in de fik vliegt. Moet ik thuis ook nog eens gaan werken  :P
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Audiofiel

Citaat van: Fireman op juli 18, 2005, 16:33:45
Over wat voor temperaturen spreken we dan? Ik heb hier nl nog nooit van gehoord. Kan je het nader uitleggen?

Binnen in de spoel wordt de grootste stroom opgewekt (inductie). De stroom die door de weerstand loopt, krijgt direct die inductie er overheen. Hij wordt dus enerzijds beïnvloed qua stroom die er al doorheen loopt, maar anderzijds krijgt hij ook een nieuwe spanning opgewekt tussen de twee aansluitingen. Die spanning kan de weerstand doen smelten. Zie het als een transformator. De weerstand wordt de secundaire wikkeling.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

#140
Zorg er met solderen in ieder geval voor dat je het tin alleen gebruikt om de draden op hun plaats te houden, NIET om een verbinding tussen twee draden te maken.

fireman

Citaat van: reMC op juli 18, 2005, 16:52:31
Zorg er met solderen in ieder geval voor dat je het tin alleen gebruikt om de draden op hun plaats te houden, NIET om een verbinding tussen twee draden te maken.

Omdat het tin van mindere geleidende kwaliteit is? Ik heb idd de draden eerst strak tegen elkaar en daarna pas vertinnen.

@audiofiel: over wat voor temp hebben we het dan?

Zodichtbij is niet goed?




waar zou ik 'm dan beter kunnen plaatsen? Of is dit wel OK?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Audiofiel

Citaat van: Fireman op juli 18, 2005, 16:57:57
@audiofiel: over wat voor temp hebben we het dan?
Over meer een paar honderd graden. Maar dat is als hij IN de spoel zou zitten. Er buiten is het gevaar een stuk kleiner.

Citaatwaar zou ik 'm dan beter kunnen plaatsen? Of is dit wel OK?
Is geen verkeerde plek, maar hoe verder weg van de spoel, hoe beter. Dus ik zou hem misschien meer naar de buitenkant van het plankje zetten.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

reMC

Citaat van: Fireman op juli 18, 2005, 16:57:57
Omdat het tin van mindere geleidende kwaliteit is? Ik heb idd de draden eerst strak tegen elkaar en daarna pas vertinnen.

Zo zou je het kunnen zien ja. Waarom een extra overgang?

fireman

Gaat dat hout dan niet in de fik bij die liggende spoel?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Audiofiel

Citaat van: Fireman op juli 18, 2005, 17:08:13
Gaat dat hout dan niet in de fik bij die liggende spoel?

LOL ;D ;D

Maar ik moet nog meemaken dat hout last heeft van inductie. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

fireman

Okay, eerste filter af.

lever maar commentaar, indien nodig  ::)



ene kant



andere kant
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Vigier

Commentaar: Ik had de luchtspoel met kunststof nog even op de draaibank gezet om het zinloze plastic eraf te halen, verder heb ik niets te klagen :)

Groet, Joris

Wijx wondere wereld

en hoe is het nu met de eve's? Is het mooier geworden of is het verschil minimaal
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

fireman

Citaat van: wijx op juli 31, 2005, 18:15:28
en hoe is het nu met de eve's? Is het mooier geworden of is het verschil minimaal


Ze klinken zeer goed. Met de nieuwe C's en die kleine vishay er overheen is het geluid nog gecontroleerder en zijde zacht maar ook weer meer gedetailleerd geworden. Lastig om uit te leggen. Maar het geluid is zeker een stap vooruit gegaan.

Voor de rest is het een prima speaker die alles lekker laat horen. En zeker met mijn nait5 gaat alles nog goed. Ben wel stiekum aan het kijken voor een extra voeding (nog beter voeding ) voor mijn voorversterker gedeelte. Om het geheel nog meer om hoog te tillen.

Maar zoals je al op jouw eVe's heb kunnen horen is het geluid van mijn combi gecontroleerd en straalt rust uit. Nu met deze filter componenten is dat nog beter geworden in mijn combi.

Geniet jij ook nog steeds van jou eVe's ?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17