Bios

Gestart door Anton1514, juli 26, 2002, 17:00:34

Vorige topic - Volgende topic

Anton1514

Hoi allemaal,

Ik heb een packard bell computer alleen ik kan niet in de bios komen  :-X Weet iemand hoe ik dit met een packard bell computer moet doen? Normaal zie je je systeem prestaties (werk geheugen, processor speed) alleen ik zie hier een logo. Het is dat ik de computer gekregen heb en niet zelf gekocht heb, maar weet iemand hoe ik dit moet doen? Hartelijk bedankt alvast

Anton

J.A.F._Doorhof

Wat wel eens wil helpen is de FDD lostrekken van het mainboard en dan opstarten, de PC zal herkennen dat er iets niet in de haak is en vragen voor user advies, de bios.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Robert

Anton,

Ik bezit zelf een Compaq computer (ook zo'n lekkere kant-en-klare pc) en die bevat dezelfde grap.
Je krijgt niks anders te zien dan een Compaq logo en dan krijg je al het bureaublad.
Nu ben ik er achter gekomen dat er een toets ingedrukt moet worden voordat het Compaq logo verschijnt.
Ik weet niet meer precies welke het was, maar het was een F toets (Ergens tussen de F10 - F12 dacht ik).
Probeer bij het opstarten een paar F toetsen uit.

MvrGr.
Robert

Anton123

Hartelijk bedankt, ik heb eerst wat f knoppen ingedrukt maar voor de zekerheid ben ik nog wat gaan zoeken en ik vond dit:

Question:
The BIOS cannot be accessed because the system boots too fast. How can I acces the BIOS?

Details:
This is caused by the so-called Fast-Boot feature.

Answer:
As soon as the system is powered on, repeatedly press <F1> or <F2> to get into the BIOS.

En het werkt, dus nu kan ik tenminste wat in mijn bios aanpassen ;)

Anton

Robert

Anton,

I'm glad I could be of service ;D.

MvrGr.
Robert

dick

tip: verwijder niet de 4 mb non dos partitie, tenminste, dat is bij de compaq het geval... Als je deze verwijderd kom je ook niet meer in de bios.. Misschien is dit bij Packerd Bell ook het geval, dat weet ik niet..