Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

searcher

#275
Citaat van: Audiofiel op maart 19, 2006, 16:41:14
Voor wie zich al die tijd afvroeg hoe groot die speakers nou eigenlijk zijn...
Onderstaande foto maakt de verhoudingen denk ik wel duidelijk... ;D

Voor de duidelijkheid: ikzelf ben 1.73 meter hoog. :P



God wat heb je kleine duimen,.. ;D

                                                                  Gr Searcher



Audiofiel

Onder andere voor Wil, maar ook anderen die willen weten hoe groot die 33's zijn in verhouding tot de originele Acoustat One, het volgende plaatje:

(Op de foto zie je de One achter de 33 staan. :o Bovendien zijn de subs te zien. Voor Wil. ;D
Overigens is de schaduw op de luisterplek helaas veroorzaakt door het brandpunt van het objectief: 12 mm.


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op maart 21, 2006, 12:45:10
Onder andere voor Wil, maar ook anderen die willen weten hoe groot die 33's zijn in verhouding tot de originele Acoustat One, het volgende plaatje:

(Op de foto zie je de One achter de 33 staan. :o Bovendien zijn de subs te zien. Voor Wil. ;D
Overigens is de schaduw op de luisterplek helaas veroorzaakt door het brandpunt van het objectief: 12 mm.



Ah, ik dacht al, waar zijn die Acoustat One's nou? Maar er stonden twee deuren voor, ook raar eigenlijk om een deur voor je speaker te zetten... volgens mij klonken ze zonder die deuren best goed hoor. :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

DA BoSS

ik stel voor dat je stereo-set hernoemt naar:

The Wall Of Sound!


mega 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

romulus

Summier enkele van mijn bevindingen opgedaan tijdens mijn bezoek bij forumlid Audiofiel

Ik beperk mij hier tot hifi-gerelateerde zaken  ;)

Tuck & Patti is niet gespeeld
EXTREEM hoge WAF ten huize audiofiel. 
Sound komt uit grote dubbele deur die niet helemaal sluit, spleetje in het midden.
Alleen stereoweergave was aan de orde

Luisterruimte en speakers totaal anders dan hetgeen ik gewend ben, maar geluid was toch min of meer herkenbaar door componenten die ik de laatste tijd heb gehad en die vergelijkbaar zijn.

De set van audiofiel ga ik niet bespreken, deze is in dit topic al uitvoerig beschreven.

Overall sound, erg veel detail, erg homogeen geluid van hoog naar laag, muziek komt tot leven. 
Ondanks het feit dat de speakers quasi naast elkaar staan en dat je op 183,5 cm van de speakers luistert vind ik het stereobeeld en plaatsing erg mooi.  Echte sweetspot is erg klein.  Geluid ook op laag geluidsniveau best te pruimen.  Echte slam ontbreekt.

Wissel ML 38 -> 380s : stemmen meer gefocused naar midden, meer detail, iets meer plaatsing, overall sound iets helderder.  38 in combi met electrostaat wat meer laid-back.  Bij de 380s voelde ik me iets meer thuis, kwam dichter bij geluid dat ik ken.  Bij Audiofiel thuis heb ik geen specifieke voorkeur voor 38 of 380s, laid-back karakter van 38 past wel bij de acoustats.  Met minder atypische speakers weet ik niet wat de uitslag zou zijn.  Volgens marketing brochure van ML is de 380s op 354 kritische punten verbeterd tov de 380 die dan weer op zijn beurt .... tov van de 38s, die dan weer .... 
Bottom line is, ja er zijn verschillen, maar het karakter en de kwaliteiten van de levinson pre blijven behouden.  Afhankelijk van de set zal de ene beter presteren dan de andere.

Na het uitgebreide bejubelen van madrigal en artspeak kabels wou ik deze wel eens vergelijken met een sq88 xlr die ik had meegebracht.  Resultaat : erg kort, totaal geen match met electrostaat, de kabel heeft in meerdere sets geluid totaal laten opklaren, hier klopte er niets van.  Vergelijken had dus geen enkele zin.

Bedankt voor "the audiofiel experience" & leuke middag
esoteric, nagra, pass labs, focal, siltech

Draiz

Overigens heb ik echt dubbel gelegen om je onderschrift. An error has occured. Hit any user to continue.
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Hoe verzin je het, mwuahahaha
Sonus Faber                                           Nord Ost                               Lexicon           Chord           Tag Mclaren       Velodyne   
Cremona Auditors + Center       Red Dawn + Super Flatlines  + Tyr            MC12          SPM 1900           CDT20R             DD12

wil

Romulus: perfecte beschrijving. Geen woord teveel, wel informatief! :)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Bedankt voor je verhaal, Patrick. Ik vond het reuze gezellig. Gelukkig zijn we naast het uitgebreid kletsen ook nog aan wat luisteren toegekomen. ;)

Citaat van: romulus op april  9, 2006, 21:44:10
EXTREEM hoge WAF ten huize audiofiel. 
;D ;D

CitaatWissel ML 38 -> 380s : stemmen meer gefocused naar midden, meer detail, iets meer plaatsing, overall sound iets helderder.  38 in combi met electrostaat wat meer laid-back.  Bij de 380s voelde ik me iets meer thuis, kwam dichter bij geluid dat ik ken.  Bij Audiofiel thuis heb ik geen specifieke voorkeur voor 38 of 380s, laid-back karakter van 38 past wel bij de acoustats.  Met minder atypische speakers weet ik niet wat de uitslag zou zijn.  Volgens marketing brochure van ML is de 380s op 354 kritische punten verbeterd tov de 380 die dan weer op zijn beurt .... tov van de 38s, die dan weer .... 
Bottom line is, ja er zijn verschillen, maar het karakter en de kwaliteiten van de levinson pre blijven behouden.  Afhankelijk van de set zal de ene beter presteren dan de andere.

Helemaal eens met je omschrijving. Een kleine aanvulling van mijn kant: de ML 38 leek wat meer diepte te hebben t.o.v. de 380s en had wat meer energie in het midlaag (wat je 'warmer' zou kunnen noemen). Het beeld van de 380s kwam daarentegen wat verdere vòòr de speakers en was helderder met duidelijk nog meer detail. Voor mij zou de keuze bij blind luisteren waarschijnlijk nipt naar de 38 gaan.

Maar ik had eerlijk gezegd een véél groter verschil verwacht! :o :o

CitaatNa het uitgebreide bejubelen van madrigal en artspeak kabels wou ik deze wel eens vergelijken met een sq88 xlr die ik had meegebracht.  Resultaat : erg kort, totaal geen match met electrostaat, de kabel heeft in meerdere sets geluid totaal laten opklaren, hier klopte er niets van.  Vergelijken had dus geen enkele zin.

Ik zal bij het herhalingsbezoek (bij jou) naast de DAC ook wel zo'n bejubelde kabel meenemen ter vergelijk. Geven we jouw Smurfenkabels nog een tweede kans. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Midcall

Ik vond de 38 in de tijd dat ik hem had een erg braaf jongetje, het geluid wilde niet echt tot leven komen. Op jouw set was de synergie duidelijk beter met de ML, wellicht was mijn combinatie met Krell FPB monoblokken geen gelukkige. Als de verschillen met de 380S inderdaad zo klein zijn, verrassend overigens omdat ik ooit eens anders gelezen had, dan zal het niet een optie zijn voor mij om naar te kijken als ik zou gaan uitkijken naar een andere voorversterker.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Audiofiel

Citaat van: Midcall op april 18, 2006, 01:25:06
Ik vond de 38 in de tijd dat ik hem had een erg braaf jongetje, het geluid wilde niet echt tot leven komen. Op jouw set was de synergie duidelijk beter met de ML, wellicht was mijn combinatie met Krell FPB monoblokken geen gelukkige. Als de verschillen met de 380S inderdaad zo klein zijn, verrassend overigens omdat ik ooit eens anders gelezen had, dan zal het niet een optie zijn voor mij om naar te kijken als ik zou gaan uitkijken naar een andere voorversterker.

Zou goed kunnen. Ik heb werkelijk nog NOOIT een combinatie Levinson met Krell goed horen presteren, hoe fraai de losse componenten ook apart klonken. :o

Vooral Krell is vrij kieskeurig in het 'huwelijk' is mijn ervaring. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

De vorige keer is het verslag van een (luister)bezoek door patrick_vdb en Arno P in het reviewtopic van de Acoustat 1+1 belandt wegens goede redenen. :)


Morgenavond komen Peerless Monster, advr en Pjotr langs voor een luisterbezoekje. Wellicht neemt iemand nog een CD-speler mee ter vergelijk. Een verslag van hun ervaringen hopen we dan later hier terug te vinden. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr



jazeker, we zijn weer van de partij morgenavond!! ;D

ik kan een Unico cd speler mee nemen, lekker gebalanceerd aan te sluiten, maar het zal geen partij zijn voor het "spul" van Arjen en evt. de Classe of Plinius ;D ;D

maar misschien wel ook leuk om mijn cd speler in een andere set te horen. :D

ik kan hem in ieder geval zo meenenen. :)

Ad.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op januari 14, 2007, 19:32:34
maar misschien wel ook leuk om mijn cd speler in een andere set te horen. :D

ik kan hem in ieder geval zo meenenen. :)

Gewoon doen. Hij hoeft toch niet per sé beter te zijn om interessant?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr


als ik een beetje op tijd thuis ben neem ik hem mee. ;D ;D

al iets gehoord van de andere luister boys ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Audiofiel

Citaat van: advr op januari 14, 2007, 21:34:57
al iets gehoord van de andere luister boys ;D

Nee, nog niet. Maar ik heb ook geen afzeggingen gehad. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Pjotr27

Bij mij is het nog niety 100% zeker, ik ben aan het verbouwen en weet nu nog niet of ik het red.
Later vandaag horen jullie het wel.

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Citaat van: Pjotr27 op januari 15, 2007, 08:18:47
Bij mij is het nog niety 100% zeker, ik ben aan het verbouwen en weet nu nog niet of ik het red.
Later vandaag horen jullie het wel.

Zou gezellig zijn als het lukt. Zo niet, dat is het ook begrijpelijk. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

advr

zou erg jammer zijn als Peter er niet zou zijn :o :o

hoe laat zijn we welkom vanavond 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

He guys!

Ik ben er vanavond pas later. (vanaf 20:30).
Ik kom rechtstreeks vanuit mijn werk, dus de Classé meenemen is nu geen optie.
Maar om eens wat anders te doen dan CD-spelers te vergelijken in de hogere prijsklasse, is het misschien leuk om idd de CD-speler van Ad te horen in vergelijking met de parasound.

Grtz,
Rens

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op januari 15, 2007, 13:15:02
Maar om eens wat anders te doen dan CD-spelers te vergelijken in de hogere prijsklasse, is het misschien leuk om idd de CD-speler van Ad te horen in vergelijking met de parasound.

Leuk. Alsof de Parasound geen match zou zijn voor de Classé en de Plinius... ::)


Jullie nemen die 'hogere prijsklasse' CD-spelers juist niet mee omdat je bang bent... >:D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Pjotr27

Mooi , hier gaat het ook lukken, de tegelboer is zo klaar. Ik neem de Plinius wel mee. (Met de Siltech netkabel`s en interconnect).
Ik ben er rond een uurtje of 20.00.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

#299
Citaat van: Audiofiel op januari 15, 2007, 13:26:39
Leuk. Alsof de Parasound geen match zou zijn voor de Classé en de Plinius... ::)


Jullie nemen die 'hogere prijsklasse' CD-spelers juist niet mee omdat je bang bent... >:D ;D

Toen ik het schreef wist ik wel dat je zo zou reageren ;).
Ik bedoelde juist in de hogere prijsklasse zonder modificatie...
Iemand nog interesse in een goedkope Element pagode???
(nee niet de mijne...).

CitaatGewoon doen. Hij hoeft toch niet per sé beter te zijn om interessant?
PS Per sé schrijf je als per se... Het accent mag je achterwege laten
;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler