Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

Vorige topic - Volgende topic

Audiofiel

Citaat van: )p( op februari 21, 2006, 10:38:05
Gefeliciteerd Arjen! En je vriendin natuurlijk!  :) Mijn vriendin is ook zwanger van ons eerste kindje. Ze is nu 20 weken zwanger. Gisteren hebben we een uitgebreide echo gehad...en de baby ziet er nu echt al als een echte baby uit...bijzonder indrukwekkend...niet te beschrijven wat dan door je heen gaat...

Dan worden we vrijwel gelijktijdig vader! :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Mmm, tijdens de luistersessie om de keuze te maken tussen de smalle en de brede acoustats heeft Arjen me de trouwkaartjes zien, dus ik weet niet of zowel je vrouw én je "vriendin" zwanger zijn? ;) ;D.

Ik had het voorrecht om je al eerder te feliciteren en ik heb mijn mond goed gehouden denk ik op het forum, maar vooralsnog gefeliciteerd dat het nu zo dichtbij komt ;). Ik weet niet hoe de hobbie er door gaat lijden, want Blue zie je hier ook niet zo vaak meer :( ;).

Mijn voorkeur is eigenlijk voor beiden. Ik vond de warmte en ruimtelijkheid zo lekker van de brede acoustats, maar tegelijkertijd het beetje analytische van de smalle en goede/hoge plaatsing ook niet te versmaden.
Ik denk qua muziekaliteit de beste keus. Op die bewuste avond was ik er niet uitgekomen. Ik denk dat je dat nog ergens in je aantekeningen hebt staan Arjen?

Als er nog meer foto's zijn dan houd ik me van harte aanbevolen ;)...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

patrick_vdb

)p(

Citaat van: Audiofiel op februari 21, 2006, 10:44:57
Dan worden we vrijwel gelijktijdig vader! :D

Ah jullie zijn ook halverwege... 8) Heb je de baby ook al een keer voelen schoppen als je met de oor op de buik probeert te luisteren of je de baby kunt horen...de eerste echte connectie die ik voelde...ik was even totaal uit veld geslagen...tot dan toe was het toch niet echt emtotioneel tot mij doorgedrongen dat er al een echt leven in Jolanda's buik rond zwemt.  :)

peter

hifiman

Ook namens ons van harte gefeliciteerd met deze toekomstige upgrade Arjen!  ;D

We kijken uit naar de luistersessie bij jou binnenkort  :D

Groetjes,

Ronald & Phannee

Paulie

Ok Ok ik laat jullie niet langer wachten.

het was weer is een ouderwets gezellige middag. Met een warming up sessie van 13.00 tot 15.00 met achtergrond muziek om niet meteen de hele buurt op bezoek te krijgen, deze tijd werd goed gevuld met lekkere broodjes en salades en veel bijpraten want we hadden mekaar zeker 6 maanden niet meer gezien.  :P :P

Voor mij is het altijd aangenaam om electrostaten te horen omdat dit dicht bij de beleving komt zoals mij die bevalt. helaas heb ik altijd vaak dan de deceptie dat het laag ver te zoeken is. Dit wordt vaak gecompenseerd met een subwoofer wat voor mij een afbraak aan het geheel doet.

De eerste setup van Arjen was met de kleinere acoustat modellen gecombineerd met een goed gekozen subwoofers. Deze combinatie sprak me erg aan omdat ik voor het eerst een goede match zag tussen electrostaten en sub poepers.

Met de grote set acoustat merk je dat het laag homogener is geworden. Wel mis je doordat de subwoofer niet gebruikt wordt wel wat laag in combinatie met de sub werd het laag wat wollig maar dit kwam door de korte tijd van integratie. het geheel matched beter dan bij de kleinere Acoustat modellen dus een duidelijke upgrade. De snelheid en diepte van de set is erg mooi. Wel moet ik zeggen dat ik bepaalde emotie en dynamiek mis (dit is wel een superlatief). Dit in vergelijking met de set van Midcall. Dit is zeker 1 van de betere sets die ik gehoord heb.

je merkt duidelijk bij Arjen dat het iemand is die weet wat en hoe die het wil wat voor weinig foute aankopen zorgt. Dit resulteerd in een goed gebalanceerde set up. Wel denk ik dat Arjen moet proberen de speakers minimaal anderhalve meter uit elkaar te zetten voor een breder geluid (denk ik).

Kortom een erg gezellige middag met een erg mooie setup.

Groet

Paul

Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Audiofiel

Citaat van: )p( op februari 21, 2006, 11:09:11
Ah jullie zijn ook halverwege... 8) Heb je de baby ook al een keer voelen schoppen als je met de oor op de buik probeert te luisteren of je de baby kunt horen...de eerste echte connectie die ik voelde...ik was even totaal uit veld geslagen...tot dan toe was het toch niet echt emtotioneel tot mij doorgedrongen dat er al een echt leven in Jolanda's buik rond zwemt.  :)

Ik heb de kleine al gevoeld met de hand op de buik. ;D Was erg leuk, dan leeft het pas. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bmateijsen

Arjen gefeliciteerd!! Vader worden is een hele belevenis... 8)

Audiotwin

Tevredenheid!!!

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Audiofiel

Bedankt jongens. Het wordt zo een heel ander topic... ;D

Audiofiel

Citaat van: Paulie op februari 21, 2006, 11:28:03
Met de grote set acoustat merk je dat het laag homogener is geworden. Wel mis je doordat de subwoofer niet gebruikt wordt wel wat laag in combinatie met de sub werd het laag wat wollig maar dit kwam door de korte tijd van integratie. het geheel matched beter dan bij de kleinere Acoustat modellen dus een duidelijke upgrade. De snelheid en diepte van de set is erg mooi. Wel moet ik zeggen dat ik bepaalde emotie en dynamiek mis (dit is wel een superlatief). Dit in vergelijking met de set van Midcall. Dit is zeker 1 van de betere sets die ik gehoord heb.
Met de kleinere Acoustats is er wel meer emotie en dynamiek. Maar daar wissel je dan weer wat anders voor in. Dè perfecte speaker bestaat niet, wel iets wat er dicht in de buurt komt...

CiteerWel denk ik dat Arjen moet proberen de speakers minimaal anderhalve meter uit elkaar te zetten voor een breder geluid (denk ik).
Die ruimte is er niet. ;D

Voor mij is het beeld wel OK zo. Breder kan door de panelen iets meer uit te draaien (ten koste van wat diepte). De Acoustat 33 bestaat uit 3 panelen, waarvan de buitenste het hoog verzorgen. Daarom zit er bij mij nu tussen de 'hoogweergevers' meer dan 2 meter breedte. Dat zou nog een halve meter meer moeten worden, maar dan zal ik eerst een nieuw audiorack moeten hebben. Eén hele hoge, dan wel te verstaan van meer dan anderhalve meter. :P

Johnny_Bravo

Ook vanaf mijn kant (en mijn vrouw) gefeliciteerd Arjen !!!

kit-kat

Geweldig nieuws Arjen. Wat leuk. Ik hoop dat de zwangerschap spoedig verloopt, en wens je vriendin-vrouw veel sterkte en plezier toe.
Lijkt me echt buitenwerelds, en bijzonder zo´n kleine in je buik.
Arjen..je moet nu toch zeker wel opschieten met je aanschaf van de D200.... O0

Ik weet dat ook ik nu off topic ga....maar dan moet je maar een aparte thread openen  ;)
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Audiofiel

Citaat van: kit-kat op februari 21, 2006, 16:40:18
Geweldig nieuws Arjen. Wat leuk. Ik hoop dat de zwangerschap spoedig verloopt, en wens je vriendin-vrouw veel sterkte en plezier toe. Lijkt me echt buitenwerelds, en bijzonder zo´n kleine in je buik.
Dank je wel. Leuk om te horen. Het is inderdaad werelds. 8)

CiteerArjen..je moet nu toch zeker wel opschieten met je aanschaf van de D200.... O0

Ik weet dat ook ik nu off topic ga....maar dan moet je maar een aparte thread openen  ;)
Ach, ik heb de Fuji S2Pro nog. Hoewel: die ligt nu al een week bij Fuji NL wegens een defecte sensor. Gelukkig is het een fabrieksfout die zelfs na garantie wordt gedekt door Fuji. Maar het is wel wennen zonder spiegelreflex, met alleen zo'n compact-camera die nooit afgaat wanneer jij het wilt... ;)

garmtz

Audiofiel

Thanks Garmt. Ik had beter een nieuwe thread kunnen openen. ;D

Bedankt Richi... :-\

garmtz

Citaat van: Audiofiel op februari 21, 2006, 16:44:18
Thanks Garmt. Ik had beter een nieuwe thread kunnen openen. ;D

Bedankt Richi... :-\

Hahaha! Zal ik hem splitten?  ;)

visitor

Gefeliciteerd Arjen.
Wanneer is de Meet & Greet ?

Erwin

Richi

Sorry, ik was me er niet van bewust dat het nieuws (1) nog zo vers was en (2) het zo'n impact zou hebben. :-X De volgende keer zal ik mijn bijdrage eerst ter censurering aan jou aanbieden... ;)
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Audiofiel

Citaat van: Richi op februari 21, 2006, 18:23:23
Sorry, ik was me er niet van bewust dat het nieuws (1) nog zo vers was en (2) het zo'n impact zou hebben. :-X De volgende keer zal ik mijn bijdrage eerst ter censurering aan jou aanbieden... ;)

Ik kan moeilijk boos op je worden, Richard. ;) Daarvoor vind ik je te aardig. ;D

BOUBOU

Citaat van: Richi op februari 21, 2006, 09:56:48
Ok, ok. Dan zal ik mijn reactie plaatsen. Eigenlijk moet ik de verloning van onze 15.000 medewerkers aansturen, maar dan wachten ze maar een dagje extra op hun geld. De set van Audiofiel is natuurlijk veeeeeel belangrijker. >:D

Het was inderdaad een beregezellige sessie. We waren koud binnen of de broodjes gingen al in de oven en overheerlijke salades en kaasjes kwamen tevoorschijn. Gelukkig was er ook appelstroop in huis, want op een boterham hoort zoetigheid! ;)

De vrouw van Audiofiel was er ook bij, dus we hebben gezellig bij kunnen praten. En zo kwamen we te weten dat de familie Audiofiel in blijde verwachting is van gezinsuitbreiding. Nogmaals van harte gefeliciteerd met dit fantastische nieuws! 8)

Midcall, Paulie en ik werden vervolgens getracteerd op een overweldigende muzikale ervaring die zijn weerga niet kent. (Zo, dat is er uit). Ik heb de set van Audiofiel vaker gehoord, maar niet met zijn nieuwste aanwinst: de Acoustats. Hoewel, nieuwe aanwinst. Deze elektrostaten stonden al jaren op zolder (ja, je leest het goed) en zijn recentelijk toch maar eens naar beneden gehaald. Je gelooft het toch niet? :P

Maar goed. Eerst stonden er kleinere elektrostaten met een dedicated sub per kanaal en nu staan er dus twee kolossale elektrostaten (zie bijgaande foto). Ik vond de 'oude' weergevers heel mooi, maar op de een of andere manier pakte het geluid mij niet echt. Het was heel erg 'to the point' en wat mij betreft iets te analytisch. Nou, dat is nu wel veranderd zeg. Het geluid dat uit de 'nieuwe' Acoustats komt is breed en hoog, maar vooral ook ongekleurd en natuurlijk. Met natuurlijk bedoel ik dat het niet (te) analytisch is, maar ook warmte in zich heeft. En dat miste ik bij de oude weergevers een beetje.

Ik was persoonlijk echt onder de indruk van de weergave. Zo natuurgetrouw, zo zuiver en dat alles zonder te analytisch of te 'puntig' te worden. Dit is een van de mooiste luisterervaringen die ik ooit heb meegemaakt. 's Avonds heb ik natuurlijk meteen mijn eigen set uitgebreid beluisterd en dan hoor je hoe snel een conventionele luidspreker 'volloopt' in vergelijking met een elektrostaat. Maar gelukkig heb ik 's avonds ook thuis nog lekker van de muziek kunnen genieten. ;)

Kortom, het was weer fabeltastisch. Bedankt Audiofiel!

Groet,
Richard

Ligt het aan mij, of zie ik op de betreffende foto geen kolossale elektrostaten?

@Audiofiel
Gefeliciteerd met de aankomende gezinsuitbreiding.  :D

MvGr. BOUBOU

Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Richi

Citaat van: BOUBOU op februari 21, 2006, 19:28:38
Ligt het aan mij, of zie ik op de betreffende foto geen kolossale elektrostaten?

@Audiofiel
Gefeliciteerd met de aankomende gezinsuitbreiding.  :D

MvGr. BOUBOU

Nee, dat ligt niet aan jou. Audiofiel plaatst zelf t.z.t. een foto van de weergevers. Ik heb mijn foto verwijderd.

Groet,
Richard
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

Peerless Monster

Nu zie je een schrale 3 personen naar iets staren (of luisteren, dat kan je dus niet zien op de foto) wat wel ongelofelijk veel indruk maakt...
Foto's!!!!!!!
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Audiofiel

Mijn Fuji S2Pro is terug naar Fuji Nederland omdat de CCD van de ene op de andere dag opeens kapot is gegaan. Even zonder camera dus. :'(