Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bryan vd B

Citaat van: Peerless Monster op oktober  5, 2005, 19:11:30
Hahahaha  ;D

Goed bezig geweest.
Jammer dat ze niet allemaal even scherp zijn, maar het is heel moelijk om kleine componenten te fotograferen vind ik altijd.
Maar ach wij zijn ook geen fotografen ;D.

Ik heb genoten Brian! Thnx!

inderdaad zijn ze niet allemaal scherp maar het schept het dag en nacht verschil qua layout dus heb ik mijn taak volbracht.
Ben inderdaad geen fotograaf ;D ;D ;D ;)
Leuk te horen dat je hebt genoten.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Hi,

De loopweken lijken inderdaad wel op elkaar maar de xa50es heeft bezuinigingen ondergaan t.o.v de xa5es wegens te dure onderdelen.
De opbouw zal redelijk hetzelfde zijn maar waarom ook een bestaande goede layout veranderen.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Wijx wondere wereld

Weet je ook waarop ? Al die Silmic die je toelachen zijn een aardig fortuin waard en de orginele opamps waren ook niet goedkoop. De Voedingen zijn er ook nog 2 en het loopwerk lijkt hetzelfde, voeding is ook in orde lijkt het bij een orginele XA-50es?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op oktober  5, 2005, 19:11:30
Jammer dat ze niet allemaal even scherp zijn, maar het is heel moelijk om kleine componenten te fotograferen vind ik altijd.
Maar ach wij zijn ook geen fotografen ;D.

Jullie misschien niet. :-X ;D

Maar leuk de foto's te zien. Goed dat ook Wijx vast bezig is met de foto's online zetten. Een volgende stap is natuurlijk jullie twee loopwerken tegen elkaar te kunnen vergelijken. :o
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

Citaat van: Me Wijx, you Jane? op oktober  5, 2005, 19:27:25
Weet je ook waarop ? Al die Silmic die je toelachen zijn een aardig fortuin waard en de orginele opamps waren ook niet goedkoop. De Voedingen zijn er ook nog 2 en het loopwerk lijkt hetzelfde, voeding is ook in orde lijkt het bij een orginele XA-50es?

hi,

Voor de exacte verschillen moet je eigenlijk contact opnemen met louis raatjes van Artspeak die deze speler onderhande genomen heeft, ik zou de verschillen niet zo 123 opnoemen maar hij zeker wel :D.
Al met al is het misschien een keer leuk om deze 2 spelers tegenover elkaar te zetten in een vergelijk???

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Wijx wondere wereld

Citaat van: Audiofiel op oktober  5, 2005, 20:23:51
Jullie misschien niet. :-X ;D

Maar leuk de foto's te zien. Goed dat ook Wijx vast bezig is met de foto's online zetten. Een volgende stap is natuurlijk jullie twee loopwerken tegen elkaar te kunnen vergelijken. :o

ik heb eerlijk gezegd nog nooit foto's gemaakt van de gemodde XA-50, maar de veranderen zitten toch vooral onder printplaat :D

Ik doe eigenlijk nooit aan 1 op 1 vergelijkingen ergens omdat het warm worden en bekabeling meestal best veel uitmaakt, maar voor een lekker biertje en leuke mensen kom ik graag langs met de Sony :p Bij mij thuis gaat voorlopig nog niet omdat mijn zelfbouwspeakers nog in de zelfbouwfase zitten :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Richi

Mooie foto's, heb ze zonet gezien. Louis heeft de spulletjes grondig onder handen genomen. Ziet er bijna net zo uit als mijn Kenwood CD speler van binnen. Vraag me niet wat ie allemaal heeft gedaan, maar het verschil is als dag en nacht. Of eigenlijk andersom. :)
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Wimpie007

Citaat van: Me Wijx, you Jane? op oktober  5, 2005, 21:15:50
Bij mij thuis gaat voorlopig nog niet omdat mijn zelfbouwspeakers nog in de zelfbouwfase zitten :D

Is dat zoiets als wachten tot IKEA-meubels zichzelf ineen schroeven?  >:D :P
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Wijx wondere wereld

Citaat van: wimpie007 op oktober  9, 2005, 00:12:21
Is dat zoiets als wachten tot IKEA-meubels zichzelf ineen schroeven?  >:D :P

whaha was het maar zo'n feest. Schuurblok ligt naast de speaker, ik heb uitgelegd hoe het werkt, maar nog steeds heeft de kast zichzelf niet geschuurd  :(
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

bryan vd B

Citaat van: Me Wijx, you Jane? op oktober  9, 2005, 01:24:24
whaha was het maar zo'n feest. Schuurblok ligt naast de speaker, ik heb uitgelegd hoe het werkt, maar nog steeds heeft de kast zichzelf niet geschuurd  :(
Stomme kast ;D

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Vanmiddag komen forumgenoten Pauli, Richi en Midcall langs voor een luistersessie. Paul en Richard zijn hier al eerder geweest, maar Arjen (dat gaat weer verwarrend worden!) niet. Vanavond of morgen meer over hun luisterervaringen.

Toch ben ik heel benieuwd naar de reacties van Paul en Richard, want er is iets veranderd sinds hun laatste bezoek... verrassing... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

myself

Citaat van: Audiofiel op februari 18, 2006, 09:07:43
Toch ben ik heel benieuwd naar de reacties van Paul en Richard, want er is iets veranderd sinds hun laatste bezoek... verrassing... ;D
laat me eens gokken....... je avatar  ;) ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Audiofiel

Richard, Paul en Arjen zijn zojuist vertrokken. Het was weer beregezellig. Ik ben benieuwd naar hun ervaringen, om die hier te lezen... We moeten eens wat vaker bij elkaar afspreken. :D


Citaat van: myself op februari 18, 2006, 12:43:15
laat me eens gokken....... je avatar  ;) ;D
Je hebt geen wasmachine gewonnen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

CitaatToch ben ik heel benieuwd naar de reacties van Paul en Richard, want er is iets veranderd sinds hun laatste bezoek... verrassing...

Ik zal het maar niet verklappen, want ik ben de eerste geweest die ze gehoord heeft ;) ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op februari 20, 2006, 08:29:35
Ik zal het maar niet verklappen, want ik ben de eerste geweest die ze gehoord heeft ;) ;D

;D ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Movievault

#165
En ongeduldig wachten we :)
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Peerless Monster

Nog steeds aan het wachten...
Nog steeds ongeduldig...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Ja jongens, ik wacht ook. Maar ik kan moeilijk zelf een verslag over mijn eigen set gaan maken. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op februari 21, 2006, 07:56:09
Ja jongens, ik wacht ook. Maar ik kan moeilijk zelf een verslag over mijn eigen set gaan maken. ::)

Wordt helemaal met de grond gelijk gemaakt als je eigen kritiek moet gaan leveren ;).
Wel tevreden met de "nieuwe" aanwinst?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Richi

#169
Ok, ok. Dan zal ik mijn reactie plaatsen. Eigenlijk moet ik de verloning van onze 15.000 medewerkers aansturen, maar dan wachten ze maar een dagje extra op hun geld. De set van Audiofiel is natuurlijk veeeeeel belangrijker. >:D

Het was inderdaad een beregezellige sessie. We waren koud binnen of de broodjes gingen al in de oven en overheerlijke salades en kaasjes kwamen tevoorschijn. Gelukkig was er ook appelstroop in huis, want op een boterham hoort zoetigheid! ;)

De vrouw van Audiofiel was er ook bij, dus we hebben gezellig bij kunnen praten. En zo kwamen we te weten dat de familie Audiofiel in blijde verwachting is van gezinsuitbreiding. Nogmaals van harte gefeliciteerd met dit fantastische nieuws! 8)

Midcall, Paulie en ik werden vervolgens getracteerd op een overweldigende muzikale ervaring die zijn weerga niet kent. (Zo, dat is er uit). Ik heb de set van Audiofiel vaker gehoord, maar niet met zijn nieuwste aanwinst: de Acoustats. Hoewel, nieuwe aanwinst. Deze elektrostaten stonden al jaren op zolder (ja, je leest het goed) en zijn recentelijk toch maar eens naar beneden gehaald. Je gelooft het toch niet? :P

Maar goed. Eerst stonden er kleinere elektrostaten met een dedicated sub per kanaal en nu staan er dus twee kolossale elektrostaten (zie bijgaande foto). Ik vond de 'oude' weergevers heel mooi, maar op de een of andere manier pakte het geluid mij niet echt. Het was heel erg 'to the point' en wat mij betreft iets te analytisch. Nou, dat is nu wel veranderd zeg. Het geluid dat uit de 'nieuwe' Acoustats komt is breed en hoog, maar vooral ook ongekleurd en natuurlijk. Met natuurlijk bedoel ik dat het niet (te) analytisch is, maar ook warmte in zich heeft. En dat miste ik bij de oude weergevers een beetje.

Ik was persoonlijk echt onder de indruk van de weergave. Zo natuurgetrouw, zo zuiver en dat alles zonder te analytisch of te 'puntig' te worden. Dit is een van de mooiste luisterervaringen die ik ooit heb meegemaakt. 's Avonds heb ik natuurlijk meteen mijn eigen set uitgebreid beluisterd en dan hoor je hoe snel een conventionele luidspreker 'volloopt' in vergelijking met een elektrostaat. Maar gelukkig heb ik 's avonds ook thuis nog lekker van de muziek kunnen genieten. ;)

Kortom, het was weer fabeltastisch. Bedankt Audiofiel!

Groet,
Richard
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Harry HT

Hoi,
Citaat van: Richi op februari 21, 2006, 09:56:48
De vriendin van Audiofiel was er ook bij, dus we hebben gezellig bij kunnen praten. En zo kwamen we te weten dat de familie Audiofiel in blijde verwachting is van gezinsuitbreiding. Nogmaals van harte gefeliciteerd met dit fantastische nieuws! 8)
Gefeliciteerd Arjen, leuk zeg  8) en je vriendin natuurlijk ook gefeliciteerd.

CitaatMidcall, Paulie en ik werden vervolgens getracteerd op een overweldigende muzikale ervaring die zijn weerga niet kent. (Zo, dat is er uit). Ik heb de set van Audiofiel vaker gehoord, maar niet met zijn nieuwste aanwinst: de Acoustats. Hoewel, nieuwe aanwinst. Deze elektrostaten stonden al jaren op zolder (ja, je leest het goed) en zijn recentelijk toch maar eens naar beneden gehaald. Je gelooft het toch niet? :P
:D Geweldig  ;D Die stonden er toch al een tijdje?

CitaatIk was persoonlijk echt onder de indruk van de weergave. Zo natuurgetrouw, zo zuiver en dat alles zonder te analytisch of te 'puntig' te worden. Dit is een van de mooiste luisterervaringen die ik ooit heb meegemaakt.
Dat klinkt goed allemaal, je bent erg enthousiast  O0

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Movievault

Ik krijg er geen zicht op.
Heb je wat afmetingen van die speaker?
Proficiat met de kleine toekomstige stereo of multichannel installatie ;D
Daar zal nog heel wat getweak aan te pas komen, misschien kleine suggestie, je zou de MAT kunnen gebruiken om te beginnen ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Audiofiel

Citaat van: Harry HT op februari 21, 2006, 10:17:37
Hoi,Gefeliciteerd Arjen, leuk zeg  8) en je vriendin natuurlijk ook gefeliciteerd.
Dank je wel! :D

Citaat:D Geweldig  ;D Die stonden er toch al een tijdje?
Ja, ik heb al ruim 12 jaar Acoustat electrostaten. Maar deze stonden de afgelopen 3 jaar opgeslagen. "Voor het geval dat..."

Gezien het blijde nieuws hebben we de ruimte boven nodig en moesten ze daar dus weg. De andere electrostaten (die kleiner zijn) staan nu op zolder, waar ze wel kunnen blijven. Ik weil ze namelijk helemaal niet kwijt. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: FrankG op februari 21, 2006, 10:22:43
Ik krijg er geen zicht op.
Heb je wat afmetingen van die speaker?
Ik zal binnenkort even een foto plaatsen met iets er naast zodat je de verhoudingen kunt zien. De breedte is slechts ongeveer 80 cm. :P

CitaatProficiat met de kleine toekomstige stereo of multichannel installatie ;D
Daar zal nog heel wat getweak aan te pas komen, misschien kleine suggestie, je zou de MAT kunnen gebruiken om te beginnen ;D
Thanks! Wij hebben al matten ingekocht.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Gefeliciteerd Arjen! En je vriendin natuurlijk!  :) Mijn vriendin is ook zwanger van ons eerste kindje. Ze is nu 20 weken zwanger. Gisteren hebben we een uitgebreide echo gehad...en de baby ziet er nu echt al als een echte baby uit...bijzonder indrukwekkend...niet te beschrijven wat dan door je heen gaat...

peter