Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Audiofiel

Citaat van: Me Wijx, you Jane? op oktober  4, 2005, 02:05:13
Ik heb zelf ook een gemodde XA-50es en kan me eigenlijk totaal niet vinden de beschrijving. Wat heb je zelf eraan aangepast? Stemmen waren orgineel bij mij ook zeer op de achtergrond maar na het modificeren staat het weer netjes vooraan en daarbij staat de sony toch eigenlijk wel bekend om z'n strakke laag en vele detail en groots beeld. Heel apart dat jullie het totaal anders ervaarden

Volgens mij ervaarden wij het niet zoveel anders hoor. Je moet de beschrijving in verhouding zien. In verhouding tot de duurdere gemodde Parasound 2000 snaar-loopwerk en 2000 DAC. Dus de '2000' klinkt gewoon nog meer, nog beter, nog meer analoog.

Maar de gemodde XA-50 is in diezelfde punten veel beter dan de meeste standaard spelers (zeker van dezelfde prijsstelling)... De '2000' is simpelweg nog weer een flink stuk beter (en 3x duurder)... :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Wijx wondere wereld

ah okay dat zet het weer in perspectief  ;)
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

bryan vd B

Citaat van: Me Wijx, you Jane? op oktober  4, 2005, 03:03:18
ah okay dat zet het weer in perspectief  ;)

Hi,

inderdaad moet je het in verhouding zien met het parasound loopwerk.Deze is gewoon analoger klinkend.
Ik heb trouwens niet de xa50ES maar de XA5ES wat toch even wat anders is hoor ;).
Dit is een speler van ruim 10 jaar oud die volledig is gemod door louis raatjes van artspeak en eerlijk gezegt heb ik nog geen cd speler gehoord die zo goed klonk als de sony.
Hij is eigenlijk tegen het exteme aan gemod en is ook van een muziekant geweest.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Wijx wondere wereld

zoveel scheelt de Xa-50 en XA5 ook weer niet. Wat is er zo extreem gemod? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig  ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

bryan vd B

Citaat van: Me Wijx, you Jane? op oktober  4, 2005, 13:13:31
zoveel scheelt de Xa-50 en XA5 ook weer niet. Wat is er zo extreem gemod? Ben eigenlijk wel nieuwsgierig  ;D

Zal eens foto's plaatsen want eigenlijk zijn bijna alle componenten veranderd.
Het loopwerk van de 50 en 5 zijn verschillend hoor.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Peerless Monster

CitaatZal eens foto's plaatsen want eigenlijk zijn bijna alle componenten veranderd.
Het loopwerk van de 50 en 5 zijn verschillend hoor.

Bryan

Jaaaaaaa foto's vanwege fotogeilheid!!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Kom maar op met die foto's.

Nieuw topic? Spot the modd. ;D ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

bryan vd B

Citaat van: Audiofiel op oktober  4, 2005, 14:21:12
Kom maar op met die foto's.

Nieuw topic? Spot the modd. ;D ;)

oke oke zal ze zo gelijk maar even maken dan ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

Citaat van: bryan vd B op oktober  4, 2005, 14:22:52
oke oke zal ze zo gelijk maar even maken dan ;)

Het mag ook hier, hoor Bryan.



Alleen heb ik zelf geen foto's van voor de modificaties van mijn Parasound 2000, ik heb hem 'gemod' gekocht...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Wijx wondere wereld

*zoekt zich rot in de topics waar de foto's staan  ;D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

bryan vd B

Hi,

Krijg ze op 1 of andere manier niet op de juiste grote erop ::)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Richi

Schiet toch eens op man, iedereen zit te wachten op die foto's!  >:D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

CitaatHi,

Krijg ze op 1 of andere manier niet op de juiste grote erop

Bryan

Het is nu verdorie een half uur geleden dat je dit typte...
Schiet op man ! ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Wijx wondere wereld

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Peerless Monster

Citaattoevallig ambtenaar van beroep?

Of advocaat misschien ;D...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Martin_M

Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

bryan vd B

Citaat van: Richi op oktober  4, 2005, 16:23:29
Schiet toch eens op man, iedereen zit te wachten op die foto's!  >:D

jah jah!!!!!!!! ;)
Citaat van: Peerless Monster op oktober  4, 2005, 16:54:29
Het is nu verdorie een half uur geleden dat je dit typte...
Schiet op man ! ;D

shut the f**k up ;D
Citaat van: Me Wijx, you Jane? link=topic=28551.msg490613#msg490613

date=1128448219

toevallig ambtenaar van beroep?  ;D

nope :D ;)
Citaat van: Peerless Monster op oktober  5, 2005, 07:38:34
Of advocaat misschien ;D...

ook niet :D
Citaat van: Peerless Monster op oktober  5, 2005, 07:38:50
lekker langzaam ;D

pfffffff ;)
Citaat van: Martin_M op oktober  5, 2005, 08:04:49
Ik wacht ook hoor >:D

komen er zo aan :-*.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

#143
Hi,

Na veel verzoeken hier de foto'sssssssssss.................

de gemodde versie




De ongemodde versie



Hier zie je het verscil al duidelijk aan de gebruikte elco's en is al de bekabeling vervangen en ingepakt.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B



De gemodde versie




De ongemodde versie



Hier zie je ook duidelijk verschil ;)
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

gemodde versie




ongemodde versie



Hier zie je het totaal verschil in de layout en kan je ook goed zien dat het voedingsgedeelte goed in ingepakt.
Ook zijn de standaard zekeringen vervangen door AHP zekeringen wat de klank zeker ten goede komt.
Wat je niet ziet op de foto's zijn de loodbitumen aan de zijwanden en is de bodem en boven plaat voorzien van kurk.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

Hi,

ZOOOO!!! zeurkoussen en nu niet meer zo z**ken he ;D ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

bryan vd B

hi,

eerst lopen ze een dag te krijssen.... en dan staat het erop en zijn ze allen offline  >:D :-*

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Peerless Monster

Citaateerst lopen ze een dag te krijssen.... en dan staat het erop en zijn ze allen offline

Hahahaha  ;D

Goed bezig geweest.
Jammer dat ze niet allemaal even scherp zijn, maar het is heel moelijk om kleine componenten te fotograferen vind ik altijd.
Maar ach wij zijn ook geen fotografen ;D.

Ik heb genoten Brian! Thnx!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Wijx wondere wereld

#149
Ik zie eigenlijk niet zo heel veel verschil behalve al die kousen :D Je hebt idd gelijk de Sony XA-50 heeft alles in Elna Silmic en de XA-5 zo te zien niet (shit kep weer ongelijk :()

fotootje van voor de mod XA-50, loopwerk lijkt wel verdacht veel op elkaar
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun