Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Idd Rens :) Ik heb zo'n gevoel dat iemand zich erg wenst te verdedigen.

Jongens.......... Het is een mening van iemand. Als je die uitnodigd vraag je ook om een mening!


Aan de andere kant is het ook wel weer leuk om te lezen. Jongens, ga door!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

#51
CitaatIdd Rens  Ik heb zo'n gevoel dat iemand zich erg wenst te verdedigen.

Mwha niet eens. Arjen is tevreden. Das toch mooi zo ;D ...
Misschien een beetje defensieve bewoordingen misschien ;D
Mooi jongens zo'n discussie. Smul ervan!

Ik weet zeker dat het HT van Arjen beter voor elkaar is dan bij hoor ;D !!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#52
Citaat van: Peerless Monster op augustus 10, 2005, 13:38:36

Ik weet zeker dat het HT van Arjen beter voor elkaar is dan bij hoor ;D !!!


Ik hoop het wel voor Audiofiel, mijn acoustiek is niet erg goed te noemen hiero ;) Gebruikte componenten oordeel ik niet over, dat is een kwestie van smaak.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

;D

CitaatGebruikte componenten oordeel ik niet over, dat is een kwestie van smaak.
;D en daar valt niet over te twisten ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

LOL. ;D Kom zelf eens luisteren, Peerless en Blue. Kun je een eigen mening vormen. >:D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 14:24:08
LOL. ;D Kom zelf eens luisteren, Peerless en Blue. Kun je een eigen mening vormen. >:D

Dat was al min of meer afgesproken toch? Ik zou samen met Mark Lemmens bij je langskomen. Ik geloof dat Raphie ook mee wilde indien dat mogelijk is.

Enige wat ontbreekt is een datum ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Ik heb nog kabeltjes van je he Arjen, dus ik moet wel langskomen ;).
Als ik binnen mag komen, dan doe ik dat nog liever ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

@ Blue: Drie tegelijk is wel erg veel hoor, op de stereoset is maar 1 hotspot. Ik heb tijdens het bezoek van Spacebass en Harry HT zelfs helemaal niet op de hotspot gezeten.

Datum: op een rustig moment in september? Ben nu juist heel erg druk.



@Rens: natuurlijk mag je binnen komen. Als je maar niet gaat luisteren... ;) >:D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Drie is wellicht veel maar wisselen vind ik geen probleem. Maar goed, dat is jouw keuze.

September lijkt me goed.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

CitaatAls je maar niet gaat luisteren...

Verdomme er toch nog ingetrapt ;).
Ach ik heb wel een idee hoe dat gaat klinken. Vind je speakers geweldig ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 14:43:58
Ik heb tijdens het bezoek van Spacebass en Harry HT zelfs helemaal niet op de hotspot gezeten.

Drie pagina's heen en weer geneuzel en hier is de clou  ;D

Spacebass

#61
@Audiofiel
Je verwacht een hele uitleg van mij over de door mij ervaren probleempunten en uiteindelijk komt het erop neer dat je er toch niets mee doet want je bent al tevreden ;D ;D Heeft het dan uberhaupt zin om hier nog meer energie in te steken...wat mij betreft niet dus! ;)[

Audiofiel

@Space: Zeg, ik ben geen zoekende in de woestijn zeg! De insteek van het bezoek was gezelligheid, delen van de hobby, ervaringen uitwisselen, etc. Volgens mij staat tevredenheid dat verder niet in de weg. Je mocht willen dat je tevreden was, Space. >:D ;D ;D

@Rens: natuurlijk mag je komen luisteren, maar het was zooooon inkopper, ik kon het niet laten. ;)


@Kjelt: ik hoef thuis toch niet op de hotspot te zitten om het geluid van mijn eigen set te beoordelen? Of klinkt het zoveel anders met 2 extra mensen in je kamer? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 14:43:58
@ Blue: Drie tegelijk is wel erg veel hoor, op de stereoset is maar 1 hotspot. Ik heb tijdens het bezoek van Spacebass en Harry HT zelfs helemaal niet op de hotspot gezeten.
Is niet helemaal waar  ;D De eerste keer dat ik op de sweetspot zat, toen klopte er volgens mij iets niet aan het geluidsbeeld. Ik heb je toen zelf laten luisteren of het zo "hoorde". Toen bleken de electrostaten bij het schoonmaken of zo verplaatst te zijn..iets van 1 of 2 centimeter geloof ik  ;)

Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 15:11:30
@Space: Zeg, ik ben geen zoekende in de woestijn zeg! De insteek van het bezoek was gezelligheid, delen van de hobby, ervaringen uitwisselen, etc. Volgens mij staat tevredenheid dat verder niet in de weg. Je mocht willen dat je tevreden was, Space. >:D ;D ;D
Helemaal mee eens, maar ik lees dat er allerlei mogelijke oorzaken zijn van de door mij gegeven probleempunten, maar dat je de (volgens jou) belangrijkste niet wilt aanpakken, omdat je er zo heel goed mee kan leven...
Omdat ik het wel vermoeiend vond en jij je daar niet in kon vinden, zijn we er wat dieper op in gedoken, maar als dit in diezelfde klassering valt, waarom daar dan verder op in gaan? Je bent het niet met mijn ervaring eens en klaar is Arjen  ;D Dat mag en kan allemaal!

Peerless Monster

Citaatklaar is Arjen

Dus Arjen = Kees.
Dat verklaart een hoop ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 15:11:30
@Kjelt: ik hoef thuis toch niet op de hotspot te zitten om het geluid van mijn eigen set te beoordelen? Of klinkt het zoveel anders met 2 extra mensen in je kamer? ;D

Hey Audiofiel, dat is natuurlijk wel weer een lok-aas. ... hap hap!  ;D
Wat die mensen betreft, tja ik weet niet of 2 stuks 1m70 hoge 90 liter inhoud hebbende zuurstof happende, koolstofdioxide spuitende, koolwaterstof skelet versterkte waterzakken (*) veel invloed hebben op het audio spectrum van je kamer  ;D
Bij mij is het nu zo dat als ik 30cm van de sweetspot af zit, ik al een heel ander geluid heb (vooral bij de lage tonen).  En in een ander topic had Garmt het over een ramp als zijn luidsprekers een halve mm zouden worden verplaatst  :D
Dus leek het me een hele logische verklaring zeker als kabels verwisseld blijken te zijn.



(*) definitie van een mens door een alien ik geloof uit een of andere Star Trek TNG aflevering en dus zeker niet bedoeld als belediging aan het adres van bovengenoemde toehoorders  ;D

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op augustus 10, 2005, 15:25:41
Helemaal mee eens, maar ik lees dat er allerlei mogelijke oorzaken zijn van de door mij gegeven probleempunten, maar dat je de (volgens jou) belangrijkste niet wilt aanpakken, omdat je er zo heel goed mee kan leven...
Wat is de belangrijkste dan? Als je de fysieke plek van de surroundset bedoeld (akoestisch niet perfect), dan weet je het antwoord al. Ik heb 2 sets in de kamer, stereo en HT. De stereoset gaat voor en krijgt het beste plekje. Het plekje wat daarna over is gaat naar de HT set. Dat heb ik je ook verteld aan het begin. Als in de surroundset dan nog een akoestisch probleem zou zijn waar ik geen enkele last van heb in mijn filmbeleving (hooguit in stereo wat ik daar niet op luister), waarom zou ik dat dan willen veranderen? Anders moet ik een nieuwe doos kopen om een probleem op te lossen waar ik geen last van had...

CitaatJe bent het niet met mijn ervaring eens en klaar is Arjen  ;D Dat mag en kan allemaal!
Dat is wel erg kort door de bocht. ;) Ervaringen zijn subjectief, zowel die van jou als die van mij.

Citaat van: Kjelt op augustus 10, 2005, 15:29:59
Bij mij is het nu zo dat als ik 30cm van de sweetspot af zit, ik al een heel ander geluid heb (vooral bij de lage tonen).  En in een ander topic had Garmt het over een ramp als zijn luidsprekers een halve mm zouden worden verplaatst  :D
Dus leek het me een hele logische verklaring zeker als kabels verwisseld blijken te zijn.
Bij het schoonmaken van de hele set (en stofzuigen van de electrostaten!) zijn alle kabels losgeweest. Per ongeluk is daarna links en rechts verwisseld bij het opnieuw aansluiten. Daarnaast is 1 speaker een cm of 1-2 verschoven als gevolg van een verjaardagsfeestje. Dat had tot gevolg dat het midden van het geluidsbeeld een klein beetje uit het centrum lag. Dat heb ik dus gecorrigeerd. Ik neem aan dat Garmt het ook overdrachtelijk bedoeld als hij het over millimeters heeft, want met die kleine afstanden kan ik zeker niet een verschil waarnemen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 15:44:25
Ik neem aan dat Garmt het ook overdrachtelijk bedoeld als hij het over millimeters heeft, want met die kleine afstanden kan ik zeker niet een verschil waarnemen.

Mwah, een verschil van 10 mm hoor ik i.i.g. zeker....  ;D  Ten tijden van mijn elektrostaten hoorde ik ook nog 5 mm wel.

Audiofiel

Ja, 10 mm hoor ik ook, maar de aangehaalde bewering was een halve mm! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

#69
Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 16:33:52
Ja, 10 mm hoor ik ook, maar de aangehaalde bewering was een halve mm! ;D

Tja, overdrijven is ook een vak...  ;D

Raphie

Wel lachen, zo veel mensen zo veel smaken. Arjen, je kan het niet altijd iedereen naar de zin maken. (als gastheer absoluut wel, maar smaken verschillen nou eenmaal)
JBL PRX Power!

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 16:33:52
Ja, 10 mm hoor ik ook, maar de aangehaalde bewering was een halve mm! ;D

Sorry ik heb het nog eens even nagekeken en ik zat er een factor twee naast  ;D

Citaat van: Garmt op augustus  9, 2005, 21:52:31
Ik zou er gek van worden, iedere millimeter verschuiving hoor ik...  ::) 


Spacebass

#72
Citaat van: Audiofiel op augustus 10, 2005, 15:44:25
Wat is de belangrijkste dan? Als je de fysieke plek van de surroundset bedoeld (akoestisch niet perfect), dan weet je het antwoord al. Ik heb 2 sets in de kamer, stereo en HT. De stereoset gaat voor en krijgt het beste plekje. Het plekje wat daarna over is gaat naar de HT set. Dat heb ik je ook verteld aan het begin. Als in de surround set dan nog een akoestisch probleem zou zijn waar ik geen enkele last van heb in mijn filmbeleving (hooguit in stereo wat ik daar niet op luister), waarom zou ik dat dan willen veranderen? Anders moet ik een nieuwe doos kopen om een probleem op te lossen waar ik geen last van had...

CitaatDat is wel erg kort door de bocht. ;) Ervaringen zijn subjectief, zowel die van jou als die van mij.

Ik probeer op elk (zo genuanceerd) mogelijke manier aan te geven dat er meerdere zaken zijn in jouw HT set waar ikzelf gewoon niet super enthousiast over ben. Waar er woordbarrières zijn probeer ik die te doorbreken. Geef zelf al een aantal posts geleden aan dat het allemaal subjectief is. Dat het bij mij ook niet perfect is en hoe ik met kritiek over mijn eigen set om ga. Als mijn uitleg ergens wazig is, dan zet je het met je (terechte) vragen prima in focus. Ik probeerde op mijn manier opbouwend en constructief te zijn, wat blijkbaar jammerlijk faalt  :(, wellicht deels door mijn gebrek aan "schrijverstalent" ?

Sterker het voelt achteraf dat ik het beter een oppervlakkig "alles was geweldig en perfect!!" verslagje had kunnen maken ;D  ;D
Mijn conclusie: Uit dit "gesprek" zal mijninziens verder niets vruchtbaars komen want al meerdere keren geef je aan dat je het eindstation al bereikt hebt. Het is eerder een "klucht" aan het worden, ter vermaak van de overige leden  ;D  ;D

garmtz

Citaat van: Spacebass op augustus 10, 2005, 21:51:33
Het is eerder een "klucht" aan het worden, ter vermaak van de overige leden  ;D  ;D

Je ziet mij niet lachen...  :-X  ;)

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op augustus 10, 2005, 21:51:33
Mijn conclusie: Uit dit "gesprek" zal mijner inziens verder niets vruchtbaars komen want al meerdere keren geef je aan dat je het eindstation al bereikt hebt. Het is eerder een "klucht" aan het worden, ter vermaak van de overige leden  ;D  ;D
Wat een onzin zeg, je klinkt een beetje geirriteerd. Ik wil helemaal geen "alles is perfect"-verslagje, ik snap niet waarom je die indruk hebt. Als ik je vraag om aan te geven wat het belangrijkste probleempunt is wat ik volgens jou moet aanpakken, dan krijg ik geen antwoord. Zeg nou gewoon wat je bedoelt, dat maakt het veel makkelijker.

Ik zeg overigens nergens het eindstation te hebben bereikt, alleen maar dat ik momenteel heel erg tevreden is.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.