Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Of bedoelde je de foto's van mijn rug? :o Die zijn inderdaad allang gemaakt. :-[
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op december  9, 2010, 14:38:01
Zal ik de Omega Pre openschroeven? Ik heb de nieuwe set Amerikaanse Torxen inmiddels binnen.
Wat is het verschil met de europese torxen? Toch niet weer de mm vs inches mag ik hopen?

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op december  9, 2010, 15:31:54
Wat is het verschil met de europese torxen? Toch niet weer de mm vs inches mag ik hopen?

Sorry, ik bedoelde inbus, niet Torx. En ja, het gaat om het verschil tussen metrische maten en imperiale maten.


Maar hoe heb jij je Classé CA-100 dan opengemaakt? Die inbus is namelijk niet metrisch.... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op december  9, 2010, 15:23:04
Of bedoelde je de foto's van mijn rug? :o Die zijn inderdaad allang gemaakt. :-[

Ai je meende het ook nog!
Veel beterschap dan Arjen!!
Wanneer heb je tijd voor wat sinaasappelen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op december  9, 2010, 15:37:01
Sorry, ik bedoelde inbus, niet Torx. En ja, het gaat om het verschil tussen metrische maten en imperiale maten.


Maar hoe heb jij je Classé CA-100 dan opengemaakt? Die inbus is namelijk niet metrisch.... ::)
Aha inbus dus ook. Ja ik heb zo'n x 100 stuks bitsetjedoos daar zat er wel een tussen die pastte, daar zitten inderdaad ook imperial tussen. Maar mijn vraag was inderdaad over Torx, nu is het duidelijk  ;)

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op december  9, 2010, 16:22:44
Ai je meende het ook nog!
Veel beterschap dan Arjen!!
Wanneer heb je tijd voor wat sinaasappelen?

Ik heb nog een half kistje mandarijnen liggen. Maar je bent altijd welkom, dat weet je. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op december  9, 2010, 16:25:01
Aha inbus dus ook. Ja ik heb zo'n x 100 stuks bitsetjedoos daar zat er wel een tussen die pastte, daar zitten inderdaad ook imperial tussen. Maar mijn vraag was inderdaad over Torx, nu is het duidelijk  ;)

Torx is vrijwel de enige tool die niet verschillend is qua afmetingen (metrisch/imperiaal SAE).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

En dan nu de 'naaktfoto's:



De PSU van voren.


De PSU van achteren.


Eén van de 3 ringkerntrafo's (2 dual mono voor audio, 1 voor digitaal/stuurelectronica), 2x148VA /1x126VA.


Enkele van de 49 elco's met gezamenlijk 176,880µF aan capaciteit.


De zekering bij de printplaat.


Later meer foto's van de Pre.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Classe apparatuur blijft van binnen altijd een plaatje om te zien  :pompom:

Denon Focal

Ik mis het nietje door de navel  ;D

Erg mooi om ze zo van binnen te zien, straalt klasse uit.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Peerless Monster

Citaat van: Kjelt op december 15, 2010, 10:02:25
Classe apparatuur blijft van binnen altijd een plaatje om te zien  :pompom:

En dat alleen van de PSU...
Impressive!!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Audiofiel, zou je me nog wat detail foto's van de gebruikte spanningsregelaars willen sturen? Classe heeft vaak 78xx regelaars die ze direct laten volgen door een (enorme) berg elco's. Hier heb ik heel wat discussies met collega's over gehad (want de spec's van de 78xx zeggen juist kleine capaciteiten te gebruiken) echter waar we nu met zijn drieen op uit zijn gekomen is dat door de grote elco's je meteen na opstarten de 78xx in max. stroombegrenzing trekt (de 78xx zijn kortsluitvast) en dat ie dan langzaam aan de elco's oplaad. Na het opladen heb je natuurlijk een enorme  buffer om stroom(pieken) uit te trekken. Oftewel het kan inderdaad maar is wel even vreemd kijken voor de standaard 78xx gebruikers  :) Ben benieuwd of ze hier nog wat fancier gelijkrichters hebben gebruikt of dat ze dit in de voorversterker zelf doen (wellicht discreet opgebouwd).

Audiofiel

Er zit in de Pré nog extra regulatie en wat geheime doosjes van Pandora (die ik niet zal openen). Wacht maar op de foto's van de Pré (vanavond online). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op december 15, 2010, 14:25:04
Er zit in de Pré nog extra regulatie en wat geheime doosjes van Pandora (die ik niet zal openen).
Zou ik ook niet openen  ;) maar details van de regulatoren hou ik aanbevolen. Heb je eigenlijk schema's al geregeld of zijn die echt impossible aan te komen?

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op december 15, 2010, 14:25:04
Er zit in de Pré nog extra regulatie en wat geheime doosjes van Pandora (die ik niet zal openen). Wacht maar op de foto's van de Pré (vanavond online). ;)
Ik ga slapen, lang genoeg gewacht  ;)

Audiofiel

Ik zie mijn kans schoon om de foto's nog even te posten voor het slapen gaan... Dit worden de lekkerste foto's. ;D



De voorkant.



De zijkant.



Extra capaciteit.



Twee niveau's PCB.



Pandora's box.



Gain stage.



Gain stage detail.



Connectors extern.



Connectors intern.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Echt fraai.
:thumbs-up:

Alleen je connectors zien er wat mat uit.
Hoort dit zo ?
Anders nl even wat Deoxit er op.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Audiofiel

Citaat van: Hipster op december 16, 2010, 13:27:15
Echt fraai.
:thumbs-up:

Alleen je connectors zien er wat mat uit.
Hoort dit zo ?
Anders nl even wat Deoxit er op.

Komt door de flits via het plafond. Ze zien er in werkelijkheid pico bello uit. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Staaled

Citaat van: Audiofiel op december 16, 2010, 13:57:24
Komt door de flits via het plafond. Ze zien er in werkelijkheid pico bello uit. ;)
Als je het plafond er op terugziet zekers. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

jan-rotterdam