Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

simsatit

Zo dat is even wat anders..

Gefeliciteerd met je Omega set!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Audiofiel

Citaat van: Dynky op november 27, 2010, 11:24:04
kan je de ingangsgevoeligheid op de Omega dan niet "gelijk trekken" als je zo'n verschillen bemerkt tussen bvb CD en je surround ?
Ik heb eerlijk gezegd nog geen pre gekend die deze mogelijkheid niet had...of is er een klanktechnische reden (lees : kwaliteitsverlies) waarom je dit niet wilt toepassen ?

Vrijwel geen enkele high end stereo pre die ik ken heeft de mogelijkheid van aanpassing van de gain per bron. Mijn Levinson No.38 had die mogelijkheid overigens wel, maar het is echt een zeldzaamheid.

Bij surround prepro's en receivers zie je de mogelijkheid wel vaker, maar daar is de implementatie vaak minder fraai geregeld (bijvoorbeeld digitaal verzwakken, wat resolutie verminderend werkt). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dirk

Citaat van: Audiofiel op november 27, 2010, 12:50:37
Vrijwel geen enkele high end stereo pre die ik ken heeft de mogelijkheid van aanpassing van de gain per bron. Mijn Levinson No.38 had die mogelijkheid overigens wel, maar het is echt een zeldzaamheid.

Bij surround prepro's en receivers zie je de mogelijkheid wel vaker, maar daar is de implementatie vaak minder fraai geregeld (bijvoorbeeld digitaal verzwakken, wat resolutie verminderend werkt). ;)
oeps, je hebt idd 100% gelijk...was ff uit het oog verloren dat het hier maar  ;) om een stereo pre gaat.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ghosty J

Past precies :D
Citaat van: Kjelt op november 27, 2010, 11:40:37
:D  verander dan maar eerder in: KentAudiofiel'sVoorliefdeVoorClasseOmegaPrePros  :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Audiofiel

Enige probleem is dat het niet klopt. Er bestaan geen Omega Pre Pro's. ;D


Citaat van: Kjelt op november 27, 2010, 11:40:37
:D  verander dan maar eerder in: KentAudiofiel'sVoorliefdeVoorClasseOmegaPrePros  :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member


tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

TheoPrime

Gefeliciteerd met je verjaardag en met je super verjaardag kado :)
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Audiofiel op november 27, 2010, 10:31:35

Toen ik ze ging ophalen en ze bij de vorige eigenaar in de huiskamer zag staan kwam de omschrijving Versterker der Versterkers in mij naar boven... ;) ;D

....nou vooruit dan maar even..... :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Ha, hier is de verjaardag net ten einde. Bedankt voor de feli's jongens! En nee, er is vandaag geen apparatuur bij gekomen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

jan-rotterdam


Davey

Van harte ouwe man  :D. Heb je nog een bijpassend horloge gekregen voor je verjaardag  ;)

Audiofiel

Hahaha, nee, ik geef ook helemaal niets om horloges. Ik kijk voor de tijd wel op mijn telefoon. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

VlisChris

En, nog steeds niet in de positie geweest om je eindbakken neer te zetten en aan te sluiten?
In dat geval: knap. Ik zou het niet kunnen denk ik. Zou er echt moeite voor gaan doen om ze dan toch neer te kunnen zetten ;) Al is dit een stukje beter voor je rust en je spullen waarschijnlijk.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hopjesvla

Na een weekend zonder HTforum moet er genoeg tijd zijn geweest om de boel even in te pluggen, lijkt mij..?  ::)

mtissink

Gefeliciteerd!

Wordt het nu niet eens tijd dit forum te verkassen naar de Stereo-showcase?  :D
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Roger Black


Audiofiel

Citaat van: Roger Black op december  9, 2010, 14:21:40
En wanneer please je ons foto-geilers nou eens? :D

Zal ik de Omega Pre openschroeven? Ik heb de nieuwe set Amerikaanse Torxen inmiddels binnen.



(de Mono's staan nog steeds in hun flight cases. Ik ben gister bij de chiropractor geweest, nu even een paar dagen rustig aan).
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op december  9, 2010, 14:38:01
Zal ik de Omega Pre openschroeven? Ik heb de nieuwe set Amerikaanse Torxen inmiddels binnen.



(de Mono's staan nog steeds in hun flight cases. Ik ben gister bij de chiropractor geweest, nu even een paar dagen rustig aan).


;D Wat denk je?
Volgens mij zijn die foto's allang gemaakt ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op december  9, 2010, 15:15:24
;D Wat denk je?
Volgens mij zijn die foto's allang gemaakt ;).

Check straks de EXIF gegevens als ze eenmaal online staan, dan weet je dat ze nog niet gemaakt zijn. ;)



Misschien dat ik er vandaag aan toekom, maar ik beloof het niet.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.