Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kjelt

Citaat van: Audiofiel op november  1, 2010, 10:21:28
Waar maak jij dat uit op? Ik zie op de VV-print toch enkel een batterij elco's als functie van locale voedingsbuffer. Maar nergens een voedingsgeneratie zoals jij dat noemt.
Accoord met betrekking tot de generatie bedoelde ik regulatie en stabilisatie. Verder is het logica, ik heb het over je eigen specs: een 8 voudige dc voeding regulatie en die zie ik niet terug in de losse voeding, dat is een basis dc voeding waar de eerste stappen in plaats vinden. De laatste stappen van de filtering van dc voedingen en stabilisatie dienen dan ook zo dicht mogelijk bij de pre amp plaats te vinden (anders heb je instraling via de voedingskabel).
Dat op zich is hier prima. Alleen zou ik het zelf volledig gescheiden houden, dus een aparte voedingsprint voor het linker kanaal en een aparte voedingsprint voor het rechter kanaal en deze dan nog afgescheiden van de rest van de elektronica. Daarnaast een aparte print voor het linker versterkerkanaal en rechterkanaal om de overspraak en mechanische werking te minimaliseren en hetzelfde voor de input print. Dat had ik verwacht naar aanleiding van de claim van de fabrikant dat het volledig gescheiden kanalen waren. Dat is waarschijnlijk ook zo maar dan toch op 1 print gebouwd , waarom?
Maar goed, zoals eerder gezegd als het goed klinkt is dat natuurlijk erg mooi en het zal heus een hele goede voorversterker zijn.
De condensatorloze uitgangen zijn natuurlijk geweldig en ook de discreet opgebouwde volumeregeling is zoals je het zou willen hebben dus het is natuurlijk al een hele goed opgezette eindvoorversterker.


Dirk

Citaat van: Kjelt op november  1, 2010, 11:02:09
De condensatorloze uitgangen zijn natuurlijk geweldig en ook de discreet opgebouwde volumeregeling is zoals je het zou willen hebben dus het is natuurlijk al een hele goed opgezette eindversterker.
wel jammer dat het om een vv gaat  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Kjelt


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2010, 09:17:58
Het is inmiddels zondag. :hehe:

En? Alles wat je te koop had staan verkocht en iets nieuws aan je toch al mooie set toegevoegd?
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Niet alles verkocht, maar toch dit stapeltje gekocht:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

De advertentie staat er volgens mij nog .........
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2010, 10:13:54
Niet alles verkocht, maar toch dit stapeltje gekocht:



Met inhoud? Piepschuim niet meegerekend.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Wijx wondere wereld

paar gaten erin, leuke woofers erin en je hebt een gezellige subwoofer. Heeft een flightcase nog enig nut
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

ajbeefde

Citaat van: Wijx wondere wereld op november 21, 2010, 12:03:39
paar gaten erin, leuke woofers erin en je hebt een gezellige subwoofer. Heeft een flightcase nog enig nut

Is wel de modificatie van het jaar
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Staaled

ik wacht nog heel even met felicitaties.......gefeliciteerd. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

ajbeefde

Citaat van: Hipster op november 21, 2010, 12:13:54
ik wacht nog heel even met felicitaties.......gefeliciteerd. :music:

Hij was al met een nw topic bezig, maar ook alweer op slot....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Even geduld jongens, het topic wordt samengevoegd en verplaatst. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2010, 12:17:36
Even geduld jongens, het topic wordt samengevoegd en verplaatst. ;)

Geduld?  Hebben we niet, open die flightcases nou maar....  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Op pagina 1 zijn ze nu opengemaakt.


Mijn laatste aanwinst is de 24e en laatste letter van het Griekse alfabet!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jeroen de Waal

 ;D ;D Mooi dat het zo gelukt is.
Veel plezier met je topic Arjen!


Jeroen.

ajbeefde

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2010, 12:40:50
Op pagina 1 zijn ze nu opengemaakt.


Mijn laatste aanwinst is de 24e en laatste letter van het Griekse alfabet!

ERG MOOI !!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd met deze mooie aanschaf !
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Former member 78

Erg mooie upgrade zeg!!!
Zijn dat die eindbakken die op Hifi.nl stonden?

Veel luister plezier ;D

Audiofiel

Citaat van: ArjanR1 op november 21, 2010, 12:47:10
Erg mooie upgrade zeg!!!
Zijn dat die eindbakken die op Hifi.nl stonden?

Nee, dit zijn de eindbakken die bij de vorige eigenaar stonden. ;)

CitaatVeel luister plezier ;D

Thanks! Dat gaat pas lukken als ik ze er van de week uit heb getild. Ze wegen 87 kg per stuk. :hehe:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2010, 12:50:37

Thanks! Dat gaat pas lukken als ik ze er van de week uit heb getild. Ze wegen 87 kg per stuk. :hehe:

Oeh, das serieus zeg!
Als ik ze thuis had staan, kon ik niet wachten om er naar te luisteren, dan maar een zere rug  :angel:

Audiofiel

Het probleem is dat die rug inmiddels hardstikke zeer doet door het tilwerk van gisteren. Mijn rug heeft echt even een dag of twee rust nodig. :crazy:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Former member 78

Jammer dat je helemaal in het midden van het land woont, anders had ik je
direct geholpen om ff te beuren.

Succes met wachten dan maar ;)

Audiofiel

Citaat van: ArjanR1 op november 21, 2010, 13:02:23
Jammer dat je helemaal in het midden van het land woont, anders had ik je
direct geholpen om ff te beuren.

Succes met wachten dan maar ;)

Ik moet ook eerst even wat ruimte maken. Eigenlijk staat dit rack nog in de weg. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

DVDGuy

Citaat van: Audiofiel op november 21, 2010, 13:04:02
Ik moet ook eerst even wat ruimte maken. Eigenlijk staat dit rack nog in de weg. ;D

Waarom verkoop je het dan niet ..................  :D ;)
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com