Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TheoPrime

Mooi spul zeg, ben benieuwd naar jouw luister ervaring, en hoe je het verschil vindt tegenover de Mark Levinson ;) ik hou het in de gaten :).
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

blue-eyes

Gefeliciteerd Arjen en beterschap.
Mag ik je vragen waarom je voor dit setje bent gegaan? Wat heeft je getriggerd?



Citaat van: SV..S op oktober 26, 2010, 17:05:05
hé Arjen, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en beterschap : ;)

ik hou mezelf aanbevolen, als het virus je huis weer heeft verlaten ;D

Ik was vaak een van de gangmakers van dit soort shootouts, maar ik heb daar geen zin meer in.
Niet dat ik het niet gezellig vind, maar het trekt me niet meer om de hele avond op die manier te luisteren.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: HuubF op oktober 26, 2010, 16:31:54
Wat een mooie bakken! Nu even wachten tot je ze over een jaar of 10 weg doet.  :worship:

Gemiddeld doe ik 7 jaar met de betere spullen, dus je kunt hem 3 jaar eerder al verwachten. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op oktober 26, 2010, 16:43:02
Hee Arjen,

Ik wil best even een vers soepje komen brengen ;D
Kan ik gelijk beoordelen of de vv echt wel wat is ;D

Citaat van: SV..S op oktober 26, 2010, 17:05:05
hé Arjen, gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en beterschap : ;)

ik hou mezelf aanbevolen, als het virus je huis weer heeft verlaten ;D

Kunnen we bovenstaande twee mooi combineren. Jullie zijn natuurlijk van harte uitgenodigd. We prikken binnenkort wel een datum. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op oktober 26, 2010, 17:09:08
Gefeliciteerd Arjen en beterschap.
Mag ik je vragen waarom je voor dit setje bent gegaan? Wat heeft je getriggerd?

Deze overweldigende reviews waren een bevestiging van wat ik van enkele kenners ook al had vernomen:
http://www.stereophile.com/solidpoweramps/167/index.html
http://www.soundstage.com/revequip/simaudio_p5.htm

"The Moon P-5 has transparency, very low noise, and flexibility of control; its foibles are inconsequential. It worked well with every source and system, and should be considered among the finest line preamps available today."
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheoPrime

Ik hoop voor jou dat het ook jouw ervaring zal zijn van wat er over de Moon geschreven wordt :). En dat je er maar veel plezier mag van beleven.
Stereo: Mark Levinson No 532H - Classé cp-50, Sony xa-7es, Stello da100 Signature, JBL Century gold
      Kabels: Inakustik, Nordost, LAT International, Xindak, Supra Sword

Deleted member

Mooie versterker, gefeliciteerd!! :headbanging: Ik ken trouwens de frustratie van een verkoudheid op 't moment dat je lekker wilt kunnen luisteren (:devil:) dus succes daar mee!!  ;)

Audiofiel

Citaat van: Antoine op oktober 26, 2010, 20:18:48
Mooie versterker, gefeliciteerd!! :headbanging:

Thanks! :)

CitaatIk ken trouwens de frustratie van een verkoudheid op 't moment dat je lekker wilt kunnen luisteren (:devil:) dus succes daar mee!!  ;)

De hele tijd slikken om hoge tonen te kunnen horen begint inderdaad behoorlijk te irriteren. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: TheoPrime op oktober 26, 2010, 17:45:46
Ik hoop voor jou dat het ook jouw ervaring zal zijn van wat er over de Moon geschreven wordt :). En dat je er maar veel plezier mag van beleven.

Dank je. :)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Hoi Arjen, van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Wel jammer dat je net nu een koudje te pakken hebt. Daarna lekker genieten!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Citaat van: Richi op oktober 26, 2010, 21:19:49
Hoi Arjen, van harte gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Wel jammer dat je net nu een koudje te pakken hebt. Daarna lekker genieten!

Dank je. Gaat zeker goedkomen. Ook jij bent straks van harte welkom om de Moon te komen beluisteren. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2010, 21:28:37
Dank je. Gaat zeker goedkomen. Ook jij bent straks van harte welkom om de Moon te komen beluisteren. ;)
Leuk! Maar laat me eerst even weten hoe groot het verschil met de Stage One is!!!  :nopompom:
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Joozz

Wat is er gebeurt met "An apple a day keeps the doctor away... "

Succes met je aankoop, ziet er sjiek uit !

Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

SV..S

Citaat van: Richi op oktober 26, 2010, 21:33:37
Leuk! Maar laat me eerst even weten hoe groot het verschil met de Stage One is!!!  :nopompom:

daar ben ik ook benieuwd naar, en ik vraag me af of ik dit verschil ook (duidelijk) hoor.

maar ik hou mijn mailbox in de gaten ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Audiofiel

Vandaag Audioloog en scrutinizer op bezoek gehad. Tussen alle gezelligeheid door hebben we ook nog geluisterd naar de nieuwe Moon P-5. ;D


Ik ben ondertussen al aardig gewend aan de Moon. Hij speelt echt op een veel hoger niveau dan de No.38. De resolutie is een stuk groter, het ruisniveau is nóg lager en de ruimtelijke afbeelding nóg preciezer. Ook is de klank luchtiger, vooral in midhoog, en is het laag strakker. Een mooie upgrade. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Een paar foto's van de Moon:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

En de binnenkant:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op oktober 31, 2010, 22:53:20
Vandaag Audioloog en scrutinizer op bezoek gehad. Tussen alle gezelligeheid door hebben we ook nog geluisterd naar de nieuwe Moon P-5. ;D


Ik ben ondertussen al aardig gewend aan de Moon. Hij speelt echt op een veel hoger niveau dan de No.38. De resolutie is een stuk groter, het ruisniveau is nóg lager en de ruimtelijke afbeelding nóg preciezer. Ook is de klank luchtiger, vooral in midhoog, en is het laag strakker. Een mooie upgrade. 8)

Jeetje!
Zo'n moon is zo gek nog niet dus ;).
Maar technologie staat natuurlijk ook niet stil natuurlijk.
Mooi man!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kjelt

Mooi dat ie zo bevalt. Van binnen vind ik hem zelf flink tegenvallen, niet veel bijzonders te zien, maar misschien is dat wel het geheim van de echte (audio)kok, beperken tot de essentie van wat je wilt bereiken  :)

Audiofiel

Ik vind het zelf een zeer doordacht ontwerp. Lees maar eens mee... 8)

CitaatThe MOON P-5 Preamplifier represents a full out assault on state-of-the-art design. Featuring a separate power supply, dual-mono fully balanced differential class "A" circuit topology, an exceptionally short capacitor-free signal path using a discrete "shunt to ground" gain stage and full function remote capability, the P-5 produces no detectable sonic colorations.

Significant Design Features
An oversized outboard power supply housed in a separate matching chassis · 8 stages of DC voltage regulation · An exceptionally short signal path measuring only 9 inches in length from the rear panel's input to output connectors, yielding a much faster transient response · Fully balanced circuitry throughout the entire preamplifier · Open loop zero feedback circuit topology using absolutely no capacitors anywhere in the audio signal path · Proprietary designed fully discrete "shunt to ground" gain stage employing a precision relay network which uses only one metal film resistor at any given time (rather than a series of resistors), for the audio signal to pass through, resulting in a gain control that doesn't degrade sonic performance regardless of the selected setting · J-FET input devices and MOSFET output devices · A custom proprietary toroidal transformer design with lower magnetic, electrical and thermal loss, yielding an improved power transfer and lower regulation factor, resulting in increased current speed and better dynamics · One single-ended audio input which bypasses the gain stage to accomodate a component, such as home-theatre processor, whose own volume control is used instead · Accurate matching of the very finest high quality electronic components · A symmetrical circuit design · Pure copper circuit board tracings with extremely low impedance characteristics · Extremely rigid chassis construction to minimize the effects of external vibrations · Improved reliabilty through the elimination of moving parts · Designed to be powered up at all times for optimal performance · Low operating temperature for a longer than normal life expectancy.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Ik vind het gewoon merkwaardig dat als ze zoveel moeite doen om de voeding te scheiden dat een groot deel van de voedings generatie toch op een en dezelfde print zit als de twee volledig mono opgebouwde versterkertrappen en input/output gedeelte. Ik heb voor versterkers gezien waarbij deze gedeeltes en kanalen volledig gescheiden zijn en ook nog eens in een goed afgeschermde omgeving ondergebracht. Maar goed the proof is in eating the pudding en als die geweldig smaakt dan enjoy  :)

Audiofiel

Citaat van: Kjelt op november  1, 2010, 09:57:08
Ik vind het gewoon merkwaardig dat als ze zoveel moeite doen om de voeding te scheiden dat een groot deel van de voedings generatie toch op een en dezelfde print zit als de twee volledig mono opgebouwde versterkertrappen en input/output gedeelte.

Waar maak jij dat uit op? Ik zie op de VV-print toch enkel een batterij elco's als functie van locale voedingsbuffer. Maar nergens een voedingsgeneratie zoals jij dat noemt.


Anyway, bestaan er ook PCB designs die jij niet merkwaardig vindt? Jij bekritiseert op dit forum zowat elke PCB in elk topic. Wordt het niet eens tijd om zelf iets te ontwerpen als je het zo goed weet? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martijn M

Citaat van: Audiofiel op oktober 31, 2010, 22:53:20
Vandaag Audioloog en scrutinizer op bezoek gehad. Tussen alle gezelligeheid door hebben we ook nog geluisterd naar de nieuwe Moon P-5. ;D


Ik ben ondertussen al aardig gewend aan de Moon. Hij speelt echt op een veel hoger niveau dan de No.38. De resolutie is een stuk groter, het ruisniveau is nóg lager en de ruimtelijke afbeelding nóg preciezer. Ook is de klank luchtiger, vooral in midhoog, en is het laag strakker. Een mooie upgrade. 8)

Het verbaast me dat de ruis merkbaar lager is. Hoorde je de ruis van de ML op de luisterplek?
Dutch & Dutch

Audiofiel

Citaat van: keyser op november  1, 2010, 10:33:04
Het verbaast me dat de ruis merkbaar lager is. Hoorde je de ruis van de ML op de luisterplek?

Je hoort geen ruis, maar je microdetails gaan verloren. Dat wordt een hogere 'ruisvloer' genoemd. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Pjotr27

Mooi, die Moon, ziet er niet verkeerd uit... ;D
Heb je de cd`s van Fritz de With al binnen?

Groet

Peter
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.