Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Een CAV-150 wordt zelden aangeboden, net als de CAV-180 trouwens.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2009, 19:48:25
Thanks ::)  Ook jij bent altijd altijd welkom, Ronald. ;)
We spreken wel weer eens wat af, lijkt me leuk  :happy:

Audiofiel

Altijd gezellig, Ronald. Zal ik dan ook wat koken? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op november 11, 2009, 22:07:42
Altijd gezellig, Ronald. Zal ik dan ook wat koken? ::)
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen  :pompom: , volgende keer 3 uur eerder vertrekken, wellicht dat ik het dan net op tijd red  ^-^  :-X

Audiofiel

Inmiddels heb ik al een paar maanden niet meer gepost in mijn eigen topic. :o

Ik heb een andere projector gekocht, de Pioneer 9000 (eigenlijk een JVC HD100), waar ik zeer tevreden mee ben. En een Classé CAV-500 staat hier op logeren. 8)

En sinds vandaag: heb ik op de zolderset mijn oude Acoustat Model One weer aangesloten. Die stonden toch alleen maar stof te vangen.

Wauw! O0 Wat een heerlijk geluid heb ik nu vanaf de iMac. :-* Het laag is wel een beetje behelpen (met de Acoustat passieve sub), maar dat komt later wel.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Davey

Citaat van: Audiofiel op juni 15, 2010, 13:27:51
Inmiddels heb ik al een paar maanden niet meer gepost in mijn eigen topic. :o

Ik heb een andere projector gekocht, de Pioneer 9000 (eigenlijk een JVC HD100), waar ik zeer tevreden mee ben. En een Classé CAV-500 staat hier op logeren. 8)

En sinds vandaag: heb ik op de zolderset mijn oude Acoustat Model One weer aangesloten. Die stonden toch alleen maar stof te vangen.

Wauw! O0 Wat een heerlijk geluid heb ik nu vanaf de iMac. :-* Het laag is wel een beetje behelpen (met de Acoustat passieve sub), maar dat komt later wel.

Mjammm, Acoustats. Dat klinkt altijd heerlijk  :inlove:

Peerless Monster

Citaat van: Davey op juni 15, 2010, 15:50:15
Mjammm, Acoustats. Dat klinkt altijd heerlijk  :inlove:


Je moet alleen geen MP3's erop afspelen.
Die vallen zo door de mand.
Maar het is wel ongelofelijk gaaf op iedere etage gewoon een paar Acoustats ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2010, 16:30:37
Je moet alleen geen MP3's erop afspelen.
Die vallen zo door de mand.

Ik speel Lossless.

CitaatMaar het is wel ongelofelijk gaaf op iedere etage gewoon een paar Acoustats ;D

Bij mij staan er nog geen Acoustats op de 1e etage. Hoewel ik er genoeg heb om dat te kunnen doen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2010, 16:30:37

Je moet alleen geen MP3's erop afspelen.
Die vallen zo door de mand.

Het laatste probeersel op dat vlak (op dit forum) liet toch zien dat het verdraaid moeilijk is om dat onderscheid consequent aan te wijzen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Laten we die discussie maar buiten mijn topic houden svp. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Richi

Citaat van: Audiofiel op juni 15, 2010, 13:27:51
En sinds vandaag: heb ik op de zolderset mijn oude Acoustat Model One weer aangesloten. Die stonden toch alleen maar stof te vangen.
Dus als de temperaturen stijgen en iedereen de zolder mijdt, juist dan ga jij met de Acoustats knutselen op zolder?  >:D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Zo warm was het vandaag toch ook weer niet? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Dat is waar, maar vond het wel grappig: de hele winter niet aan gedacht (of aan toegekomen) en half juni ga je op zolder aan het rommelen.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Ik was aan het opruimen en trok ze uit de hoek weg en dacht toen "Hee, dat is leuk, waarom sluit ik die niet even aan?". Even met de soldeerbout de interfaces weer vastgemaakt (die ik voor een test met de grote broertjes had losgemaakt) en gaan met die banaan. De kleine Classé CA-101 er op en los! :music: :music:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op juni 15, 2010, 17:12:51
Ik speel Lossless.

I know ;).

Hee vraagje waar ik een tijdje over aan het nadenken was.
Heb je wel eens een Acoustat gebruikt als center speaker?
Heb een aantal dagen namelijk een B&W center gehad (als inruil op mijn zelfbouwers), maar voor mij niet echt een meerwaarde in een surround setting...
Kan je trouwens jouw zelfbouw scanspeak subs ook passief aansluiten?
Vroeg ik me af... Ik heb weer geld dat ik mag spenderen aan audio en de Scanspeaks zijn (nog) niet verkocht?

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2010, 20:31:09
I know ;).

Hee vraagje waar ik een tijdje over aan het nadenken was.
Heb je wel eens een Acoustat gebruikt als center speaker?
Heb een aantal dagen namelijk een B&W center gehad (als inruil op mijn zelfbouwers), maar voor mij niet echt een meerwaarde in een surround setting...
Kan je trouwens jouw zelfbouw scanspeak subs ook passief aansluiten?
Vroeg ik me af... Ik heb weer geld dat ik mag spenderen aan audio en de Scanspeaks zijn (nog) niet verkocht?



Met de 33'ers heb ik een center echt nooit gemist. De phantom center was echt perfect en ik had niet het idee dat het beter kon met een "echte" center.

Peerless Monster

Citaat van: Davey op juni 15, 2010, 21:18:17
Met de 33'ers heb ik een center echt nooit gemist. De phantom center was echt perfect en ik had niet het idee dat het beter kon met een "echte" center.

Maar dan moet je echt in het midden zitten.
Ik zit nu vaker met mijn vriendin te kijken en dan heb ik natuurlijk geen sweetspot (die bij de Acoustats heel belangrijk is...).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2010, 21:22:03
Maar dan moet je echt in het midden zitten.
Ik zit nu vaker met mijn vriendin te kijken en dan heb ik natuurlijk geen sweetspot (die bij de Acoustats heel belangrijk is...).


Ja en nee. Ik had ze expres wat verder uit elkaar staan waardoor de center ook wat breder werd. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om ze wat verder uit elkaar te zetten?

Peerless Monster

Citaat van: Davey op juni 15, 2010, 21:25:28
Ja en nee. Ik had ze expres wat verder uit elkaar staan waardoor de center ook wat breder werd. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om ze wat verder uit elkaar te zetten?

Aha dat is een beetje het probleem.
Het is 3,5 meter breed met een scherm ertussen...
Nee dus ;).
Maar ik dacht die goeie "oude" Audiofiel zal er zeker ervaring mee hebben...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2010, 21:33:52
Aha dat is een beetje het probleem.
Het is 3,5 meter breed met een scherm ertussen...
Nee dus ;).
Maar ik dacht die goeie "oude" Audiofiel zal er zeker ervaring mee hebben...

Die "oude" weet het in ieder geval allemaal veel beter dan ik  :D

Ik weet niet of je ze ingedraaid hebt staan maar anders zou je ze misschien wat "rechter" kunnen zetten om iets te proberen. Heb je wellicht wat meer last van reflecties via de muur maar die zijn aan te pakken.

Peerless Monster

Citaat van: Davey op juni 15, 2010, 22:02:07
Die "oude" weet het in ieder geval allemaal veel beter dan ik  :D

Ik weet niet of je ze ingedraaid hebt staan maar anders zou je ze misschien wat "rechter" kunnen zetten om iets te proberen. Heb je wellicht wat meer last van reflecties via de muur maar die zijn aan te pakken.

Dat is wellicht ook een optie, maar dan is de omlijning van instrumenten weer iets minder...
Ik ga het nog wel even testen om ze minder in te draaien.
Goed punt!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Davey

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2010, 22:14:15
Dat is wellicht ook een optie, maar dan is de omlijning van instrumenten weer iets minder...
Ik ga het nog wel even testen om ze minder in te draaien.
Goed punt!

Ben wel benieuwd naar je ervaring Peerless.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2010, 20:31:09
Kan je trouwens jouw zelfbouw scanspeak subs ook passief aansluiten?

Ze zijn juist passief.

CitaatVroeg ik me af... Ik heb weer geld dat ik mag spenderen aan audio en de Scanspeaks zijn (nog) niet verkocht?

Dan moet je heel snel zijn, er is een andere kaper op de kust.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op juni 15, 2010, 23:35:05
Ze zijn juist passief.

Mijn vraag verkeerd gesteld denk ik.
Passief aansluiten in de zin van op de Acoustats zelf...
Want zat het filter nu in de acoustats zelf of in de baskast van de originele Acoustats?
Ik weet niet of zo'n behringer een meerwaarde heeft in de set en dan moet je hem toch actief aansluiten op de versterker aansluiten?
Ik heb namelijk op de Sunfire nog 1 kanaal over ipv 2...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler