Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Audiofiel

Die hou ik ook steeds in de gaten, maar ze worden helaas niet voor 'leuke prijsjes' aangeboden. ???


Een CP-65 zou ook nog een optie kunnen zijn, maar dat is wellicht ook al geld toeleggen op de Levinson.... Ach, het heeft geen haast. Het draait goed. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Tijd voor een update van het front(speakers). Mijn tweede sets Acoustat 1+1 electrostaten heeft nog het originele, ongemodificeerde filter aan boord en dat kan natuurlijk beter! Mijn 'oude' 1+1 had ik al eens aangepast met een zeer positief resultaat. In plaats van deze upgrade nog eens dunnetjes over te doen, ben ik bij mezelf eens te rade gegaan hoe ik de upgrade verder kon maximaliseren. Zo kan ik de 'oude upgrade' immers doorschuiven naar de tweede set speakers die op een gegeven moment achter zullen gaan spelen.

De Acoustat 1+1 frontspeakers hebben zodoende dus een nieuwe set condensatoren gekregen in serie met de hoogtrafo. Om een idee te geven van de grootte van de condensatoren, hier een foto voor de schaal:



Het gaat om een 'kleine' condensator van de superieure MR-serie van Clarity Cap en een 'grotere' van de ESA-serie. Dit keer zit er ongeveer het uiterste in wat er maar in het vierkante interface kastje is te proppen:





Tot aan de randen gevuld, is de interface nu werkelijk volledig gevuld. Meer kan er echt niet in. ;D

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Het resultaat? De onderdelen zijn nog niet volledig ingespeeld, maar ik kan wel zeggen dat de soundstage toch echt nog een stuk verder is opengetrokken. Mensen die het laatste jaar bij mij hebben geluisterd, zullen zich misschien afvragen of dat nog verder kan, maar het resultaat spreekt voor zich. Het is wederom een echte upgrade. Beter uitklinken, heel snel en heel open. En uiteraard nog steeds de Acoustat-klank.  8)


Wellicht dat ik nog wat ga sleutelen aan de weerstandsdeler voor de hoogtrafo voor de beste balans, maar dat is voor later. Eerst de condensatoren een paar maandjes laten inspelen. :yin-yang:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Leuk Arjen! Dat poppenhuis zou vaker gebruikt moeten worden om verhoudingen weer te geven  :D

)p(

Erg mooie avatar van je dochter neem ik aan als mega mindy!   O0

peter

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op oktober 25, 2009, 09:50:13
Leuk Arjen! Dat poppenhuis zou vaker gebruikt moeten worden om verhoudingen weer te geven  :D

Voor de zekerheid had ik er ook nog maar een CD bij gezet. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: )p( op oktober 25, 2009, 09:58:49
Erg mooie avatar van je dochter neem ik aan als mega mindy!   O0

Dank je. Ja, het is een echte superheld! O0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Dit was het oorspronkelijke plaatje. Het pakje is nog iets te groot, maar ze heeft het net die ochtend gekregen... 8)


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Dat maakt de foto juist misschien nog wel schattiger...erg mooi ook hoe je de beweging hebt weten vast te leggen  :clapping:

peter

Audiofiel

Het was een serie van bijna 4Gb aan foto's. De rest moet ik nog 'ontwikkelen'. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

)p(

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2009, 11:16:56
Het was een serie van bijna 4Gb aan foto's. De rest moet ik nog 'ontwikkelen'. ;D

Hehe...hoe dan ook prachtige foto...ik kan mij indenken met welk een brede grijns op je gezicht je deze serie hebt genomen... ;)

peter

wil

Leuke update.

Toch is het duidelijk dat jouw manier van modificeren:


anders is dan die van Erik:


:P wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Citaat van: wil op oktober 25, 2009, 16:00:14
Leuke update.

Toch is het duidelijk dat jouw manier van modificeren:

anders is dan die van Erik:

:P wil

Dat is waar, de 'looks' zijn bij mij een ondergeschoven kindje. Zo lang het beter klinkt, maakt het mij niet zo uit wat er in die metalen doos zit. ;D


Maar je voorbeeld is niet helemaal correct. Die filters van Erik zijn geen modificatie van zijn hand, het zijn (door derden) nieuw ontworpen filters voor zijn speakers. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2009, 17:54:23
Maar je voorbeeld is niet helemaal correct. Die filters van Erik zijn geen modificatie van zijn hand, het zijn (door derden) nieuw ontworpen filters voor zijn speakers. ;)
:sly: ik wist dat je daarover zou beginnen, maar Erik's koperen afscherming in zijn vv is nog treffender, maar al helemaal niet kloppende omdat het geen filter is.  :baaa:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Erik is een ambachtsman voor wie ik alleen maar kan :worship: :worship:. Ik lees met veel genoegen zijn topics. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2009, 22:28:36
Erik is een ambachtsman voor wie ik alleen maar kan :worship: :worship:. Ik lees met veel genoegen zijn topics. ;D
I know, me too  :worship:
Al mocht ik maar 1 avondje luisteren...  :inlove:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Je bent hier in ieder geval van harte welkom. :happy:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

hifiman


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

#820
Nog een ander nieuwtje is de aanschaf van een extra Classé eindversterker voor de surroundset.



De onlangs aangeschafte CA-201 heeft hiermee een broertje gekregen in dezelfde looks.

Nog een fotootje:



Momenteel gebruik ik de CA-201 voor de frontspeakers van de surroundset; de CA-101 zal die functie voor de achterspeakers gaan vervullen. Zodra ik de stereo en surroundset in elkaar ga schuiven, dan gaat de CA-201 naar achteren en wordt de CA-101 overbodig.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Richi

Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Davey

Citaat van: Audiofiel op oktober 26, 2009, 20:00:20
Nog een ander nieuwtje is de aanschaf van een extra Classé eindversterker voor de surroundset.



De onlangs aangeschafte CA-201 heeft hiermee een broertje gekregen in dezelfde looks.

Nog een fotootje:



Momenteel gebruik ik de CA-201 voor de frontspeakers van de surroundset; de CA-101 zal die functie voor de achterspeakers gaan vervullen. Zodra ik de stereo en surroundset in elkaar ga schuiven, dan gaat de CA-201 naar achteren en wordt de CA-101 overbodig.

:o :clapping: Dat word leuk binnenkort  :pompom:

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

daxie

Mooie aanwinst Arjen. Ik kijk nog altijd uit naar een CAV-150 voor mijn dynaudios, maar nog niks gevonden...