Audiofiel's Stereo en HT set - My setup is Classéfied !!!

Gestart door Audiofiel, april 2, 2005, 09:06:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op september  4, 2009, 17:48:44
Wat een fantastisch leuk review Rens! 8) Juist terug van vakantie en dan deze prachtige lovende woorden...  :inlove:


Ja, het was een zeer gezellige (en goed klinkende) avond... Staat de kinderwens bij jullie inmiddels al wat hoger op het verlanglijstje (na het realiseren van de nieuwe woning)? ::)


Het afspelen van de Apple Lossless muziek was natuurlijk een (goed bedoelde) instinker... Jij kent mijn set als geen ander - maar hebt aardig wat upgrades niet meegemaakt - dus ik dacht wellicht kan ik je voor de gek houden (en dat lukte aardig). ;D


Inderdaad hebben we slechts met 2 Acoustats gedraaid, terwijl er in huize Audiofiel inmiddels al ruim 5x zoveel familieleden resideren; in afwachting van een nieuwe geplande 'makeover' van de huiskamer, gepaard met een samensmelting van stereo en surround.... Maar heb geduld en je zult zeker één van de eersten zijn die dat gaat beluisteren! ;)


Wat betreft het inhoudelijke verhaal kan ik me alleen maar bij je aansluiten. De nieuwe upgrades zijn vooral een winst in breedte/diepte (en hoogte!) en in dynamiek. Ik denk dat een - via iTunes en Apple Airport Express - gestreamd muziekbestand via de Genesis Lens op de set inmiddels vrijwel even goed klinkt als het CD-loopwerk van de set destijds... Ware het niet dat de upgrade op CD-loopwerk en DAC gebied er ook niet om liegt en het eindresultaat daarvan toch echt wel is te prefereren. O0


Voor mijn set staat vooral momenteel ter discussie wat ik ga doen met surround. Met stereo zit ik (vrijwel) aan het maximum wat ik kan en wil hebben. Surround is nog ter discussie... Het liefste volledig Acoustat electrostaat surround, maar als dat niet zou bevallen, dan blijf ik gewoon met 2 gescheiden sets draaien. Op zich geen probleem, die 2 sets, maar in 1 huiskamer is het eigenlijk een beetje teveel van het goede... ::)

Kijk. Welkom thuis!
Ja je winst is wel groot hoor.
Maar ik moet er wel bij vermelden dat ik niet op de sweetspot zat toen je de MP3 draaide he ;).
Maar het verschil is echt mega.
Die CD-speler is er ook niet voor niks ;).

Dat zou echt geweldig zijn om in surround te spelen met de Acoustats...
Maar als je maar 1 set hebt dan heb je wel meer ruimte over in je huiskamer.
Believe me ;).

De bankgarantie is vandaag afgegeven, dus het is al ver rond met de hypotheek.
Nu alleen mijn levensverzekering nog en een extra leninkje.
Gaat helemaal goed komen!

Kinderwens ja die is er zeker wel, maar eerst een stabiele situatie.
Over een jaartje willen we er wel aan beginnen.
Dus dat wordt spannend ;).

Grtz,
Rens
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Spacebass

Leuk om te lezen hoe een top audio set nog altijd verbeterd kan worden 8)

@AudioF
Bedoel je met "hoogte" fysiek of ook echt het geluidsbeeld?

Starred

Citaat van: Audiofiel op september  4, 2009, 17:48:44
Inderdaad hebben we slechts met 2 Acoustats gedraaid, terwijl er in huize Audiofiel inmiddels al ruim 5x zoveel familieleden resideren; in afwachting van een nieuwe geplande 'makeover' van de huiskamer, gepaard met een samensmelting van stereo en surround....

Wow, hoe groot is je huiskamer dan wel niet?

Audiofiel

Citaat van: Spacebass op september  4, 2009, 18:10:44
Leuk om te lezen hoe een top audio set nog altijd verbeterd kan worden 8)

Thanks! 8)     Er is overigens vrij veel veranderd sinds jij hebt geluisterd. ;)

Citaat@AudioF
Bedoel je met "hoogte" fysiek of ook echt het geluidsbeeld?

Misschien zeg ik het wel verkeerd. Ik bedoel eigenlijk dat de dynamiek in de hoogte is vergoot; dus zowel een hoger als een dieper geluidsbeeld. Meer 'verticaal' dus. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Starred op september  4, 2009, 21:04:24
Wow, hoe groot is je huiskamer dan wel niet?

Wie zegt dat alle 12 Acoustats in de huiskamer staan opgesteld? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op september  4, 2009, 21:58:49
Thanks! 8)     Er is overigens vrij veel veranderd sinds jij hebt geluisterd. ;)

Misschien zeg ik het wel verkeerd. Ik bedoel eigenlijk dat de dynamiek in de hoogte is vergoot; dus zowel een hoger als een dieper geluidsbeeld. Meer 'verticaal' dus. ::)

Ja das waar helemaal vergeten te melden.
Door de hoogte van de model one + one, ligt het geheel ook een stuk hoger.
Ik denk dat er altijd wat is te verbeteren...
Maar hoe is vaak het probleem...
De Omega's zullen niet echt veel brengen, dus het ligt echt in de bron/bekabeling.
Wellicht dat netsnoeren nu nog kunnen verbeteren...
Een leuk NBSje ofzo?
Maar als je al op dit niveau speelt...
Moeilijk hoor.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op september  4, 2009, 21:58:49
Thanks! 8)     Er is overigens vrij veel veranderd sinds jij hebt geluisterd. ;)
Dat zal geloof ik graag ;D

CitaatMisschien zeg ik het wel verkeerd. Ik bedoel eigenlijk dat de dynamiek in de hoogte is vergoot; dus zowel een hoger als een dieper geluidsbeeld. Meer 'verticaal' dus. ::)
Snap het ;)

Citaat van: Peerless Monster op september  4, 2009, 22:08:52
Ik denk dat er altijd wat is te verbeteren...
Tuurlijk kunnen sets verbeterd worden, alleen de stappen worden steeds kleiner en het geld dat je er voor neer moet leggen
steeds meer. Als de techniek zelf je hobby is (en je geld zat hebt), is dat natuurlijk geen punt, maar als het je (vooral) om de muziek belevenis gaat, moet je af en toe pas op de plaats
maken en gewoon weer een tijdje genieten van zowel de muziek als de set die je hebt.

Starred

Citaat van: Audiofiel op september  4, 2009, 22:00:18
Wie zegt dat alle 12 Acoustats in de huiskamer staan opgesteld? ;)

Ik ging ervan uit dat je er 10 had (5x zoveel als 2) en obv de quote van Rens dat er 6 in de kamer stonden. Ik heb in mijn hoofd dat het vrij grote speakers zijn, vandaar mijn 'wow'.

CitaatWaar mijn vriendin toch wel het meeste van onder de indruk was, dat er niet 2 gewone Acoustats in de kamer stonden, maar wel een stuk of 6.



Audiofiel

#783
Citaat van: Starred op september  5, 2009, 07:46:55
Ik ging ervan uit dat je er 10 had (5x zoveel als 2) en obv de quote van Rens dat er 6 in de kamer stonden. Ik heb in mijn hoofd dat het vrij grote speakers zijn, vandaar mijn 'wow'.

Eigenlijk heb ik er 12* (ruim 5 keer zoveel... ;)). Maar klein zijn ze inderdaad niet. De kleinste die ik heb (One, niet fullrange) is 1,8m hoog en 0,3m breed. De grootste (Spectra 33, fullrange) is 1,7m hoog bij 0,8m breed. En dan heb ik ook nog een modelletje er tussen in (1+1, fullrange) van 2,4m hoog bij 0,3m breed. Dus keuze genoeg.

Als je je (terecht) afvraagt: waarom zoveel? Dan kan ik de vraag begrijpen. Ik wil nog een keuze maken tussen een surroundopstelling met Spectra 33 en 2200 (breed en niet zo hoog) of 1+1's rondom (smal en erg hoog). Dat zal vooral afhangen van de mogelijkheid tot plaatsen, zodra we onze huiskamer eens helemaal opnieuw hebben ingericht. De (niet fullrange) One was mijn eerste electrostaat en is al een jaar of 15 in mijn bezit, die staat eigenlijk niets te doen, maar is deel van een verzameling op mijn zolder. Misschien dat die ooit weggaat naar een liefhebber, misschien dat ik ze gewoon houd. ;D

* Eén setje is eigenlijk sowieso overcompleet en die gaat binnenkort de verkoop in.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Jij hebt dus ook allemaal (audio) spullen op zolder waarmee je met gemak nog een set kan samenstellen ;D
Ik heb waarschijnlijk geen "warehouse" zoals jij, maar ik moet die ruimte toch echt een keer leeghalen en het
spul verkopen of gewoon weggeven.

NielsLu

Zo'n zolder vol spullen schreeuwt natuurlijk om foto's!!!  :D
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Spacebass

Citaat van: NielsLu op september  5, 2009, 13:41:25
Zo'n zolder vol spullen schreeuwt natuurlijk om foto's!!!  :D
LOL ;D Ja Audiofiel! Foto's!  ;)

Audiofiel

 ;D  Die gaan er echt niet komen. :P 

Misschien voelt Spacebass zich geroepen om zijn eigen zolder te fotograferen? ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Spacebass

Citaat van: Audiofiel op september  6, 2009, 00:48:06
Misschien voelt Spacebass zich geroepen om zijn eigen zolder te fotograferen? ;)
;D

Audiofiel

De extra Acoustats staan al een tijdje bij de nieuwe eigenaar en de CA-301 heeft ook een nieuw baasje gekregen.  8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Als eindversterker voor de achterspeakers heb ik nu een CA-201 aangeschaft in de oude uitvoering, omdat die dezelfde looks heeft als de monoblokken. In principe zou een CA-200 zelfs beter zijn, want die is beter geschikt voor grote vermogens onder de 4 ohm. De CA-201 (en 301 en 401) hebben namelijk een stroombegrenzer die het uiteindelijke vermogen enigzins beperkt. Maar volgens mij gaat het voor een set achterspeakers al hard genoeg.






Ter vergelijk, dit is de CA-200:






Het lijkt mij duidelijk welke van die twee optisch beter bij deze past:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Dus TOCH uiterlijk voor ultieme kwaliteit ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Ultieme kwaliteit was voor mij die vier monoblokken... En die hadden sowieso hetzelfde uiterlijk. 8)


Maar zoals je weet ben ik daarvan afgestapt. Een kleine downgrade dus, maar nog steeds van een behoorlijke kwaliteit. Een CA-200 of CA-201 presteert altijd nog een tantje beter dan een CA-5200. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Starred

Citaat van: Audiofiel op oktober  4, 2009, 19:19:04
Een CA-200 of CA-201 presteert altijd nog een tantje beter dan een CA-5200. ;)

:D

blue-eyes

Dat weet ik, en staat ook niet ter discussie.
Alleen jij was / bent altijd iemand die kwaliteit boven looks stelt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op oktober  4, 2009, 20:19:37
Alleen jij was / bent altijd iemand die kwaliteit boven looks stelt ;)

Dat vat ik op als een compliment, Eisse. ;)


Maar weet je, downgraden is downgraden. Dus als ik maar liefst 2 modellen lager ga voor de achterspeakers, dan kijk ik niet meer op die laatste procent. Die eerste stap is immer vele malen groter. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Ik vind het volkomen logisch ;)

Tijd voor de verbouwing, tijd voor foto's!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richi

Geweldig mooie aanschaf. Van harte gefeliciteerd. Wordt het toch nog eens een mooie uniforme aanblik in je rek. ;D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Audiofiel

Ja, er ontbreekt eigenlijk een mooie Classé voorversterker. Maar dan moet hij wel minimaal even goed zijn als de No.38, want ik wil in stereo niets inleveren. :sigh:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey